Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema Berlina 1999, carburator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
Marty
Deci, dragii mei, poate se gaseste printre voi vreun om de bine, mega priceput intr-ale motoarelor cu carburator de 1400 cmc, care sa ma ajute si pe mine.

Care este problema? In urma cu cca. 1 an, a mea Berlina a inceput sa moara la stop....mergea, mergea, mergea, incepea sa-i scada turatia, scadea pina murea de tot. Booooon. Du-o la tot felul de mecanici, prieteni, priceputi, nepriceputi, mi-am bagat si eu mainile in ea........ relativ am facut-o sa mearga, sa nu se mai opreasca. Dar facea altceva...si naume, tremura la ralenti, crestea sau scadea ralentiul cu de la sine putere, facea ca mama ciorilor. M-am tirit cu ea asa peste iarna, dupa care cind am vazut ca nu razbesc cu problemele, mi-am luat SLZ.

Acum, ca sa va pun in tema cu ce am schimbat la masina pentru a o face sa mearga frumos, va fac urmatoarea lista:

- jiglere

- pompa de sprit

- bujii

- capace Delco

- fise bujii

- Delco

- bobina de inductie

- condensatoare

- platini

- garnituri galerii admisie + evacuare

- garnituri carburator (alea de teflon+alea de talpa)

- carburator cu totul (de 3 ori cel putin)

- baterie

- alternator

- pompa benzina

- lant + intinzator

- planat chiuloasa + schimbat simeringuri de supapa

- garnitura de chiuloasa

- set motor



Mentionez ca si in momentul de fata masina merge la fel de prost, in plus de asta iarasi se opreste motorul daca-l lasi un pic la ralenti.



Aveti idee de la ce mama dracu, poate sa fie ?
paulp
Mai aveai putin si schimbai motoru' cu totul :shock: .

Serios vorbind e foarte ciudat ca dupa ce ai schimbat cam tot ce se putea schimba la aprindere/carburatie tot asa face :?: .

Poate te ajuta Gabriel2003 ca el este priceput in chestii de astea.

Bafta :wink:
aviasol
auzi da tu de ce te incapatanezi sa faci sa mearga ceva ce nu se poate??? Nu ai auzit de cauze pierdute?
FiveThreeFive
Daca masina are servofrana (si imi inchipui ca are, este 1999), poate e o idee buna sa verifici daca este perfect etans traseul de la galeria de admisie pana la servo inclusiv (furtun, supapa) si daca supapa functioneaza cum trebuie.

Mai departe, vezi daca servo in sine merge cum trebuie. Eu am patit o data ca, dand de doua-trei ori cu ciocanul in servo, sa constat ca relantiul se "linistea" vaznd cu ochii...
Marty
Ma, traseul e bun, l-am verificat punind degetul pe stutul care iese din bloc. Adevarul e ca-mi cam fisaie ceva in masina cind calc frina. Mi-a zis lumea ca ar fi defect corpul ala care distribuie presiunea in supapele de directionare (poate vorbesc timpenii, nu stiu)
klaus
Ai verificat furtunul de la galerie la carburator? Daca sta bine (ca mai imbatraneste si trage aer fals). Se poate vedea pe acolo si duza din furtun, daca nu este largita/infundata.

Verificat circuitul de alimentare (sa nu ai mizerii in rezervor, sa fie furtunele OK - sa nu aiba ele vre-o mizerie), atat tur cat si retur.

Condensatorul de filtraj verificat

Avansul vacuumatic.

Camele, tachetii sa nu prezinte uzuri.

Arcurile supapelor sa nu fie slabite, supape nu etanseaza - dar aici sunt si alte zgomote.

Presiunea in cilindrii - segmentii.
Marty
Klaus, din tot ce ai zis tu, doar furtunele de tur si retur nu le-am verificat. Oricum, cind se opreste motorul, filtrul de benzina este plin, teoretic n-ar trebui sa aiba probleme pe tur.
sirjohn
Subscriu si eu la lista lui Klaus cu urmatorul punct:

- verifica/schimba membrana pompei de benzina...

- ai filtru decantor sau d-ala de olcit incapsulat? daca e decantor... verifica daca este ermetic...

- cand se opreste motorul la relanti odata, fara sa mai faci nimic altceva... verifica nivelul de benzina din camera de nivel constant... (daca e gol... inseamna ca este o problema pe tur) - eu am patit asa ceva si m-am chinuit aproape o ora... pana mi-am dat seama despre ce e vorba

- vezi ca intre carburator si capsula de la delcou... este un furtunas... care ar trebuie sa fie cat de cat fix pe stuturile pe care sta... daca nu e - poate prinde aer fals...

- teava de esapament nu e infunfata?

- ai curatat rezervorul... sa nu fie vreun vecin amabil care sa-ti fi turnat zahar in rezervor... (a patit-o tot subsemnatul) sau sa nu fie pur si simplu prea multa apa in benzina ca sa mearga...



Altceva nu-mi mai trece prin cap...



Sa ne povestesti te rog care este comportamentul motorului in mers (in tractiune)



Toate bune1
sirjohn
Inca cateva observatii...



- Ai zis ca ai schimbat caburatorul de 3 ori... de ce?

- daca l-ai schimbat... de reglat l-a reglat cineva?

- este posibil ca dintr-un defect de fabricatie, uzura etc: daca strangi surubul de relanti pana la capat... de fapt sa nu se potriveasca canalul repsectiv pe directia care trebui... incearca sa il eliberezi putin cu cateva grade... in timp ce motorul merge (eventual cu shoc ca sa nu moara) si vezi daca rotind usor stanga dreapta nu e un punct in care sa mearga rotund si corect la relanti... daca gasesti punctul si nu e strans la maxim.. pune o garnitura de hartie sau de cauciuc foarte subtire ca sa-l poti intepeni in pozitia respectiva... astfel o razna de la trepidatii

- desfa mult mai tare surubul de aer (ma rog de amestec). Teoretic el tre sa fie strans pana la capat si desfacut intre 1.75 ture si 2.5 ture... - pentur probe desfa-l mai mult... eventual scoate-l de tot si strangel usor cautand sa obtii un mers rotund...



Nu exista sa nu se poata face ceva... e un motor care are un carburator trebuie la un moment data sa se poata regla!



Toate bune!
aviasol
nu stiu cum reglati voi carburatoarele alea da asta nu imi sun a reglaje:

QUOTE


incearca sa il eliberezi putin cu cateva grade... in timp ce motorul merge (eventual cu shoc ca sa nu moara) si vezi daca rotind usor stanga dreapta nu e un punct in care sa mearga rotund si corect la relanti



pai asta e reglaj??? :shock: :shock: :shock:



QUOTE


daca gasesti punctul si nu e strans la maxim.. pune o garnitura de hartie sau de cauciuc foarte subtire ca sa-l poti intepeni in pozitia respectiva... astfel o razna de la trepidatii  


imi reglam carburatorul la service !!! aia imi reglau carburatorul si in functzie de aprindere; amestecu se masoara .... asta e reglaj??? -> pune o mana pe carburator un pe inima si una pe volan si cu celelalte desurubeaza jiglerele si masoara vibratia cu ochii pe un pahar cu apa pus pe bloku motor...... :| :| :|
sirjohn
Chiar nu pricep de ce te-ai ambalat asa si ce ai cu mine...!!!



Daca imi permiteti domnule aviasol...



Din cate am inteles (si dumneavoastra ar fi trebuit sa faceti la fel daca citeati mesajele anterioare) - amicul nostru Marty a efectuate deja nenumarate reglaje/schimbari in service-uri exact dupa normele descrise de tine si ! ioc ! ca daca mergea nu venea cu aceasta problema...



Nu sunt mecanic de profesie... si nu am nici in clin nici in maneca cu auto decat ca sofer amator... si mecanic amator...



Am facut cateva sugestii din experienta mea practica!



Iar despre reglajele facute in service... mai intreaba si tu pe cei care se duc la diverse reglaje si pleaca de acolo cu masina mergand mai rau ca un tractor... "asa indica aparatul nivel minim de noxe".



Avand in vedere ca vorbim de dacie... atunci fiecare motor are caracteristicile lui... iar un carburator de dacie este un mister pt oricine...



Asa ca du-te mata in service in continuare dar lasa-l pe omu acesta sa faca niste teste si incercari ca nu strica la nimic...



Toate bune![/quote]
aviasol
io nu aveam carburator pe dacie! orikum reglajele pe incercari.....suks
sirjohn
Exact ce incercam sa-ti explic...

La o masina pe injectie nici nu se pune problema sa reglezi injectoarele "cu mana pe carburator un pe inima si una pe volan si cu celelalte desurubeaza jiglerele si masoara vibratia cu ochii pe un pahar cu apa pus pe bloku motor......" pentru ca nu mere si oricum nu e cazu... se regleaza electronic...

Asa ar tre sa fie si pt carburatoarele care respecta la sutime de milimetru toate cotele... la cele care nu... tre sa ai ureche buna, ochi ca sa vezi cum vibreaza apa din pahar, si mana sigura...!



Toate bune!
aviasol
mai aku ca sa fim concretzi am patit-o si io o data cu un meserias care regla pe pipaite si de atunci m-am lekuit...am avut un audi 100 cu carb si motor 2300 5 cilindri. mi l-a reglat unu asa din proprie initiativa de a trebuit sa-mi fac rost de altu ca nu l-a mai skos nici draku la lumina. Consuma 23% si nu mai mergea shoku.....etc. Am avut si Tico cu carburator si ala sa sti ca e o bijuterie are volumul cam de 2x mai mare ca un carb de nova dublu o mie de furtune dar merge de juri ca e pe injectize masina!!! (numai cu reglaje la service la revizii in rest.....nimik 60.000km fara probleme)
Marty
QUOTE
Subscriu si eu la lista lui Klaus cu urmatorul punct:

- verifica/schimba membrana pompei de benzina...

- ai filtru decantor sau d-ala de olcit incapsulat? daca e decantor... verifica daca este ermetic...

- cand se opreste motorul la relanti odata, fara sa mai faci nimic altceva... verifica nivelul de benzina din camera de nivel constant... (daca e gol... inseamna ca este o problema pe tur) - eu am patit asa ceva si m-am chinuit aproape o ora... pana mi-am dat seama despre ce e vorba

- vezi ca intre carburator si capsula de la delcou... este un furtunas... care ar trebuie sa fie cat de cat fix pe stuturile pe care sta... daca nu e - poate prinde aer fals...

- teava de esapament nu e infunfata?

- ai curatat rezervorul... sa nu fie vreun vecin amabil care sa-ti fi turnat zahar in rezervor... (a patit-o tot subsemnatul) sau sa nu fie pur si simplu prea multa apa in benzina ca sa mearga...



Altceva nu-mi mai trece prin cap...



Sa ne povestesti te rog care este comportamentul motorului in mers (in tractiune)




1. am schimbat pompa cu totul - nici o imbuntatire

2. filtrul decantor il schimbam la fiecare schimb de ulei (iarna la 2000 km -lunar; vara la 5000 km.)

3. culmea, cind se opreste motorul (de la cheie sau din proprie initiativa) continue sa picure benzina in carburator. Apropos, am schimbat si cuiul pontou

4. furtunul de la avansul vacumatic a fost schimbat de cca. 5 ori, cu tot cu teava de cauciuc din capat

5. am schimbat toba finala

6. n-am curatat rezervorul pentru ca vecinii mei sunt oameni cu multa minte si nuse pun cu "nebunu' de ka 4". oricum, capacul de la rezervor este schimbat, deci nu prea aveau cum sa-l deschida cu alta cheie de Dacia

De mers, merge. Doar sa nu te puna dracu' sa te opresti la semafor si sa uiti sa calci din cind in cind acceleratia



QUOTE
Inca cateva observatii...



- Ai zis ca ai schimbat caburatorul de 3 ori... de ce?

- daca l-ai schimbat... de reglat l-a reglat cineva?

- este posibil ca dintr-un defect de fabricatie, uzura etc: daca strangi surubul de relanti pana la capat... de fapt sa nu se potriveasca canalul repsectiv pe directia care trebui... incearca sa il eliberezi putin cu cateva grade... in timp ce motorul merge (eventual cu shoc ca sa nu moara) si vezi daca rotind usor stanga dreapta nu e un punct in care sa mearga rotund si corect la relanti... daca gasesti punctul si nu e strans la maxim.. pune o garnitura de hartie sau de cauciuc foarte subtire ca sa-l poti intepeni in pozitia respectiva... astfel o razna de la trepidatii

- desfa mult mai tare surubul de aer (ma rog de amestec). Teoretic el tre sa fie strans pana la capat si desfacut intre 1.75 ture si 2.5 ture... - pentur probe desfa-l mai mult... eventual scoate-l de tot si strangel usor cautand sa obtii un mers rotund...



Nu exista sa nu se poata face ceva... e un motor care are un carburator trebuie la un moment data sa se poata regla!



1. Am schimbat carburatorul deoarece banuiam ca e de la carburator (tot timpul am avut impresia ca masina se ineaca). Aveam un amic care avea 2 carburatoare disponibile. Asa ca ne-am apucat sa dam jos carburatoarele de pe motoare CARE MERGEAU PERFECT si le-am pus la mine....... Bineinteles ca la mine n-au mers, mai mult, cind le-am pus la loc pe motoarele respective, nici alea n-au mai mers rotund.

2. Am incercat sa le reglam pe un stand de noxe, n-am reusit de nici o forma si nici o culoare. La inceput am incercat sa facem motorul sa mearga in parametrii optimi, dupa care ne-au apucat dracii si am renuntat la "parametrii optimi", rezumindu-ne doar la "sa mearga"

3. Din moment ce am schimbat 3 carburatoare, am exclus din principiu ca toate 3 sa aiba acelasi defect. Oricum, ca sa fim cu inima impacata, am incercat si treaba asta. Tot degeaba....
paulp
Cred ca in cazul asta mai util ar fi un popa sa-ti faca o slujba poate ies dracii in ea icon_twisted.gif .
sirjohn
Imi pare rau... dar alta idee nu mai am :cry:

Nu pot decat sa sper ca printr-o minunte... la un moment dat sa mearga...

Ceea ce nu-mi iese din cap este faptul ca daca merge si trage... si doar la relanti moare... nu poate sa fie decat ceva legat de carburator... dar efectiv nu-mi pot da seama...

Anunta-ne si pe noi daca ai mai reusit ceva...



Toate bune!
Marty
O s-o infing intr-un service Dacia, eventual la CNCD sau la Cimpina, si cu asta basta. sa ma cheme cind e gata !
bogdan_o
Bai, da-o draq de masina. Cred ca nu te place pe tine si pace. La cate ai schimbat la ea trebuia sa mearga ceas. Incerca totusi sa vezi daca pozitia plutitorului este corecta in camera de nivel constant. Daca este prea mult combustibil in camera de nivel constant motorul functioneaza neregulat la mersul in gol dupa care se opreste. Verifica daca plutitorul oscileaza liber pe axul sau iar nivelul plutitorului trebuie sa fie 18+/-1 mm de la centrul lui la garnitura capacului. Mai verifica si etanseitatea ansamblului ac-supapa de intrere a benzinei si pulverizatorul cu supapa al pompei de acceleratie. La altceva inafara de ce s-a mai scris p'aci nu ma mai duce capul.

Daca nici asa nu merge, urmeaza sfatul lui PaulP
SGN_1310
Se pare ca unii au bani multi....la cate ai schimbat la ea..... dar shi ghinion.

Vb'a lu' Minune!

Apropo exista vreun mecanic cu calificare dubla de preot?!

Ii dai o spaga buna....a donatie ...a pomana shi scapi!

Ptiu' Uciga'l toaca....
bondoo7
Marty, la ultima berlina care am avut-o in exploatare facea la fel cum ai povestit, dar am rezolvat problema cu 900.000lei adica un carburator nou. pana sa-mi iau carburator nou am incercat reglaje peste reglaje, schimburi de piese diverse si... nimic, incercat chiar probe cu carburatoare pe motoare care mergeau brici, pana nu am luat carbutrator nou n-a mers...
paulp
Bondoo, de ce vrei sa-l stresezi pe Marty. Daca citeai tot topicul vedeai ca omul a schimbat deja 3 carburatoare (noi) :cry: si degeaba.

Bafta
paulp
Apropo, unde ai gasit carburator cu 900k?. Poate acum 2 ani.

Eu abia l-am schimbat si m-a costat 1.3 mil :cry: :cry: :cry: .
Marty
QUOTE
Bondoo, de ce vrei sa-l stresezi pe Marty. Daca citeai tot topicul vedeai ca omul a schimbat deja 3 carburatoare (noi) :cry:  si degeaba.

Bafta

paulp, intr-adevar, am schimbat 3 carburatoare, dar le-am luat de pe alte motoare, care mergeau "ceas". Dupa ce au dat rateuri pe motorul meu,toate 3 carburatoarele au fost trecute printr-un RK (cui pontou, jiglere, pompa sprit, bucsi teflon - schimbate), dar tot degeaba. In Bucuresti, un carb. de 1400, costa anul trecut cca. 1,7 mil.
sirjohn
Marty... eu tot nu inteleg ceva... ai spus ca dupa ce ai pus inapoi pe motoarele lor carburatoarele pe care le-ai incercat nici acolo nu au mai functionat corect?

In conditiile in care cineva de acolo de sus nu vrea sa se amuze pe seama ta... nu mai ramane decat o singura explicatie... ceva de pe masina ta le-a dereglat si pe acelea... si singurul lucru care a trecut pe acolo a fsot benzina din rezervorul tau...



Spune-mi te rog... ai facut vreodata o proba cu o sticla de benzina pusa langa motor... cu pompa de benzina pusa sa traga din sticla ci nu din rezervor? Daca da, au fost aceleasi simptome? Daca nu... incearca si asta... si daca asta nu ajuta... atunci...



Toate bune!
paulp
Scuze Marty, n-am inteles eu exact povestea celor 3 carburatoare.

Pretul de 1.340.000 lei pentru un carburator de 1400 l-am platit vineri (dupa ce am trecut pe la Autocenter unde era 1.399.000 lei). Dar probabil ca Iasul este mai aproape de Brasov decit Bucurestiul (sau mai ieftin) icon_twisted.gif .
dragOn
Marty! Vino cu ea la intalnire si ma ocup eu de ea! Dar sa-mi zici ca sa-mi iau sculele!
Marty
DragOn, ok, merci! Nu cred ca va fi saptamina asta, oricum.
dragOn
cand vrei, imi spui!
Maverik
Drag0n: După ce o meșterești, te rugăm noi ffffff mult, ne spui și nouă care-o fost beteșugul ???
dragOn
va spun!!





daca-i dau de cap?!?



:roll: :roll: :roll:
Marty
Hai sa va mai dau hinturi:



- reglezi motorul intr-un anumit mod (adica sa tremure cit mai putin), ii pui turatia la 800 RPM si pleci cu ea. Ralenti-ul nu va sta in acelasi loc, va fluctua inte 600 si 1200 RPM;

- cind am pus-o pe testerul de ITP, ne-a ingineru' ala mi-a zis ca masina "merge pe aer" .
Mihai_E
aceeasi problema am avut-o si io cu o berlina din 95. am facut in mare parte cam tot ce-ai facut si tu si degeaba. am vindut-o unui var de-a lu' nevasta-mea, nici ala n-a reusit sa-i faca ceva si la rindu' lui a vindut-o mai departe la fel cum a luat-o de la mine. deci, de dragul nervilor facuti cu ceva timp in urma as fi foarte curios sa aflu cauzele. oricum bafta!
B-34-SGM
schimba ganiturile de la carburator, poate trage aer fals. e o idee, nu am citit tot topicul sa vad daca ai incercat sau nu
tyka
carburatorul este anfundat ,desfundal icon_mrgreen.gif
mosoru
-masina asta a inceput din senin sa faca asa????????

-in sarcina functioneaza bine?????????
OCEBE
am senzatia ca motorul iti trage aer fals; verifica tot ce exista SUB CLAPETA DE ACCELERATIE ; sunt sigur ca vei gasi neetanseitati si, daca acum te miri ca nu prea merge, dupa aceea o sa te intrebi cum de a mers!
Ov
io cred ca si-a schimbat si masina omul de cand a postat aici icon_mrgreen.gif
paulp
Marty, asa e, cum zice Ov icon_twisted.gif ?

O vorba doar si am inchis pravalia 017.gif
OCEBE
acu' m-am uitat si eu la data post-ului initial ; saracu' s-a chinuit 4 luni si ceva numai de cand a postat, dar cine stie de cand i-a aparut beleaua!?
irinel75
Nu o sa va vina sa credeti...stiati de pirghia pompei de sprit??

daca ar ejoc, adica daca s-a "tocit" acolo unde intra ea la coada spritului, si are joc, e ineficienta...adica la accelerare, nu apasa destul de mult pt a creea micsora camera de sprit..
tyka
cea mai mare dreptate ati dau irinele am patito si eu.ia vedeti voi pe acolo pe dedesupt, nu cumva aveti aceasi problema. icon_mrgreen.gif
OCEBE
problema omului e (era?) ca ralantiul "merge(a)" aiurea. Ce treaba are spritz-ul cu ralantiul?
irinel75
problema ralanti-ului e problema ralanti-ului...eu i-am explicat omului de ce ii moare in sarcina..ar mai putea fi si aerul prea mic sau mare..
OCEBE
OK

dar eu sunt incapatanat si tot pe aerul fals dau vina;

misto este ca, in timp ce noi topicam, marty nu mai da nici un semn...
tyka
ancearca cu un alt carburator. laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
whitesorcerer12
sunteti siguri ca acele carburatoare cadeau bine pe galeria pe care au fost montate?

dar dupa aceea pe galeria de la masina ta??

erau centrate bine pe garniturile alea?

incearca alimentarea cu benzina din afara rezervorului!

sunt puse k lumea fisele la bujii?sigur nu pui una aiurea in mod regulat?

vreu scurt sau niste pilitura de fier pe undeva pe la platini?pe acolo pe unde iese afara surubelul din delcou?

sau poate nu pui bine delcoul?

mi se pare ca trebuie sa cada intr-o anume pozitie daca ilo scoti de pe masina si invartzi motorul, cand il pui la loc dupa aia poate sa nu mai mearga bine!

asteptam noutatzi!BAFTA!!!
tyka
daaaaa asa e . icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif
VALI1
VEZI DACA GALERIA DE ADMISIE E IN STARE BUNA. LA MINE A AVUT O GAURA CAT UN VARF DE AC SI AM AVUT ACELEASI PROBLEME.
tyka
se pote sa fie si din galerie sau sati traga aer fals peundeva.ancearca sa torni putina benzina pe carburator si vezi daca se tureaza,daca se tureaza anseamna cati trage aer fals.Smecheria o stiu de la oameni batranii. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.