mosquito86
28 Nov 2011, 20:17
Am o Dacie 1310 berlina si de cand a venit frigul imi palpaie farurile in mers si luminile din bord in acelasi timp si motorul da sa se opreasca in acele momente si am mai observat ca in bord,imi arata ca bateria se incarca,dar dupa vreo 10 min de mers,acul se duce in stanga ,pe portiunea cu rosu,adica nu mai incarca cum trebuie.
A masurat un prieten cu un aparat de masura,mai intai dupa ce am pornit motorul,apoi cu faza scurta deschisa si apoi cu faza lunga si mi-a spus ca am incarcare la baterie.
Care ar putea fi mortivul de se comporta astfel?
Mentionez ca am o baterie Varta Blue Dynamic,pe care o tin in casa pe timpul noptii ca sa nu se descarce din cauza frigului (am mai patit asta),iar de pornit,motorul porneste la prima cheie,deci nu ii descarc bateria incercand sa o pornesc , iar releul de incarcare a fost schimbat acum vreo 18 luni.
mrkiry
28 Nov 2011, 20:51
Suspect alternatorul
Uita-te atent la alternator. De acolo vine toata problema. Uita-te si la cureaua de la alternator sa nu fie larga, poate aduce probleme treaba asta.
bygy007
28 Nov 2011, 21:14
pilpiire poate fi din alternator sau din releu (cel mai probabil) legaturi slabe alternator baterie, baterie releu
fa masuratoarea
astasi intre +baterie si +releu daca ai diferente mai mari de 0,3V atunci ai probleme cu legaturile si contactul
nu te lua de pe indicatorul de bord poate da informatie eronata la frig sau caldura
PH-06-BOA
28 Nov 2011, 21:27
Ba, uita-te la releu, ca el face prostii. Ar mai fi si carbunii la rotorul alternatorului, dar daca palpaie rar si egal (cam de doua ori pe secunda), e de la releu. E cam nehotarat. Aparatul, daca e digital, nu sesizeaza fluctuatiile, nu are inertie ca acul si viteza de numarare. De aceea se vede ca incarca. Cand bateria e slaba, si incarcarea e corecta, la relanti are lumina mica farurile, si la accelerare creste mult. O baterie buna, mentine curentul in limita constanta, la consumatorii masinii, indiferent de turatie. Cand masori bateria, are 13,2V dar daca pui un sunt sau o rezistenta care sa simuleze curentul luat de alternator, cam 100A, vei vedea ca scade mult sub 11V. Dintr-o sarma neagra de fi 3,5 bobineaza pe o coada de matura 30-35 de spire, chiar 40 pentru protectia bateriei, pune in paralel pe rezistenta creata aparatul de masura, pe domeniul de 20V cc, si pune rezistenta pe bornele bateriei, atat cat reusesti sa citesti aparatul (e cam totuna cu o cheie). Nu te ingrijora, ca nu se intampla nimicrau, daca ti capetele cu cate un patent, sa nu friga. La o tensiune citita de minim 10,5V bateria ofera invredere. Ce e sub, triseaza. Chiar si fara a apela la rezistenta, poti sa dai la cheie si sa citesti tensiune pe un aparat legat la borne.
28 Nov 2011, 22:12:
Asa cum zice Bygy, acul nu e de crezut. Indica mai mult temperatura, decat curentul de incarcare. O sarma de nichelina bobinata pe o lama de bimetal, cu cat e mai calda (curent mai mare), cu atat acul se deplaseaza mai mult. Daca in masina e mai cald, devierea e mai mare, fara ca incarcarea sa fie mai mare, si invers. Fa-ti un montaj cu 3 leduri, afisaj cu cativa digiti sau chiar cu ac (din S-metru), pentru a putea urmari exact incarcarea.
mosquito86
29 Nov 2011, 13:10
Ma gandesc sa nu patesc ca acum 2 ani,cand pe timp de iarna am mers cu masina in oras,am parcat-o si dupa vreo 2-3 ore i-am dat cheie si am pornit-o,iar in momentul in care am deschis farurile,mi s-a oprit motorul si s-au stins si farurile simultan,iar apoi cand am vrut sa o repornesc nici macar luminile de bord nu se mai aprindeau si era moarta complet.
A mai patit cineva asa ceva ? Se poate ca o baterie sa se descarce complet instantaneu?
Pe urma ca sa o repornesc a venit un prieten cu clesti si mi-a dat curent de la bateria lui desi a durat vreo 5 min ca sa se reincarce si sa o pot porni.
Probabil ai avut o problema la alternator de nu-ti incarca, ai mers "pe baterie", de-aia a murit.
diaconuliviu
29 Nov 2011, 13:32
Eu zic sa verifici ce spune bygy si sa verifici temeinic contactele imperfecte, oxizii, slabirile de fire/papuci/suruburi.
PH-06-BOA
30 Nov 2011, 21:46
Instantaneu, numai de la borne oxidate, care, cand ai pus clestii, le-ai miscat sau ceva a facut sa revina contactul, numai prin racirea probabila a bornei incalzite prin pornire. Instantanei se mai rupe si o legatura intre elementii din interiorul bateriei, si nu-si revine decat daca dai cu ea de pamant.
daddy_dj
5 Mar 2012, 23:11
mie imi palpaie luminile din bord si farurile la relanti, daca accelerez nu mai palpaie, ce e de facut?
te apuci de reparat alternatoru sau cablu de masa nu face bine contact cu contraaripa stanga
bygy007
6 Mar 2012, 01:19
eventual releul regulator
eu am avut releu mecanic si facea figura asta, palpaiau farurile. Dupa ce l-am schimbat a disparut si problema...
sebymesteru
8 Mar 2012, 21:59
din pacate asta e problema releelor de incarcare mecanice,care au doar doua pozitii: ON si OFF. Adica ori baga curent,ori nu baga. La cele electronice,incarcarea sta practic permanent conectata,releul variind curentul de excitatie injectat in alternator si prin asta variind incarcarea in functie de cerinte. Problema e ca,exact cum spunea Nelu mai sus,daca bateria e batrana,sau pe duca din varii motive,cu releul mecanic luminile palapaie din cauza conectarii si deconectarii incarcarii in circuit insa chiar daca cel electronic rezolva problema cu palpaitul,va ve-ti trezii la un moment dat ca nu mai aveti curent la pornire deci pana la urma tot la baterie se ajunge...
bygy007
9 Mar 2012, 17:44
serios?
toate releele regulatoare functioneaza
asa sau
asadaca nu crezi fa urmatorul
experimentsucces
sebymesteru
9 Mar 2012, 19:17
pai si io ce-am zis?
e releu deci e on si off. E logic ca funtionand rapid se produc practic niste impusluri. Nu stiam ca si cele electronice functioneaza la fel,am masurat la mine si tensiunea de excitatie crestea sau scadea in functie de consumatori conectati. Eu am masurat cu aparat digital si daca spuneti ca si cele electronice cupleaza si decupleaza exact ca unul mecanic,atunci mea culpa,aparatul digital nu simte acele variati(stiti la ce ma refer).
bygy007
9 Mar 2012, 19:26
daca te uiti pe aparat la curent continu ai 2 semnificatii , o linie continua si una punctata , adica impulsuri , aparatul face media impulsurilor si o traduce ca tensiune continua , daca vrei sa te convingi poti cupla un osciloscop singuru care poate citi impulsurile
apare si la alea electronice pilpiirea , din cauza ca la ajungerea la tensiunea de prag (14V) tensiunea de iesire nu se itrerupe brusc , ci scade treptat facindu-se 0 la o tensiune mai mare decit cei 14V , alternatorul debitind pina se face 0 pe excitatie si din cauza asta apare acea pilpiire
dacia98
10 Mar 2012, 19:22
Salut
tot asta-i problema si la mine...la rece acul imi este le mijloc, dar dupa ceva timp la relanti imi arata ca nu mai am incarcare....Plus cand accelerez imi creste intensitatea farurilor.(parca asa a spus mai sus dl PH-06-BOA ca nu e voie sa faca asa ceva....)
Plus cum am mai spus si intr-un alt topic ca de dimineata pana dupa masa mi s-a descarcat bateria....Dupa ce am incarcat-o tot numai tine decat 2-3 ore.
Deci dupa cele spuse mai sus eu suspectez releul . Dar poate sa-mi strice bateria???
Voi ce credeti?
Si inca ceva :dupa ce pornesc masina si iau jos borna de pe acumulator cu faza scurta nu se opreste motorul....
bygy007
10 Mar 2012, 22:09
pune si tu un aparat de masura pe borne si spune-ne ce indica
dacia98
11 Mar 2012, 10:07
In legatura cu releul :se potriveste un releu demontat de pe un ARO, sau exista diferente?
bygy007
11 Mar 2012, 12:29
merge orice releu de 12V
dacia98
13 Mar 2012, 18:14
Salut
astazi mi-am masurat incarcarea si aparatul aratea diverse valori (16,6,18,2)... si mi-a zis baiatul care mi-a masurat ca e mult.... asta mi-a sticat bateria (se aude un shhhhhh dupa ce se opreste motorul, si scoate electrolitul)....
Deci evident: trebuie schimbat releul
de care sa iau?????
bygy007
13 Mar 2012, 20:18
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.