Am si eu o piesa care nu stiu ce e (am pus poze mai jos). Stie cineva sa-mi zica ce e si ce rol are va rog?
Problema ar fi sa iese ulei pe acolo (si nu stiu de ce)
Multumesc
Nu te panica, asa face toate.
Acela e colectorul de la vaporii de ulei, ei se condenseaza acolo si se intorc in baie, restul fumurilor sunt introduse in admisie (dupa filtrul de aer) prin furtunul acela de cauciuc pentru a reduce poluarea.
Tot in admisie sunt introduse si gazele de la esapament (prin intermediul EGR) pana ce sa incalzeste motorul, tot pentru a reduce poluarea.
Problema ar fi ca cele 2 se amesteca si colmateaza destul de urat galeriile de admisie (mai ales daca mergi subturat), uneori chiar blocand supapa EGR in pozitiea deschisa, rezultand o functionare proasta a motorului.
Eu personal am dezactivat acele sisteme, si am prezentat modificarea pe forum, daca ai timp, recomand sa desfaci galeria de admisie si sa o cureti bine.
m-am gandit sa curat galeria dar nu pot acum ca e cancer afara si nu am garaj
momentan am scos tubul acela si am dezactivat EGR-ul si parca merge mai bine ...
mai e timp pt sfaturi pana sa ma apuc
(Ce vrei sa zici prin subturat, adica, cat de turata trebuie sa fie ca sa fie subturata?)
Solenzul
12 Feb 2012, 23:44
Poti considera subturat mersul la o turatie sub 1500 rpm de exemplu. Sau cand mergi cu ea si simti ca "cere o treapta de viteza inferioara celei in care esti acum".
de regula nu mergeam cu turatia sub 1500, o tineam pe la 2, 2 si jumate cam asa
mcr_razvy
13 Feb 2012, 20:37
vezi ca piesa asta are jos un colier care o strange pe o garnitura si cam se uzeaza foarte repede si pierde ulei, ca sa nu schimbi garnitura poti sa tragi de ea in sus foarte tare ca sa se miste de pe santul sau si nu iti mai pierde ulei.
si apropo... cam murdar motorul rau, de ce nu il mai speli si tu, maine daca am timp iti fac o poza cu motorul lu cumnatamiu sa vezi acolo meserie ca e mai curat de cat la altii in masina
vreau sa-l curat dar mi frica ca daca dau cu apa sau altceva cine site ce stric pe acolo
)
(petele alea sunt de la ninsoare... ningea cand am facut pozele)
mcr_razvy
14 Feb 2012, 10:24
eu cam da 1 luna ma duc si spal motorul ii pun doar o punga unde ia aer la filtru si una pe mufa de la calculatorul de injectie si ii da bice cei de la spalatprie cu apa calda si degresanti de a lor, pot sa zic ca singura faca care pot sa dau vine de la spalat este ca uneori pica kilometrajul si nu indica viteza ca mia intrat apa in mufa de la cititorul de viteza din cutie si cand o sa am timp sa il desfac sa il curat si sa ii pun ulei ca sa nu mai oxideze in rest eu unul zic ca merge bine cand este curat nu se unfunda filtru de aer ca nu trage praf si e si estetic
app la mine am patit sa imi murdareasca si filtru de aer in cateva sute de chilometri era negru plun de ulei de la piesa asta, asa ca am desfacut toata carcasa in care este pus filtru care este prinsa pe galeria de admisie si cu piesa asta m-am dus la spalatorie 5 lei si le-a facut bec si acum merge bine.
mie mi-era frica sa nu intre apa pe la mufe, alternator, alea alea
mcr_razvy
14 Feb 2012, 15:30
da cand mergi prin balti si sare apa peste tot pe la motor
da dar nu uda sus
)
marius c
4 Mar 2012, 22:59
daca vrei sa speli motorul acopera alternatorul ,electronica de la pompa de injectie ,calcolatorul de injectie si bateria cu folie si poti sa speli motorul fara probleme sa nu uit acopera si ambreiajul mai bine spus gauara de la senzorul de turatie ca daca intra apa o sa o senzatie neplacuta la pornirea de pe loc ,ambreiajul nu mai patineaza si produce smuncituri pana se evapora apa dupa aceea fara probleme,
mersi mult marius
mecanicosu
1 May 2012, 21:07
Sall am si eu o piesa de solenza 1,4MPI necunoscuta.Daca ma poate ajuta cineva ,ce rol are ochiul magic de la ( nu stiu cum se numste) aeru conditionat din poze ?
E o treaba de la aeru conditionat. Ceva, cred ca, sa vezi daca mai ai freon... mi-a zis mie cineva, dar am uitat
.
Maskatu
1 May 2012, 22:20
QUOTE(mecanicosu @ 1 May 2012, 22:07)
Sall am si eu o piesa de solenza 1,4MPI necunoscuta.Daca ma poate ajuta cineva ,ce rol are ochiul magic de la ( nu stiu cum se numste) aeru conditionat din poze ?
Din ce vad eu in poza, pare a fi butelia deshidratanta. "Ceva" sa vezi daca mai are freon, nu este sigur. Pentru asta exista tester-ul.
Ma rog... are treaba cu aeru conditionat... nu m-am uitat niciodata la aia.
solenza zaz
1 May 2012, 22:43
mecanicosule aia e butelia unde retine freonul si ochiul ala cand vei da drumul la aer vei vedea o solutie verde cum se amesteca asa iti dai seama daca mai ai freon.
mecanicosu
1 May 2012, 22:48
Maine am sa pornesc aeru conditionat sa vad daca se face verde,apropo nu a fost schimbat nici o data freolul de cand e masina ,dar aeru conditionat functioneaza.Ms de raspunsuri
Maskatu
1 May 2012, 22:53
In mod normal freonul nu se schimba, ci doar se completeaza.
solenza zaz
1 May 2012, 23:10
poate sa iti functioneze dar poate nu iti baga rece cum trebuie eu nu iam da drumul 1 an de zile si mia scapat freonul pe unde nu stiu mi sa zis ca pe la garnituri acum nu mai am probleme.
mecanicosu
31 May 2012, 19:53
Sall am si eu o Intrebare, In portbagaj In partea stanga am o gaura, din cate am inteles eu este vorba de gaura de ventilatie,la gaura de ventilatie eu nu am nici o protectie pur si simpu este o gaura si as vrea sa cumpar plasticul care se afla In gaura.Stie cinvea cum se numeste plasticul de la gaura de ventilatie portbagaj? Am cautat pe la magazine dar nu stie nimeni cum se numeste ca sa dea comanda.
bogdanelkva
31 May 2012, 20:14
Extractor aer portbagaj,e de aerisire nu de ventilare. cod 6001545940
Nu cred ca se gaseste in magazine.
Iulikk
31 May 2012, 20:55
Parerea mea este sa lasi gaura neatinsa. Dai o caruta de bani pe un grilaj de plastic...
velceani
1 Jun 2012, 08:03
La fel am si eu lipsa acel extractor.
Nu e problema ca l-as lasa, dar intra apa in portbagaj pe acolo, de a roata si la spalatorie...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.