Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sfat planetare Dacia 1310 1998
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
vladlazar90
Salutare!

De cam un an doi am observat ca bat planetarele in curba, nu e o problema grava, mai ales ca nu obisnuiesc sa plec nervos de la stopuri sau sa accelerez puternic in curbe si nici nu merg mult cu masina (student biggrin.gif ). Totusi nu pot sa nu ma nelinistesc mai ales ca nu stiu cum poate evolua situatia. Masina are in jur de 70000 de kilometri iar planetarele sunt originalele.
Pentru lunile care urmeaza, cum se mai incalzeste, am planuri mari, cred ca voi face in jur de cateva mii de kilometri. O idee ar fi sa le inversez, nu s-a mai facut asta pana acum.

Ce parere aveti, sa le mai las un timp asa, sa ma duc la un mecanic sa le inverseze (se merita banii pe care ii dai pentru kilometrii pe care ii mai salvezi) sau sa cumpar un set nou de planetare de uzina si sa stiu barem ca am facut o treaba pana la capat?

Multumesc,
Vlad
TRK
Parerea mea e sa le lasi asa... nu are nimic daca bate, si ale mele bat si merg asa cu elede mai bine de 40.000 de km. Le-am schimbat intre ele si bateau mai rau, le-am pus inapoi cum erau. Nu stiu daca "te tine" sa iei planetare de uzina, eu stiam ca e in jur de 700 de lei una. Daca vrei sa ii faci ceva sa mai "lungesti boala" incarcale pe astea sau cumpara unele mai ieftine, gasesti undeva la 200-250 lei bucata. Eu intetionez sa le incarc pe ale mele, dar mai la primavara.
Axll
daca vrei o solutie ieftina si mai fara bataie de cap...mergi cu masina la un atelier de reconditionat planetare, cumperi si tu burdufele noi, si ai rezolvat problema. daca mergi "batrineste" , asa reconditionate, te mai tin 70000 km.
Lde 2100
Repara-le pe astea,crezi ca merita sa-i dublezi valoarea cu doua planetare noi?Te-ai interesat numa cat costa una de uzina? wacko.gif
ghitza
noua cand ma intrebat anu trecut era 750 roni bucata , eu am de 3 ani de autospeed(miez gros) luate cu 180 roni bucata si nu am probleme
vladlazar90
Multumesc de sfaturi! Am sa o mai tin asa un timp, momentan nu ma deranjeaza si daca ati zis ca mai tine, am sa o mai las asa iar cand o sa fie chiar o problema am sa le mesteresc sau am sa pun unele mai ieftine, in fuctie de cum voi sta atunci cu banii.
CIZMARU
Eu iti recomand sa ai una la tine in portbagaj pentru orice eventualitate Si la mine tot batea in curba cand am avut berlina si mi sa rupt la 35 km de casa tot in curba Am avut noroc ca am, avut una la mine de rezerva si un mecanic de prin zona mi-a schimbat-o in 45 min pe un pachet de tigari altfel ma pastea o tractare care ma cam ustura la buzunar
P.S. vezi ca planetarele sant.....LUNGI si SCURTE...asta conteaza mult
deceneu32
QUOTE(Axll @ 10 Feb 2012, 08:46)
mergi cu masina la un atelier de reconditionat planetare

Mai exista asa ceva?
kog
o planetara reconditionata costa acum un an 110 lei si aia veche la schimb. Erau facute destul de bine insa e un risc. Mie mi s-a rupt una cand sa intru in curte. S-a rupt carcasa, chiar langa tija care intra in fuzeta. Aici depinde de noroc, dar ca si reconditionare erau facute foarte bine. Acum le-am schimbat cu o pereche de papuc biggrin.gif.
deceneu32
Ai dat-o pe-a ta la schimb?
Hmmm...Nu-mi convine!! mad.gif
Lucian MC
Am eu 2 planetare de rezerva scurte daca doresti impecabile,Trebuie schimbate doar burdufele cu toate ca numai unul din 2 ii spart de la o planetara dar mai bine sa fii sigur... Eu le-am scos de pe masina ca miam gasit glaentzer la remat....
vladlazar90
Nu, multumesc de intentie smile.gif Am sa vad eu ce fac atunci cand va fi momentul sa le schimb...
r3d
sau ai mai putea sa le desfaci si sa bagi o vaselina mai buna,presupun ca aia e facuta praf.la fel aveam si io o bataie mica la o planetara leam spalat bine cu benzina si dupa am bagat vaselina si gata biggrin.gif.
pojarel18
A venit vremea sa imi schimb si eu planetarele. Cum oameni care le reconditioneaza bine nu se prea gasesc am zis sa imi achizitionez unele noi. Am gasit pe www.bestautovest.ro planetare scurte la pretul de 226 de RON dar nu stiu daca sunt bune sau nu. Ma poate ajuta cineva cu niste sfaturi?

Multumesc anticipat.

http://www.bestautovest.ro/planetara-scurta-dacia.html
PH-06-BOA
Chiar si asa, e o juma' de masina, pentru ceva care, nu e asa de periculos pe cat va imaginati. Voi motiva aici, de ce nu e riscant, poate chiar desene si film, care e postat pe youtube.
Faptu ca s-a rupt la intrare in curte, a fost in incident, care nu tine de modul de rectificare. Cand bate in curbe, se datoreaza unui canal creat pe calea de rulare a "lalelei" , de rola de pe triaxa (de la roata), atunci cand se porneste fortat de pe loc. Rola fiind mai tare, se imprima mereu in acelasi loc, pe calea de rulare, creind o adancime de cateva zecimi de mm. La mersul inainte, rolele stau in acel sant creat, pe cand in curbe, trec de o parte si de alta, prin el, ca o bila intr-un rulment fisurat . Aceeasi bataie se produce si cand masina e incarcata mult pe spate, dar e continua (axa cutie-planetara-roata, fiind o linie franta). In desen am prezentat cu rosu, urma creata de rola, care prin alungire, lustruire cu o piatra de biax, se poate inlatura zgomotul produs, dar ramane putin joc. Dar ce planetara nu are joc? Daca se incarca locul marcat cu rosu, si se rectifica (chiar si cu biax), se inlatura problema bataii in curba, dar si jocul. Daca uzura nu e si la partea de jos (am prezentat doar una din trei segmente ale "lalelei"), planetara e buna de intors, si se inlatura bataia.

Eu va arat o rectificare la indemana oricui, fara risc in functionare, mai ales ca nu se umbla la structura materialului de baza, prin incarcare. Nu oricine poate aduce piesa dupa incarcare. la aceeasi duritate care o avea inainte de prelucrare, decat cu aparate de incercat duritatea, care nu stiu cine le mai are. Chiar in spatele casei mele, o intreaga uzina a disparut (prelucrari pentru foraje), care avea asa ceva. O piulita n-am reusit sa prind!
ct-03-tvy
nea Nelu ! O explicatie mai concreta cum se schimba niturile triaxei ?
Triaxa are joc in carcasa de la roata, bine ar fi fost daca erau de dacie planetarele dar nu sunt ,sunt de A 10.
ct-03-tvy
Am rezolvat astazi, gaurire cu M8 a nitului,a 2a etapa gaurie cu M16 M18, confectionate alte nituri M8 cu floare si sudate usor fara supraincalzirea triaxei.
Multumesc nea Nelu pentru explicatia din videoclip!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.