In primul rand verifica bujiile sa nu fie ancrasate.Regleaza avansul initial,vezi carburatorul sa fie curat,eventual apeleaza la un meserias sa ti-l spele cu mec daca se poate.
De mare importanta este reglajul aerului,verifica-l.Daca aprinderea este bine pusa la punct,masina nu trebuie sa "dea in nas" cand vrei sa accelerezi mai tare la plecarea de pe loc.O verificare simpla consta in accelerari mai bruste din turatia de ralanti.Actionand clapeta de acceleratie de la carburator direct din turatia de ralanti cu motorul cald,acesta trebuie sa se accelereze fara ezitare.Daca constati o scadere mica de turatie si apoi accelerarea propriuzisa la actionarea clapetei de acceleratie,verifica reglajul avansului prin miscarea stanga-dreapta usor a ruptorului-distribuitor pana cand motorul are un mers regulat fara tendinte de tremuraturi si turatie inconstanta.ATENTIE! Mai bine apeleaza la cineva mai cu experienta cand reglezi avansul.Este bine sa faci acest reglaj la un atelier sau la cineva ce poseda lampa stroboscopica de control.Este important acest lucru!Reglajul "dupa ureche" face masina sa mearga insa nu chiar cum ar trebui!
Nu in ultimul rand verifica si calitatea benzinei sau gazului folosit daca esti pe GPL.
In rest...bafta si talpa