Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: masina nu mai debraiaza
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
markko
Salut, revin cu o noua problema marca Dacia, astazi am vrut sa profit de ziua insorita si m-am pus pe treaba sa schimb discul de ambreiaj pt ca avea unele momente in care patina. Problema este ca dupa terminarea operatiunii masina nu mai debraiaza. Mentionez ca am schimbat doar discul de abreiaj (cu unul nou evident) si am pus la soare o saiba speciala pt ca avea oarece uzura. Daca cineca a mai intampinat problema sau stie cineva rezolvarea astept cu nerabdare pt ca luni am neaparat nevoie de masina. MULTUMIRI ...
nikuniku
markko mai astepti o zi insorita si dai cutia sau motoru jos ca ai pus discu de ambreiaj gresit,se pune cu butucu/arcurile in interioru placii de presiune,
sau reglaj incorect la pedaua de ambreiaj
ai ambreiaj de 200mm?la asta nu se pune saiba la soare,se duce prea mult si poate sparge placa de presiune
PH-06-BOA
Da, ce-au facut ei si bagat in magazine, e o tampenie! Acea grozavie, se monteaza intre "petalele" soarelui, deci ocupa spatiul util dintre ele, si la apasare, nu mai au loc de apropiere intre ele (petalele, diafragma), si va impiedica debreierea, lovind furca, ca intr-un perete. Cea mai buna solutie de recuperare, e o bucsa bagata pe rulment, care sa mareasca suprafata de frecare cu placa, dublu sau mai mult. Merge pana la diametru exterior de 44, de la 32 cat are rulmentul. Asa, bucsa va lucra pe o suprafata chiar de trei ori mai lata, pe soare. Am facut desen pe undeva, intr-un topic. Nu va indoiti de utilitatea ei, am facut multe, si merg excelent. Chiar si o placa careia i s-au retezat varfurile, merge ca noua cu bucsa pe rulment. Totusi mai fac o schita:
markko
am rezolvat problema cu ambreiajul pana la urma, dar am dat motorul jos de 3 ori numai astazi, prima data am dat vina pe saiba pe care am puso la soare si m-am dus la un nene strungar de mi-a facut o bucsa pt rulment, venit acasa montat pornit aceleasi simptome, nu debraia de nici o culuare, am fost in oras din nou si am cumparat o placa noua de presiune ca sa nu mai am nici un dubiu, la fel venit acasa am montat numai motorul pe cutie si tampoanele am probat cu ambreiajul calcat si masina in viteze inpinsa inainte si inapoi iarasi nu debraia, cand eram hotarat sa renunt a mai venit niste prieteni care aveau ceva mai mult habar la mecanica ca noi si mi-au zis ca problema e ca amsamblul discului de ambreiaj este prea inalt ( l-au si masurat cu un subler de inaltime si in comparatie cu cel pe care il dadusem jos de pe masina avea cu 2,6 mm mai mult dupa ssublerul lor pe care eu nu stiu nici cum sa il citesc) singura solutie ramasa a fost sa dam jos ferodourile de pe discul cel nou si sa le nituim pe cel vechi care e intr-o stare destul de buna, solutie care care a fost si cea mai fericita pt ca acuma masina se comporta foarte bine debraiaza si merge in parametri corespunzatori, singura problema e ca am cheltuit bani inutil pe placa noua de presiune si pe disc cand am fi putut lua numai ferodourile, concluzia ar fi sa ne ferim de piesele dacia produse de iasi probabil ...
P.S. - Bucsa pe care am facuto pet rulment am copiat-o dupa schema lui PH-06-BOA caruia ii si multumesc pt idee, doar ca strungarul considerat de cuviinta ca ar fi bine sa ii mai adauge un fel de guler exterior precum am desenat eu pe schema lui PH-06-BOA. Ar fi fost excelenta doar ca nu de acolo era problema .
PH-06-BOA
Dicul , de nou, trebuie sa aiba 8mm grosime totala. Azi nu se mai gasesc discuri de 8, ci aproape toate sunt sub 8mm. Cum de ai gasit tu, dupa cum inteleg eu, disc de 10,2 mm? Imi pare rau, ca ai luat placa, fara sa studiezi mai in amanunt cauza. Ai facut exact ca la servis. Mergi cu masina la ei, te pun sa cumperi o piesa, nu-i de la ea, te mai pune sa cumperi alta, iar nu e de la ea, si asa pana mai cari acasa inca o masina, si tot singur ti-o faci. Pripa, ti-a mai scos din casa ceva bani, pe care i-a dus dincolo, in alta casa, si degeaga.
TOTDEAUNA, cand se monteaza un disc sau placa, masurati strangerea. Puneti placa peste disc pe volanta, fixata doar in bolturile de ghidare, si apasand bine cu mana pe placa, masurati distanta intre volanta si suportul de otel al placii, chiar langa bolturi. Trebuie sa fie in jur de 3mm. La tie ar fi avut peste 5mm. Nu ar fi trebuit sa faci "dringggg" ? Si in acest caz, pui niste seibi sub suportul placii, egale la toate suruburile, in asa fel ca strangerea sa fie de aproximativ 3mm. Sper ca s-a inteles ce inseamna strangere.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.