Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema da in nas la deal
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Myhay1
Nu inteleg cum poate sa faca o masina asa ceva deci pe drum drept merge ceas trage bine , iar cand urc la deal trebuie sa o turez la greu,altfel se zgaltaie toata parca daca o las la o turatie de 1800 nu ii convine..., si trebuie sa merg numai cu a 2 in a 3 merge aiurea tare ..., pe loc drept nu face figuri de astea de ce ? mentionez ca inainte nu facea asa, nu mai are putere, nu inteleg va rog ajutati-ma..
r3d
verifica carburatorul plutitoru mai exact sar putea sa fie un pic dereglat si cand urci sa iti mai taie din benzina:)
dacia98
verifica starea garniturii de chiuloasa poate ti s-a dus...... si pierde compresia cand trebe sa dea motorul o forta mai mare nu poate....... nu cred ca o fi carburatorul.....
C a t a l i n
1800rpm nu-i turație de urcat dealu', mai ales în treapta a IV-a.
Victoras2001
I-o fi intrat in cap ca asa se merge la consum.
Probabil ca "turatul la greu" ineamna 2800-3000 de ture, cand incepe sa mearga normal.
sebymesteru
radmasa.gif pai logic ca daca urci un deal cu-a 4-a sau cu a-3-a la 1800 rpm nu-i convine,aminteste-ti ca nu-i motor diesel,retrogradeaza si aia e. Nu-i nimic daca urci cu a-2-a la 3000,e foarte bine,acolo ai cuplul nu la 1800... Asfalt uscat!
Iantela
Pai eu nu cred ca este cum spui tu seby din turatie, pentru ca eu cu a mea urc cu a 4 a si cu 1500 rpm dealul si se comporta foarte bine masina... vezi sa nu fie discul de ambreaj pe duca. Daca spui ca trebuie sa urci numai cu a 2 a , incearca sa ii dai 3000 rpm in a 2 a si schimba a 3 a si vezi cum face.
sebymesteru
Iantela,depinde ce intelegi tu prin "deal". Eu cand spun deal,ma gandesc la panta cu inclinatie mai mare,unde daca esti in mers si ai sa zicem 80km/h si incepi sa urci,viteza scade si turatia la fel si daca ai ajuns pe la 50-60km/h si masina se chinuie,retrogradezi intr-a 3-a si urci cu ea la 3000 usor. Le fel pe serpentine sau alte "dealuri" gen Cheia de exemplu,unde eu urc in marea majoritate cu-a 2-a,ca a 3-a nu prea ai unde sa-i dai. Turati motorul ala ca nu-i de mamaliga, mai bine sa fie turat in limita bunului simt decat subturat si sa se chinuie.
Dacia-Berlina1997
pai da daca urci un deal mai serios turezi pana la 4000 rpm ca atunci cand schimbi sa pornesti de la 3000rpm smile.gif
BennyORWO
QUOTE(dacia98 @ 26 Dec 2011, 22:04)
verifica starea garniturii de chiuloasa poate ti s-a dus...... si pierde compresia cand trebe sa dea motorul o forta mai mare nu poate....... nu cred ca o fi carburatorul.....
*


Confirm cele spuse.
Asa pateam eu cu dacia inainte sa schimb setu,nu avea compresie,nu tragea deloc la deal dar in drum drept manca pamantu(si uleiul smile.gif ),si dupa ce am schimbat setu urc lejer un deal cu a 4a pe la 1800-2000 rpm.
Verifica si tu toate posibilitatile.

Lucian MC
Mai poate fi si avansul dereglat. Poate sa schimbat si distanta de la platini prin uzura piciorusului platinei mobile daca nu e schimbata de mult sau nu are aprindere cu senzor. Poate sa fie si din cauza carburatorului care are un orificiu infundat si nu iti dai seama,poate sa fie si motorul pe duca adica nu ai compresie. Referitor la urcatul dealurilor cu 1800 RPM voi sunteti sanatosi? Farmati motoarele usor asa ,chiar daca merge motorul nu va fi deloc economic,bujiile daca le veti scoate dupa mers la un deal de asta sigur nu vor fi aramii ci negre ca tu ii dai mai multa benzina desi nu iti dai seama. Deci mergeti cu minim 2500 la un deal mai serios,daca ai de urcat o panta cu inclinatie mica mergi si cu a 5a daca ai o inclinatie mai mare bagi frumos turatie sa nu farami saraca masina...
Myhay1
deci cand schimb din a 2 in a 3 de la 2800 de ture (in a 2) cade la 1800-2000 la acest lucru ma refeream si incepe sa faca urat tare in a 3 nu mai urca si se zguduie... si trebuie sa schimb iar in a 2 si sa merg cu a 2 turata ca.... am aprindere cu senzor asa ca fara reglaje... biggrin.gif este reglata ceas biggrin.gif, eventual sa fie carburatorul ala... dar daca merge pe loc drept la deal de ce nu ar merge ?
sebymesteru
pai cand urci cu a-2-a,mai ales daca e unghiul de panta mai mare,schimbi peste 3000,pe la 3500 ca sa nu-ti cada turatia asa mult(se mai pierde din viteza si pana o bagi in treapta superioara si atunci implicit scade si turatia la care ajungi cand ai debreiat. Motorul de Dacie poti spune ca incepe sa traga de pe la 2000-2200 in sus,ajungand la cuplul maxim undeva in jur de 3000-3500,din cate stiu curba de cuplu difera de la 1,3 la 1,4 parca cel de 1,4 avand cuplul mai jos. Ce-i mai poti face e sa schimbi arcul de la avansul vacuumatic,ca daca e la fel de tare cum era la mine nu va lucra in veci. Poti pune unul mai moale,eu am pus unul de la o perie de flex,ajustat la dimensiune ca sa se aseze unde trebuie. Daca zici ca ai si aprindere cu senzor vei simiti modificarea la turatii joase unde motorul va trage mai bine putin. Nu te astepta sa te bage in scaun de la 1200rpm,nici vorba de-asa ceva,dar se simte binisor.
ArtVandelay
Nivelul in camera de nivel constant e ok ?
Lucian MC
In cazul asta ar fi bine o supa de carburator. Eu cu sportiva mea pot urca la deal si cu 1500 ture si panta mai abrupta ca are motor 1.6 comprimat dar o vad ca se chinuie desi motorul e mai mare si masina mai usoara decat o berlina sau un break. Deci mers normal nu ar trebui sa iti faca probleme mersul normal al unui motor de dacie fiind peste 2000 ture (asa scrie si in cartea ei parca ca consumul optim il ai pe la 2500 ture.
Kiraly
avansul vacuumatic nu mai are efect la peste 1500de ture mai ales daca colegul nostru urca pe panta cu acceleratia apasata destul de mult..deci nu te gandi la capsula vacuumatica.regleaza bine avansul, nivelul in carburator si culbutorii.totul e explicat de userul Boa.bafta
culturism
parerea mea e ca ar fi 3 posibilitati..
1. .cauza cea mai probabila a 'lenevirii'motorului este defectuosul reglaj al avansului static, care este prea intirziat sau chiar defectiuni la nivelul regulatoarelor de avans din delcou (regulatoarele trebuiesc incriminate daca motorul isi pierde reglajele repetat, dupa ce acestea au fost executate conform prescriptiilor si de regula se poate descoperi ca regulatorul de avans centrifugal are arcuri detarate sau chiar sarite, placa suport a contragreutatilor indoite)
2.si sistemul de alimentare poate da acest gen de manifestare atunci cind reglajul circuitelor de progresiune sau al imbogatitoarelor carburatorului sunt prost facute, nivelul bennzinei in CNC este prea mic sau pompa de alimentare nu debiteaza corespunzator - prea putin
3.ar fi util de verificat etanseitatea ciliondrilor sau ar trebui judecat daca nu cumva setul motor este prea 'batrin' si ar trebui inlocuit, metodologia fiind cea specifica diagnosticarii acestui gen de defectiune, adica trebuiesc judecate zgomotele emise de mecanismul motor, cantitatea de ulei consumata pe suta de kilometrii si cantitatea de gaze ce scapa in carter.
Myhay1
delcoul este nou are 1,5 ani... deci in nici un caz... este reglata corect aprinderea, cred ca este din carburator nivelul benzinei la deal... o data ce merge pe loc drept fara probleme... biggrin.gif
Myhay1
Salut all. Multumesc pentru pareri sa stiti ca a fost din carburator de la nivel. Un nou an mai bun.
iulian1986
am o dacie 1310 si imi face probleme iarna la pornire....e normal sa dea in nas la plecare pana se incalzeste bine motoru ,desi il las vreo 5 min pornit inainte de a pleca ca sa se incalzeasca.sunt nevoit sa plec cu socu tras la jumate ca sa mearga bine apoi la vreun km il imping inapoi si se cunoste ca incepe sa mearga iar in suturi deci nu se accelereaza.dar supa ce merg putin mai mult cu ea si se incalzeste bine motoru,merge perfect.daca il las o ora oprit si vreau sa plec iar tot cu socu tras trebuie sa plec ca asltfel nu se accelereaza si nu trage pana nu se incalzete iar bine!!!e normal asa,este vreun secret ca sa o fac sa mearga mai bine ?
N E S
Daca este foarte frig in primul rand pune un carton in fata carburatorului, lucrul asta impiedica fenomenul de givraj. Apoi recomandat este sa te uiti la nivelul din CNC sa fie reglat corespunzator, pentru mersul in suturi fie la drum normal, fie in deal, se datoreaza nivelului prea mic in CNC.
Dupa toate astea regleaza cum trebuie carburatorul pentru ca este posibil sa ai amestecul sarac. Faptul ca masina merge rau cu motorul caldut si socul impins, dar bine cu socul tras da de inteles ca ai amestecul mai sarac.
Fa tot ce ti-am spus mai sus si revino cu detalii.

P.S. daca masina porneste si face ca un tractor chiar si cu soc tras, atunci e pe parte de aprindere, in special bujii. Dar la tine nu e cazul din cate vad.
Spor!

P.S.S Vazand ca esti incepator postez si o poza dintr-un manual de reparatii cum sa reglezi plutitorul. Reglarea amestecului iti trimit prin PM.
maho
NES, e posibil ce zici tu, dar parca n-au fost (inca) temperaturi asa scazute, care sa necesite carton in fata radiatorului.
Eu as verifica si termostatul, daca-l are, ca din descriere parca nu s-ar incalzi (cele 5 min. de la inceput ar trebui sa fie suficiente).
Costy2000
Salut!,am si eu o problema asemantoare,ea se manifesta de exemplu sunt cu trepta a 4 la 2000rpm si accelerez tare apas tare pe pedala de acceleratie sta un pic si dupa aia pleaca si nu numai in trepata a 4 si in a2,3,a 5 nu mai zic daca ii trag socul un pic merge beton se accelereaza imediat.Am desfacut carburatorul sa ii reglez nivelul cand am desfacut capacul nivelul era pana in planul inclinat,bun reglajul care il am este de 7mm cu 13mm,plutitor am de tabla am incercat sa il dau mai mic de cei 7mm iam dat la 4mm si tot degaba sa fie de vina plutitorul?.Sa ii schimb plutitorul cu unul de plastic sa sa vad dupa aia cum merge ?

Numai bine biggrin.gif
iulian1986
ce este ala CNC??si cu amestecul carburant ce trebuie reglat la carburator ca sa fie amestecul mai bogat???repet masina merge rau in aproximativ primii 3-400 de metri,atunci cand ii dau turatie mai mare in viteze dupa care ea isi revine si merge normal.deci am lasato pornita inainte sa plec cu ea sa zic vreo 3 min pana sia revenit la relanti..!in schimb daca plec cu ea cu socul tras la un sfert merge perfect chiar daca nu stau numai 3 min cu ea sa se incalzeasca si dupa ce sunt in a patra deja imping socul la lok si se cunoaste cum incepe iar sa nu mai traga cum trebuie(pana se incalzeste bine motoru)!

18 Jan 2012, 13:32:
se intampla ceva daca mergi mai mult cu socul tras cat sa dea ea randament???

18 Jan 2012, 13:32:
bineinteles nu ft mult un km sa zic


18 Jan 2012, 13:37:
problema lui costy de mai sus o am de cand am luaut masina...daca vrea sa calc pedala ca sa se infinga de ex la o depasire nu am nici o sansa...ce prinde ea viteza e din inertie daca o iau eu usor.......sa fie din carburator???
N E S
Costy2000 din cate am auzit si citit pe forum, parca reglajele din CNC difera la plutiorul de metal fata de cel de plastic. Dar repet este o informatie de care nu sunt sigur.

Iulian1986 ca sa intelegi mai bine toti termenii iti recomand niste carti de mecanica auto, cauta ceva de Corneliu Mondiru. CNC vine de la camera de nivel constant. este acea camera din corpul carburatorului care are benzina in ea (prespunand ca ai desfacut capacul unui carburator deci stii despre ce e vorba). Daca nu este reglat cum trebuie plutitorul, vei avea prea putina benzina in camera deci va merge in suturi sau pana la o anumita viteza, dupa care va incepe sa te scuture bine daca mai accelerezi.

Iar reglajul de amestec al relantiului este un surub situat in partea de jos a carburatorului, situat in partea dreapta, in dreptul clapetei de acceleratie, deci te uiti la el stand pe aripa dreapta.
Iti atasez si o poza cu el.

Sfat pentru amandoi. Si eu am intampinat probleme de genul cand am luat masina prima data. Drept urmare am dat cu functia search pe forum si cu putin ajutor am dat-o la capat. Ce ar trebui sa faceti amandoi este sa dati jos carburatoarele d epe masina, le desfaceti frumusel in bucati si le curatati. Fie prin metoda ciorba de carburator fie tinute 24 de ore in decarbusolv si curatate. Apoi le asamblati, schimband evident garniturile vechi, montate pe masina si reglate cum trebuie. Atunci problema de mers in suturi ar trebui sa dispara.

@maho - ziceam de un carton la carburator nu la radiator, iar in privinta termostatului, daca e blocat pe deschis atunci nu mai baga caldura, nicidecum sa mearga in suturi masina. Eu pornesc dimineata la -4 grade, stau cam 10 secunde cu socul tras dupa care il imping si plec de pe loc. N-are nici cea mai mica problema in a-si tine relanti-ul si mersul este cat se poate de lin.
iulian1986
sper sa fie din carburator si sa reusesc sa o remediez dupa cum miai spus tu...am sal desfac am sal curat iar,ii reglez nivelul schimb si garniturile apoi sa vedem cum se comporta.si cu cartea aia cred ca am sa mio iau ca miar placea tare mult sa invat termenii si usor sa invat sa mio repar singur...smile.gif.totusi nu ar putea sa fie din cauza set motor,segmenti de nu trage ea cum trebuie?
sebymesteru
QUOTE(iulian1986 @ 18 Jan 2012, 15:12)
sper sa fie din carburator si sa reusesc sa o remediez dupa cum miai spus tu...am sal desfac am sal curat iar,ii reglez nivelul schimb si garniturile apoi sa vedem cum se comporta.si cu cartea aia cred ca am sa mio iau ca miar placea tare mult sa invat termenii si usor sa invat sa mio repar singur...smile.gif.totusi nu ar putea sa fie din cauza set motor,segmenti de nu trage ea cum trebuie?
*


Daca ai presiune la ulei,nu il mananca(nu scoate fum albastru) si nu bate,motorul nu are probleme. Si daca e terminat,cunosc pe cineva care la 10 litrii de benzina,baga 1 de ulei si masina fugea de rupea pamantul(era o Dacie 1100). Chestia e sa ai aprinderea si carburatia reglate corect,abia atunci daca mai ai probleme, te poti gandi la ansamblul piston-segmenti si supape care nu inchid bine,etc.
iulian1986
aha..de la un timp eu bag ulei...de limita maxima a jojei ajunge la minim dupa aprox 100 km deci mananca si ulei...cineva mia spus ca imi scoate fum negru doar cand e turata pe la 3000..motoru merge ceas la relanti.masina merge binisor in afara de dimineata cand e rece si pana se incalzeste ma supara rau si la viteza mare mai mult de 90 km/ora nu se duce poti sa o f..i,cu a 5-cea si pedala la fund!!!
maho
NES, repet, e posibil sa ai dreptate cu carburatorul, dar cartonul in fata lui n-ajuta la pornire si plecare (nu atunci se formeaza givrajul), (cum zice iulian ca are problemele), ci cel mult in mers.
Poate-i o simpla problema de jigloare...dar eu tot m-as uita la termostat, daca are; prea nu se incalzeste motorul...

Iulian, nu mai merge cu socul tras, ca se afuma bujiile (amestec prea bogat).

L.E.: dupa cate spui, are mai multe probleme...ia-o metodic.
iulian1986
unde se afla termostatu ala si cum se verifica daca functioneaza ca totusi am caldura multa in masina chiar dupa putin timp dupa ce plec cu ea!!!apropo furtunu care duce din capacul de la motor la carburator este bagat un furtun care se duce sub masina si pe care scoate cica condensu care se formeaza de la ulei si credetima ca are spuma si condesn la greu!!!ala nu cumva are rolul de a incalzi carburatorul???

18 Jan 2012, 20:37:
cu socu nu merg mult, vreo 2 min pana prinde putin demaraj apoi il imping la loc
N E S
Boon deci o luam sistematic. Pe rand sa facem treaba buna. Iulian acel furtun care iese din capacul culbutorilor, de unde iti iese tie spuma normal intra in carburator, ca sa aspire gazele de carter si sa le mai arda o data pentru ca polueaza. In nici un caz ala nu incalzeste carburatorul. Sub carburator ai o pata calda, pe acolo trece antigelul care are rol de a incalzi carburatorul. Ca sa faci o treaba buna si ca scapi si de acea spuma poti face doua lucruri: Ori pui un filtru separator de gaze, se gaseau pe oltcit si scapi de problema carburatorului infundat, ori ii pui un ulei de calitate care nu mai face spuma.


A doua faza, e mai cu probleme si trebuie studiata pentru ca practic maho are dreptate dar tu il contrazici spunand ca ai caldura la putin timp dupa ce pleci cu masina. Termostatul se gaseste in acel furtun gros care face legatura dintre motor si radiator, prins in colier la partea cu motorul.
Daca masina baga caldura sanatoasa, atunci lasi termostatul asa. Daca nu baga, sau baga ca chioara, atunci il inlocuiesti.

Dar maho, el nu spune ca se incalzeste greu, ci doar ca merge greu pana cand se incalzeste. Eu cred ca e infundat carburatorul sigur.
Iulian nu poti face o poza la carburatorul tau sa il vedem si noi? Daca poti sa ii faci poza cu acel gat de legatura intre el si filtrul de aer scos.
maho
Se cam lamureste treaba...termostatul e ok, daca baga caldura repede, deci ramane carburatorul, DAR, combinand informatiile cu mancatul de ulei si cu "mucii", eu zic ca sunt si probleme de motor (probabil necesita o segmentare, schimbare garnitura chiulasa, etc.; chiar sunt curios daca nu cumva pierde si antigel).
N E S
Aporpo de mancat ulei. Am mai observat un comportament asemanator, adica mersul in suturi mai ales la rece atunci cand una din bujii e uda de ulei. Atunci scanteia nu mai e data cum trebuie si motorul merge cu un amestec mai bogat dat de socul tras. Scoate bujiile pe rand si vezi daca e vreuna plina de ulei. Daca da, atunci pune-te si segmenteaza, schimba uleiul si antigelul, garnitura de chiulasa, si curata carburatorul.

iulian1986
va spun ca am rezolvat problema cu masinuta...am duso la un mecanic de ia mai strans tachetii si a mai reglat distantele alea si acu merge de rupe pamantu. acum nu stiu daca o fost de la tacheti da in alta parte nu a umblat!in schim daca o las pornita la relanti nu mai merge perfect ca inainte ci da mici rateuri la motor dar nu des!!!la cateva sec mai da cate 2-3 si tot asa..nu mai umblu la ea.is multumit cum merge si nu vreau sa o mai deranjez:D
anghelcatalin1992@yahoo.com
QUOTE(Myhay1 @ 26 Dec 2011, 19:55)
Nu inteleg cum poate sa faca o masina asa ceva deci pe drum drept merge ceas trage bine , iar cand urc la deal trebuie sa o turez la greu,altfel se zgaltaie toata parca daca o las la o turatie de 1800 nu ii convine..., si trebuie sa merg numai cu a 2 in a 3 merge aiurea tare ..., pe loc drept nu face figuri de astea de ce ? mentionez ca inainte nu facea asa,  nu mai are putere, nu inteleg va rog ajutati-ma..
*


poi dar tu cand ai schiimbat segmenti ultima data ? verifica daca e presiune mare in baia de ulei ( pe la stutul care iese din capacul de la clubutori ) si daca se se face presiune mare pregatestete sa schimbi segmenti , eu asa am patit asta vara, un set de segmenti costa in jur de 100 ron
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.