Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nu tine frana...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
musicall
Destul de recent max. 2 sapt. a aparut o problema!!! Apas pe frana si nimik... masina nu se opreste... decat cand frana este jos aproape la maxim !!!
Io am pus un LED in bord... care imi indica cand se aprind stopurile pe spate.. si cand cipesc putin frana automat ele se aprind... deci ca semnalizare no problem... DAR CE FAC CU FRANA ?? Care v-am spus tine jos de tot... am incercat sa apas de mai multe ori... nimik !!! Lichid de frana este... ASTEPT IDEII...



P.S. Pana cand apar... raspunsurile voastre circul... la distanta mare de cel din fata si cu ochii cat cepele !!! blink.gif

ups... cred ca trebuia sa scriu la "Probleme tehnice - CLT" !!! rog sa fie mutat !!!
sharkky
QUOTE(musicall @ 15 Jul 2005, 01:23)
Destul de recent max. 2 sapt. a aparut o problema!!! Apas pe frana si nimik... masina nu se opreste... decat cand frana este jos aproape la maxim !!!
Io am pus un LED in bord... care imi indica cand se aprind stopurile pe spate.. si cand cipesc putin frana automat ele se aprind... deci ca semnalizare no problem... DAR CE FAC CU FRANA ?? Care v-am spus tine jos de tot... am incercat sa apas de mai multe ori... nimik !!! Lichid de frana este... ASTEPT IDEII...
P.S. Pana cand apar... raspunsurile voastre circul... la distanta mare de cel din fata si cu ochii cat cepele !!!  blink.gif

ups... cred ca trebuia sa scriu la "Probleme tehnice - CLT" !!! rog sa fie mutat !!!
*




ce an e masina?
are cumva servofrana?
am avut si eu problema asta ... e posibil sa fie una din chestiile urmatoare:
1. incazul in care ai servofrana vezi ca e posibil sa fie ceva in neregula cu pompa de frana nu are aer sau cam asa ceva
2. nu mai ai placutze
andu911
aeriseste instalatia de franare
rtulea
Iar odata cu aerisirea franelor ar fi recomandabil sa verifici si starea placutelor de frana si a ferodourilor.
Daca masina are servofrana NU aerisi franele prin "pedalare" pentru ca risti sa blochezi pistonul 2 din pompa. Fa aerisirea prin "cadere libera".
bertro
si nu mai umbla man cu ea asa, ca nu stii de unde sare iepurele...pietonul si faci vreo nenorocire. daca doamne pazeste faci accident si vede politia ca ai defectiuni la sist de franare, iese urat.
bonzai
eu si eu o intrebare, oarecum legata:
Am ramas ieri in drum cu nova si am remorcat-o nitel fara motor pornit, doar cu contact. Este posibil ca de la franele puse in acest regim (servofrana normal ca nu functiona) sa trebuiasca aerisite iar franele ? Mi se pare ca tine foarte prost. Am facut o aerisire acum 2 saptamani.
Lacaru
Pt. bonzai: Circuitul de frana este etans. Nu are cum sa intre aer in circuit cand apesi frana. Servofrana este un amplificator extern, fata de circuitul de frana, care are doar rolul de a-ti usura apasarea pe pedala.

In legatura cu cealalta chestiune pot fi urmatoarele cauze:
- pompa de frana este uzata si nu mai asigura presiunea in circuit => cel mai bine o schimbi. Poti schimba doar garniturile dar este doar o chestiune de timp pana cand iarasi nu mai ai frana.
- in circuit este aer de la o interventie/reparatie anterioara => trebuie aerisit circuitul.
Xelo
Am si eu o problema legata de frane. Mai demult, cand coboram un deal (!) pur si simplu mi s-a oprit masina. M-am dat jos si ce sa vezi: de la rotile din fata iesea un miros de incins si se auzeau pacaneli mici, semn ca ceva se incalzise extrem de tare. Am lasat-o sa se raceasca putin, am mai pus si niste apa dintr-un bidonas din portbagaj... pana la urma s-au deblocat, dar numai eu stiu cum am ajuns acasa. Problema este ca nu stiu si nici nu prea cunosc vreun mecanic din oras, astfel incat sa ma duc sa ii fac o aerisire la frane.

In timp si-a mai dat drumul, dar fata-dreapta ramane blocata, daca pun frana brusca, si abia reusesc s-o misc din loc dupa aia... dupa ce merg 50-100 de metri, isi da drumul din nou.. dar problema e acolo. Am incercat eu sa ii schimb placutele de frana la roata aia, dar degeaba, face la fel.

Problema e ca din cate am vazut eu, aerisitoarele s-au "sudat", incat un prieten a rupt o cheie incercand sa imi desfaca unul. Deocamdata masina a ramas acasa la mama, rugand-o sa nu o foloseasca decat daca e imperios necesar, dar ma sperie gandul ca nu prea stiu ce sa ii fac. Nu cunosc nici un mecanic in oras, iar daca ma duc la vreun service, mi-e frica sa nu ma jecmaneasca ala, sau cine stie ce alte minuni sa mai faca.

Aveti idee de ce se blocheaza roata ? Banuiesc ca nu se mai retrage pistonul ala, dar... se rezolva prin aerisire ? unsure.gif
driverx
NU. Se rezolva doar prin aruncare la gunoi. (cilindru din etrieri) Se cumpara cilindru nou, garnituri noi, se monteaza, se aeriseste.
costi
Eu zic sa nu te joci cu frinele;
Pune orasul in care stai si poate cineva iti face o recomandare de service.
Xelo
Stateam in Tārgu-Jiu, acum sunt la facultate in Bucuresti. smile.gif
Aveti idee cam cat ar costa toate piesele astea ?
musicall
Masina este din 93 am fost la service si am schimbat palcutele de frana care nu mai aveau acel tratament chimic... (era fier pe fier) !!!
cosmin206
Cu fosta mea Dacie ce o am pe mana si acum pentru cateva luni,am patit cu ani in urma cateva defecte pe sistemul de franare.Se manifestau prin pierderea in timp a cursei pedalei,practic ajungeam cu pedala la podea sa pot frana cat de cat.Remediul l-am facut de vreo 3 ori in interval de 2 luni (parca se repeta ciclic) prin schimbarea garniturilor de la pistonasele din cadrul pompei cu dublu-circuit de la servo.Brelina mea,model '87 cu servofrana pe dublucircuit ca pompa.
Cum defectul se manifesta cu regularitate...la inceput aveam frane bune cu pedala la 1/2 din cursa scrasneau rotile pe asfalt uscat,dupa o luna mi se inmuia... pedala.
La ultima remediere...dupa alte 3,m-am hotarat sa schimb si supapa aia mica ce vine in capatul furtunului ce intra in servo si pleaca de la galerie.De atunci si pana sa vand masina am schimbat numai...placutele de frana si ferodourile pe spate.Franele le-am avut bune din 1999 cand mi se intampla fenomenul si pana in 2004 luna decembrie cand am vadut masina varului meu si mi-am luat Peugeot-ul.
Si astazi cand va scriu aceste randuri,franele sunt bune cu o singura reparatie la un etrier ce a facut-o varul meu de cand i-am dat masina.
Concluzie: cu toti marii mesteri din service care va repara masinile si unii o fac f. bine,uitati-va si la banala supapa de cativa lei noi.S-ar putea atunci cand o schimbati sa vi se schimbe franele in...mai bine,va spune Cosmin patitu' rolleyes.gif
Cu stima,Mares Cosmin wink.gif
cosmin206
P.S.=Cand se face aerisirea sistemului de franare la servo,aveti grija ca trebuie facut incepand cu fiecare roata in parte si terminand cu pompa de la servo si nu prin "fa pedala" ci prin cadere libera! Aveti grija la mecanici!
Cu stima,Cosmin M wink.gif
Lacaru
Ce intelegi prin "cadere libera"?
La servo, cand aerisesti, motorul trebuie sa fie oprit, si se incepe cu roata ce mai indepartata de pompa si se termina cu pompa. Ce alta metoda exista in afara de a da la pedala?
cosmin206
CADERE LIBERA,adica apesi pedala si o lasi sa ajunga singura la fund pana iese lichid de frana unde este slabit surubul.Nu se pompeaza adica! Numai daca este cazul se revine co o cursa completa nu cu pompari repetate.Asa este la servo,nu ma intreba alte amanunte ca sunt electronist nu mecanic auto.Am vazut si eu cum au facut altii si am postat ca atare.Daca tu esti de meserie si stii alte amanunte,tot respectul wink.gif
In privinta rotii celei mai departate,asa este.Se incepe cu rotile din spate,apoi cu cele din fata si se finalizeaza cu pompa.
Dyda
QUOTE(cosmin206 @ 21 Jul 2005, 08:11)
CADERE LIBERA,adica apesi pedala si o lasi  sa ajunga singura la fund pana iese lichid de frana unde este slabit surubul.Nu se pompeaza adica! Numai daca este cazul se revine co o cursa completa nu cu pompari repetate.Asa este la servo,nu ma intreba alte amanunte ca sunt electronist nu mecanic auto.Am vazut si eu cum au facut altii si am postat ca atare.Daca tu esti de meserie si stii alte amanunte,tot respectul wink.gif
In privinta rotii celei mai departate,asa este.Se incepe cu rotile din spate,apoi cu cele din fata si se finalizeaza cu pompa.
*



Pai hotareste-te ori cade liber pedala ( in mod cert nu se va intimpla acest lucru ptr ca nu are cum ) ori apesi pedala.
CADERE ( curgere ) LIBERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Se desface purja de aerisire pe rind de la fiecare consumator,si se lasa lichidul de frina sa curga LIBER , fara sa fie ajutat de pedala sau pistoanele din pompa. Adica nu se actioneaza pompa.Lichidul de frina in aceasta curgere libera va antrena si bulele de aer ce vor iesi din instalatie odata cu lichidul.
cosmin206
Da,am priceput ce ai spus cu LIBERAAAAAAAAAA! adica fara sa apesi DELOC pedala.Insa este posibil sa fie aer in instalatie si acesta trebuie eliminat cumva.Mecanicul ce mi-a lucrat si mi-a aerisit franele de-a lungul vremii,ma punea sa apas pe frana pana-i "sarea" lichid de frana si apoi strangea surubul.Insa ma atentiona sa nu fac pedala,fiindca,spunea el,nu se face asa la servo si in plus intra si aer in instalatie in momentul eliberarii pedalei.Eu asta am vazut,asta stiu.Daca este aer in instalatie,"bule pe teava" mai pe romaneste,presiunea nu se distribuie uniform la cele 4 roti si eficienta franei este slaba=logic!
Tocmai de aceea se foloseste o pompa cu dublu-circuit tocmai pentru a se eficientiza distributia lichidului de frana la cele 4 roti in functie de greutatea pe fiecare roata.
De ce la Peugeot si alte masini straine se foloseste distributia "incrucisata" cu control electronic al presiunii pe fiecare roata in parte.Nu mai vorbesc de ABS cu EBD cum am eu,ca deja intram cu discutia pe alte taramuri.
Cand eram si mai mic si parintii mei aveu DACIA 1100,de cate ori nu m-am trezit "invartit" pe gheata-polei iarna cu masina cu tot,tocmai datorita pompei cu un singur circuit care distribuia lichidul inegal la roti ducand intr-un final la blocarea cate unei roti pe gheata si rezultatul era derapajul.Ca taca-miu nu folosea frana de motor...nu stiu sa va mai spun fiindca eram prea mic sa-mi dau seama de maniera lui de conducere.Abia cand mi-am luat permisul la 18 ani am vazut cu ce se "mananca" masina si frana in general.
Off-topic,ABS-ul este bun ca inventie,testat iarna asta de mine la Poiana Brasov pe zapada batatorita.Efectul este o senzatie ca masina nu s-ar opri,insa ea se opreste fara a bloca rotile din cauza piederii aderentei si derapajul este practic evitat.Efectul se traduce prin usoare vibratii ale pedalei de frana,in sensul ca pedala are tendinta sa fie aruncata inapoi cand se pierde aderenta.
Cam asta este.
Cu stima,Cosmin Mares wink.gif
AC
QUOTE(cosmin206 @ 21 Jul 2005, 14:25)
...
Tocmai de aceea se foloseste o pompa cu dublu-circuit tocmai pentru a se eficientiza distributia lichidului de frana la cele 4 roti in functie de greutatea pe fiecare roata.
...
*


Aici n-ai nimerit-o! Dublul circuit are doar rol de siguranta (daca se sparge conducta pe spate tine fata). Nu are rol de distribuire a lichidului intr-un anumit mod!
cosmin206
Da,CORECT!l Fiind doua circuite independente cand nu merge unul ramai cu celalalt.Insa si din motive de eficientizare s-a adoptat acest sistem.
Omul cat traieste invata wink.gif ...uneori si de la altii
brvictors
QUOTE(cosmin206 @ 21 Jul 2005, 14:25)
De ce la Peugeot si alte masini straine se foloseste distributia "incrucisata" cu control electronic al presiunii pe fiecare roata in parte.Nu mai vorbesc de ABS cu EBD cum am eu,ca deja intram cu discutia pe alte taramuri.


Alo, domnu` Cosmin, imi cer scuze ca am vazut abia azi acest post, dar totusi trebuie sa intreb: de cand ai EBD pe 206??? blink.gif EBD vine impreuna cu ABS abia de la modelull 307 in sus. N-as vrea sa te jignesc, dar si pe alte site-uri ai tendinta sa exagerezi cu dotarile de pe acel 206 X-DESIGN. Sa nu crezi cumva ca daca aici membrii au in mare parte Dacia, nu stiu cu ce se mananca ABS, EBD, ASR, ESP si alte initiale de-astea.
Sfly
'' Aici n-ai nimerit-o! Dublul circuit are doar rol de siguranta (daca se sparge conducta pe spate tine fata). Nu are rol de distribuire a lichidului intr-un anumit mod! ''
Nedumerire ,. Franele la a mea masina tin doar pe fata caci pe spate stiu ca sunt tocite sau chiar la limita...nedumerirea este !!! ...tre sa frineze toate 4 roti 1 data sau intai fata si daca apesi mai tare si spatele sau invers ? Poate cineva sa-mi dea un raspuns detaliat ? Multumesc anticipat.
P.S. ca sa franeze si rotile din spate trag frana de serviciu 2-3 zimti wink.gif .
costin11
Salut.
Eu am servo frana si corp de frana cu un singur circuit ( a fost cu 2 si a fost schimbat cu unul cu un singur circuit, motivele nu conteaza, istorie). Am citit acest topic plus altele, si vreau sa aerisesc si eu sistemul de franare. Din cate inteleg eu pasii sunt urmatorii:

1. se desface capacul de la rezervorul de lichid ( la pompa) si pe tot parcursul se verifica sa nu treaca de nivelul minim
2. merg la roata stanga spate, desfac o tura aerisiturul, bag un furtun in capul lui si celalalt intr-o sticla si las sa curga pana nu mai ies bule de aer ( 3-5 minute); strag aerisitorul la loc
3. merg la roata dreapta spate si fac aceasi operatie
4. la fel pentru dreapta fata
5. la fel pentru stanga fata
6. completez cu lichid si pun capacul la loc

Intrebari:
- furtunul trebuie sa-l bag intr-o sticla cu un lichid ceva? sa vad cand ies bulele? trebuie apa sau tot lichid de frana?
- cum aerisesc pompa, daca nu am voie sa fac pedala?
- nu inteleg cei cu starea de avarie a pompelor de frana

Multumesc si astept observatii.
diaconuliviu
@ Sfly - Frinele pe spate dereglate sau uzate; trebuie demontat tamburul si reglate mecanismele de autoreglaj care nu-si fac treaba. Daca tot desfaci, schimba si sabotii/garniturile de frecare.
@costin11 - La pompa simplu circuit aerisirea se face prin metoda "pedala". Adica unul sta la volan si apasa pedala tinind asa; cel de la roata slabeste acel aerisitor pina pedala celui de la volan ajunge la fund; stringe aerisitorul, apoi anunta pe cel de la volan sa elibereze si sa apese iar pedala; se repeta operatia pina nu mai ies bule de aer ci doar lichid.
Metoda "cadere libera" se foloseste la pompa cu 2 circuite si 4 conducte, adica cea cu ICP; doar ea se poate "avaria".
costin11
Da, dar eu am servo, si am inteles ca aerisirea prin cadere libera se face la masinile cu servo, nu neaparat cu simplu sau dublu circuit,motivul fiind aspirarea de aer in servo la eliberarea pedalei.

Dyda, poate ne lamuresti tu!
diaconuliviu
QUOTE(costin11 @ 23 Aug 2005, 12:53)
Da, dar eu am servo, si am inteles ca aerisirea prin cadere libera se face la masinile cu servo, nu neaparat cu simplu sau dublu circuit,motivul fiind aspirarea de aer in servo la eliberarea pedalei.

Dyda, poate ne lamuresti tu!
*


Nu este nici o legatura intre aerul din servo si cel din pompa. Si daca vei scoate servo si vei monta pompa 4 conducte fara servo, tot prin cadere faci aerisirea.

Asta pentru ca acel circuit cu pistonase din pompa cu 4 conducte la apasarea pedalei cu aerisitorul desfacut va sesiza conducta ca avind pierdere, "avariind" pompa; va inchide circuitul aferent toata presiunea mergind la celalalt.
costin11
Deci daca am pompa simplu circuit ( cu 3 conducte) si servo aerisesc facand pedala ( nu prin cadere libera)?
diaconuliviu

Da, pompele simplu-circuit si cele dublucircuit "tandem" 3 conducte (alea cu piulita aia mare in capat) se aerisesc prin "pedala". Cele cu 4 conducte, prin cadere.
costin11
Si pentru aerisirea prin pedala trebuie motorul sa fie pornit ca sa mearga servo?
diaconuliviu
NU, merge cu motor oprit.
costin11
Eu tin minte ca daca e motorul oprit merge pedala foarte greu, de zici ca o rupi si de obicei faceam cu motorul pornit ( e drept ca era dublu circuit, si nu stiam ca nu trebuie pedala, si nici un meserias la care am fost nu s-a prins ca trebuie aerisita prin cadere libera); eu cred ca merge greu din cauza servo.

Chiar exista pompa cu 4 conducte? Eu stiu ca si cea cu dublu circuit are tot 3 conducte: 2 pentru fata si una pentru spate.
diaconuliviu
@ costin11
Eu am cu 4 si servo; la aerisire, cind nestiind am facut prin metoda pedala nu se misca greu incit sa nu faci aerisire.
Deci, ti-am raspuns la ambele intrebari.
A, conducta nr 4 este pentru circuit suplimentar-in caz de avarie trimite lichid suplimentar spre circuitul spate
Pickaboom
Ciao.
Si eu am aceeasi problema.
Am o Dacie Berlina di n1996.Si eu trebuie sa franez lung pentru a se opri masina.
Am dus masina la 3 mecanici pana acum(fiecare cu recomandari care mai de care) dar degeaba.
Mentionez ca am schimbat discuri de frana, placute, garnituri pompa, pompa de frana, cablu pt frana de mana.
Degeaba.
NU e nici o imbunatatire.
Nici un mecanic din cei 3 nu stie ca sa faca.
Si in plus, dupa vreo 20 de km rotile de pe fata se incalzesc.Nu se incing ci doar se incalzesc.
A mai patit cineva asa ceva?
Ma poate ajuta cineva cu un sfat?
andu911
QUOTE(Pickaboom @ 16 Sep 2005, 09:29)
Ciao.
Si eu am aceeasi problema.
Am o Dacie Berlina di n1996.Si eu trebuie sa franez lung pentru a se opri masina.
Am dus masina la 3 mecanici pana acum(fiecare cu recomandari care mai de care) dar degeaba.
Mentionez ca am schimbat discuri de frana, placute, garnituri pompa, pompa de frana, cablu pt frana de mana.
Degeaba.
NU e nici o imbunatatire.
Nici un mecanic din cei 3 nu stie ca sa faca.
Si in plus, dupa vreo 20 de km rotile de pe fata se incalzesc.Nu se incing ci doar se incalzesc.
A mai patit cineva asa ceva?
Ma poate ajuta cineva cu un sfat?
*



Eu cred ca problema e de la etrieri
Dyda
QUOTE(andu911 @ 16 Sep 2005, 08:45)
Eu cred ca problema e de la etrieri
*



Gresit spus. Fenomenul descris de pickaboom este caracteristic defectului la frina spate. Adica aceasta nu ajuta fata. pickaboom, ai uitat sa inlocuiesti limitatorul si cilindri spate.Aici ai defectul/ele. Mai pe inteles cilindri roti sau ( sigur ) limitatorul au garniturile uzate si pierzi lichid, prin aceasta piedere iti baga aer in sistem si apare ceea ce tu ai spus. Binenteles aici mai intervine si reglajul sabotilor.Intrucit ai batut din poarta-n poarta si nu ai rezolvat nimic , incearca si la un service acreditat si cred ca vei fi rezolvat
Pickaboom
QUOTE(Dyda @ 16 Sep 2005, 12:46)
Gresit spus. Fenomenul descris de pickaboom este caracteristic defectului la frina spate. Adica aceasta nu ajuta fata. pickaboom, ai uitat sa inlocuiesti limitatorul si cilindri spate.Aici ai defectul/ele. Mai pe inteles cilindri roti sau ( sigur ) limitatorul au garniturile uzate si pierzi lichid, prin aceasta piedere iti baga aer in sistem si apare ceea ce tu ai spus. Binenteles aici mai intervine si reglajul sabotilor.Intrucit ai batut din poarta-n poarta si nu ai rezolvat nimic , incearca si la un service acreditat si cred ca vei fi rezolvat
*


Multumesc de raspuns Dyda.
Mentionez ca eu nu sunt specialist.
De fiecare data duc masina la cate un mecanic si degeaba.
Ma intreb,exista oare in tara asta un mecanic care sa imi spuna ca in cazul in care nu o sa repare frana nu o sa imi ia nici un ban?
Eu sunt sceptic.
Acum, asa ca fapt divers, cam cat costa piesele descrise de tine?
Aproximativ.
Multumesc oricum.
Dyda
QUOTE(Pickaboom @ 16 Sep 2005, 12:20)
Multumesc de raspuns Dyda.
Mentionez ca eu nu sunt specialist.
De fiecare data duc masina la cate un mecanic si degeaba.
Ma intreb,exista oare in tara asta un mecanic care sa imi spuna ca in cazul in care nu o sa repare frana nu o sa imi ia nici un ban?
Eu sunt sceptic.
Acum, asa ca fapt divers, cam cat costa piesele descrise de tine?
Aproximativ.
Multumesc oricum.
*



Am schimbat acum 3 luni toate cele 3 piese, 2 cilindri si un limitator toate de uzina sigur nu mai stiu , cred ca cca 50 lei le rezolvi
fnp
QUOTE(Dyda @ 16 Sep 2005, 15:47)
Am schimbat acum 3 luni toate cele 3 piese, 2 cilindri si un limitator toate de uzina sigur nu mai stiu , cred ca cca 50 lei le rezolvi
*


Limitatorul costa 470.000 lei vechi la magazinul Dacia - piese de origine din Bucuresti.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.