Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Acumulator descarcat complet !
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
Ryco1
Am uitat farurile aprinse si a doua zi cand am venit la masina normal ca aceasta era descarcata complet.Deci a stat in perioada asta de aproximativ 24 de ore cu farurile cuplate.Cat trebuie s-o tin pe redresor?Eposibil sa am probleme cu ea pe viitor,sau dupa incarcare isi revine complet?
bygy007
pai tine-o 12 , 24 h dar nu mai mult de 16V pe borne , ideal sa iei un desnsimetru sa masori electrolitul , ca sa vezi cind este incarcata , 1,26
eu zic deocamdata sa nu iti faci probleme , inainte de a o pune la incarcat , las-o 3-4 ore sa se desghete la caldura , eu am mai mers cu o baterie 2-3 ani dupa ca a stat 2 zile descarcata
Ryco1
Am 12 ore de cand am puso pe redresor si vad ca indicatorul bateriei a inceput sa indice verde,dar cu intermitenta.Deocamdata nu sta permanent verde.Sa sper ca pana maine la pranz se rezolva.
bygy007
indicatorul ala verde este un densimetru
Ryco1
QUOTE(bygy007 @ 2 Feb 2012, 20:55)
indicatorul ala verde este un densimetru
*


Sa inteleg ca daca se stabilizeaza pe verde bateria este in regula ca inainte, sau e posibil sa ramana cu sechele ? rolleyes.gif
bygy007
eu zic ca nu , poate daca statea mai mult timp descarcata
vergil_br
Ar trebui tinuta la incarcare cel putin 40 de ore . Desulfatarea se face incet , prin incarcare la un curent mic , pina isi revine concentratia electrolitului , la 1,26 poate chiar 1,28 depinde cat a avut inainte . Asa cum spunea bygy007 .
Ryco1
Am avut noroc excl.gif acumulatorul functioneaza ca inainte smile.gif
A stat 30 de ore pe redresor.Nu am potut s-o tin 48 de ore pentru ca-mi trebuia masina sa merg la munca,dar se pare ca au fost suficiente. up.gif
adrian.petrov
Ochiul ala verde este doar pe o celula a bateriei, el este orientativ.
Cand mi-am luat masina, am observat ca tipul de la care am luat-o purta dupa el in portbagaj niste clesti ( cand l-am intrebat a zis , las ca vezi tu )si am vazut ca dupa ce am ingenunchiat de vro doua ori masina, de-a trebuit sa schimb bateria am montat un releu ( cum facusem la o dacia clasica inainte de supernova )- vezi sectiunea imbunatatiri supernova.
Astfel acum cand opresc motorul tai toata alimentarea la masina.
De atunci merge OK .
Va sfatuiesc sa eliminati acest inconvenient care ar fi trebuit eliminat de constructor - ca la masinile straine.
Succes,
Adrian wink.gif
klaus
Si la radio ce-i faci, ii cauti posturile de fiecare data?
adrian.petrov
Klaus prietene, se putea sa nu pui tu o interebare cheie ??!??!
Alimentarea radioului ,radiocasetofon,radio-CD, ce o fi -are printre altele un fir de plus direct din baterie ( ca sa tina posturile in memorie ) care consuma infim cand sta in stand-by .
Intradevar cheia masinii are 4 pozitii:
1.oprit(poti sa scoti cheia );
2. contact -utilitati ( pentru cand stai pe loc- lumini, radio,ceas bord );
3.contact ( in mers );
4.pornire - electromotor.

Adrian wink.gif

8 Feb 2012, 18:10:
Vedeti in "Avertizor lumini aprinse, Cum il montez? "- posturile 37 si 44, in principiu cititi tot - ca este interesant.
De atunci la mine functioneaza perfect, eu sunt multumit .
Sa auzim de bine .

Adrian wink.gif
djasu82
deci tu ai mai bagat inca un consumator , foarte bine biggrin.gif , Nu am inteles niciodata de ce trebuie sa te grabesti sa pleci din masina bla bla bla...
Leo0608
QUOTE(vergil_br @ 3 Feb 2012, 06:46)
Ar trebui tinuta la incarcare cel putin 40 de ore . Desulfatarea se face incet , prin incarcare la un curent mic , pina isi revine concentratia electrolitului , la 1,26 poate chiar 1,28  depinde cat a avut inainte . Asa cum spunea bygy007 .
*



mor de ras !!! coffee_spitsk.gif nu mai poot radmasa.gif
cum man 40 de ore??
eu am avt acum 2 saptamani bateria la 6v (dap, cititi bine 6v .. descarcata complet) din cauza ca n-am mai circulat cu ea si fiind aproape de strada principala a descarcat-o alarma)
am pus-o odata 6 ore la incarcat si si-a revenit 12,4
am lasat-o in casa ( si-a mentinut voltajul)
dupa care am pus-o iar pe redresor dupa cateva zile inca 6 ore, acuma este full incarcata 12,9v


klaus
adrian.petrov, ai renuntat si la deschiderea din telecomanda? Descui doar cu cheia metalica?
Nu de alta, dar si UCE-ul decodor e alimentat permanent.
Ba chiar si UCE injectie e alimentat permanent, il tai si pe ala cu releul de alimentare?
Ca sa inteleg si eu ce vroiai sa spui prin
QUOTE(adrian.petrov @ 8 Feb 2012, 13:15)
Astfel acum cand opresc motorul tai toata alimentarea la masina.
*
cris06
@ Total: cu ce curent ai incarcat tu bateria timp de 6 h? Tensiunea la borne nu e un indiciu concludent ca bateria e incarcata foarte bine. Densitatea electrolitului iti spune acest lucru.
gygyscafes
Nu se poate face cumva sa taiem numai alimentarea farurilor cand scoatem cheia? Restul ( uch, casetofon, pozitii, bricheta etc) sa ramana active?
adrian.petrov
Draga klaus, am gresit cand am zis "tai toata alimentarea la masina", ( ma refeream la consumabilele uzuale care iti omoara bateria - pozitii,faze,proiectoare )trebuia sa fi zis - toata alimentarea la consumabilele care trec de blocul de lumini ( pentru ca eu intrerup alimentarea - firul maro ),care intra in blocul de lumini .
Restul, care nu consuma foarte mult raman alimentate - gen (uch, memorie casetofon, deschidere automata ).
Scuze daca nu am fost foarte precis.
Oricum eu de atunci de cand am postat sunt foarte multumit de imbunatatire, mentionez ca nu a fost ideea mea, am vazut -o mai demult la sectiunea dacia 1310, am aplicat-o la un papuc pe care l-am avut inainte si am adaptat-o la supernova ( eu sunt la a doua masina cu schepsisul asta si l-am facut si la vreo doi amici).
Toata lumea multumita.
Succes,
Adrian wink.gif
LuluMOB
Practic doar faza lunga/scurta trebuie modificate, de pozitii ai totusi nevoie si consumul e mai mic, iar restul consumatorilor sunt protejati din fabrica.

Espero e o masina straina la care poti lasa luminile aprinse fara chei, exact ca la SuperNova.
BoR
In viitorul apropiat sunt in postura de a achizitiona un acumulator nou.
Pana acum am folosit asa:
-2002-2007 -Rombat 44Ah, cea din fabrica, care dupa cei 5 ani de utilizare si-a dat duhul subit, fara sanse de resuscitare;
-2007-prezent -Bosch Silver 44Ah (440A la pornire), care inca mai merge, daca as folosi masina zilnic, insa nu vreau sa ma trezesc in mijlocul iernii ca nu porneste.
Eu personal m-as indrepta spre un Rombat Premier 50Ah, pentru 200ron(cu acumulator vechi la schimb):
http://www.compari.ro/acumulatoare-auto-c3...50ah-p46320627/
Ce nu mi-a placut la Bosch, desi a tinut destul, a fost faptul ca a pierdut putin acid pe la imbinare.
Ce acumulator aveti/ati cumpara?
ady23
salut.
eu ieri mi'am luat o baterie Rombat Calciu de 62AH,la pretul de 185 lei cu tot cu montat si verificat incarcarea.
inainte am avut tot Rombat care m'a tinut din 2007 si pana ieri,asa ca am zis sa merg tot pe aceasi marca.
bafta.
Iulikk
Eu am cumparat-o pe cea mai ieftina care s-a potrivit la dimensiuni. Asta prin toamna. Mi se pare ca este Energizer, din Metro. Vreo 180, cu bateria veche la schimb, fara garantie (adica are garantie, dar am montat-o in parcarea Metro tongue.gif , deci nu e valabila). Cea veche inca mai mergea, era marca Tudor, dar avea 5 ani si am schimbat-o preventiv. Pe aia am dat-o pe un six-pack de pepsi twist la 2 litri biggrin.gif
Maskatu
Cu 30-40 de lei in plus gasiti bosch sau varta. Bateria nu este o piese ce trebuie schimbata in fiecare an, asa ca diferenta de 30-40 de lei este insesizabila. Iar iarna o baterie buna se simte la pornire.

Eu am pus varta black 56 Ah fara intretinere la 220 lei parca.
ady23
si ce vrei sa spui Maski ca numa varta si bosch sunt bune?
vallyyy
E loterie curata cu Boschurile in special cu cele din gama S5,adica cele mai scumpe,stau poate si mai bine de un an in depozite,apoi cat o-r mai sta si prin magazine,Dumnezeu cu mila la ele,cele mai rulate sunt cele S3,dar si astea pot avea ceva luni bune prin depozite.........vorbesc strict de bateriile cumparate de la magazine de piese auto de import,de magazine gen Metro,Auchan sau mai stiu eu ce nu am idee cum procedeaza cu stocul
vladut88
Da , ma comvins si varta ce buna e ........ si pe net are foarrrrrrrrrttttttttttteeeeeeeeeee multe parei "pro" , varta nu mai este ce era candva
Maskatu
QUOTE(ady23 @ 3 Dec 2013, 22:11)
si ce vrei sa spui Maski ca numa varta si bosch sunt bune?
*


Nu am spus asta. Insa intre doua rele aleg raul mai mic. Am avut si eu caranda din 2008 de cand am luat masina pana anul trecut (parca) cand a crapat. Pentru 4-5 ani ma declar multumit insa am zis ca a doua oara nu mai am norocul asta. Asa ca am pus varta.

QUOTE(vallyyy @ 3 Dec 2013, 22:25)
E loterie curata cu Boschurile in special cu cele din gama S5,adica cele mai scumpe,stau poate si mai bine de un an in depozite,apoi cat o-r mai sta si prin magazine,Dumnezeu cu mila la ele,cele mai rulate sunt cele S3,dar si astea pot avea ceva luni bune prin depozite.........vorbesc strict de bateriile cumparate de la magazine de piese auto de import,de magazine gen Metro,Auchan sau mai stiu eu ce nu am idee cum procedeaza cu stocul
*


Poti sa verifici data productiei. La fel cum se poate verifica la anvelope.... nu iti da nimeni teapa si nu te forteaza nimeni sa o cumperi. Este foarte usor sa verifici data. Este inscriptionata pe acumulator.

QUOTE(vladut88 @ 3 Dec 2013, 22:29)
Da , ma comvins si varta ce buna e ........ si pe net are foarrrrrrrrrttttttttttteeeeeeeeeee multe parei "pro" , varta nu mai este ce era candva
*


Ramane de vazut pana la proba contrarie insa nici moš caranda nu mai face acumulatorii de odionioara. smile.gif
Iulikk
4 ani duce si cea mai petarda baterie noua, care nu are defect de fabricatie.
klaus
Stiu 3 baterii noi-noute rombat care nu au dus decat intre 2 si 3 ani, fata de cei vreo 5 si ceva cat au dus alea din fabrica.
bygy007
bateriile stau pe raft cum stau uleiurile , am fost sa iau ulei ca trebuie sa il schimb , si am vazut ulei de anu trecut , asa ca am rascolit toate bidoanele si am gasit unu din luna a 9 anu asta
BoR
Multumesc tuturor pentru sfaturi. Citind pe net pareri cum ca, pe de o parte, au fost probleme si cu baterii fabricate de branduri de renume, pe de alta cum ca Rombat ar fi imbunatatit calitatea produselor, cred ca ma voi orienta spre un produs autohton.
Voi posta aici ce am luat in final.
Orijinal26
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.