Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pierdere antigel - Reparatie calorifer
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
vincere
Am Dacia 1300, an 1974, am o pierdere de lichid antigel destul de pronuntata observata in borcan, in conditiile in care am mers cu robinetul de caldura deschis, iar incalzirea pare mai diminuata (dar exista dupa 4-5 km de mers). Nu am observat nimic la radiatorul de racire sau furtunele aferente, IN SCHIMB cand am desfacut grila de sub stergatoare, AM GASIT IN SANTUL DIN FATA CALORIFERULUI, SPRE EXTREMITATEA DE INTRARE A FURTUNELOR IN CALORIFER(stanga, partea sofer) URME/BALTA LICHID ANTIGEL PRELINSA. Furtunele pareau intacte. NU IMI DAU SEAMA pe unde mai exact pierde:

1. DEFECTIUNE ROBINET INCALZIRE ? (mai demult se fortase robinetul intepenit, dar nu am avut pierdere). De unde pot sti si daca se mai gasesc robinete de schimbat, cum se schimba
2. SLABIRE COLIERE FURTUNE TUR ? (par stranse si neumblate din fabricatie)
3. FISURA CALORIFER ? cum se verifica ?
4. Un dop de gheata ? Nu cred si vara pierdeam dar nu depistasem de unde vine.
5. Sa fie colmatat cu calcar- piatra (masina veche) robinetul / caloriferul. Sa ii fac o spalatura cu HCl caloriferului ?

Ce parere aveti care e cauza probabila si cum sa procedez?
tynn
Dupa cele descrise, eu zic ca 99% e spart caloriferul. Remedierea consta in inlocuirea lui. Fiind din aluminiu, nu prea merge reparat...
deceneu32
Calorifer fisurat:fie corpul de aluminiu al acestuia,fie componenta de plastic.S-ar putea sa mai curga si pe unde se imbina cele doua elemente,etansarea sa nu mai fie corespunzatoare.
Da-l jos,umple-l cu apa si vezi pe unde curge.Dar pe gerul asta... smile.gif
danut 69-71
La Dacia ta din 74 , caloriferul este de cupru si doar lamelele radiatoare sunt din aluminiu .
Foarte posibil sa fie robinetul de caldura , el etanseaza pe un oring de cauciuc , la temperaturile astea atat de scazute , tot ce-i posibil sa supureze .

Exista in comert tot felul de solutii de etansare , trebuie doar sa te interesezi la magazinle de specialitate .

Se poate si suda un calorifer indiferent din ce este , exista si sudura in aluminiu .
anghelcatalin1992@yahoo.com
QUOTE(danut 69-71 @ 15 Feb 2012, 02:14)
La Dacia ta din 74 , caloriferul este de cupru si doar lamelele radiatoare sunt din aluminiu .
Foarte posibil sa fie robinetul de caldura , el etanseaza pe un oring de cauciuc , la temperaturile astea atat de scazute , tot ce-i posibil sa supureze .

Exista in comert tot felul de solutii de etansare , trebuie doar sa te interesezi la magazinle de specialitate .

Se poate si suda un calorifer indiferent din ce este , exista si sudura in aluminiu  .
*


daca vrei sa sudezi caloriferul de aluminiu o sa te coste mai mult decat altul nou , daca e de cupru mai se merita sa fie reparat , iar referitor la robinet se gaseste in comert diferite tipuri de robinete ( lam schimbat si eu acum o saptamana numai ca am ales sa il schimb cu unul de cn dar la magazin avea si din acela de 1300 , la pretul de 20 ron
plescaalex
si eu am aceasi problema. azi mam uitat in vasul cu expansiune si am vazut k e sub minim lichidul si era foarte negrul..am dat fuga si am mai cumparat un litru si am completat in vas si in calorifer...maine am sa chem pe cineva sa imi arate cum se schimba apa sper sa invat si asta ...
maho
QUOTE(plescaalex @ 20 Feb 2012, 18:33)
am completat in vas si in calorifer...
*


Poate in radiator, caloriferul e in bord.
plescaalex
da scuze..sunt nou tongue.gif nu stiu cu ce se mananca ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.