Pt necunoscatori, reglajul carburatoarelor se face doar pentru circuitul de relanti. Reglajul prost facut nu are nici o influenta asupra circuitului de progresiune.
Asta cu ruperea vibrochenului din cauza carburatoarelor e cireasa de pe tort.Nu mai speriati omul daca nu stiti despre ce e vorba. Vibrochenul se rupe din alte motive,asta e o alta discutie,nu intru in detalii.
Trebuie sa iti alegi jicloarele si difuzoarele, in functie de cilindreea motorului, si de turatia de putere maxima.Trebuie sa reglezi si nivelul. Daca nu a umblat nimeni acolo, nu te atinge.Asta e o intreaba aventura.
Te pot ajuta cu un program de calcul al jiclorelor si difuzoarelor, dar nu il pot atasa! sa imi dai o adresa de mail.
Primul reglaj pe care il faci este sincronizarea corpurilor, avand carburatoarele montate pe galerie, fixate pe pozitia de lucru.
Le reglezi astfel incat clapetele sa fie inchise in acelasi timp, sa nu fie diferente.Bineinteles surubul de relanti sa nu atinga, sa fie libere clapetele.
Dupa ce ai reglat asta, bagi benzina in ele, si lucrezi la sincronizarea pompelor de acceleratie. Trebuie sa faci ce ambele corpuri sa dea spritz in acelasi timp.Un lucru foarte important, altfel o sa te intrebi de ce "da in nas"
Montezi carburatoarele. Strangi la maxim cele 4 suruburi de reglat amestecul. Apoi incepi sa le desurubezi. La SGM (1.4) cu Dellorto DHLA 40, merg cu 5 ture jumate. AEW cu motor 1.6 merge cu 6 ture.
In caz ca poti mana pe 4 vacumetre, le poti folosii. Daca motorul are diferente de compresie,sau carburatoarele sunt uzate, atunci reglajul cu numarul egal de ture nu mai este valabil. La un motor bun, carburatoare bune, reglezi fara probleme cu numar egal de ture la suruburile de amestec.
Ultimul reglaj il faci la surubul de relanti, cel care tine clapetele deschise.
Bafta. Sper ca nu am omis nimic.
P.S. OV. nu poti regla cu analizatorul de gaze! Pt a le putea regla corect asa, ai avea nevoie de 4 analizatoare de gaze, montate pe galerie, la fiecare cilindru in parte.
Ok, merci mult pentru sfaturi. Cat despre adresa de mail pentru a-mi trimite programul, poti folosi payty@yahoo.com.
Merci inca o data.