Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme frane Dacia 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
fbogdy91
Salut....De ceva vreme ma confrunt cu o problema la sistemul de franare al unei Dacii 1310 din 2000.....nu imi tine frana cum trebuie decat dak fac 2 pedale...am schimbat si placutele de frana si cilindrii de frana si repartitorul crezand k rezolv problema dar dupa ce am aerisito a mers 2 zile ca la carte si apoi a inceput din nou sa nu mai tina...cum trebuie sa fie tija aia pe repartitor mai apasata sau mai libera???si ce sfaturi imi puteti da pentru a rezolva aceasta problema
ghitza
Vezi ca sa mai discutat pe aici de nush cate ori,vad ca esti nou dar invata-te sa cauti si nu deschide topicuri pentru orice,acuma tu ai aerisit cum trebuie ?ai scos pompa din avarie?tija la limitator trebuie sa fie putin mai libera sa deschida limitatoru doar cu greutate in masina nu cu masina goala,fa o aerisire ca la carte sa fi sigur ca nu ai aer pe instalatie si pe urma vezi,frana de mana sa prinda la 4 dinti
fbogdy91
am cautat dar nu am gasit ce ma intereseaza pe mine asa k tot aici intreb dak poate sa ma ajute si pe mine cineva.....

Bun.....


Am reconditionat pompa la cineva care se pricepe si acum nu mai am lichid de frana nici pe conducte pe nicaieri pentru k l-am scos pe tot...acum intrebarea mea este cum fac aerisirea in asa fel incat sa vina la toate rotile lichid....prin cadere sau cu pedala....mentionez k e o dacia 1310 berlina din 2000...am mai citit ceva pe aici prin topic-uri dar nu scrie nimic concret pe nicaieri si as vrea sa lamurim problema asta...

Acum...

la limitator are o tija pe el....in momentul in care se actioneaza pedala cu masina goala acel pistonas se apasa pe acea tija...intrebarea mea este cum este bine sa se apese sau sa nu se apese pe tija cand este masina goala....si cum ii fac reglajul mai concret...


Astept raspunsurile voastre
ghitza
Deci daca instalatia de franare e goala bagi lichid si si desfaci aerisitoaerele de la roti incepand cu dreapta spate ,stanga spate,dreapta fata,stanga fata si termini cu pompa,folosesti aerisirea prin cadere,si limitatoru de fie deschis(adica simulezi masina incarcata, bagi ceva intre tija si limitator sa il tina deschis)
Costy2000
faci asa prima data reglezi tija limitatorului ea sa apese putin pe capul limitatorului dupa aia te duci pui lichid in bidoanas dupa care desfaci senzorul(ICP)cu o cheie de 22 parca.Si acum te apuci sa o aerisesti desfacand aeristorul dupa roata drepta spate il lasi desfacut pana curge lichid fara bule de aer si dupa care faci aceiasi operatie la roata stanga spate dreapta fata si stnaga fata dupa aceea pompa dupa care dai o tura sa vezi cum iti tin franele daca sunt slabe si nu tine,pierzi lichid ori garniturile nu sunt bune

bafta !!!! ca o sa ai nevoie biggrin.gif
da un search daca esti nedumerit


apropr am uitat dar ma completat colegu'sa bagi ceva intre tija si limitator ca sa permita lichidului sa curga.......... biggrin.gif
fbogdy91
<span class='edit'>26 Nov 2011, 15:36:</span>
am facut aerisirea prin cadere...acum am constatat ca imi tine decat rotile pe spate...pedaua e destul de tzapana deci nu vad sa mai am aer in sistem...ce pot sa-i mai fac ca sa tina si pe fata?
ghitza
Ai scos pompa din avarie la sfarsitu aerisiri,trebuia dupa ce ai aerisit si pompa la final sa dai 2 pedale mai tepene si pe urma sa montezi manocontactu adica sonda ICP
fbogdy91
da am facut exact cum ai zis deci cred k am scos pompa din avarie

26 Nov 2011, 22:10:
si dak tot e in avarie cum aflu dak e sau nu?
ghitza
Dupa pornirea motorului sta aprins semnu exclamarii in bord? (!),daca nu sta e k asta daca e pus papucu la sonda de la pompa de frana
fbogdy91
e pus papucul dar nu sta nici un bec aprins
culturism
sa ai grija sa nu pierzi lichid de fr. pe undeva, eu am lasat pe cineva sa umble la sistem de franare si dupa 4 zile am vazut ca nu mai tine deloc, a trebuit sa fac eu cu simt de raspundere, nu erau etanse racoardele de la frana, si nici supapele de aerisire nu erau bine stranse .
geimsbond
QUOTE(ghitza @ 26 Nov 2011, 22:17)
Dupa pornirea motorului sta aprins semnu exclamarii in bord? (!),daca nu sta e k asta daca e pus papucu la sonda de la pompa de frana
*



Scuze ca postez aici dar mie imi sta aprins becul acela de cand am masina(Dacia Nova) si nu se stinge. unsure.gif
Care ar putea fi cauza?
Multumesc frumos.
ghitza
Scoate papucu de la pompa de frana si vezi se stinge?daca da ai pompa in avarie sau bulbu blocat
geimsbond
Am scos unul din papucii de la lichidul de frana insa e tot aprins ledul.. sad.gif
fzoli
sal
am o dacie din 2002 si am aerisit frana si im sta aprins semnul din bord ;!" si nu stiu de ce ?
oare trebuia sa scot bulbul din pompa care se afla langa aerisitor pe pompa si sa aerisesc asa? are vreun rol in aerisire petru ca frana numi prinde calumea. am scos tot lichidul din sistem si am aerisit peste tot jumat de zi. inainte semnul din bord se stingea dar acum ramane aprins dupa pornirea motorului oare din ce cauza, cand scot papucul din bulb se stinge
poate cineva sa mi explice modul de aerisire la pompa asta ca la simplu circuit ma descurc va rog frumos
poate aveti ceva idei de la ce o fii smile.gif
multumesc anticipat.
Arrash
salut!..sunt nou pe aici...am o dacie din '97, berlina si chiar nu stiu care sunt pasii de urmatpentru aerisirea franelor...(am servo cu 3 conducte)...dac poate cineva sa ma ajute...scz daca nu am postat unde trebuie...multsam
relax
sal,pai daca nu ai suficient lichid in vas completezi dupa care faci aerisire la pompa dupa care la roata cea mai indepartata de pompa,stanga spate,dreapta spate dreapta fata stanga fata dupa care iar la pompa,toata treaba o faci cu sonda scoasa,presupun k aerisire stii sa faci:D,faci peda pana se intareste tii apasat slabesti aerisitorul pana ies bulele de aer si vine lichid dupa care strangi,si asa faci la fiecare roata respectiv la pompa,bafta!te astept sa spui ce ai facut:)
N E S
Mai simplu este in felul urmator. Iei un prieten sa faca pedale, iar tu iau un borcan de sticla, il umplii cu putin lichid, bagi un furtun in borcan si celalalt capat al furtunului la niplu. Dupa ce desfaci niplul faci pedale si vei vedea cum ies bulele in borcan. Fara probleme.
Ordinea este bine spusa de colegul de mai sus.
Cheers!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.