Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme limitator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
david91
Va salut...de ceva timp ma confrunt cu o problema de franare. (Dacia 1310 din 2000)

Aveam scurgeri de lichid pe la limitator asa k l-am inlocuit cu unul nou....Din cate am inteles tija aceea care vine de la bascula la repartitor cu cat e surubul mai strans cu atat franeaza mai bine....numai ca la mine e invers...cu cat e surubul mai slab franeaza mai bine...

Am incercat sa stau sub masina si cineva sa imi apese frana si dak trag de acea tija lata si las liber limitatorul pedala de frana e si mai tapana....nush care e defectul sau dak exista vre-un defect pentru ca la limitatorul vechi nu am umblat nici-odata.

Si ar mai fii ceva...nu stiu de ce prind mereu aer in pompa de frana....i-am schimbat si garniturile si tot asa face.....mentionez ca pompa de servo este defecta(adica merge sa apas pe pedala de frana si cu motorul oprit si se aude un fasait in ea)...

Astept raspunsuri cu care as putea remedia aceasta problema pentru k am avut probleme cu franele de cand am luat masina....Mentionez ca am schimbat la ea saboti,cilindrii frana spate,placute de frana,limitator (aerisita in 3 service-uri de 3 mecanici diferiti)si nu am rezolvat nimic.....franele sunt ineficiente,tine la a doua pedala.
Kanutza_77
Limitatorul cu cat este mai strans cu atat franeaza mai tare. Franarea la a doua pedala este din cauza la aer pe instalatie. Ti-ai dat raspunsul singur...pompa de frana prinde aer, poate fi ovala,sa aiba grad,etc.
PH-06-BOA
Si ca completare, pompa poate sa fi scapat lichidul in servo, si asa auzi acel zgomot, sau membrana proasta. Ai peda tare cu repartitorul liber, pentru ca nu mai trece lichid la spate, si e actionata numai fata. Nu ca ai frana mai buna. Ai suspendat rotile de spate, sa vezi cat se franeaza cu repartitorul slab, adica pistonul sa iasa total la apasare?Sigur nu va frana, ca lichidul se opreste in el, si nu mai trece mai departe. De aceea, ca sa nu mai faci opt pedale, intai apropie sabotii de tambur, atat cat sa poti baga tamburul, daca are guler la margine pe interior, ia-l pe strung, sa poti sa-l bagi cu sabotii departati la maxim ce permite tamburul. Asa vei avea la prima peda frana. Asa cum e acum la tine, trebuie o peda sa apropii sabotii, si cu a doua sa franezi. Aerisirea sa n-o faci topaind ca o aratare, pe pedaua de frana, cum se face la servis, ca spumeaza lichidul de se face ca laptele, si a doua zi aerul se separa si frana canci. Daca ai bani multi, mai da-ne si noua, si du-te mereu la servis. Deci, lasa aerisitorul slab pe rand la fiecare roata, si asteapta sa vina lichid fara bule de aer. pe spate va veni prima data aer, lichid si iar aer, care e tocmai in fata. De aceea trebuie sa astepti mai mult. Daca nu ai rabdare, pune pe cineva sa apese o singura data pe peda si sa o tina la fund, in timp ce tu ai slab aerisitorul. Dupa ce iese jetul de lichid, care nu se spumeaza dintr-o singura apasare, strangi aerisitorul si atunci elibereaza el pedala. Cand a eliberat, slabesti iar, apasa si tine acolo, strangi aerisitorul si elibereaza pedala. Asa faci la toate. Si cu repartitorul, daca apasand pe frana, se misca pistonul catre afara, impingand in parghia care e peste el, inseamna ca e prea slab reglat, si mai strange piulita de la tirantul de reglaj, care e pe bascula centrala. Daca iese cam la jumatatea curse, cand apesi frana, e bine. Trebuie sa ai miscare totdeauna la pistoanele pe spate, altfel vor rugini si se vor bloca, si nu vei avea nici frana, dac nu strangi din repartitor. Nu cum spun inginerii, doar cand ai pietre de moara in portbagaj, sa franeze spatele, ci mereu. E la fel ca omul, daca nu se misca, incremeneste. asa si cilindrii din spate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.