Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema dacia carburatie '97
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Bucuresteanu
Va salut! Haideti sa va explic problema mea. Aseara am pleca la prietena cu masina (1310 berlina '97 carburatie), toate buna si frumoase trag masina in curte, scot bateria auzind la stiri ce ger va fi si o pun in casa la caldurica.
De dimineata am pus bateria, a pornit destul de greut dar a pornit si plec spre casa (din ghencea in stefan cel mare). Aproape de casa m-am bagat mai tare cand am iesit de pe o straduta moment in care au inceput problemele. A accelerat destul de greu si mi-a dat si un rateu iar in urmatorii 500 metrii pe care ii mai aveam pana acasa "a dat numai gat" si rateuri a stat pana a murit chiar cand mai aveam putin pana la parcare. O trag pe dreapta si incerc sa mai pornesc, a invartit ce a invartit dupa care a tras mare rateu si a iesit fum de la carburator. M-am uitat in prima faza la platina, capac de delcou s.a.m.d. si sunt ok. Sa fie cum mi-a zis cineva un dop de gheata in carburator? Ce ma fac???

P.S. Am uitat sa zic ca am rugat un vecin sa ma traga putin ca poate o lua dar nu vrea, pare ca ar porni dar da rateuri si daca ii dau pedala parca o inneaca sau nu da deloc benzina.
Andyno
te ai uitat in carburator? vine benzina?

s ar putea sa fie dop de gheata de la apa din rezervor...condens etc.

si eu m a chinui dimineata sa o pornesc pe cea cu carburator..pedale, injuraturi-rugaciuni sa ia
in rest cea pe injectie cu care merge prietena la munca o ia la sfert...m a uimit pe gerul asta si in 10 min e apa la jumate.
Bucuresteanu
Am dat jos gatul acela de lebada de la carburator si am dat pedala ca sa zic asa si curge benzina, am desfacut si filtrul acela de la intrarea in carburator si nu era nici inghetat nici infundat...

P.S. Am scos si furtunul de benzina din carburator si am dat la pompa si benzina vine garla nu e infundat...
aliceman
salut bucuresteanu!, cam asa am patit eu cu a mea , e din 98, problema la mine era filtrul ala de benzina care se monteaza pe furtunul dintre pompa de benzina si carburator, era imbaxit si vechi , si eu am luat toata instalatia la puricat , cum am dat filtrul jos merge struna , si eu cand dadeam la cama tasnea benzina garla, dar cand bagam furtunul in carburator si mergean 10 metri tot tragea sa moara motorul, si nu se tura, .
asa ca daca ai montat un filtru de benzina suplimentar anuleazal si vezi rezultatul.
Bucuresteanu
Filtrul cu decantor ce il avea ea original nu il mai am, folosesc filtre din acelea de unica folosinta si il schimb destul de frecvent avand in vedere benzina de buna calitate ce o mai primim cateodata la pompa. Filtrul este chiar foarte curat si benzina trece bine. Am scos furtunul si am dat la automat benzina vine fara nici o problema de asemenea si daca dau la coada de la pompa de benzina lafel. Banuiesc carburatorul sa fie principalul vinovat. O sa cumpar maine niste decarburol (decanol sau ceva de genul daca imi amintesc eu bine) si o sa ii fac o baie. Are cineva la indemana un ghid de curatare al carburatorului daca s-ar putea si cu imagini. Mentionez ca nu am m-ai facut aceasta operatiune in trecut. Daca m-ati putea atentiona la ce sa fiu atent in mod special gen defectiuni ce apar des la carburato v-as fi recunoscator.
BennyORWO
Poate te ajuta ghidul acesta:

Referitor la filtru de benzina,nu mai folosi filtru de hartie,ci incearca unu cu sita,este foarte bun.
Bucuresteanu
Mersi! Totusi aveti ceva idei avand in vedere simptomele prezentate? Ninge si e oribil afara nu cred ca ies la masina pana nu se mai domoleste dar totusi... poate iau carburatorul sus. biggrin.gif
dacia98
Bucuresteanu, si eu am patit asa de mai multe ori(inainte sa-mi segmentez motorul) si pot sa spun ca daca scoate fum din carburator si da rateuri un singur lucru poate fi: ardere incompleta deci verifica sistemul de aprindere.(platina si bujiile)
p.s Nu cumva ai motorul uzat????
Bucuresteanu
motorul nu are mai mult de 30k de cand a fost refacut (schimbat set motor s.a.m.d.). O sa cumpar bujii, platina si toate daravelele.
r3d
vezi ca ai mai poate fi si pomba de benzina inghetata
smile.gif adica membrana
Bucuresteanu
pana una alta asteptam caldura sau macar sa fie o idee mai frumos afara. va multumesc pentru sprijin!
micri
buna seara,
pentru a nu mai deschide altapagina am sa scriu aici.
am o problema si eu si as vrea sa o elimin.
rampa de benzina, mai precis furtunul de la pompa la carburatorse goleste si pana acum nu i-am dat de cap. furtunul este nou , pompa tot noua.
va rog sa ma indrumati sa rezolv aceasta problema.
multumesc.
bygy007
Bucuresteanu cu furtunu ala cu doza cum se prezinta ? ( ala de la galerie la carburator) poate nu o mai ai

micri poti sa verifici pompa de benzina poate supapele nu inchid bine
PH-06-BOA
Furtunul se goleste, ca trage aer pe undeva la capatul dinspre carburator. Cel mai probabil, ai nivelul mic, pana motorul se raceste, benzina se evapora, plutitorul se lasa si deschide cuiul poanto. Odata deschis, aerul patrunde in sens invers pe furtun, si benzina se intoarce pe retur. Pune o supapa de sens, imediat dupa pompa.

Ca da rateu, lipsa de combustibil, amestec sarac. Se mai poate si din cauza scanteii care are loc atunci cand e supapa de admisie deschisa, adica ori fura in capac, ori intre fise. Daca s-a umblat la ele, sa fie puse corect.
iulica89
Mie mi s'a intimplat odata la un papuc sa se deregleze avansul in timpul mersului(tot asa ma dadeam la el) ...Verifica si treaba asta!
wizkid
@ Bucuresteanu: Verifica si teul acela care intra in capacul de chiuloasa de la carburator ... poate fi mazga in el, mi-a facut si mie probleme odata demult, sau cand ai gheata la delc mai face....sunt multe ... vezi sistematic de la conducta pana la carburator...si pune-ti un filtru decantor macar smile.gif
Eu am o Dacie din 76 cu aprindere electronica cu senzor de la baieti...O am de cativa ani buni+fise silicon...si nu am schimbat nimic. Porneste la sfert in fiecare dimineata, chiar si in aceste superbe zile de -21 de grade..ma plimb zilnic cu ea si nu isi arata "mofturile" smile.gif ...
Bucuresteanu
QUOTE(wizkid @ 2 Feb 2012, 22:21)

Eu am o Dacie din 76 cu aprindere electronica cu senzor de la baieti...
*




Aprindere din aceea cu senzor gotronic???
wizkid
dap...baietii au stiut ce fac smile.gif....jos palaria
Andyno
de ne luam si noi aprindere ? azi de dimineata am aprins o cu un spray de pornire...vai...nici pe canicula nu porneste cu porneste cu spray biggrin.gif
Bucuresteanu
In concluzie trebuie asa aprinderea pusa la punct: bujii bune sau cel putin noi, fise care sa nu fie scoarta sub 0 grade, carburator luna facut si teoretic ar trebui sa fim gata de plecare, baterie sa invarta sa fie smile.gif)
wizkid
eu am luat-o sistematic (dupa un an in care au mers prost smile.gif) ) ... si am inceput cu delcu' = ok ... platina (proasta) > aprindere cu senzor....capac delc (trebuia sa se etanseze bine > cautat unul bun smile.gif ) .... fise bujii > siliconice (si la -21 moi = TESLA smile.gif .... apoi 2 filtre (unul schimbabil + filtru decantor) .. carburatorul pus la punct .... pompa benzina veche (standardul vechi nu porcarii autospeed) ... membrana schimbata la ea plus sita curatata...momentan nu-s probleme de vreo 6 ani biggrin.gif ... in concluzie ... cum pica ceva cautam o alternativa...si micile retusari fac diferenta ... crede-ma cum o intretii asa te intretine si ea pe tine smile.gif).....oricum orice am schimbat mai "cu cap" a meritat toti banii..si se amortizeaza repede...la cate piese proaste sunt ... smile.gif
Bucuresteanu
Ca tot suntem la capitolul piese daca ma poate ajuta cineva cu ce am eu nevoie contra cost desigur il invit sa ma caute biggrin.gif. Si de asemenea vreau sa stiu ce fise de bujii trebuie sa caut, o marca si un loc de unde pot fi achizitionate ar fi perfect. Cele de pe masina mea sunt de la magazinul dacia de cartier si pe timp de vara sau ma rog caldura sunt ok au rezistenta buna si nu creeaza probleme dar pe timp de iarna sunt ca lemnul...

P.S. Cat si despre bujii, am citit pe mai multe thread-uri pe aici dar nu am gasit pana la urma nici o concluzi ca o anumita marca de bujii ar fi buna...Sinterom, Brisck, Bosch sunt atatea si atatea nush ce naiba sa pun...
wizkid
ia-ti TESLA (facute in cehia) intr-o cutie albastra .... parerea mea
Bucuresteanu
aaa... da mai am o intrebare fisele difera de la carburatie la injectie??? sau sunt "universale" ca sa zic asa...
wizkid
nu cred...dar eu am carburatie si iti recomand fisele de la TESLA dar sa fie facute in Cehia

2 Feb 2012, 23:15:
sa-ti fie mai usor smile.gif
Bucuresteanu
nu stiu daca se mai gasesc... din ce vad pe net nimic promitator...
iulica89
Eu am Tesla Made in USA...o fi tot aia? blink.gif
wizkid
smile.gif) lasa netu...foloseste-ti picioarele si dute maine la vanatoarea de comori smile.gif ... vrei pe net neaparat? .... smile.gif) ... asa ii arati Daciei ca-ti pasa smile.gif)...Sa vezi ce injur eu weekendul asta la o modificare de bord smile.gif)
fara roti
un alt capac delcou,ai incercat?
Bucuresteanu
Clar daca ma ajuta si vremea si nu am maine de munca smile.gif) ma duc maine la vanatoare de comori prin oras si intre timp cred ca imi comand o aprindere cu senzor sa scap si de dracia aia de platina. Apropo de asta am vazut pe un alt forum ca zicea cineva sa verfic sa nu aiba joc axul delcoului, daca se intampla sa fie asa cum se remediaza?
maho
QUOTE(Bucuresteanu @ 2 Feb 2012, 21:48)
...bujii bune sau cel putin noi,...
*


Preferabil bune. Nu TOATE cele noi sunt si bune.

QUOTE(Bucuresteanu @ 2 Feb 2012, 22:06)
.. Cat si despre bujii, ... o anumita marca de bujii ar fi buna...Sinterom, Brisck, Bosch sunt atatea si atatea nush ce naiba sa pun...
*


Eu am folosit pana acum doar Sinterom: alea vechi nu mi-au facut figuri, dar am pus recent unele noi (cand am schimbat si fisele, cu Tesla) si-mi fac figuri, le primavara le dau jos si le pun tot pe alea vechi, "reconditionate".

QUOTE(Bucuresteanu @ 2 Feb 2012, 22:11)
aaa... da mai am o intrebare fisele difera de la carburatie la injectie??? sau sunt "universale" ca sa zic asa...
*


Sunt diferite, nu "universale". Sa ceri exact ce-ti trebuie. Pe Tesla ale mele scrie Cehia pe cutie, si USA pe ele. Daca cauti suficient, o sa gasesti pana la urma. smile.gif
Bucuresteanu
bun s-a m-ai dezghetat afara, am reusit sa deschid capota si sa scot carbucitorul. Acum vreau sa aplic asa numita metoda de curatare:"ciorba de carburator". NU AM MAI DESFACUT NICIODATA CARBURATORUL. As vrea un tutorial de remontare pas cu pas a tuturor piesulicilor carburatorului inainte de a ma apuca de desfacut. Daca se poate si cu poze ar fi de vis. Cumpar toate garniturile noi, la ce trebuie sa fiu atent in mod special daca e stricat s.a.m.d. Cui pontou? Plutitor? Nivelul??? Habar nu am cum se verifica si care cum e....HELP!
ghitza
vezi pe youtube acolo ai si poze si tot
Bucuresteanu
Am pus mana azi pe un aparat de masura si am masurat rezistenta din bobina. Am 4.1ohmi in primar si 5.6kohmi in secundar ma pot baza pe ea daca montez o aprindere electronica?
N E S
Te poti baza linistit pe bobina pentru aprindere. Citat de pe pagina de documentatie a aprinderii tranzistorizate cu senzor in loc de platina: "NU se vor folosi bobine de inductie cu rezistenta
aditionalã scurtcircuitatã (lipsã) sau cu valoarea rezistentei ohmice totala
mai micã de 3 ohmi."

Cat despre carburator, ai un tutorial pe net cu demontarea si curatarea lui, de obicei il montezi in ordinea in care l-ai demontat ca altfel nu prea ai cum, sa fii atent la jicloare ca au dimensiuni diferite, deci fiecare are locul lui...si schimba cuiul poanto. De obicei cand il scoti de pe pozitie nu mai trebuie pus la loc, pentru ca in timp acesta isi face un fel de sant care duce etansarea slaba spre deloc, deci consum de benzina.
De altfel schimba acea garnitura dintre capacul carburatorului si corp din nou pentru a fi sigur ca etanseaza...unii isi pun cate doua garnituri dinalea fiindca sunt dintr-un carton foarte prost.
Mai merge schimbat si acel filtru de benzina din carburator, daca te uiti la locul unde intra furtunul de benzina, e un surub mare de 15 daca nu ma insel. il desfaci si filtrul este acolo.
Si in final cumpara garniturile care vin sub carburator, mare atentie la ordinea in care trebuie sa fie asezate, cauta pe forum ca vei gasi explicat si cu poze.

Acum, ar mai fi membrana de la pompa de sprit, aceea cu arc din lateralul corpului, sunt pareri pro si contra referitoare la schimbul ei...aici eu zic ca ar fi bine sa il contactezi pe colegul PH-06-BOA, el te poate sfatui.
Spor!
Bucuresteanu
QUOTE(N E S @ 9 Feb 2012, 19:39)
Acum, ar mai fi membrana de la pompa de sprit, aceea cu arc din lateralul corpului, sunt pareri pro si contra referitoare la schimbul ei...aici eu zic ca ar fi bine sa il contactezi pe colegul PH-06-BOA, el te poate sfatui.
Spor!
*


Apropo de asta membrana aceea nu arata deloc ok este deformata intrun fel oribil o sa va si postez o poza daca imi permite timpul. O sa imi fac drum prin targ sa cumpar toate cele necesare. La ce trebuie sa fiu atent cand cumpar un nou cui poantou si de asemenea membrana de la pompa de spritz. Ce aspecte trebuie sa am in vedere diferentele probabil fiind aproape insesizabile dintre un cui vechi si folosit si unul nou.

10 Feb 2012, 16:15:
Bun am fost azi in targ sa cumpar ce imi trebuie. Am pus mana si pe un set de buji frantuzesti originale Eyquem si am luat garnitura de la capac, cui poantou, garniturile de dedesubt si membrana de la pompa de spritz. Curatat frumos ca nou, m-am pus pe asamblat. Am ajuns la final dar cred ca am facut ceva, undeva gresit pentru ca am impresia ca atunci cand trag de acceleratie nu mi se deschide indeajuns supapa de admisie...
Andyno
dece se murdareste in halul asta carburatorul? iese benzina din el sau ce?
sebymesteru
ai ghicit,iese benzina probabil pe langa garnitura de la capacul carburatorului,plus ca daca mai scapa putini vapori de ulei pe langa T-eul din carter,totul se combina cu praf si rezulta ce ai tu acolo. Schimba garinitura sau verifica prima oara daca nu cumva suruburile care tin capacul nu sunt slabite. Uita-te si la T-eul ala,sa nu fie copt si cam aia e...
Andyno
garnitura am pus noua acum 4 luni...am sa ma ocup cand vine caldura si am sa i pun doua garnituri sau chiar trei.
N E S
Bucuresteanu dar cuiul poanto se cumpara de la magazin nou. E pana in 5 lei unul. Daca iei folosit n-ai facut nimic. Sau..in targ se gasesc si noi?
Problema cu garniturile de la pompa de sprit este ca au arcurile alea prea moi. Drept urmare dimineata cand dai pedale ca sa pornesti masina de fapt nu se intampla nimic.

Andyno tu ai scos flansa pata calda de la carburator? Si daca da, de ce si cum se comporta carburatorul iarna, respectiv vara?
Andyno
flansa pata calda? sincer nu stiu care este...sau daca am...carburatorul se comporta bine iarna..nu am nici un fel de probleme cu el. doar ca se murdareste.
ghitza
E acolo si pata calda ca se vede clar furtunele ce intra/iese din ea
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.