Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
CIZMARU
Salut
Nu stiu daca am nimerit bine topicul si rog un moderator sa il mute daca e gresit
Am o Dacie Pik-up achizitionata de curand si are probleme cu rotile...mai explicit o roata sta normal iar cealalta este inclinata partea de sus spre interior Sa ma iertati daca credeti ca nu am fost pe la X mecanici si am primit Y pareri Eu nu ma pricep asa de bine la masini dar din cate am citit pe aici este vorba despre unghiul de fuga ,fata la masina e ridicata (sa carat cu ea mai mult pe ultimul metru din spate)deci sa schimb foile de arc?,,mecanici,, mi-au recomandat sa schimb cam multe ...capete de bara,lonjeron,bucsi,pivoti,jenti,tiranti,caseta de directie,etc,etc....ideile sant inpartite de aceea astept sfatul vostru Mentionez ca am ridicat masina pe cric si am miscat de roti cat de tare am putus sus-jos-stanga-dreapta si nu are nici un joc smile.gif
sebymesteru
ca sa vezi daca ai joc prin bucsi,mai ales in T-eul amortizor si in cele de bascula,trebuie miscat pe-acolo cu un levier,cu mana degeaba tragi de roata,nu vei avea atata forta,aia e buna pentru verificarea jocului in rulmenti. Nu ne-ai spus din ce an e masina,daca e mai veche,poate lonjeronul e manacat de rugina la interior si a "fugit" spre exterior la vre-o fortare sau masina a fost lovita si s-a lucrat prost la ea sau lonjeroanele au fost schimbate si tinichigeria a fost facuta prost. Capatul de bara nu-ti influenteaza decat deschiderea rotilor,la fel si tirantii. Caseta de directie cu atat mai putin(gura mami lor de mecanici 022.gif )
Oricum,prima oara verifica bucsile cu un levier si dupa aia apuca-te de lonjeroneala.
PH-06-BOA
Pe langa ce-a spus Seby, cu injuratura lui pe buze, du-te la aia cu care ai vorbit, si mai asa precipitat, spune-le ca e unghiul de cadere. Poate fi decalat, asa cum a zis si el, ori din lonjeron putred si deplasat, traversa dintre lonjeroane slaba sau gaura ovalizata si, la un soc puternic roata si-a modificat unghiul de CADERE. Pate fi bucsile de la bascula inferioara atat de uzate incat bascula sa fi iesit in afara, sau cea superioara sa intre (asa cum vezi si roata), tot din cauza bucsii. N-ai spus cu cat e intrata sus. Pune masina pe un loc drept orizontal, si cu un fir cu plumb, fa comparatie intre ele, masurand cu o rigla sau ruleta, diferenta. In rest, daca nu ai joc simtit la mana in capete de bara (bielete), caseta, rulmenti, totul e bine si le lasi asa. Arcurile pe spate se pot spinglui, adica le desfaci foaie cu foaie, si le maresti sageata. Ce e aia? Pui un liniar (scandura dreapta), pe capetele fiecarei foi, si masori ce adancime are curba (arcul de cerc). Cum fai sa le spingluiesti? Pui fiecare foaie pe doua piese grele, la distanta de 10-15 cm intre ele, si lovesti cu un ciocan, marunt, marunt in foaie, chiar intre cele doua piese, pentru a le curba putin cate putin, pe aproape toata lungimea, mai putin la capete. Nu bati la gaura de la centrul bulon, ca rupi foaia. Am sa fac si un desen, sa intelegi mai bine. Nu te sfii, ca eu am facur si la Saviem asa, la Moskvici...
Am aratat care e sageata, si trebuie sa ai foile inainte de a le strange la mijloc, apropiate la capete, cea mica sa aiba raza mai mica ca cea de deasupra ei. Deci capetele celi mici sa fie lipite de cea de deasupra, iar la mijloc sa fie distanta intre ele, pentru a fi si cea mica de ajutor. Obarlagul si odarlagul (cele mai lungi), nu le bati pe lungime de 15-20cm de la capete, pentru a nu arata ca un cerc la montare.

12 Jan 2012, 21:48:
Poti face dispozitivul ca in desen, pe o bucata de sina de cale ferata pe care sudezi doua piese.

13 Jan 2012, 10:39:
Si ca o incurajare la ce trebuie sa faci, vezi asta, care a fost facuta perfecta de a merge pe drum.http: //www.youtube.com/watch?v=95F1Kui1MNs
cielo99
Lonjeroanele se pot masura daca sunt deplasate.Masori distanta de la partea de jos a lonjeronului la partea superioara a lonjeronului de pe partea opusa.Distantele ar trebui sa fie egale.
[attachmentid=1627778894]
lucian_1
sal all daca este cineva care se pricepe la dacia pick up 1.9D de cand a dat frigu a inceput sa porneasca mai greu,am zis ok este de la frig dar de vreo 2 zile este mai cald si cam tot la fel porneste .de ce ? este posibil sa fie de la bujii,si cum imi dau seama care este sau trebuiesc schimbate toate ? si am impresia ca si un injector imi cam face figuri ,il pot curata ca sa numai cumpar altu ?si cat costa o bujie daca ati schimbat , am inteles ca mai bune sunt de bosh asa este?
PH-06-BOA
Daca bujiile au conector care se scoate simplu, doar tragand de el, scoate-le pe toate patru, si pune un ohmmetru pe ele (un aparat de masura), sa vezi daca au continuitate, adica sa nu aiba rezistenta arsa. Daca nu ai aparat, ia un fir litat si izolat, si de la plus baterie, pui pe capatul unde intra conectorul fisei de curent, stergand usor cu firul, sa vezi daca face scantei mici. Daca face e buna, daca nu, e arsa. Daca bujiile sunt conectate cu piulite, trebuie sa le desfaci pe toate, ca bujiile sa nu fie conectate la masurare. Injectorul se poate demonta, dar trebuie sa ai mana fina sa-l poti curata. E bine sa le si centricubezi pe toate, ca mai slabesc in arcuri. Eu le bagam o pastila de tabla de inox sub arc, pentru a mari si aduce la presiunea de deschidere. In principiu, se poate.
anghelcatalin1992@yahoo.com
QUOTE(CIZMARU @ 12 Jan 2012, 18:04)
Salut
Nu stiu daca am nimerit bine topicul si rog un moderator sa il mute daca e gresit
Am o Dacie Pik-up achizitionata de curand si are probleme cu rotile...mai explicit o roata sta normal iar cealalta este inclinata partea de sus spre interior Sa ma iertati daca credeti ca nu am fost pe la X mecanici si am primit Y pareri Eu nu ma pricep asa de bine la masini dar din cate am citit pe aici este vorba despre unghiul de fuga ,fata la masina e ridicata (sa carat cu ea mai mult pe ultimul metru din spate)deci sa schimb foile de arc?,,mecanici,, mi-au recomandat sa schimb cam multe ...capete de bara,lonjeron,bucsi,pivoti,jenti,tiranti,caseta de directie,etc,etc....ideile sant inpartite de aceea astept sfatul vostru Mentionez ca am ridicat masina pe cric si am miscat de roti cat de tare am putus sus-jos-stanga-dreapta si nu are nici un joc  smile.gif
*


am si eu o intrebare care roata este ? sau macar e din fata sau spate ?
am vazut ca uni iti zic de foile de arcuri , iar alti de tiranti , din cate stiu eu dacia nu are tiranti pe spate sau foi de arc pe fata . te rog lamurestema si pe mine !
PH-06-BOA
Ce nu-i clar? Unii i-au zis de foi, pentru ca-i lasata de spate, altii de tiranti si tot ce tine de roata de fata, ca-i cracita. De ce le amesteci?
lucian_1
ms pentru rsp ,am inteles ca sunt bujii cu un carbune in cap , eu nu stiu cum arata ca nu am desfacut niciodata repet ca poate nu am fost inteles este papuc motorina an 2005
PH-06-BOA
Era clar ce motor e, ca si bujiile. Acum asa sunt bujiile:

Fara s-o demontezi de pe chiulasa, pui aparatul, cum am zis, pe capatul filetat cu M5, si masa, sa vezi daca conduce. In lipsa aparatului poti sa controlezi si cu o lampa, sau cu fir de la plus baterie, si dai cu el la acelasi filet, sa vezi daca face scanteie. Daca nu face, e intrerupta, arsa, bulita, terminata...
CIZMARU
Va multumesc pentru sfaturi si scuze ca nu am mai intrat sa va raspund la timp In legatura cu papucelul meu si cu roata problema am decis ca la inceputul lunii viitoare sau cel putin sa se mai incalzeasca putin il mut in atelierul unui prieten care face mecanica din placere (hoby) si incet,incet il demontam,curatam si sper sa mai punem si inapoi si atunci o sa am placerea de va tine ,si de a MA TINE la curent Va multumesc inca o data si pana atunci o pozicica cu papucelul meu (sper sa iasa) blush.gif
lucian_1
am gasit am o bujie intrerupta,am controlat cu lampa de control cum ai zis .ai ideie cat costa una si de care sa iau am mai citit pe un forum tot pe aici ,cica trebuiesc bosh asa este
ghitza
intra aici www.bestautovest.ro si alegi
anghelcatalin1992@yahoo.com
QUOTE(PH-06-BOA @ 17 Feb 2012, 22:11)
Ce nu-i clar?
*


poi nu a spus ce roata e , daca tu esti mudium si stii de ce roata e vorba spunemi si mie
davidut5
QUOTE(anghelcatalin1992@yahoo.com @ 19 Feb 2012, 12:51)
poi nu a spus ce roata e , daca tu esti mudium si stii de ce roata e vorba spunemi si mie
*




Pai pe SPATE are punte. Eu nu am vazut niciodata, si nici nu cred ca se poate indoi puntea pe masina de la ceva.

Deci se intelege ca e vorba de una din roti de pe fata, nu conteaza care.
anghelcatalin1992@yahoo.com
QUOTE(davidut5 @ 19 Feb 2012, 13:04)
Pai pe SPATE are punte. Eu nu am vazut niciodata, si nici nu cred ca se poate indoi puntea pe masina de la ceva.

Deci se intelege ca e vorba de una din roti de pe fata, nu conteaza care.
*


poate nu ai vazut tu dar eu am vazut si la papuc si la berlina


19 Feb 2012, 13:18:
QUOTE(anghelcatalin1992@yahoo.com @ 19 Feb 2012, 13:17)
poate nu ai vazut tu dar eu am vazut si la papuc si la berlina
*


de la incarcat prea mult
CIZMARU
Fratilor nu va mai certati atata .Am venit cu o lamurire .Este vorba despre roata fata dreapta iar pe spate probabil sant duse foile de arc (uzura) cum spuneam sa carat cu ea mai mult pe ultima parte din spate .Ca o dovada m-am bagat sa fac ceva poze pentru convingere si astept o parere sau 2,3 etc .Multumesc

19 Feb 2012, 16:45:
Roata dreapta fata

19 Feb 2012, 16:47:
Per ansamblu

19 Feb 2012, 16:50:
din fata
nikuniku
CIZMARU asteapta sa se incalzeasca afara si schimba toata bucsaraia pivotii si capetele de bara ,ca din poze se vede ca masina a fost buna doar la adus bani in casa,si nu cred ca sa investit ceva in ia,lonjeroanele arata bine
lucian_1
multumec PH-06-BOA AM REZOLVATO CU BUJIA AM SCHIMBATO ,AM GASIT ORIGINALA A EI LA 45 RON BUCATA.ALTA PROBLEMA AM ACUM NU MERGE UN INJECTOR SAU 2 CHIAR,CUM POT VEDEA CARE SUNT ALE CARE NU MERG ?DOAR LA PORNIRE IMI FAC PROBLEME DUPA 5-6 SEC ISI REVINE.
4x4
Uita-te pe retur, la alea care nu merg bine ai sa vezi mai multa motorina care curge inapoi in rezervor.
lucian_1
mersi 4x4 o sa ma uit cand ma fac bine ,acum sunt in gips mi-am rupt picioru smile.gif)
PH-06-BOA
Anghelcatalin, "mecanicul" i-a zis ca-i unghiul de fuga. Unghi de fuga, e doar pe fata. Pentru mine, a fost clar. De aceea am si explicat cate ceva. In continuare, va mai sugerez o ideie, care va poate scoate din belea, in momentul ruperii unei planetare. Iata cum i-am facut, sa ajunga acasa doar cu una.
anghelcatalin1992@yahoo.com
QUOTE(PH-06-BOA @ 27 Feb 2012, 23:27)
Anghelcatalin, "mecanicul" i-a zis ca-i unghiul de fuga. Unghi de fuga, e doar pe fata. Pentru mine, a fost clar. De aceea am si explicat cate ceva. In continuare, va mai sugerez o ideie, care va poate scoate din belea, in momentul ruperii unei planetare. Iata cum i-am facut, sa ajunga acasa doar cu una.   

*


prefer sa vin la stanga acasa sau sa schimb planetara pe drum decat sa fac asa ceva , masina la plecarea de pe loc cupleaza ambele roti (cel putin la amea asa se intampla )
CIZMARU
Salutare
Am promis ca ma apuc de masina cum vine primavara si uite ca m-am apucat dar in loc sa ma apuc de mecanica , a trebuit sa caut ceva tinichigiu prin zona ca (mea culpa) nu am vazut cand am cumparat masina sad.gif ceva gaurele mascate destul de bine la pod pedalier Dupa ce am terminat interiorul am inceput sa desfac rotile din fata sa vad cam ce nu e in regula pe acolo si am observat ca am ceva joc la intrarea planetarei in butucul de la roata.Am miscat de bucsi cu o ranga si sant destul de bune ,pivoti la fel Ar mai fi un joc care vine din caseta dar numai pe partea stanga Acum ma gandesc sa plec la dezmembrari sa im i cumpar un butuc mai bun si o planetara iar la caseta de directie am sa caut ceva mecanic mai serios mellow.gif [attachmentid=1627798175] [attachmentid=1627798176] [attachmentid=1627798177] [attachmentid=1627798178]
PH-06-BOA
Cum, butuc? Ce-i ala? Acolo ai fuzeta, portfuzeta si planetara. Fuzeta e flansa pe care se prinde discul de frana si roata, inpreuna cu axul pe care sunt rulmentii, dar in care intra si planetara.Asta ar fi butucul, axul, teava...
Portfuzeta poarta rulmentii, in care intra fuzeta. Rulmentii prind joc atat pe cota de la portfuzeta, cat si pe cea de la fuzeta. Daca piulita de la planetara nu e stransa cu simt de raspundere, inelul interior al rulmentilor se invarte pe fuzeta pana capata joc asa de mare, incat poti crede ca nici nu mai sunt bile in rulment. La fel si pe portfuzeta capata joc (din fabrica e defecta cota de distantier intre inelele exterioare ale rulmentilor, dovada ca discul il poti pune in care margine vrei, a suportului de etrier )dar aici jocul e mai mic, dar destul sa ramai fara talon si bani. Fuzeta se incarca electric si se rectifica cota, iar portfuzetei i se poate aplica un truc, care sa-i ia jocul, ca si fuzetei de altfel, daca uzura e mica. Acum, tu trebuie sa stabilesti cu exactitate in ce ai joc. In una din cele doua cote sau in rulmenti. Planetara daca e stransa, n-ar mai trebui sa joace in fuzeta. Ca joaca laleaua in triaxa, aia e ata treaba, e joc la planetara.
La caseta, jocul inteleg ca e la tachet, unde se poate remedia prin adaugare de rondele (bailagare ca niste seibi), pana cand cu tachetul impins puternic, sa se completeze diferenta pana la nivelul la care se aseaza flansa-capac, cea care se prinde in cele doua suruburi.
CIZMARU
Salut BOA
Scuze de dictionarul meu despre mecanica dar la cate pareri si la ce tarife lucreaza '' mecanicii'' incerc cu ajutorul celor de pe forum sa imi fac eu .....cel putin asa cred. smile.gif papucelul meu Am facut pentru tine un mic filmulet in legatura cu jocul ala la roata (sper sa mearga )Papucul l-am cumparat pentru strict necesitati personale (construiesc o casa la tara) deci nu este pentru tras de el pana pica de aceea incerc sa il fac ca si :pentru mine: Nu dispun de nu stiu cate fonduri deci pentru mine si piese din dezmembrari ar fi o solutie daca ar fi OK fac exceptie bucsi,pivoti,rulmenti cu care nu ma joc. Multumesc tie si tuturor pentru ideile cu care ma ajutati
Ps
Se pare ca nu pot baga filmuletul sad.gif dar iti dau id ul meu ....sorincosma1972@yahoo.com......si poate mai vorbim

1 Apr 2012, 20:06:
Salut
Ar mai fi ceva
Dupa parerea voastra nu e cam suptire flansa aia pe care actioneaza placutele de frana..are cam 5 mm unsure.gif
Ma pus tinichigiul sa fac rost de o bara reglabila intre lonjeroane (la dezmembrari..10 lei) ca o sa vad eu ce buna imi va fi cand voi regla.....,,CONVERGENTA UNGHIULUI DE FUGA,,.... blink.gif Fratilor eu cand aud din astea ma bucur dintr-un simplu motiv...ca mai am o masina.. laugh.gif
ghitza
Schimba discurile ,ca sunt varza ddin poze
ct-03-tvy
,discurile de frana sunt uzate grosimea minima admisa e 8-9 mm ,. noi au 10-12 mm
lucian_1
Salutare.Am si eu o intrebare,am probleme cu un injector la dacia pick up 1.9D 2005.si m-am interesat si este cam scump 1.200 ron bucata original mi-se pare prea scump nenorocitu.am intrebat la un magazin pe jiului si mi-a spus ca are la 260 ron dar nu stiu cat de bun poate fi?! stiti vreun magazin unde sunt mai ieftine,sunt din bucuresti
PH-06-BOA
Dar de ce nu-l demontezi sa-l faci bucati, ca nu e mare lucru, il stergi si suflat cu atentie, dupa care il montezi la loc. Ar trebui si probat sa vezi la ce presiune deschide. Daca e prea mica presiunea, se poate baga sub arc, o rondela din tabla de inox, asa de groasa (cateva zecimi), pana se obtine deschiderea la presiunea prescrisa ( in jur de 135 atm.). Daca nu ai posibilitatea de a-l proba, mergi la cineva care are pompa de centricubat.
lucian_1
Dar nu inteleg care este ala returu sa vad care este,are un singur retur pentru toate sau pe fiecare in parte ?
CIZMARU
Salutare baieti
Iata ca vin cu noutati si cu probleme in legatura cu papucelul meu
Am schimbat pe el la roti cam tot ce tine de ..bucsi,pivoti,capete de bara,tiranti ,discul de frana cu fuzeta cu tot la ambele roti ,si acuma sta mai bine pe drum ca dovada ca la reglatul unghiului de fuga nu a prea avut nu stiu ce munca...deci e ..OK.
Dupa atata bucurie am zis sa ii fac rodajul pana in sat cam 35 km.deci l-am incarcat dar nu prea exagerat....nu cred sa fi avut 7-800kg pe el.si dupa vreo 20 km masina de abia mai tragea ..parca frana ceva ..am oprit si ce sa vedeti...iesea fum de la rotile din spate de parca luase foc ceva..Frana de mana nu era trasa asa cum am crezut iar cand am tras-o era moale..Rotile spate erau blocate..Am stat cam 15 min si dupa aia parca si-a dat drumu (dupa ceva ciocanele in genti)Am ajuns incet in sat ,am descarcat marfa iar la intoarcere (GOL) nu a avut absolut nimica (treagea masina foarte bine)Din cate am citit pe aici se zice ca ar fi vorba de distribuitor sau limitator de franare M-am uitat cu un prieten la el si lucreaza desi e ruginit Azi am mai facut o cursa plin si aceeasi problema Pot sa schimb repartitoru ca nu costa mult dar ma gandesc sa nu fie alceva de aceea multumesc anticipat celor care au mai avut probleme asemanatoare si imi pot sugera un raspuns
Pentru mine MECANICII santeti voi
Multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.