Lucian MC
4 Feb 2012, 23:52
Ce pot sa fac daca la un motor de 10000 km de cand e facut i sa crapat o camasa de sus pana jos. Ce pot face deoarece sunt incepator in ale motoarelor si motorul mi l-a facut un unchi in bacau care se pricepe foarte bine la asta. Pot folosi segmentii actuali daca schimb camasile toate ? Garniturile trebuie schimbate mort copt sunt sigur de asta dar ce miar mai trebui cumparat? Am desfacut azi tot inafara de pistoane si vibrochen deoarece nu ma pricep si nu vreau sa stric ceva inainte de sti. Daca tot umblu la motor vreau sa iau si chiuloasa la puricat. Cum pot sa dau jos supapele sa le curat ca observ ca sunt inegrite si sunt depuneri pe ele si as vrea sa le curat. Planul chiuloasei este ok l-am verificat si as vrea sa stiu cam ce si cum as putea face. Gasesc in comert cate o camasa de piston de achizitonat noua sau trebuie sa cumpar alt set motor/sau alt set de camasi?
schimba decat camasa ca merge. am patito si eu si am schimbat decat camasa sparta fara sa schimb segmenti.
Lucian MC
6 Feb 2012, 16:20
Chiar nimeni nu se pricepe la chestiile astea?
PH-06-BOA
8 Feb 2012, 11:16
Dar tu, n-ai vazut ca cineva ti-a raspuns cu ceva foarte intelept? Schimba camasa si, ai facut motorul. Ce treaba ai sa demontezi supapele? Vrei sa-ti faci de lucru? Curata-le acolo unde vezi ca e calamina, in rest n-ai treaba. Demonteaza numai biela cu piston si camasa care-i sparta, fara sa le misti pe celelalte, si schimba doar camasa, cu una cat mai putin uzata. Atata tot.
iordache ionut lucian
8 Feb 2012, 20:03
De ce vrei sa umblii la supape?1 ca sa le verifici poti sa pui benziba in quluasa si vezi pe unde curge, daca nu curge nu ai de ce sa umblii la ele. in pius ai avea nevoie si de o presa pt supape . Cum a crapat camasa la piston ? setul motor a fost nou?
Lucian MC
8 Feb 2012, 20:38
A crapat cred ca din cauza faptului ca am ramas fara apa si sa dat acul peste cap si am pus apa rece in motor... supapele pierd benzina in 24 ore nu mai ramane niciunu din locasurile alea pline... sa scurs tot...planul e ok dar supapele nu stiu daca se inchid corect. pana una alta am pus alt motor de 1.3 frantuzesc si circul cu ala... setul a fost de uzina conservat din 80 sau 90 si cv...
iordache ionut lucian
8 Feb 2012, 20:46
La motorul frantuzesc ce palier ai? Ai puteasa ii pui ambreiaj de 200 daca ar avea palier marit. fati rost de o quloasa de 1,6 arunco pe motor si o sa ai mult mai muta putere . Supapele ti se uda imediat ce pui benzina ?
Lucian MC
8 Feb 2012, 21:07
E palier normal nu marit... Eu vreau motorul inapoi cel original.. Nu se uda imediat ci in timp...
iordache ionut lucian
9 Feb 2012, 10:20
pai atunci nu ai de ce sa umbli la supape. Schimbi camasa sparta si ai rezolvat motoru. ce ambreiaj ai la motorul de 1,4?
Lucian MC
9 Feb 2012, 11:12
180 nou nout. am si unul de 200 cu volanta usurata de rezerva dar mai dureaza pana il pun...
PH-06-BOA
9 Feb 2012, 18:57
In 24 de ore se evapora, nu curge. Apoi, un timp de ardere, nu dureaza ore, ci cateva milisecunde, timp in care nici gand sa poata scapa.
fiindca nu ai mai facut operatiunea asta singur pina acum in afara de camasas piston, mai cumpara un ser de garnituri de etansare camasi piston, ca e cam imposibil sa umbli tu si sa nu misti si celelalte camasi...vezi ca daca le nisti de ordinul milimetrilor e destul. ca sa stii ce fel de garnituri iti trebuie, atunci cind scoti camasa, te uiti sa vezi de care e (hirtie, cauciuc, cupru). vezi sa scrii pe cuzinetii de la biela care e superior si care inferior ( trebuie pusi in aceiasi pozitie). cind bagi pistonul in cealalta camasa sa nu cumva sa asezi segmentii cu fantele aliniate pe aceiasi pozitie. a..si ar fi foarte bine daca ai avea o "camasa de segmentare" metoda surubelnita nu e chiar cea mai indicata. acum ca ai desfacut, trebuie sa stii ca, iti mai trebuie o garnitura de chiuloasa noua, ordinea de stringere la suruburile de la chiuloasa si o cheie dinamometrica....nu stringe tu la mina ca "nenea mecanicul de la coltul strazii" ca ai 2 variante ori nu stringi cit trebuie sau rupi vre-un prezon in bloc...( si atunci sa vezi "veselie"....). daca te uiti pe forum o sa gasesti si manualul de reparatie si o sa vezi exact ce si cum.
bafta la ciocaneala
iordache ionut lucian
10 Feb 2012, 11:35
Tot ai desfacut juma' de motor, da-l jos si pune-i ambreiajul de 200 . daca nu ai cheie dinamometrica nu te apuca sa stingi quloasa chiulasa. necesar de garnituri: garnitura quloasa chiulasa, garnitura baie ulei, semering distributie si palier.
Moderator edit: Un pic de punctuatie n-a omorat inca pe nimeni.
Lucian MC
10 Feb 2012, 22:27
Am cheie dinamometrica si toate sculele aproape inafara de cea pentru segmenti pe care o voi achizitiona... Si eu ziceam sa iau un set nou de garnituri de etansare. Ma bate un gand ca daca tot e dat jos motorul sa desfac tot de pe blocul motor si sa il duc la sablat si sa il vopsesc corect. Vreau sa bag masina de pe 18 martie cand ii expira asigurarea putin la curatat de rugina ca,compartimentul motor are puncte de rugina si nu prea imi place. Vreau sa fie totul boboc acolo de vreme ce partea de jos a masinii a fost curatata si vopsita corect ,caroseria nu prezinta decat 2 puncte de rugina la capota care va veni si ea schimbata si aripile fata ca sunt cn si eu vreau de frantuzoaica sa pun ochelari subtiri... Deci ce imi recomandati....Am asistat la refacerea a 4 motoare de dacie si am ajutat,refacere insemnand refacere linie,schimb vibrochen,pistoane,segmenti,refacere planeitate chiuloasa si tot ce inseamna la un unchi care facea asta zi de zi fiind mecanic la masinile de la exploatare in petrol.... acum le-au schimbat cu nisanuri si alte minunatii si alea ori nu se strica ori se fac pe garantie...
sebymesteru
10 Feb 2012, 22:43
QUOTE(Lucian MC @ 10 Feb 2012, 23:27)
Ma bate un gand ca daca tot e dat jos motorul sa desfac tot de pe blocul motor si sa il duc la sablat si sa il vopsesc corect
Pai si...ce te opreste s-o faci? Din cate stiu eu, e infinit mai usor sa demontezi decat sa montezi,asa ca partea cu demolatul nu-i o problema banuiesc
. Mai greu e cu montatul,dar daca ai asistat la asa ceva nu va fi prea greu,eventual mai iei pe cineva care se pricepe pe langa tine,4 ochi si 4 maini lucreaza mai bine decat doua si doua. Si eu as vrea sa-l vopsesc,dar aici in oras nu gasesc unde sa-l sablez si decat sa ma tar cu el dupa mine prin Brasov de exemplu,mai bine ma las pagubas. Il mai curat din cand in cand si ma multumesc cu maro-ul de grund pe care il are,desi mi-ar place un portocaliu,un rosu sau un gri,ca sa fie si in ton la caroserie
ghitza
11 Feb 2012, 18:47
da asa ce are si e facut cu dpray la tub de 8 roni
Lucian MC
11 Feb 2012, 18:54
e dat momentan cu un grund si nu imi place mie tiganeala ca a fost dat de mecanic peste ulei... cum sa il curat altfel decat sablat? e frumos si cum e la tine dar totusi....
ghitza
11 Feb 2012, 19:19
pai il speli frumos,si gata.vopsesti eu asa am facut cand am schimbat ambreiaju si am dat motoru jos,cu diluat suflat cu compresoru iese bibelou iti garantez
iordache ionut lucian
11 Feb 2012, 19:19
Nu e nevoie sa il sablezi trebuie doar o pensula benzina o perie de sirma si ceva rabdare. Nu are nimic daca il vopsesti cu spraiul doar sa fie degresat bine
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.