De cand cu modificarea pentru imbunatatirea cuplului, (prezentata aici: http://www.daciaclub.ro/Cuplu-mai-mare-la-...ci-t221879.html ) recunosc ca am inceput sa merg cu sprinturi ceva mai mari de pe loc si am simtit nevoia si unei imbunatatiri pentru ca motorul sa nu se mai miste asa de mult.
Pentru mine, bieleta antibasculare a fost dintotdeauna o problema, chiar mi s-a rupt surubul acela care o tine in cutia de viteze o data. Asa ca m-am gandit sa ii pun un mic "ajutor", dar in cealalta parte a motorului- acolo fiind spatiu de manevra.
Ca in linkul de mai sus, am folosit un amortizor si un arc folosit la suspensia bicicletelor- care permite si un reglaj al "tariei". In pozitia in care e montat, de peretele antifoc, a fost nevoie si sa intaresc cu o bucata de tabla groasa respectivul perete- pentru ca la prima acceleratie mai puternica s-a ondulat ca naiba in probe Eu zic ca e mult mai solid amortizorul anti-cuplu facut din suspesnia bicicletei decat ceea ce se vinde de obicei ca engine torque damper:
anecula_08
11 Dec 2011, 20:07
Sa simte diferenta?
shake
11 Dec 2011, 22:48
fara nici o suparare...dar cred ca e fix un C#r cum ai puso , ai proptit-o in tabla aia de 5 , care o indoi cu mana ... cred ca statea mai bine in suportu de la amortizor...
andri1940
12 Dec 2011, 00:13
shake, initial mi-am facut o flansa care venea prinsa de suruburile de la amortizor, dar am gresit dimensiunile. Cu intaritura de care vorbeam merege si asa insa, surubul ala e fix unde trebuie sa fie
Diferenta da, se simte, mai ales la acceleratiile puternice de pe loc. Bonus, se balangane mai putin schimbatorul prin masina- in condutiile in care bieleta antibasculare oricum o aveam buna.
Uite ce se preintampina montand asa ceva:
ArtVandelay
12 Dec 2011, 00:44
Masina din clipul al 2-lea cel putin face din cauza amortizoarelor uzate, nu ar avea cum sa faca din cauza deplasarii motorului din moment ce are tractiune spate, cardanul ala are si el niste articulatii
Iulikk
12 Dec 2011, 10:02
Totusi... nu e putin cam "extrem" sa pui asa ceva pe Solenza?
Mie mi se pare in aceeasi treaba cu ala care vorbea despre "grip" si "burnout" la 75 de cai...
LuluMOB
12 Dec 2011, 11:03
Amortizorul ala e de pe un DHS cumva?
shake
12 Dec 2011, 11:58
mai nene, tu nu ai curea de accesorii ????????? acum m-am uitat mai bine ))))))))))
IRONICK
12 Dec 2011, 12:03
Ideea este buna, dar punerea in practica este deficitara.
argon
12 Dec 2011, 13:14
Ideea e buna in general, dar nu pentru Solenza de 73 de cai, care tot atat are si dupa rezistenta aia ce pacaleste calclatoare si strica catalizatoare.
AleXuTzU_Tau
12 Dec 2011, 14:01
QUOTE(shake @ 12 Dec 2011, 11:58)
mai nene, tu nu ai curea de accesorii ????????? acum m-am uitat mai bine ))))))))))
daca te-ai uita mai bine si ai intelege cum a fost prins amortizoru poate nu mai pune-ai intrebarea ....in primul rand nu ai cum sa mergi fara cureaua de accesorii,..... nu vezi ca tabla este prinsa in capacu acela ...deci a dat jos ala si automat si cureaua....dar dupa ce a terminat omu toata treaba a pus si cureaua la loc....... imi dai de gandit ma nene cu amortizoru ala.....
IRONICK
12 Dec 2011, 14:19
QUOTE(argon @ 12 Dec 2011, 13:14)
Ideea e buna in general, dar nu pentru Solenza de 73 de cai, care tot atat are si dupa rezistenta aia ce pacaleste calclatoare si strica catalizatoare.
Inca o mostra argoniana.
andri1940
12 Dec 2011, 18:02
Masina mea nu are servo, are doar AC- si nu merg cu acea curea pusa iarna. Nu incurca cu nimic ce am facut eu acea curea.
In al doilea rand, exista un topic si pe reno.ro despre bieleta antibasculare de la megane1, care e fix ca la solenza- sunt probleme mari cu piesele astea. Motorul se misca prea mult si cu ele bune, e proasta conceptia masinii in privinta asta.
Deci nu are nicio legatura cu burn-out, e vorba de o imbunatatire care se simte in utilizarea normala a masinii
shake
12 Dec 2011, 18:10
QUOTE(AleXuTzU_Tau @ 12 Dec 2011, 15:01)
daca te-ai uita mai bine si ai intelege cum a fost prins amortizoru poate nu mai pune-ai intrebarea ....in primul rand nu ai cum sa mergi fara cureaua de accesorii,..... nu vezi ca tabla este prinsa in capacu acela ...deci a dat jos ala si automat si cureaua....dar dupa ce a terminat omu toata treaba a pus si cureaua la loc....... imi dai de gandit ma nene cu amortizoru ala.....
tin sa te contrazic , merge fara cureaua de accesorii , indiferent ca ai doar AC , sau AC + Servo.
m-am gandit si eu cum ai gandit tu , dar ce facea o punea sa vada cum arata de forma dupa care demonta iar capacu sa puna cureaua? nvm...
am observat ca ar face probleme si tamponul de sub baterie... , cred ca in curand voi ajunge sa le strang la vulcanizare cu pistolu , la 1 luna le gasesc slabite ... , spre ex acum dimineata pe frig cand o pornesc ma zgaltaie de parca ar fi masina de taiat lemne
andri1940
12 Dec 2011, 18:24
Shake, cu dracia pe care am pus-o sub capota nu ma zgaltaie si nici nu mai ajung sa se uzeze prea mult celelate tampoane ale motorului. Macar atat si tot e o imbunatatire, mai ales ca nu m-a costat nimic.
Recunosc, nu e montajul cel mai corect, imi facusem o flansa care se prindea de oala. Dar cu o mica intarire, merge foarte bine si asa, din lipsa de timp asa sta pe masina de doua saptamani. Cand voi avea timp, probabil ma voi gandi la ceva mai estetic si mai solid, pana atunci asa ramna (adica cel putin pana la primavara )
shake
12 Dec 2011, 18:54
cat costa dracovenia mica ?
andri1940
12 Dec 2011, 18:56
Nimic! Eu aveam o bicicleta terminata, de acolo am luat amortizorul. Oricum e super solid, ganditi-va ca tine ditamai animalul cand se da pe munte cu bicicleta
Pentru cine vrea sa incerce pot da mai multe detalii:
montajul se face folosind surubul de la peretele acela care exista deja, nu trebuie date gauri. Cum motorul la accelerare are tendinta sa impinga, trebuie asigurata rezistenta intr-un fel, tabla fiind foarte subtire acolo (face parte din oala).
S-ar putea intari lejer zona cu un profil L prins intre respectivul surub si tabla de la parbriz. Adica cam ca in poza urmatoare. Eu am folosit o bucata de tabla lunga, care ofera rezistenta suficienta, dar ma gandesc sa fac si altceva. Problema e timpul...
oricum e foarte interesanta ideea. m-ai pus pe ganduri andri..am si eu o bicicleta cu suspensie acasa...cred ca ma apuc sa o dezmembrez
andri1940
12 Dec 2011, 19:24
ok, nu e mare lucru- iti trebuie doar 30 minute libere, poate nici atat. E foarte usor de montat, surubul de la suportul motor se scoate fara probleme, pui bucata de cornier de 3 cm in loc si prinzi in capatul celalalt cum poti mai solid.
Ideal era sa pot face treaba asta in partea cealalta, acolo e bubua pentru ca e foarte elastic suportul de sub baterie, de la cutia de viteze...
Ca fapt divers, am scos bieleta anticuplu si am incercat sa merg asa, fara, sa vad daca se poate. Motorul tot se balanganea, dar mai putin. In caz de nevoie, cum am patit eu odata, sa se rupa surubul de la bieleta- poti ajunge acasa cu ea !!!
argon
12 Dec 2011, 21:12
QUOTE(andri1940 @ 12 Dec 2011, 19:02)
Masina mea nu are servo, are doar AC- si nu merg cu acea curea pusa iarna.
Ai si un motiv pentru....chestia asta? Chiar e scumpa cureaua aia de faci economie la ea? Si cum faci, o pui si scoti saptamanal, cand producatorul recomanda sa pornesti AC-ul?
bella
12 Dec 2011, 22:17
QUOTE(andri1940 @ 12 Dec 2011, 18:02)
Masina mea nu are servo, are doar AC- si nu merg cu acea curea pusa iarna. Nu incurca cu nimic ce am facut eu acea curea.
Este recomandata, pentru mentinerea in parametrii a instalatiei, pornirea periodica a AC-ului cateva minute chiar si atunci cand este rece afara.
LuluMOB
13 Dec 2011, 10:51
Chestia aia pe care o numesti amortizor nu amortizeaza nimic. Dar exista si amortizoare adevarate (ce-i drept, le gasesti pe biciclete adevarate si nu sunt chiar ieftine, sau eventual pe alte masini, etc.). Aia e doar o prindere elastica.
Pai nu e cu suparare. Trebuie un amortizor adevarat prins corect. Cred ca nimeni n-a criticat ideea.
PS: prima oara am vazut amortizor din asta pe un bmw 'bot de rechin' fabricat in '78.
Iulikk
13 Dec 2011, 11:07
Eu doar glumeam .
djasu82
13 Dec 2011, 19:31
dar de ce nu se pune in locul bieletri rasucite ... evident te costa ceva bani sa faci piesele la strung dar dupa aceea nu mai ai treaba. Oricum si deasupra o ok ... poate doua trei piese facute tot la strung si montate cum trebuie .
Amortizor de bicicleta pe post de amortizor pentru motor. Geniala combinatie. La asta nu m-as fi gandit niciodata. Macar ti-a trecut prin cap ca amortizorul ala este fix degeaba, tinand cont de modul in care l-ai amplasat, si de faptul ca motorul are totusi nevoie sa vibreze catusi de putin. Plus de asta ai montat intr-un singur loc. E ca si cum ai lega un caine de un stalp. El se poate misca in voie in zona din jurul stalpului.
Cu alte cuvinte ai anulat doar vibratiile dintre motor si parbriz, insa cele dintre motor si "aripi" au ramas.
Iulikk
13 Dec 2011, 23:10
Repet: chiar este nevoie de chestia asta la cei 75 de cai obositi?
Maskatu
13 Dec 2011, 23:27
Placebo.
andri1940
14 Dec 2011, 02:14
Nu cred ca poate fi vorba de placebo pentru ca, dupa cum spuneam, am facut o proba cu dracia montata, dar fara sa intaresc peretele antifoc si s-a ondulat putin dupa o pornire in forta.
Dupa ce am rigidizat putin zona, nu am mai avut probleme. Fiecare face cum crede, dar raman la parerea ca bieleta antibasculare e gandita foarte prost la tipul asta de masina (impreuna cu megane1, clio2, etc) si ca orice imbunatatire impotriva rotirii motorului in suporti ajuta.
Maskatu
14 Dec 2011, 09:07
Pana la urma cu ce te deranjeaza faptul ca motorul se misca? Normal ca se misca, deaia sunt si suportii aia de cauciuc. Altfel sudau din fabrica niste tevi de metal intre el si oale si nu se mai misca deloc. Motoarele de le-ai vazut tu pe net ce au torque dumper dinasta, cu siguranta nu aveau 75 de cai.
La fel si cu bieleta anti-basculare. Este gandita perfect pentru tipul de motor, cutie de viteze, si sasiu, ce il are solenza/super nova/logan etc. Orice modificari ulterioare, negandite si necalculand fortele ce le modifici , poate duce la distrugerea sau avarierea pieselor pe care le modifici.
argon
14 Dec 2011, 09:13
Peretele antifonic nu e sa sprijine asemenea forte, si asa se dezmembreaza si flexeaza saraca caroserie de Solenza si fara sa o ajuti cu chestii de genul. Si motorul e normal sa se miste, ca ar fi sudat in suporti altfel.
marius80_eugen
15 Dec 2011, 16:29
Argon felicitari pentru avatar , sincer si pe mine ma enerveaza reclamele astea tampite ! Acel brat de "ajutor" are urmatoarele probleme : 1. nu este absolut deloc elastic , astfel incat toate socurile de fapt nu te atenueaza , ci se transmit direct mai departe ne-atenuate ; 2. locul de fixare a lui este o tabla proasta , destul de subtire , cu rol doar de a separa compartimentul aerotermei de motor , nu ca peretele anti-foc , care e tabla mult mai groasa . Deci tabla aia chiar nu rezista la toate prostiile si o indoi cu mana . In timp o sa apara torsionari in acel loc ; 3. daca e faci perfect rigida , atunci de ce nu sudezi motorul de puntea fata si rezolvi problema . Daca motorul nu poate oscila deloc intr-o parte , cu siguranta o va face in celelalte parti . Adica unde dai si unde crapa. 4. Nu are nici o legatura cu stabilitate masinii , salvezi 50 - 75 ron si pierzi poate sume mai mari pe la ambreiaj,cutie sau prin alte parti .
andri1940
15 Dec 2011, 19:59
imi pare rau, dar nu s-a inteles ca amortizorul de bicicleta nu este rigid, este elastic, ba chiar se poate regla ca tarie...
Am mai spus, zona de montaj a fost intarita. Aveam de gand sa ma leg de oala, dar am gresit dimensiunile flansei asa ca am improvizat alt loc de montaj.
Mai rigid decat decat amortizorul de bicielta este ceea ce se vinde in comert- intr-adevar astea maresc zgomotul si vibratiile din habitaclu:
poate chiar mai repede (daca zici c-o indoi cu mana)
Amoritzorul acela nu se poate prinde intre motor (se gaseste pe acolo un loc) si bara aceea de rezistenta de dupa spoiler??
AleXuTzU_Tau
16 Dec 2011, 14:37
am terminat si eu de facut jucaria aia.....o sa revin cu niste poze mai tarziuu ca akm sunt la uscat tevile pe care le-am vopsit...
17 Dec 2011, 01:37: asa cum v-am spus am revenit si cu poze.....o sa il montez maine pe masina sa vedem rezultatu......critici astept de la oricine...nu ma supar.....
andri1940
17 Dec 2011, 02:03
Asteptam impresii, pare destul de solid ce ai facut acolo
AleXuTzU_Tau
17 Dec 2011, 02:24
si eu astept sa vad ce dreaku am facut..) maine o montez.....mai treb putine adaptari si e gata........
Ming
17 Dec 2011, 15:31
acuma am si eu o intrebare ... am vazut in toate pozele ca era montat pe slz benzina, pe solenza diesel rezista?
cristian corbu
27 Dec 2011, 00:07
andri1940,eu apreciez incercarile tale de a realiza mici imbunatatiri .voi incerca si eu treaba cu amortizorul dar si cea cu rezistorul variabil apoi voi posta aici rrezultatele obtinute.
andri1940
27 Dec 2011, 17:54
Multumesc, cristian, sper sa fii multumit de rezultate- oricum nu te costa nimic sa incerci.
IRONICK
27 Dec 2011, 19:24
Voi ati studiat unghiurile de lucru pentru acel amortizor? Ca din ce se vede, voi l-ati montat unde este spatiu, nu unde trebuie sa impinga. O alta intrebare, presupun ca se stie ca acea bieleta are functie de ghidare a motorului in caz de accident?
argon
27 Dec 2011, 20:56
De ce nu sudati motorul in suport si stiti de-o treaba. Masinile mai rasarite au tot felul de suporti hidroelastici care sa trasmita cat mai putine vibratii in caroserie, voi vreti sa le amplificati.
Ming
10 Jan 2012, 00:42
Am mai intrebat dar nu am primit raspuns Se poate monta acest amortizor pe solenza 1.9D?? Sau il va rupe?
andri1940
10 Jan 2012, 16:36
Nu poate sa il rupa, dar nu stiu cum poti sa il montezi pt ca la diesel suportii motorului sunt altfel
Ming
11 Jan 2012, 00:15
ul loc pt montare se gaseste dar asta imi era nedumerirea ... daca rezista
IRONICK
12 Jan 2012, 10:54
Asta ii mai lipsea, dupa ce ca dieselul ala este dezechilibrat. Daca era un dCi unde exista senzor si functie in ecu care tine cont de trepidatii, mai ziceam.
QUOTE(Ming @ 11 Jan 2012, 00:15)
ul loc pt montare se gaseste
O da, ce rost mai are distributia, o dam jos pentru un arc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.