Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema f ciudata alternator/baterie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
KTC
Se da urmatoarea ecuatie, un bmw e36, baterie de 70Amp Rombat luata din magazin acum 1 an, alternator de 140Amp. Am avut dacie inainte si automat esti obligat sa inveti multe, nu intreb pe forum bmwclub pt ca nu cred ca o sa-mi raspunda cineva.

Am avut un consumator, de care nu stiam cam vreo 3 luni, un releu blocat pe inchis ... imi consuma 300-400 mA stand in parcare. Dupa o saptamana bateria moarta, cand a venit iarna in 2 zile moarta.
Am avut alternator de 80Amp, incarca ok, am montat unul de 140Amp acum 2 luni, cred ca e dus regulatorul de tensiune incarca 13.5V indiferent de turatie sau consumatori (Alti prieteni cu acelasi alternator incarca 14.2 - 14.2, cand mergeam cu masina se aprindeau becurile pt 10 secunde-1min f tare incarca 16V, pe urma isi revea la normal)

Am eliminat consuamtorul, consum curent in stationare 60mA, cu alarma pusa 80mA. Acum e ok.
Pornesc masina, merge 1 ora, bateria 11.5V. Dupa doua zile 9.9V, abia invarte de 5 ori sa porneasca. Probabil s-a sulfatat, incerc o schimbare de electrolit ca la carte si vedem pe urma.(Asta vara am facut prostia sa completez cu f multa apa bateria 500ml-700ml si nu cred ca mai are concentratia buna) Dupa incarcare elementii s-au facut cam albi, si prima celula de langa borna + ELEMENTII sunt un maro deschis.
Pe redresor (incarca 3.5Amp) in 12 ore de incarcat am 12.7. Este posibil ca alternatorul sa-mi incarce 13.5, dar sa nu-mi incarce amperii de care are nevoie bateria?

Multumesc anticipat pt oricine se ofera sa-mi dea un raspuns.
maho
Poate ar trebui schimbati/curatiti si elementii metalici, altfel degeaba schimbi electrolitul. In final, cred ca se lasa cu alta baterie.
KTC
bateriala e la incarcat, o sa arunc electrolitul, o spal cu apa, o pun la incarcat cu apa distilata de doua ori cu incarcare de 48 ore sa se dizolve cristalele depuse pe placi, dupa care pun electrolit nou. O sa merg sa iau un aparat de masurat concetratia sa fie treaba buna.
Acum nu stiu daca sa desfac si alternatorul, mi s-a parut ca la 140Amp, incarca mai putin decat redresorul din casa, care baga 3.5Amp.
cielo99
Intai rezolva partea de incarcaare, verifica releul, diodele si carbunii.Dupa ce rezolvi asta sa incarce 14-4.4v atunci recurgi la reconditionarea bateriei.Bateria cred ca nu tine curentul deoarece nu se incarca suficiet, si e normal ca o baterie incarcata pe jumatate sa reziste mai putin in stand-by decat una incarcata corespunzator.
bygy007
QUOTE(KTC @ 23 Jan 2012, 10:48)



Pe redresor (incarca 3.5Amp) in 12 ore de incarcat am 12.7. Este posibil ca alternatorul sa-mi incarce 13.5, dar sa nu-mi incarce amperii de care are nevoie bateria?

Multumesc anticipat pt oricine se ofera sa-mi dea un raspuns.
*


eu zic sa faci asa , iti iei un densimetru , masori densitatea in fiecare element , cind bateria este incarcata ai 1,26

tii bateria pe redresor pina curentul scade sub 1A si tensiunea la borne ajunge la 15-16V maxim (nu reprezinta o problema depasirea tensiunii de 14,4 atita timp cit e pe redresor) , dup 1 ora de la decuplare masori tensiunea si densitatea , densitatea trebuie sa fie 1,25 - 1,26 in toti elementii si sa fie egala

daca incepe sa fiarba repede sub 1 ura (degajare puternica de gaze) o poti duce la schimb cu alta noua

verifica si repara alternatoru

NU spala cu apa de la chiuveta , strici bateria
G I M
Totusi nu e cam mult 80 de mA consum?
bygy007
maxim 50 da la bateria aia merge si mai mult , la mine tot cam atit este si nu am probleme
PH-06-BOA
Spun si eu acelasi lucru despre spalare si schimbarea lectrolitului, ca degeaba-l faci. Cand ai completat cu apa, ai facut-o in urma evaporarii, nu a varsarii electrolitului. Deci, densitatea ar trebui sa fie buna. Daca placile sunt scuturate, s-a depus moluz pe fund si s-a tasat. Nu se poate inlatura prin spalare. Apoi, scuturate, sunt ca un pom fara frunze. Ce poti sa mai scoti de la el?
Toata lumea face o mare greseala, crezand ca un alternator de 200A, va baga in baterie un curent mai mare. Exemplu, la 14V, pati sa ai si un curent de 200A dar si cativa mA. Daca alternatorul tau e defect, pe masura ce atasezi consumatori, tensiunea la borne va fi cu atat mai mica (daca bateria e descarcata), cu cat mai mari sunt consumatorii, Adica "trag" un curent mai mare din sursa. Deci, curentul nu se produce. Imaginati-va alternatorul invartindu-se la o turatie mare, si la bornele lui sa puneti doar un LED. Masurand curentul prin el, nu o sa gasiti, decat cativa mA, Pune si un motor de la stergator sa zicem, si veti gasi cateva zeci de amperi, daca insisti sa-l franezi putin, ca in final, la bornele libere, curentul sa fie zero, dar tensiunea , de fiecare data e aproape aceeasi, cea de 14V, sa zicem.
Deci, faptul ca la borne incarca 13V, se datoreaza alternatorului. Daca bateria avea elementi in scurt, ceea ce insemna o sarcina mare pentru alternator, insemnand un curent mare, s-ar fi incalzit alternatorul, ar fi tras motorul mai in greu la relanti, ar fi fiert bateria, pica diodele.
Pentru cine nu-i familiarizat cu notiunea de curent si tensiune, mai fac o comparatie: Pe un furtun (firul), curge un volum de apa (tensiunea), impinsa de o pompa (alternatorul). Cat timp furtunul e liber la capat (fara consumator), pompa nu va intampina prea mare rezistenta, nici furtunul nu se umfla. Daca la capat punem o turbina (consumator), in furtun apare o presiune ( curentul), si daca il astupam ( scurt circuit), explodeaza furtunul (se inroseste firul).

Pentru a determina si ce element ar fi defect (intrerupt sau in scurt), cu ajutorul unui bec de 2,2v sau un LED, testati fiecare element in parte si comparati-i, prin introducerea unui fir intr-o celula si celalalt, in urmatoarea. Nu e corect sa se introduca alte metale in electrolit, dar cand nu ai altceva (fir de plumb, cositor), mai calci pe regula. Bygi, corecteaza ce-i gresit, sau altcineva.
KTC
Un mic Up-date, am cumparat 3L electrolit, 5 L apa distilata dar nu am gasit un densimetru si am lasat-o asa deocamdata.
Am bagat-o la incarcat 16 ore dupa care am montat-o pe masina, in casa a ajuns la 15V cu redresorul, scotea bule f usor, fara redresor 13.57 cand am pus-o pe masina 12.83. Ma asteptam sa tina macar 2 saptamani.

24.01 - 12.83V
27.01 - 12.23
30.01 - 12.08
bygy007
ai mai mers cu masina? , e suficient sa ai un element nasol (ala care are concentratia mica verificabil cu un densimetru) si sa dea rateuri bateria
KTC
Nu am mers cu masina, de 1 luna sta nemiscata, o scot cand e uscat si frumos afara. O sa caut sa cumpar un densimetru. Pana la urma cred ca duc si alternatorul la o revizie completa.
PH-06-BOA
Tensiunea buna (dar la tine nu e) o poti gasi si dupa 5 ani (exagerat, ca sa pricepi), numai ca atunci cand vei lega un consumator cat de mic, vei gasi cu atat mai putini volti, cu cat consumatorul e mai mare. Am mai zis intr-un post, sa faceti din sarma de 3mm in diametru, o rezistenta bobinata pe o coada de matura (ca un arc), cu vre-o 35 de spire, care poate constitui un sunt de 100A, cam cat poate lua electromotorul la pornire. Puneti aparatul de masura pe bornele bateriei, si pentru scurt timp puneti suntul intre borne, paralel cu aparatul. Nu trebuie sa va impacientati, ca nu se intampla nimic, doar sarma se va incalzi daca o tineti mult, dar va fi si eroare la masurat, tensiunea crescand. In momentul cand puneti suntul, tensiunea aratata de aparat, la o baterie buna nu scade sub 11,5V. Cu cat mai putin, cu atat e mai descarcata, sau daca a fost pana atunci pe redresor (sau pe masina), ori incarcata prost, ori bateria proasta. Completare doar cu apa, daca s-a evaporat de caldura (sau incarcare mare), sau electrolit daca s-a varsat, determinand concentratia corecta. Dupa completarea cu apa, numai dupa ce s-a incarcat se masoara concentratia. Nu va asteptati, ca pe gerul asta, bateria sa invarta ca rajnita de cafea (mai ales cu ulei gros), stiind ca la zero grade are juma' de capacitate iar la minus 20 , doar un sfert. Tensiunea cand e incarcata, e in jur de 13,2V (2,2V/element). Mai adagati ceva...
KTC
Un mic update, am spalat, si schimbat eletrolitul din baterie. Dupa 7 zile de stat pe masina cu alarma pusa mai avea 12.2V (cred ca e bine pt temperaturile astea). Am dat o cheie a mers 30min, masurat la 5min dupa ce am oprit motorul 13.4V si era stabil. Acum 7 zile cand am pus-o pe masina avea tot 13.2-13.4 incarcata pe redresor. S-a intamplat ceva cu ea de a ajuns super baterie? smile.gif) Inainte cand opream masina dupa o ora de mers aveam 11.5-12
dgdgaby
am si eu o problema cu 2 baterii
au cate un element intrerupt fiecare

am spalat una din ele cu dusu am scos mizerie din ea am bagat apa distilata
si acum e la incarcat dar vad ca acel element nu sia dat inca drumu si nu inteleg dc?

am masurat elemntu ala cand avea electrolit in ea si densitatea era mica rau de tot

ce pot sa mai fac?

aceasta baterie a fost incarcata si avea 12,5v dupa cateva zile de cand am lasara a picat celula
bucatzel
QUOTE(dgdgaby @ 7 Mar 2012, 00:58)
am bagat apa distilata
*



In celula se baga electrolit. Se COMPLETEAZA cu apa distilata, si si asta doar in anume cazuri.

Tu ce ai bagat totusi? Ca electrolitul vechi, am inteles, e pe undeva prin canalizare.

dgdgaby
electrolitu e intrun bidon la decantat

bateria are acum numai apa distilata si am puso la incarcat dar 5 elementi fierb si unul nimic

ce are oare si ce sai fac?
ca in momentul in care a picat un element bateria statea in casa incarcata
bygy007
aia care fierb eu zic ca sint dusi ala care nu face nimic e bun
dgdgaby
la 14 volti 5 elementi fierb si unu nu(densitatea lui este foarte mica) deci eu trag concluzie ca e in scurt elementul asta si deaia nu merge
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.