Este corect atata timp cat nivelul se afla intre minimul si maximul indicat de constructor chiar pe corpul vasului.Corect este ca atunci cand motorul este rece,nivelul sa nu se afle la maximum.Odata cu incalzirea motorului,datorita cresterii temperaturii in instalatia de racire,nivelul este posibil sa creasca uneori putin peste nivelul maxim.Oricum,daca radiatorul nu are probleme sa curga pe undeva,sau sa curga apa pe la vreun colier din instalatie,se formeaza un nivel relativ constant ce ramane intre limitele normale.Vara este posibil sa se evapore mai repede apa din circuitul de racire si sa fie nevoie sa completezi cu apa distilata.Ai grija la iarna insa,ca antigelul sa fie la concentratia ce asigura nivelul maxim de inghet.In nici un caz nu pune apa distilata mult peste nivelul maxim fiindca in caz de supraincalzire a instalatiei (exemplu ruperea sau slabirea curelei de ventilator) acesta poate duce la revarsari peste capacul borcanului sau chiar la spargerea acestuia (daca este din sticla) fiindca apa cand incepe sa fiarba in instalatie are peste 100 grade celsius si creste ca nivel in vasul de expansiune.
Fara a face o comparatie deplasata,la mine la Peugeot nivelul lichidului de racire este intre minim si maxim cand motorul este rece si creste putin cand motorul este cald.Schimbarea lui se face odata la 4 ani pentru acest tip de masina care are o instalatie de racire...mult mai bine pusa la punct.Am facut acesta paralela fiindca principiul este acelasi.Difera numai calitatea componentelor folosite.La PUG este mai buna
La DACIA,berlina mea in special,am avut electroventilator si am schimbat radiatorul anul trecut pana s-o vand si am trecut "pe curea" fiindca este mai sigur la acest tip de masina.Vara se cam lasa asteptat ventilatorul sa porneasca si din cauza termocuplei cam "puturoase" mi-a "fiert" la Timisul de Sus cand veneam de la Brasov.Revin la masina mea noua unde spun ca este pe electroventilator insa este asa de bine calculata functionarea lui si debitul de aer ce-l distribuie inspre radiator ca si cand am mers cu 160-170/ora temperatura nu a trecut de 90 grade aproximativ.Si pana in zona rosie a indicatorului mai era o gramada!...E,masina straina=altceva
La DACIA de cand este varul meu cu ea,posesor,n-a avut probleme de cand am schimbat radiatorul si am trecut pe curea cu racirea.Si iarna are caldura destul de buna,atat cat baga berlina.
La capitolul AC are sistemul imbatabil "alizeu",deschizi toate geamurile si te ia vantul din toate partile...si raceala
Hai ca am deviat mult de la subiect,in concluzie,este bine sa fie intre minim si maxim si nu peste!
Cu stima,Cosmin Mares