Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vas expansiune
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Neagug
Salutare

Am cautat prin forum si nu am gasit nimic sa ma lamureasca, problema sta astfel, la pornire (dacia1310 Break) ciar dupa 2 minute de functionare motor incepe bolboroseala in vas ( nu fierbe ) doar aer. Masina este pe gaz si din cauza acestei probleme mi-e frica sa ii pun termostat,indicatoru de temperatura a apei nu vrea in nici un chip sa reactioneze ( am schimbat sondele am desfacut bordul si nimik)

Va rog sa imi spuneti care ar fi motivul "aerarii" vasului de expansiune , daca exista vreun risc sa pun termostatul si cum as putea sa fac un cirrcuit nou indicatorul ala de temperatura.

Multumesc mult
nikuniku
nu-i mai pune termostat punei o garnitura de chiulasa noua,sunt topicuri despre asta,care garnituri sunt bune si cum se schimba
Neagug
Bun, un sfat am dar ce fac cu indicatorul?
nikuniku
dupa ce schimbi garnitura si pui termostatu,aerisesti instalatia de racire si va reveni si indicatoru de apa,tu mergi fara termostat lichidu de racire,ala care mai este,nu se incalzeste si nu arata pe indicator
ca sa-l verifici daca merge pune firu de pe sonda la masa(pe motor)si trebuie sa arate temperatura maxima,cu contactu pus
tunderbird
Daca se elibereaza gaze in vas, inseamna ca s-a ars garnitura de chiulasa si/sau exista fisura in chiulasa.

Daca este vorba doar agitatia lichidului in borcan urmata de cresterea nivelului pe masura ce motorul se incalzeste atunci supapa nu mai mentine presiunea sau stutul care trece prin capac s-a dezlipit.
ghitza
Innainte sa dai chiulasa jos de pe masina verifica plamanu de la GPL poate ti sa spart membrana de la apa si iti sufla gaz in apa si iti da impresia ca sa dus garnitura de chiulasa,In vas miroase a gaz?
nikuniku
ghitza daca tu zici ca sa spart membrana la plaman,in momentu cand opresti motoru apa nu trebuie sa intre pa conductele de gaz,si cand dai drumu la gaz apa de pe conducte/furtune,intra in cilindri,eu asa cred
razvan1985
neagug,e plamanul de gaz,la fel imi face si mie,la 5-10 minute,de la pornire,incinge,bolboroseste in vasul de expansiune,iar dupa aceea se linisteste,scade temperatura lichidului de racire si merge ok,am cerut sfatul unui prieten mecanic,ce a intampinat aceeasi problema si m-a linistit,imi ramane sa inlocuiesc zilele astea plamanul,spor la reparat.
ghitza
NIKU:nu intra apa in circuitu de gaz ci gazu in circuitu de apa ,sa nu crezi ca e sparta garnitura din plaman sa o vezi de pe luna ci e fisurata si ajunge sa faca prostii
nikuniku
ghitza da tu daca ai gaz pe masina stii cum e cu el,eu nu folosesc asa ceva si nici nu ma bag la reparat,aia era o parere
david91
schimba garnitura de chiuloasa...mai mult ca sigur e dusa....asa mi s-a intamplat si mie,imi fierbea apa in vas...dupa ce am schimbat garnitura nu a mai avut nimic.
krapcarasu
nu-i sigur dusa garnitura, suspectez o garnitura din plaman, nu schimba aiurea pe acolo, desfa plamanul si sunt niste garnituri mici inelare, care pot fi inlocuite usor, membrana nu are contact cu apa.La fel si razvan 1985

8 Dec 2011, 16:04:
daca e pe benzina mai bulbuceste?
Kiraly
are drept krapkarasu trebuie verificat daca pe benzina mai bolboreste.si vezi daca ai miroase de gpl in borcan cand bolboreste.si in legatura cu termostatul eu ma mir cum mergi tu pe gaz si nu se ingheata plamanul
megyes raul
Si Dacia mea este pe GPL si am avut o problema asemanatoare,
Am plecat de acasa cu motorul rece, pe cand am iesit la drum intins motorul a ajuns la temperatura optima de functionare, dar termostatul s-a blocat pe inchis.Evident ca mi-a fiert apa,cand se aprindea martorul din bord si ajungea ceasul la 120 grade, opream, s-a intamplat de 7 ori in 20km pana acasa.Am facut in aproximativ 3 ore acei 20de km.Evident ca s-a ars garnitura de chiuloasa.Am schimbat garnitura si termostatul, insa de atunci tot imi sufla aer in borcan si nu prea mai baga caldura in masina, iar la drum intins se incalzea motorul prea tare.Am scos termostatul si am umblat 1 an jumate fara, problema provenind de la chiuloasa care s-a distrus de la acel drum cu termostatul blocat. Dupa 1 an jumate si aprox 10-12mii km, era toamna si am vrut sa schimb antigelul.L-am schimbat intr-o sambata, iar seara am plecat cu masina pana undeva(a pornit foarte greu).A doua zi cand am vrut sa o pornesc nu a mai vrut nici moarta- S-a fisurat chiuloasa. Solutia: am schimbat chiuloasa, toate garniturile ce tin de ea, am pus alt termostat original Renault si de atunci totul functioneaza perfect, imi baga si caldura 'ca pe vremuri'.
Deci schimba garnitura de chiuloasa ca e doar 10-15lei+ manopera, iar daca iti mai face figuri vezi instalatia Gpl.
Primul lucru fa o aerisire a sistemului de racire.Daca umbli fara termostat probabil d-aia l-ai scos ca ai avut probleme, deci schimba garnitura aia.
Iantela
Pai si eu cand am schimbat chiuloasa acum ca era fisurata + garnitura imi mirosea a gaz in vasul de expasiune, dar nu am avut probleme cu plamanul de gpl. Nu cred sa fie asta problema, pentru ca dupa cum spune si el, la 2 minute dupa ce a pornit motorul incepe sa ii bolboroseasca. Exact asa imi facea si mie.
Axll
tu ai 2 probleme...1. nu ai termostat si pina sa inceapa se "reactioneze" indicatorul dureaza fiindca tinind cont de temperatura de afara se incalzeste foarte greu si 2. mai mult ca sigur ai o problema cu garnitura si/sau chiuloasa. verifica nivelul apei in borcan, verifica nivelul la ulei si vezi daca nu cumva pierzi apa pe undeva.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.