Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: merge in 3 pistoane
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bostan22
Buna ziua!Imi cer scuze fata de moderatori daca nu am postat unde trebuie.Am cautat ceva asemanator cu problema mea dar nu am gasit si de aceea am decis sa fac un post nou.
Dimineata am pornit-o dupa o noapte de minus 22 grade,a pornit la a doua cheie normal fara rateuri mergea rotund cu socul tras.Dupa ce am mers vreo 20 km la tara caldura baga fff bine,motorul mergea f bine dar cand am ajuns la bunica-mea am simtit o trepidatie anormala semn ca motorul merge in 3.Zis si facut.Dupa ce am ridicat capota mi-a venit mie deodata sa scot fisa la pistonul 2,dinspre volanta spre radiator.Ce sa vezi nici o diferenta.Alta bujie functionala,la fel.Daca pun fisa la masa cu motorul pornit da scanteie chiar am pus mana si m-a incalzit de mama focului dar cilindrul ala nu vrea sa se aprinda.Oare mai are ce aprinde?
Ma gandesc o fi vreo problema mecanica avand in vedere ca are scanteie daca da ce?
Imi cer scuze inca odata pt postare si imi cer scuze pentru lungimea postului.Doar cu voi am rezolvat multe probleme si o sa le rezolv.STIMA!
pavel_daniel
Verifica capacul de delcou.Ar putea fi fisurat.Succes
vladut88
esti sigur ca bujia e buna? bago in fisa porneste motoru si apropie bujia de chiulasa ,vezi da scanteie albastra daca e rosiatica scanteia nu e bine
ar putea sa fi sarit o tija impingatoare de pe culbutor si nu mai intra benzina sau nu merge evacuarea
bostan22
Bujia e buna.Am pus-o la ceilalti cilindri merge bine.In sarcina trage bine doar la relantiu...tremura zici ca e diesel imi place senzatia dar zapacesc motorul.Astept sa se mai incalzeasca pt ca nu dispun de garaj incalzit si ma apuc sa o mesteresc.M-am saturat sa dau 250 lei pentru reglaje minore de data asta sunt decis sa mi-o repar cu ajutorul vostru si al cartilor .
r3d
cumpara alt capac la delcou
PH-06-BOA
Daca spune ca vine scanteie la fisa, de ce o tineti langa cu capacul?
E posibil ca furtunul de la servo sa se fi fisurat, si trage aer fals in zona cil.2, sau supapa arsa ori blocata. Blocata mai putin posibil, numai daca cineva o stramba.
Tureaza motorul la 2500-3000 de ture, si scoate fisa, sa vezi daca se sesizeaza vre-o diferenta intre fisa scoasa si pusa pe bujie . Daca cu fisa scoasa se reduce putin din turatie si se schimba si tonul, bujia merge, cilindrul functioneaza, dar nu e compresie buna (sau amestec lipsa). Sa vezi ce e, scoti bujia de la doi, aduci motorul cu 2 in faza de compresie (luleaua de la delcou, spre volanta ), si baga un furtun etansat pe filetul bujiei, in care sa sufli puternic. Daca se aude undeva, in toba e supapa de evacuare deschisa, daca e in carburator, e cea de admisie. Daca se aude in baie, ai piston sau segmenti sparti. Daca nu se poate sufla, e bine, camera e etansa si vina o are altcineva, cum am zis, furtunul de la servo sau alta cale de a trage aer fals. Verifica si sub capacul de la culbutori, sa nu fie rampa slaba sau suruburi rupte, ori tija sarita, culbutor rupt sau chiar arc.
Kanutza_77
Cel mai probabil problema vine de sub capacul de la culbutori...
bostan22
Dupa testari ale aprinderii am constatat ca nu am probleme.Iar domnului PH-06-BOA ii multumesc pentru raspunsurile date.Voi verifica ceea ce a enumerat dumnealui mai sus si va voi tine la curent dar ma rog sa se incalzeasca afara ca numai de reparatii nu imi arde:))
Domnule PH-06-BOA imi puteti explica faza cu furtunul?Nu am inteles mare lucru iar eu banuiesc o supapa pentru mersul iregulat al motorului.Mai am o intrebare pt dvs:Se schimba usor supapele ?Sau mai bine iau alta chiuloasa?Dar nu vreau sa renunt la piesele de pe acest motor pentru ca au 120k km reali si am facut o segmentare din cauza unui "mecanic" ca nu vazuse o tija stramba si mi-a spus segmentii dusi.
Motorul trage f bine are vlaga chiar si dupa 120k km nu papa gram de ulei de la schimb la schimb si ii place uleiul romanesc.Oi fi eu asa de patriot?smile.gif)
Sa aveti o seara cat mai placuta!
PH-06-BOA
Si e rau, sa fi patriot? Ti-e rusine? Nu ti-e mai rusine sa muncesti aici, si banii sa se duca afara? Nu ti-e mila cand vezi totul daramat, in numai cativa ani? Dacia, care era mandria tarii, a ajuns mandria altora! Si nu e de ajuns, te da si de pe drum, afara. Sa mearga numai ei, hotii, cu masini luate cu banii nostri, dar cu valoare acolo. Mai bine taceai, ca-mi ard sigurantele

Furtunul, cu care sa depistezi supapa? Pai ce nu e clar? Sufli in gaura, cu furtunul (etans pe filetul bujiei), sa vezi daca pierde presiune. Daca nu scapa deloc, totul e bun. Daca sufli si se aude, dar se si simte ca scapa, vezi unde se sude ca rasufla: in carburator sau in toba?Iata si un desen, unde poti vedea furtunul verde, inghesuit in gaura gujiei, pe care trebuie sa sufli. Supapele fiind inchise in faza de compresie, nu trebuie sa scape pe nicaieri.
bostan22
Am turat motorul la 3000 am scos fisa si intradevar scade turatia la motor.Deci cilindrul pierde compresie?Ce este de facut domnule PH-06-BOA?Ma adresez dvs datorita cunostintelor dvs.
ghitza
Asta nu inseamna ca nu ai compessie ,inseamna ca bujia iti functioneaza ,parerea mea
Kanutza_77
Pai tocmai...daca scoti fisa si scade turatia inseamna cu bujia si cilindrul functioneaza..
bostan22
Pai si atunci ce este de facut?Avand in vedere ca am schimbat tot ce tine de aprindere?Mai putin bobina de inductie sa fie oare o problema de alimentare cu carburant...nu ajunge suficienta benzina in cilindru la relantiu iar la turatie sa primeasca atat cat ii trebuie?
Lucian MC
la tine ori e furtunul la servo crapat/ supapa unisens de la servofrana ori tachetii sunt reglati necorespunzator
bostan22
Am rezolvat cu ajutorul domnului Nelu(PH-06-BOA) si vreau sa-i multumesc.Problema era furtumasul de la capsulele vaccumatice care isi ia vaccum de pe furtunul de la servo.Era sarit!O problema aparent banala care m-a facut 3 saptamani sa caut o rezolvare:)
ghitza
pai si tu nu ai ai auzit ca fasaie????
bostan22
Tocmai asta era problema.Nu fasaia decat daca scoteam din servofrana supapa aia iar apoi sa pun degetul.Abia atunci fasaia:)Oricum multumesc celor care au incercat si m-au ajutat:)
lars_andrew
Buna ziua!

Stiu ca acest topic e vechi dar indraznesc sa va cer ajutorul.
Am o dacie 1310 din 98 (pe carburatie).
Acum cateva zile am pornit masina si am observat ca mergea in 3 pistoane (tremura vai de capul ei) si paraia pe semne ca era toba intermediara sparta. Bun. Am schimbat toba intermediara dar problema inca nu e rezolvata... tot in 3 pistoane merge. mesterul mi-a zis ca poate fi compresia pe piston sau cilindrul dus. Azi dimineata am pornit-o din nou... problema a devenit una si mai mare... merge in 2 pistoane... Am scos fisa de pe bujii sa vad care merge si care nu (in timp ce motorul mergea) si am observat ca cilindrul dinspre botul masinii si ala dinspre baterie nu functioneaza...pur si simplu le duc celelalte 2 pistoane (din mijloc cum ar veni)... de facut scanteie fac amandoua bujiile...cand le-am scos erau umede...
Eu nu ma pricep (asa cum am mai spus in alte postari) nu stiu ce are...asta am observat. Ce se intampla? Ce are? ce-i lipseste? Bujiile sunt noi! O fi compresia sau pistoanele, sau tot blocul motor dus?
Va rog sa ma ajutati! mi-e frica sa ma sui in ea sa o duc pana la doctor pentru ca ma gandesc ca daca motorul merge numai in 2 pistoane pana la mecanic se mai strica ceva...oricum mai mult de viteza 1 si 2 nu cred ca vrea... aaa si tremura de ma tem sa nu sara tabla de pe ea!
Ce sa fac?
maho
Cel mai simplu lucru pe care-l poti verifica prima data, vezi daca fisele respective (cil. 1 si 4) dau scanteie, le scoti de pe bujii pe rand si le apropii de blocul motor; daca da, vezi si bujiile respective, chiar daca-s noi e posibil sa nu fie bune (schimba-le); daca si astea-s bune, te poti gandi la partea mecanica (supape blocate, tije sarite, etc.).
Cilindru dus sau bloc motor... mai putin probabil.
lars_andrew
deci am pus mai multe bujii sa vad daca intradevar sunt o problema bujiile...dar nu...ele fac scantei cand scot fisa si o apropii ...
intrebarea mea in cazul asta e: pot sa merg cu ea pana la mecanic sau pierd motorul pe drum...deci el momentan merge in 2 pistoane
maho
Mai bine adu-l pe mecanic la masina.
lars_andrew
of of... bine ca nu e scump de reparat... mama ei de masina ca mi-a facut parul cret...
Multumesc mult pentru sfat!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.