Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reglare 4 Carburatorare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
payty
Stiu ca sunt multi pe acest forum care au schimbat carfilul de pe dacie cu un sistem mai bun de alimentare. Dar sunt si multi care intentioneaza sa schimbe. Ma refer in special la un sistem de alimentare cu 4 carburatoare orizontale. Cum se pot regla aceste carburatoare pentru a asigura o functionare optima pt toti cilindrii? Orice sfat este bine venit ( de la reglajul "dupa ureche" pana la metode sofisticate!)
cosmin206
Suna interesant,ai cumva pe Dacia ta asa ceva sau te intereseaza sa-ti pui? Sau pur si simplu vrei sa afli amanunte.Aveam o cunostinta ce se ocupa de carburatoare,daca reusesc sa-l determin sa-mi spuna cateva secrete,am sa scriu pe forum. wink.gif
Ov
vb cu SGM ca el a avut si a reglat
In principiu se strang toate suruburile de aer la maxim si se desfac dupa aia 1,5-2 ture. Toate astea evident cu motorul oprit. Dupa care pornesti motorul si faci reglajele pe rand mai departe (adica desfaci iar juma de tura la fiecare si tot asa pana merge bine). Oricum cel mai bun reglaj se face cu analizorul de gaze in teava !
payty
QUOTE(cosmin206 @ 21 Jul 2005, 09:03)
Suna interesant,ai cumva pe Dacia ta asa ceva sau te intereseaza sa-ti pui? Sau pur si simplu vrei sa afli amanunte.Aveam o cunostinta ce se ocupa de carburatoare,daca reusesc sa-l determin sa-mi spuna cateva secrete,am sa scriu pe forum. wink.gif
*





Vreau sa montez asa ceva. Am deja carburatoarele(weber 40 dcoe), galeria e in lucru. As fi vrut ceva amanunte inainte sa le pun pe masina.
vis-a-vis
Reglajul carburatoarelor de acest fel se face cu ajutorul unui vacuumetru, daca o faci dupa ureche, ai sansa sa rupi arborele cotit.
Iti recomand sa le reglezi la un atelier moto, de obicei motoarele au cate un carburator pe fiecare cilindru.
B-34-SGM
Pt necunoscatori, reglajul carburatoarelor se face doar pentru circuitul de relanti. Reglajul prost facut nu are nici o influenta asupra circuitului de progresiune.

Asta cu ruperea vibrochenului din cauza carburatoarelor e cireasa de pe tort.Nu mai speriati omul daca nu stiti despre ce e vorba. Vibrochenul se rupe din alte motive,asta e o alta discutie,nu intru in detalii.

Trebuie sa iti alegi jicloarele si difuzoarele, in functie de cilindreea motorului, si de turatia de putere maxima.Trebuie sa reglezi si nivelul. Daca nu a umblat nimeni acolo, nu te atinge.Asta e o intreaba aventura.

Te pot ajuta cu un program de calcul al jiclorelor si difuzoarelor, dar nu il pot atasa! sa imi dai o adresa de mail.

Primul reglaj pe care il faci este sincronizarea corpurilor, avand carburatoarele montate pe galerie, fixate pe pozitia de lucru.
Le reglezi astfel incat clapetele sa fie inchise in acelasi timp, sa nu fie diferente.Bineinteles surubul de relanti sa nu atinga, sa fie libere clapetele.

Dupa ce ai reglat asta, bagi benzina in ele, si lucrezi la sincronizarea pompelor de acceleratie. Trebuie sa faci ce ambele corpuri sa dea spritz in acelasi timp.Un lucru foarte important, altfel o sa te intrebi de ce "da in nas"

Montezi carburatoarele. Strangi la maxim cele 4 suruburi de reglat amestecul. Apoi incepi sa le desurubezi. La SGM (1.4) cu Dellorto DHLA 40, merg cu 5 ture jumate. AEW cu motor 1.6 merge cu 6 ture.

In caz ca poti mana pe 4 vacumetre, le poti folosii. Daca motorul are diferente de compresie,sau carburatoarele sunt uzate, atunci reglajul cu numarul egal de ture nu mai este valabil. La un motor bun, carburatoare bune, reglezi fara probleme cu numar egal de ture la suruburile de amestec.

Ultimul reglaj il faci la surubul de relanti, cel care tine clapetele deschise.

Bafta. Sper ca nu am omis nimic.

P.S. OV. nu poti regla cu analizatorul de gaze! Pt a le putea regla corect asa, ai avea nevoie de 4 analizatoare de gaze, montate pe galerie, la fiecare cilindru in parte.
payty
QUOTE(B-34-SGM @ 23 Jul 2005, 02:03)
Pt necunoscatori, reglajul carburatoarelor se face doar pentru circuitul de relanti. Reglajul prost facut nu are nici o influenta asupra circuitului de progresiune.

Asta cu ruperea vibrochenului din cauza carburatoarelor e cireasa de pe tort.Nu mai speriati omul daca nu stiti despre ce e vorba. Vibrochenul se rupe din alte motive,asta e o alta discutie,nu intru in detalii.

Trebuie sa iti alegi jicloarele si difuzoarele, in functie de cilindreea motorului, si de turatia de putere maxima.Trebuie sa reglezi si nivelul. Daca nu a umblat nimeni acolo, nu te atinge.Asta e o intreaba aventura.

Te pot ajuta cu un program de calcul al jiclorelor si difuzoarelor, dar nu il pot atasa! sa imi dai o adresa de mail.

Primul reglaj pe care il faci este sincronizarea corpurilor, avand carburatoarele montate pe galerie, fixate pe pozitia de lucru.
Le reglezi astfel incat clapetele sa fie inchise in acelasi timp, sa nu fie diferente.Bineinteles surubul de relanti sa nu atinga, sa fie libere clapetele.

Dupa ce ai reglat asta, bagi benzina in ele, si lucrezi la sincronizarea pompelor de acceleratie. Trebuie sa faci ce ambele corpuri sa dea spritz in acelasi timp.Un lucru foarte important, altfel o sa te intrebi de ce "da in nas"

Montezi carburatoarele. Strangi la maxim cele 4 suruburi de reglat amestecul. Apoi incepi sa le desurubezi. La SGM (1.4) cu Dellorto DHLA 40, merg cu 5 ture jumate. AEW cu motor 1.6 merge cu 6 ture.

In caz ca poti mana pe 4 vacumetre, le poti folosii. Daca motorul are diferente de compresie,sau carburatoarele sunt uzate, atunci reglajul cu numarul egal de ture nu mai este valabil. La un motor bun, carburatoare bune, reglezi fara probleme cu numar egal de ture la suruburile de amestec.

Ultimul reglaj il faci la surubul de relanti, cel care tine clapetele deschise.

Bafta. Sper ca nu am omis nimic.

P.S.  OV. nu poti regla cu analizatorul de gaze! Pt a le putea regla corect asa, ai avea nevoie de 4 analizatoare de gaze, montate pe galerie, la fiecare cilindru in parte.
*




Ok, merci mult pentru sfaturi. Cat despre adresa de mail pentru a-mi trimite programul, poti folosi payty@yahoo.com.

Merci inca o data.
vis-a-vis
QUOTE(B-34-SGM @ 23 Jul 2005, 02:03)

Asta cu ruperea vibrochenului din cauza carburatoarelor e cireasa de pe tort.Nu mai speriati omul daca nu stiti despre ce e vorba. Vibrochenul se rupe din alte motive,asta e o alta discutie,nu intru in detalii.

*



As fi vrut sa fie doar vrajeala, numai eu stiu cat m-a costat un vilbrochen de motor 2 in V de motocicleta, tocmai pentru ca m-a mancat sa umblu la carburatoare.
Se poate ca la motoarele in 4 cilindrii sa nu aibe chiar un asa mare efect, se distribuie altfel masele...dar totusi... sunt patit.
vaally
QUOTE(B-34-SGM @ 23 Jul 2005, 02:03)
Pt necunoscatori, reglajul carburatoarelor se face doar pentru circuitul de relanti. Reglajul prost facut nu are nici o influenta asupra circuitului de progresiune.

Asta cu ruperea vibrochenului din cauza carburatoarelor e cireasa de pe tort.Nu mai speriati omul daca nu stiti despre ce e vorba. Vibrochenul se rupe din alte motive,asta e o alta discutie,nu intru in detalii.

Trebuie sa iti alegi jicloarele si difuzoarele, in functie de cilindreea motorului, si de turatia de putere maxima.Trebuie sa reglezi si nivelul. Daca nu a umblat nimeni acolo, nu te atinge.Asta e o intreaba aventura.

Te pot ajuta cu un program de calcul al jiclorelor si difuzoarelor, dar nu il pot atasa! sa imi dai o adresa de mail.

Primul reglaj pe care il faci este sincronizarea corpurilor, avand carburatoarele montate pe galerie, fixate pe pozitia de lucru.
Le reglezi astfel incat clapetele sa fie inchise in acelasi timp, sa nu fie diferente.Bineinteles surubul de relanti sa nu atinga, sa fie libere clapetele.

Dupa ce ai reglat asta, bagi benzina in ele, si lucrezi la sincronizarea pompelor de acceleratie. Trebuie sa faci ce ambele corpuri sa dea spritz in acelasi timp.Un lucru foarte important, altfel o sa te intrebi de ce "da in nas"

Montezi carburatoarele. Strangi la maxim cele 4 suruburi de reglat amestecul. Apoi incepi sa le desurubezi. La SGM (1.4) cu Dellorto DHLA 40, merg cu 5 ture jumate. AEW cu motor 1.6 merge cu 6 ture.

In caz ca poti mana pe 4 vacumetre, le poti folosii. Daca motorul are diferente de compresie,sau carburatoarele sunt uzate, atunci reglajul cu numarul egal de ture nu mai este valabil. La un motor bun, carburatoare bune, reglezi fara probleme cu numar egal de ture la suruburile de amestec.

Ultimul reglaj il faci la surubul de relanti, cel care tine clapetele deschise.

Bafta. Sper ca nu am omis nimic.

P.S.  OV. nu poti regla cu analizatorul de gaze! Pt a le putea regla corect asa, ai avea nevoie de 4 analizatoare de gaze, montate pe galerie, la fiecare cilindru in parte.
*


sunt interesat sa schimb actualul carburator -Carfil-cu un alt sistem, sistemul cu patru carburatoare orizontale sau altceva nu m-am hotarit inca. Am vazut ca ai un program de calcul al jigloarelor asi fi interesat de acesta. valentina_2005@k.ro daca se poate si mai doresc sugesti, sfaturi si daca se poate preturi si ceva locati de unde se pot cumpara diverse componente pentru un sistem de carburatie. MULTUMESC MULT!!! smile.gif smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.