Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 1.4 16v k4j
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
BluBear
Salut!
Motorul de pe clio 1.4 16v k4j are aceeasi suporti ca cel de pe solenza cu 8v?
slider2
nu vreau sa fiu rau dar ce te face sa crezi ca cineva stie sa-ti raspunda?
Solenzul
Poate e vreun mecanic printre noi si stie si ii spune.
Iulikk
Acu' o sa vorbesc din auzite... dar am impresia ca motoru' 14 16v este pozitionat "invers", adica are evacuarea "in spate".
cosmint26
Sigur o are in spate. Motorul 1.4 16v nu are NIMIC in comun cu motorul 1.4 8v, ci e 95% identic cu motorul 1.6 16v care e pe logan.
slider2
QUOTE(Solenzul @ 4 Feb 2012, 23:12)
Poate e vreun mecanic printre noi si stie si ii spune.
*



chestia asta cu pus alt motor pe solenza s-a discutat si paradiscutat pe forum, este indeajuns sa dai un search si o sa vezi. au mai fost "propuse" si alte variante, si anume 1.6 16v, 1.6 8v, 1.8 16v, 1.5dci, 2.0 16v. de fapt topicuri de gen au fost si pe la alte sectiuni. nici acolo si nici aici nimeni nu va stii sa dea un raspuns pentru ca nici o persoana nu s-a inhamat la o astfel de operatiune. motivele sunt destul de simple:
- nu vei primi omologare rar in viata ta, deci vei circula ilegal
- ok pui motor mai potent, dai fumuri la bmw-uri la semafor (ca toti la asta viseaza), dar cu franele ce faci?
- cutia de viteze si ambreiajul cui le lasi?
- distributia maselor (care oricum nu este ea extraordinara pe solenza) o sa fie varza
- cum imbunatatesti rigiditatea caroseriei?
- ce faci la sistemul de suspensie?
- trebuie sa pui si alte anvelope care din nou nu vor fi omologate
- sistemul de evacuare cum il faci?
- cine iti va face aceste modificari tinand cont ca implica operatiuni total necomune si poate chiar in premiera?

concluzia este simpla si la ea s-a ajuns mereu in topicuri pe aceasta tema:
nimeni nu stie sa dea un raspuns corect, colegul nostru daca doreste se poate apuca de treaba, noi il vom sustine si chiar vom fi curiosi sa vedem produsul final. dar trebuie sa stie dinainte ca o sa dureze foarte mult, o sa coste enorm (cam dublu fata de valoarea de piata a unei solenza la ora actuala), o sa implice foarte multe batai de cap si foarte multa alergatura.
varianta mai simpla este estimarea sumei investite si adaugarea ei peste suma obtinuta din vanzarea solenzei, ceea ce va duce la un buget de achizitie destul de bun pentru un model de masina care are un motor mai potent din fabrica si care este garantat si proiectat sa-i faca fata. nu mai spun ca acea masina posibil sa aiba si alt confort, alta siguranta, alte dotari fata de solenza.
Leo0608
zice bine slider2, nu te invata de rau
plus ca si eu am adaptat in tinerete turbo si alte cutii de viteze (la alt tip de masina) nu se merita efortul
mai bine vinde-o si pui diferenta si iti iei alta masina (chit ca e bmw model mai vechi sau vreun ford ceva) si n-ai treaba!
alegerea iti apartine..
cosmint26
Sau ii pui un motor 1.6 8v de pe logan, sau daca vrei sa fii in regula si cu seriile doar schimbi internele de pe motorul tau cu unele de pe un motor de 1.6 8v + softul si gata. Il mai tiganesti un pic la admisie si evacuare si scoti un 95 de cai ceea ce inseamna foarte mult pentru o solenza.
slider2
s-a mai discutat si asta. intre 1.4 8v si 1.6 8v sunt diferente majore, deci investitia este iar mare si riscanta. dar sa zicem ca se rezolva asa partea de putere, cu restul ce se intampla?

p.s. motorul 1.6 8v are doar 87cp reali.
Iulikk
Oricum sta e topic facut la misto. Iar s-a jucat cineva prea mult Need For Speed.
mcr_razvy
Salutare! am un prieten care are o solenza si a facut ceva modificari (ca are service) nu a schimbat motorul dar a schimbat chiuloasa cu una cu 16 v ceva pe la soft, nu prea am stat sa discut prea multe dar zicea ca se misca si asa destul de bine fara sa schimbe motorul.
Maskatu
Stim foarte bine de la colegul calin UKU care reusise sa modifice motorul standard al super novei sale, ajungand la 90 si ceva de cai, testati pe dyno (sau cum se scrie). Cu toate ca s-a folosit de acelasi motor, costurile au fost considerabile. Imaginati-va cat ar costa inlocuirea cu totul a motorului, a cutiei, a evacuarii, s.a.m.d. Poate ca inainte de a va gandi la astfel de modificari, ar trebui sa va ganditi si daca este posibil din punct de vedere fizic (incape??), si daca merita din punct de vedere financiar.

Un motor bun de 16v cu tot cu cutie, nu il gasesti la 300-400 euro, ci poate dublu. Nu poti sa pui orice motor obosit cu peste 200 mii km rulati. Apoi intra costuri de manopera, trebuie sa si ti masina undeva in perioada asta, si nu dureaza 2-3 zile, mai degraba 2-3 luni. Si apar tot felul de probleme nepravazute. O operatiune de genul asta ar sari cel putin peste 1000 de euro. Asta inseamna mai mult de 30-40% din valoarea multor solenze de pe aici. Plus de asta nu poti omologa asa ceva in vecii vecilor.

Sa fim seriosi, astia nu vor sa omologheze dimensiunea de 14" pentru super nova, cu toate ca solenza care are acelasi sasiu, aceeasi structura, aceleasi frane etc, are dimensiunea aceasta omologata, si credeti ca ar omologa un alt motor, montat intr-un service neautorizat? Ca doar nu te duci la meridian cu motorul de 16v in portbagaj si le spui, "baieti o lasi aici pana luni, puneti si voi motorul asta si platesc factura cand o iau"...

[URL= http://forum.4tuning.ro/109-masina-mea-dac...tml#post2619206]link[/URL]
donlucyan
oricum solenza alearga destul de bine pt 75cp,si cu niste modificari simple va alerga si mai bine,un filtru de aer sport,toba sport cap coada,resoftare cam atat merita aceasta masina.
restul modificarilor nu au ce cauta pe o masina atat de nesigura care nu are nici abs,aribaguri,sa nu mai zic de esp plus multe altele.nu merita sa i schimbi motorul cu ceva mai puternic care nu il poate opri,sau iar va trebui sa modifici si la sistemul de franare plus altele.
cel mai bine vinzi solenza si cumperi alt ceva mai puternic ex,golf3 2,5vr6 benzina si iti spun eu ca fuge de rupe.]
sa nu mai zic de omologare pt motor care nu o va primi in veci.
argon
Eu am motor 1.4 16v de 100 de cai, si e pe invers evacuarea ca la solenta, si nici suportul din dreapta de jos nu bate.
Iulikk
Deci am avut dreptate.
BluBear
Multumesc argon, raspunsul la intrebarea mea asta era de fapt!Daca ne poti face si o poza as fii si mai fericit!
Slider2
- nu s ar fi pus problema
- cu ajustari se gasesc si piese aftermarket
- vin 1 cu noul motor
- la nici o masina de strada nu vor fii niciodata stabile
- strut-bar fata/spate + roll-cage
- cu ajustari se preia suspensii sport alte masini sau aftermarket
- nu s ar fi pus problema
- se calculeaza compresia, modelul de baza va ramane cel de pe 1.4 16v
- eu

Aveti dreptate in privinta costurilor, ceea ce face in mare parte 90% din problema.Am pe foaie un plan de baza bunicel zic eu, dar discutia momentan a fost doar ipotetica.
Totusi aveti deja proiecte extraordinare cum ar fi loganul vr6 al lui sgm sau nova 1.8 turbo din ct ce dezvolta aprox. 200cp la presiune de 2.0 bar.

Iulikk ai dreptate, eu m am jucat mult timp need for speed, dar am stat la fel de mult si in garaj.
Nu este vb de fumiri din bmw la semafor ci de un proiect poate de expo, poate de legal, dar momentan este doar o discutie ipotetica.

Am deja o alta masina destul de potenta asa cum se spune pe aici, deci nu se pune problema sa vand solenza sa mi iau alta.Iar cat despre rigidizari schimbari frane s.a.m.d. sa fim seriosi, e vb de 25 cp nu de 200.

Nu am vrut sa ofensez pe nimeni si nici nu ar trebui sa fie cineva.Daca topicul acesta vi se pare un pamflet, luati l ca atare si puneti va in miscare!

Multumesc de altfel si lui: cosmint26, total, mcr_razvy, maskatu, donlucyan.
slider2
QUOTE(BluBear @ 7 Feb 2012, 02:32)
Iar cat despre rigidizari schimbari frane s.a.m.d. sa fim seriosi, e vb de 25 cp nu de 200.
*



sistemele de pe solenza nu sunt ele un reper in domeniu nici pentru cei 75cp, deci o imbunatatire este binevenita chiar si pentru masina standard, daramite pentru un motor cu 23cp in plus. pe langa asta nu doar puterea in plus te-ar obliga la acestea modificari pe partea tehnica, in special la frane, ci greutatea in plus adaugata prin noul motor cu noua evacuare, prin elementele de rigidizare.

noi iti salutam ideea precum pasiunea si dedicarea, daca te apuci de treaba iti uram succes si sa ne tii la curent cu demersul modificarii.
Maskatu
Eu zic ca cea mai "simpla", eficienta, si mai putin costisitoare modificare pentru cresterea puterii motorului, este sa faci ce a facut calin UKU. Gasesti in posturile lui de pe 4tuning si dacia club, ceea ce a facut. Eventual ii dai un pm si vorbesti cu el. Dupa cum am spus si mai sus, ajunsese la 90 si ceva de cai. Eu zic ca la caroseria supernovei, si chiar a solenzei (ca-i tot aia), este mai mult decat suficient. Plus de asta ramai legal, avand acelasi motor, si dormi linistit noaptea.

bafta
Iulikk
Oricum nu va modifica nimeni, nimic, stai linistit.
IRONICK
QUOTE(BluBear @ 7 Feb 2012, 02:32)
Am pe foaie un plan de baza bunicel zic eu, dar discutia momentan a fost doar ipotetica
Eu nu cred ca ai nimic, doar niste vise. Daca aveai ceva, nu deschideai discutia cu cea mai stupida intrebare.
QUOTE(argon @ 6 Feb 2012, 10:43)
Eu am motor 1.4 16v de 100 de cai, si e pe invers evacuarea ca la solenta, si nici suportul din dreapta de jos nu bate.
*
Du-te mah si mai da niste ture in giratoriu. Axul care intra in tamponul elastic este identic la toata gama Renault/Dacia. Iar talpa tamponului de la distributie are trei suruburi la toata gama. Si pentru ala de sub baie, exista mai multe tipuri de bielete (pe intelesul tau, mai scurte si mai lungi).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.