Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: xenon 6000k sau 8000k?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
bratu laurentiu
sunt detinatorul unui logan 1.4mpi si un peugeot boxer din 1997, as vrea sa achizitionez un kit bi-xenon pentru peugeot, am avzut unele montate pe un mercedes sprinter de acelasi an si mi-au placut foarte mult, si nush decare sa iau 6000k sau 8000k? am un vecin cu un volkswagen sharan cu bi-xenon de 6000k si mi se par ca bat spre galben eu vreau ceva spre alb-albastru , dar din cate am mai citit si pe alte forum-uri cele de 8000k ar fi interzise k bat prea tare si pe ploaie nu vezi nimic. MULTUMESC mellow.gif
god
1. toate sunt interzise daca masina nu a fost dotata din fabrica cu asa ceva(si in majoritatea cazurilor dotarea implica faruri cu lupa)
2.1 6000k este fix alb-albastrui iar 8000k deja incepe sa bata prea mult spre albastru
2.2 daca cele de 6000k pe care le are amicul tau bat spre galben ori erau de 4300k defapt ori erau de foarte proasta calitate. Am avut ~ 1 an pe masina 1 kit bi-xenon 6000k si sa fie ale dracu daca aveau vreo treaba cu galbenul smile.gif
Rafi
QUOTE(bratu laurentiu @ 25 Jan 2012, 21:43)
sunt detinatorul unui logan 1.4mpi si un peugeot boxer din 1997, as vrea sa achizitionez un kit bi-xenon pentru peugeot, am avzut unele montate pe un mercedes sprinter de acelasi an si mi-au placut foarte mult, si nush decare sa iau 6000k sau 8000k? am un vecin cu un volkswagen sharan cu bi-xenon de 6000k si mi se par ca bat spre galben eu vreau ceva spre alb-albastru , dar din cate am mai citit si pe alte forum-uri cele de 8000k ar fi interzise k bat prea tare si pe ploaie nu vezi nimic. MULTUMESC mellow.gif
*


observ ca nu sti cum sta treaba cu "csenonu" asta..

- LUMEN (lm) - Unitatea internationala (SI) pentru fluxul luminos. De exemplu o lumanare obisnuita produce circa 12 lumeni iar un bec incandescent de 60W produce circa 830 lumeni. Cu cat valoarea e mai mare cu atat lumina e mai stralucitoare.

- KELVIN (k)(adica aia 6000K sau 8000K) - O unitate de baza pentru temperatura termodinamica (temperatura culorii) utilizata pentru a masura cat de alba este lumina. Cu cat valoarea este mai mare cu atat lumina devine din ce in ce mai albastra indreptandu-se catre mov.

acum din experienta iti spun ca raportul culoare/intensitate cel mai bun, il are cel de 5000K adica nu este nici galben nu este nici albastru este exact cat trebuie sa vada lumea ca ai XENON naughty1.gif naughty1.gif si in acelas timp sa vezi si tu bine pe strada.

http://www.1tuning.ro/_pics/magazin/xenon-..._vs_halogen.jpg
bratu laurentiu
pai si pana la urma ce imi recomandati pentru peugeot-ul meu precizez k merg tot becuri h4
o sa pun si poze cu masina [COLOR=red]multumesc tuturor. ps st incepator pe acest site
Maskatu
Eu iti recomand BECURI halogene marca philips, spre exemplu x-treme power sau x-treme vision. Costa cam un sfert din xenon-ul ala made in china pe care vrei sa ti-l cumperi, insa merita toti banii si mergi legal, fara dureri de cap.

Daca tot nu iti pasa de cei de pe contrasens, pe care ii orbesti cu becurile alea puse in curte, poate iti pasa macar de buzunar si de talon.
sorin1983
Eu zic ca de 8000 sunt misto.
bratu laurentiu
am incercat si cu philips x-treme vision tot nu-mi plac cum lumineaza. precizez k am vazut la cineva cu un mercedes sprinter tot din 1997 xenonu era superrrr. la mine becurile galbene pe care le am acum nu vad nimic in fata cand se aproprie o masina de la 200-300m. sad.gif sad.gif sad.gif
Maskatu
Nu am zis ca x-treme power lumineaza la fel de bine sau mai bine decat xenoanele. Am spus ca sunt singurele becuri de pe piata care lumineaza mult mai bine comparativ cu restul becurilor, si sunt omologate, drept urmare legale. Cu xenoanele risti amenda + ramas fara talon.
bratu laurentiu
vreau xenon sau macar bi-xenon icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif biggrin.gif biggrin.gif dar nu sunt hotarat decare 6000k sau 8000k.... blush.gif
sorin1983
8000 ca se vad bine
Maskatu
Ia-le pe alea care ii orbesc cel mai mult pe cei de pe contrasens. Asta este garantia ca tu vezi mai bine!

Bafta!
puiu82
Daca vrei musai xenon.......treaba ta,riscul tau....dar pune de 4300 sau 5000 k ......asta daca vrei sa mai vezi ceva pe ceata sau ploaie.....si daca vrei sa nu ai mereu frigiderul plin biggrin.gif
Bafta!
tomageorgian
cel mai bun xenon e ala de 10.000k pe faza scurta, lunga , proiectoare si nu in ultimul rand, am vazut ultima moda, la maršarier
Rafi
un ma "chinui" sa ii dau un sfat si el spune ca vreau xenon sau macar bi-xenon dar nu sunt hotarat decare 6000k sau 8000k.... speechless radmasa.gif radmasa.gif caut xenon da nu gasesc.. slap.gif slap.gif
andrey2003
Este fix ceea ce trebuie sa pui xenon pe far fara lupa si sticla neclara! Vei avea cea mai buna lumina. Recomand sa iei de 10.000kelvin.
Pe tine nu te deranjeaza "indivizii"(ca sa nu spun altfel..) care au xenon pe far fara lupa? Ti se pare ok?
Sper cat mai repede sa ia atitudine Politia in legatura cu xenoanele astea chinezesti pe faza scurta/lunga/proiectoare/marchearriere/semnal/frana/ceata/etc..
Singura situatie cand mi se pare ok sa pui xenon aftermarket este cand masina are lupa (ori montata ulterior, ori are farul lupa de fabrica) si sticla clara la far.
GIC
Sa mai zic ca "sticla" farului e din plastic iar xenoanele chinezesti au un super-filtru de UV?
marksman
Asa ma, pune-ti xenon de 8000K in far de sticla cu striatii si fara lupa si orbeste-i pe toti aia de pe contrasens. Bonus, baga-le si farurile in oglinda interioara celor care nu au dube sau camioane! N-ai da 10-15 lei pentru un reglaj de faruri si 100 de lei pentru un set de becuri bune, dar dai 300 de lei pentru "xenoane" chinezesti. Eu iti urez succes in montarea xenoanelor (cat mai scumpe) si apoi astept sa iti ia politia talonul. De preferat pentru vreun an de zile.

Pentru cei care nu au experimentat "placerea" unei dube dotata cu xenoane, si care ruleaza la 2-3m in spatele masinii lor, le recomand cu caldura sa incerce sa ramana calmi mai mult de 10-15 secunde in astfel de situatie. Apoi sa incerce sa puna avariile ca sa-l avertizeze pe dobitocul din spate, care o sa va raspunda cu 5-10 secunde de faza lunga (tot cu xenon, evident).
testike
Poate n-am mai mers eu de multisor noaptea, dar la ultimele drumuri vreo 20-30% din soferi foloseau luminile aiurea.
Ori aveau aprinse farurile de ceata, ori nu schimbau faza lunga, ori aveau xenoane din astea sau imitatii. Mi se pare foarte mult.
Pe mine m-au lasat nervii , si la astia cu farurile de ceata le aprindeam/stingeam si eu farurile de ceata in prima faza, si daca nu le stingeau puneam faza lunga - daca tot e sa incalcam regulile, sa stim o treaba.

LE: Eu am farurile de ceata de vreo 8 ani cumulat la ambele masini si le-am folosit de vreo 4 ori doar - mai putin la ultimele drumuri...
De astia cu xenon sau imitatii ce-or fi, naiba sa-i ia, te simti ca la interogatoriu, parca iti bat direct in creier.. Nu stiu unde vad frumusete proprietarii, ce o fi la moda in treaba asta. Sau au probleme grave cu vederea.
bratu laurentiu
asa cum am spus "am vazut unele montate pe un mercedes sprinter de acelasi an si mi-au placut foarte mult" , nici nu te orbea cand venea p contrasens, erau ok.
marksman
Cumva Sprinter-ul avea doar faruri cu lupa sau avea instalatie montata din fabrica?
tatabobu
Nu te orbea pe tine in duba ta, pe tine pieton sau pe tine sofer intr-un autoturism? nedumerire.gif
Iulikk
Pune de 12 000k. Roz tongue.gif .
andrey2003
QUOTE(bratu laurentiu @ 27 Jan 2012, 17:55)
asa cum am spus "am vazut unele montate pe un mercedes sprinter de acelasi an si mi-au placut foarte mult" , nici nu te orbea cand venea p contrasens, erau ok.
*


Probabil erau stinse.. smile.gif)
Daca erau aftermarket si erau aprinse e imposibil sa nu fie deranjante!!
radu_
nu te orbea ca erau reglate bine.Si cu faruri cu lupa poti sa orbesti lumea din fata daca is prea sus ridicate,
apropo- care a vazut faruri cu lupa cu becuri h4? nimeni, si farurile h4 focalizeaza lumina in mod asemanator ca cele cu lupe doar ca cele cu lupa sunt mai eficiente si au bucata de tabla superioara ca sa intrerupa reflectia superioara a luminii care oricumnu ii multa fata de un far normal
iti garantez ca un xenon de 8000k nu va orbi lumea din fata(numa daca vrei sa le faci in ciuda fraierilor care vin din fata si le bagi faza lunga)deoarece emite o lumina mai albastruie.Albastru nu este asa deranjant ochilor ca albul, si reflecta mai bine pe sosea
crick
QUOTE(radu_ @ 28 Jan 2012, 15:15)
...apropo- care a vazut faruri cu lupa cu becuri h4? nimeni, si farurile h4 focalizeaza lumina in mod asemanator ca cele cu lupe doar ca cele cu lupa sunt mai eficiente si au bucata de tabla superioara ca sa intrerupa reflectia superioara a luminii care oricumnu ii multa fata de un far normal
iti garantez ca un xenon de 8000k nu va orbi lumea din fata(numa daca vrei sa le faci in ciuda fraierilor care vin din fata si le bagi faza lunga)deoarece emite o lumina mai albastruie.Albastru nu este asa deranjant ochilor ca albul, si reflecta mai bine pe sosea
*


Imi dau si eu cu parerea; farurile pentru halogen au un punct care este focarul oglinzii,in acest punct se aseaza filamentul becului.Becul cu xenon este un tub cilindric cu descarcare care "iese" din acel punct de focalizare ceea ce duce la aparitia unei cantitati de lumina "reziduala"scapata inaintea farului in sus si jos,lumina a carei traiectorie este corectata de acea lupa la farurile speciale cu xenon. Daca soferul(posesor de H4) nu vede decat o linie bine conturata pe asfalt zicand ca nu orbeste,noi ceilalti din fata ,suntem orbiti de acea lumina scapata "de sub control" sub forma unui disc stralucitor care da chiar impresia de un far mai mare in diametru.Acest fenomen este amplificat de sticla striata a farului sau chiar de un geam transparent insa matuit de mizeria depusa pe el asta apropos de obligativitatea existentei acelor spalatoare de far la xenoane pe care unii le considera doar o fita.
Despre partea cu lumina albastra nederanjanta, deja o parte din ea incepe sa treaca inspre ultraviolete care sunt la fel de deranjante daca nu chiar mai periculoase pentru ochi(nu mai zic de plasticul farului care incepe sa se degradeze din cauza lor).
Iulikk
QUOTE(radu_ @ 28 Jan 2012, 15:15)
Albastru nu este asa deranjant ochilor ca albul, si reflecta mai bine pe sosea
*



Sa te faci tu mic, mic ca e asa?
bobo77
Ce vrei mai si tu, daca asa vrea omul sa zica, asta este din putul gandirii biggrin.gif
Se poate inchide, nimic util doar un alt topic de cafenea...
djasu82
QUOTE(bratu laurentiu @ 26 Jan 2012, 01:09)
vreau xenon sau macar bi-xenon  icon_mrgreen.gif  icon_mrgreen.gif  biggrin.gif  biggrin.gif    dar nu sunt hotarat decare 6000k sau 8000k.... blush.gif
*




QUOTE(Rafi @ 26 Jan 2012, 18:42)
un ma "chinui" sa ii dau un sfat si el spune ca vreau xenon sau macar bi-xenon dar nu sunt hotarat decare 6000k sau 8000k.... speechless  radmasa.gif  radmasa.gif  caut xenon da nu gasesc..  slap.gif  slap.gif
*


Nici nu vei gasi 8000k fiindca lumina generata are culoare albastruie si nu stiu ce vei mai vedea tu ...
Stiti cum e aici cati bani mai bag in logan ... vrei ceva calumea monteaza un sistem cu lupe in faruri si dupa aceea bec sau xenon 4000k si e totul ok.
marksman
QUOTE(radu_ @ 28 Jan 2012, 15:15)
[...] si farurile h4 focalizeaza lumina in mod asemanator ca cele cu lupe doar ca cele cu lupa sunt mai eficiente si au bucata de tabla superioara ca sa intrerupa reflectia superioara a luminii care oricumnu ii multa fata de un far normal

Eu n-am vazut pana acum faruri H4, eventual becuri H4. Cum focalizeaza un bec lumina? Prin telechinezie? Farurile fara lupa folosesc oglinzi si eventual striatii ale sticlei pentru a focaliza. In rest, ce spui tu acolo sunt in cel mai bun caz povesti de adormit copii.

QUOTE(radu_ @ 28 Jan 2012, 15:15)
iti garantez ca un xenon de 8000k nu va orbi lumea din fata(numa daca vrei sa le faci in ciuda fraierilor care vin din fata si le bagi faza lunga)deoarece emite o lumina mai albastruie.Albastru nu este asa deranjant ochilor ca albul, si reflecta mai bine pe sosea
*


Asa, asa, baga si faza lunga in ochii fraierilor care nu au xenon! Tu crezi ca lumina aia mai albastruie nu e deranjanta? Da si tu o tura cu un VW cu bordul albastru/rosu cu intensitatea reglata la minim(albastrui) sau la maxim (aproape violet), sa vezi ce placere.
Albastrul nu este asa de deranjant ca si albul? radmasa.gif Si se reflecta mai bine pe sosea? radmasa.gif Sunt curios ce se vede mai bine: albastru pe negru sau alb/galben pe negru. Nu mai da sfaturi din astea, ca s-ar putea sa citeasca unul care te mai si crede! In plus, un xenon de orice fel, pus intr-un far cu striatii sau fara lupa si care in plus nu are sistem de autolevel o sa orbeasca pe toti cei care vin din sens contrar!
Si apropo de lumina albastruie, iti urez succes cu ea pe ploaie!

QUOTE(djasu82 @ 29 Jan 2012, 10:22)
Nici nu vei gasi 8000k fiindca lumina generata are culoare albastruie si nu stiu ce vei mai vedea tu ...

Se gaseste, lasa-l sa-si cumpere si sa circule dupa aia pe ploaie...
QUOTE(djasu82 @ 29 Jan 2012, 10:22)
Stiti cum e aici cati bani mai bag in logan ... vrei ceva calumea monteaza un sistem cu lupe in faruri si dupa aceea bec sau xenon 4000k si e totul ok.
*


Monteaza lupe, autolevel, sistem de spalare faruri, apoi pune si xenon.
zanzie
Montati-va xenon de 8000 si-n proiectoare. Se merita categoric!
Iulikk
Si pe lampa de ceata.
IRONICK
QUOTE(bratu laurentiu @ 25 Jan 2012, 21:43)
sunt detinatorul unui logan 1.4mpi si nush decare sa iau 6000k sau 8000k?
De 10.000k nu exista?
crick
QUOTE(zanzie @ 29 Jan 2012, 17:45)
Montati-va xenon de 8000 si-n proiectoare. Se merita categoric!
*




QUOTE(Iulikk @ 29 Jan 2012, 18:20)
Si pe lampa de ceata.
*


...Si in plafoniera...si in bord....peste tot,xenon,xenon,xenon...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.