IMPORTANT - ptr cei cu probleme la oscilatii de turatii la relanti, sau la care turatia la pornire e mult peste cea normala (1500-2000rpm fata de ~1000rpm la rece normal)

NU VA APUCATI SA CUMPARATI MOTORASUL pas cu pas VDO si cu atat mai putin CORPUL CLAPETA!

Inainte de acesti pasi, ca sa evitati sa dati minim 200lei pe un motoras sau 400lei pe un CC, asigurati0va ca garniturile sunt etanse, ptr ca problema poate fi de la aerul fals tras in motor pe langa corpul clapeta, si nu de la piesa propriu-zisa.

Garnituri sunt 3 :


1. in cutia filtrului de aer (tip sarpe)

2. intre cutia filtrului si partea de SUS a corpului clapeta

3. intre partea de JOS a corp clapeta si galeria de admisie in motor.

Procedura de desfacut pana la corpul clapeta:

http://www.reno.ro/Curatare-corp-clapeta-S...01-t110500.html , postata de cineva caruia ii multumesc mult cu aceasta ocazie. Cu o mentiune, nu va puneti sa desfaceti furtunelul din carcasa filtrului de aer daca iese greu (cel ptr recirculare vapori ulei, cu prindere cu cleme), la mine a iesit f greu, e mai bine sa il scoateti mai intai tragand de capatul celalat, aflat SUB carcasa filtrului de aer, iese mult mai usor.

Dupa care analizati: sunt garniturile ok, sau AU JOC? daca sunt toate etanse, treceti la pasul cu curatarea motorasului VDO, apoi inlocuirea motorasului, apoi inlocuirea Corpului clapeta, dar NUMAI DACA garniturile nu au defectul de etanseitate.

ptr aprofundare despre garnituri: http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=171314&st=0

Si acum concret cazul meu. Dupa sfaturile de aici am decis curatarea motorasului VDO, am desfacut tot, pus la loc, acelasi regim. Am zis ca e motorasul de vina, dat 2mil pe unu nou , rezultat - la fel.

Dupa care mi-a picat fisa- corpul clapeta se misca prea suor in locasul in care sta ancorat (in partea de jos, pegaleria de la motor). Era UN JOC clar acolo, nu statea FIX.

Explicatia - garnitura de la pct 3 s-a contractat si diametrul a ramas cu 1-2 mm mai mic decat cel al locasului, destul ca sa intre aer fals.

Solutii - eu am aplicat izolierband negru, aprox 4 ture pe garnitura veche, si dupa a intrat perfect. Alte posibile solutii - inlocuirea garniturii, sau aplicarea de silicon rezistent la temperatura.

Merge PERFECT in urma operatiei, turatia de ralenti nu mai are nici un joc. Inainte era dezastru, la semafor se tura singura masina continuu intre 1700 si 2000rpm, din 2 in 2 secunde, f deranjant sonor si cu consum clar marit de la spriturile inutile.