Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consum 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
Nayr4m
Salut.

As vrea sa aflu pentru cei care si-au facut consumul la daciile lor de preferat pe injectie cum l-au facut...pentru ca eu am cateva nelamuriri la care o sa imi dati dreptate

Deci cum spuneam nelamuririle sunt: Daca faci consumul prin metoda clasica [ca sa ii zic asa] te uiti la kilometri, te uiti la indicatorul de benzina [sa fie aprins becul ], mergi la benzinarie si bagi 10 litri de benzina...bun [ O sa fac o paranteza cu o intrebare...becul din cate stiu eu se aprinde cand mai sunt 10 litri ? ] continuam acul de la benzina se ridica apoi tu iti faci treaba de zi cu zi pana ti se aprinde becul [din nou] deci ne uitam din nou la kilometri si tragem concluzia cat am mers cu 10 litri...voi tot asa ati facut?

Nu cred ca exista vrun proprietar de dacie care sa fie 100% sigur de consumul lui

Eu tind sa cred ca indicatorul de dacie nu indica tocmai corect nu stiu cum sa va explic dar am impresia ca merge pe trepte adica exemplu: merg la benzinarie sunt pe rosu bag benzina de 15 lei adica nici 3 litri si cand pornesc numai sunt pe rosu....si merg iarasi la benzinarie cand tot pe rosu sunt exact ca inainte bag tot de 15 lei dar raman pe rosu ...adica mai exact cand esti pe rosu [iau exemplul asta] poti sa fii high sau low sper ca intelegeti ce vreau sa spun ... high [adica mai bag de 10 lei benzina si scap de rosu] si low [bag de 10 da tot pe rosu raman ] PRECIZEZ DESI ACUL E IN ACCEASI POZITI LA AMBELE ALIMENTARI


P.S. sper sa nu ma luati in ras si sa ma ajutati in cel mai serios mod
tr04www
Consumul se face dupa metoda plin-plin.
Adica faci plinul, mergi 100 de km si apoi faci iar plinul. De preferat, daca se poate la aceeasi statie si aceeasi pompa.
Dupa indicatorul de benzina, nu se poate afla ceva precis.
Iantela
Pai rezervorul de dacie are 45 de litri. Tu cu 10 sau 15 lei c-am cat ai vrea sa urce acul acela?? Cand se aprinde becul pe rosu asta nu inseamna ca mai ai 10 litri, acum depinde de masina. La mine de exemplu se aprinde rosu cand mai am 6 litri in ea! Oricum nu indica bine acul acela dar totusi trebuie sa bagi de minim 25 lei in ea ca sa se vada acul acela ca depaseste zona hasurata(GOALA)!
sspoitoru
plin-plin e cea mai sigura metoda
ceasul din bord e informativ doar
eu am facut consumul acum iarna prin metoda plin-plin si mi-a dat 16,94% smile.gif
Iantela
17%? radmasa.gif inseamna ca ai probleme cu ea de consuma atat!
Seby Tgv
Iantela,nu inteleg ce e asa de ras.Sspoitoru sunt doua variante: ori ai fost in Bucuresti si ai prins o coada din aia de stai 2 ore pe loc(doua ore mergi si doua stai pe loc),din semnatura se vede ca masina e pe carburatie, deci cel mai probabil e din carburator.
maho
QUOTE(tr04www @ 13 Feb 2012, 23:39)
Consumul se face dupa metoda plin-plin.
Adica faci plinul, mergi 100 de km si apoi faci iar plinul.
*


Da, plin-plin, dar de ce neaparat 100 km ? De regula de 3 simpla n-a auzit nimeni ?
Faci plinul, mergi un nr. de km., (ORICATI), faci iar plinul, si vezi cati km ai facut de la un plin la celalalt, cati litri de benzina a trebuit sa bagi la al 2-lea plin, si, cu "regula de 3 simpla" calculezi cati consuma la 100:
n km (intre 2 plinuri)................... a litri benzina
100 km.......................................x
x = 100*a/n
Ce dracu' o fi asa de greu (mai ales ca mai e un topic dedicat, la "Diverse") ?
Ov
QUOTE(Iantela @ 14 Feb 2012, 09:25)
17%? radmasa.gif  inseamna ca ai probleme cu ea de consuma atat!
*




QUOTE(Seby Tgv @ 14 Feb 2012, 11:28)
Iantela,nu inteleg ce e asa de ras.Sspoitoru sunt doua variante: ori ai fost in Bucuresti si ai prins o coada din aia de stai 2 ore pe loc(doua ore mergi si doua stai pe loc),din semnatura se vede ca masina e pe carburatie, deci cel mai probabil e din carburator.
*



nu e musai sa fie din bucuresti si sa prinda aglomeratie. Daca face numai drumuri de 2-3km de nici nu apuca motorul sa se incalzeasca bine, 17% e un consum normal.
ag02cws
Si mie mi se pare cam mare. Poate pleci cu socul tras, in loc sa mai astepti un minut.
r3d
cea mai simpla metoda faci un full la rezervor,dupa care merge cu ia 100km si ii faci iar plinu,dar trebuie sa ti cont si de stilu de mers smile.gif
Ov
daca tot va arde de verificat consumuri, verificati prima oara ca indicatorul de kilometrii din bord nu arata cai verzi pe pereti smile.gif
r3d
OV bine zis:) verifica cu bornele kilometrice:D
Alexio
Ce care au zis ca iarna asta au consumat 14-16% da au dreptate.

In saptamanile alea cu frig asa am consumat si eu. M-am speriat ce consum am avut. Voi nu calculati asa numai la numar de km ci si la timpul de stat in aglomeratie, derapaje, mers roti in gol/procentul de aderenta.
Toate astea dau consumul.
Cine-mi zice mie ca a mers cu 10% iarna asta minte.

Si pe 1.2cmc 85cp Corsa am scos 11% iarna asta.

Am incercat sa conduc economic + cartoane la radiatoare...
Ov
QUOTE(r3d @ 14 Feb 2012, 15:47)
OV bine zis:) verifica cu bornele kilometrice:D
*



dar nu cu alea de pe a1 ca-s puse la misto radmasa.gif
AndreiMel92
QUOTE(Alexio @ 14 Feb 2012, 16:55)
Ce care au zis ca iarna asta au consumat 14-16% da au dreptate.

In saptamanile alea cu frig asa am consumat si eu. M-am speriat ce consum am avut. Voi nu calculati asa numai la numar de km ci si la timpul de stat in aglomeratie, derapaje, mers roti in gol/procentul de aderenta.
Toate astea dau consumul.
Cine-mi zice mie ca a mers cu 10% iarna asta minte.

Si pe 1.2cmc 85cp Corsa am scos 11% iarna asta.

Am incercat sa conduc economic + cartoane la radiatoare...
*


eu am mers 8-9 iarna asta dry.gif bineinteles, cartonul din fata, nelipsit smile.gif)
sspoitoru
QUOTE(Ov @ 14 Feb 2012, 13:23)
Daca face numai drumuri de 2-3km de nici nu apuca motorul sa se incalzeasca bine, 17% e un consum normal.
*



exact si in plus masina nu e menajata de loc, e masina folosita zilnic indiferent de vreme...
nu mi-se pare mult 17% tinand cont de nametii si gradele in minus prin care a trecut naughty.gif

ps.asta vara bv->ct si ct->bv 6.25% la 70km/h cu 1.3, 4 trepte smile.gif
BennyORWO
Consuma mult iarna,mai ales cele pe carburatie,care trebuie lasate 10-15 minute sa se incalzeasca,plus ca folosesti aeroterma care si asta adauga la consum.
Eu va pot spune ca saptamana trecuta am facut plinu la masina(55 litri),am rezervorul schimbat biggrin.gif ,si am facut urmatorul drum de unde am facut plinul:Alexandria-Bucuresti(Berceni)100 km-Berceni-Giulesti 11 km-Giulesti-Alexandria 100,in total aproximativ 210 km.
In acesti 210 km cu tot cu Bucuresti,am consumat undeva la 35 litri,poate a consumat si mai mult la deoarece a mea e 1.4.
Ca sa va dau un alt exemplu,asta vara am facut un drum Alexandria-Podu Turcului(BC) aproximativ 400 km cu 35 litri,si aveam si motorul nesegmentat.
Minel
QUOTE(BennyORWO @ 14 Feb 2012, 21:06)
Consuma mult iarna,mai ales cele pe carburatie,care trebuie lasate 10-15 minute sa se incalzeasca,plus ca folosesti aeroterma care si asta adauga la consum.

*




De unde atata timp ... motorul se incalzeste in sarcina nu functionare in gol ...... chiar si la -20 grade . mai mult de 2-3 minute pana dau jos zapada si am si plecat ,ralanti stabil la 800 , nu o turezi pana nu urca apa la vreo 60 grade mai mult de 2500 rpm ......

Ca o paranteza , ceea ce scriu eu , o sa scrie si restul de colegi care , cam stiu cu ce se manca motorul de dacie

Numai bine si bafta ! smile.gif
BennyORWO
Eu zic ca depinde si de masina/motor,eu stiu cum este a mea,si stiu cum sa o tratez smile.gif
Eu pana nu o las 10-15 minute sa se incalzeasca,nu plec...deoarece daca plec mai devreme,da rateuri in carb,etc.
N E S
Atunci ai probleme daca face urat la rece. Eu pateam asa iarna trecuta pana am reglat cum trebuie avansul si carburatorul curatat si reglat. N-are voie altfel.
Eu la -12 grade am coborat la masina, dat cheie cu socul tras jumate, dupa nici 10 secunde dupa ce a pornit imping socul si are ralanti stabil la 500 pana se mai incalzeste. Iar pe loc nu stau nici 2 minute si am plecat.
Deci verifica ce e de verificat: platini, bujii, avans, carburator si sa nu iti traga aer fals pe undeva.
Spor!
BennyORWO
Bujiile sunt noi,nu cred ca au 1000 km,sunt bujii Sinterom,carburatorul este curatat,i-am pus jigloare noi,nu trage aer fals,avansul este reglat corespunzator...platina nu am verificat-o niciodata.
Cred ca da si ea saraca semne de slabiciune,ii ajung 18 ani sa ruleze intruna...

Andyno
Nayr4m : depinde ce tip de indicator de benzina ai in bord. eu la injectie am tipul cu becul mic in stanga si la cea pe carburator am cu ditamai becul separat de bord...takosan.
la injectie are cam 5 l cand se aprinde, iar la carburator am vro 13 litri.

consum carburatie in 10 km cat ii fac pana la work. 100 km cu 100 lei. super tare..dar dimineata o las la 2000 ture sa se incalzeasca.
consuma injectie: in jur de 10 l...parca cu 1 l mai mult...dar motorul se incalzeste in 10 min la 80 grade.

am fost luni pe viscol la oltenita pe un viscol de ma batea vantul si in masina. apa nu a scazut de la jumate pe tot drumul.
nameti...mai mult rotile mergeau in gol.
buc-oltenita vro 150 km dus-intors am consuma in jur de 7 la suta...una s a putut s a mers si cu 90.
cu dacia pe carburatie.

in legatura cu incalzitul mai repede in mers: daca plec cu ea rece(merge ok daca nu bag piciorul in ea) ajunge apa pe la 60 grade si eu deja am aj la work...canci caldura, geamuri dezaburite etc.
daca o las la 2000 ture 10 min deja apa 60 grade ...caldurica in masina...si pana la work se mai zi incalzeste mai bine.

la hilux pot sa scot si radiatorul ca nu se mai incalzeste radmasa.gif ...debea, debea in 20 km.
taicamiu o lasa de la 30 la 60 minute la 1400 ture sa se incazeasca..cand au fost gerurile mari.
N E S
Benny aici s-ar putea sa fie cu probleme. Cand ai luat jicloarele le-ai verificat sa fie la cote sau le-ai cumparat si montat direct? Spun asta pentru ca jicloarele care se fac acum si se gasesc la magazine sunt niste mizerii decalibrate de iti vine sa le dai foc. Verifica sa nu cumva sa fie cu probleme ca o sa iti faca zile fripte de acum incolo. Eventual incearca si vezi cum se comporta daca pui setul ei original.

Cat despre platina, daca ai aprindere electronica ceva...te mai scuteste de verificari la platini si la mareste durata de viata dar tot mai trebuie verificate din cand in cand.
Eu iti zic din proprie experienta ca rateurile in carburator si mersul in suturi la rece nu constituie un comportament normal al masinii.
Spor la verificat si tine-ne la curent!
BennyORWO
Aprinderea este de la mama ei din fabrica,nu e electronica.
Eu totusi tind sa cred ca buba este din carb,cum ai spus si tu NES,despre mizeriile acelea de jigloare,asa este,ai perfecta dreptate,dar nu am cum se le mai pun la loc pe cele originale,deoarece nu le mai am.
Ma tot bate gandul sa montez alt carb,tot carfil,sa vad cum se comporta.
Si acum,daca tot am deviat de la subiectul omului,am totusi o nelamurire:de ce dimineata,cand trag socu la maxim,dupa 4-5 secunde de functionare,motorului ii scade turatia,trepideaza rau,si moare.Este posibil sa fie din carb?
N E S
Precum spuneam, faptul ca jicloarele sunt decalibrate duce la un consum marit. De aici mersul motorului cu probleme. Din cate stiu, asta pentru ca sunt patit, daca motorul merge urat cand tragi socul, este pentru ca ai un amestec foarte bogat, si benzina nu arde complet.
Eu te-as sfatui sa cauti aici pe la sectiunea Bursa niste jicloare de 1.4 de la mama lor, sau mers la magazin si masurate jicloarele si cumparate cele care sunt la cotele care trebuie.
Daca iei un carburator nou tot aia e, ca jicloarele sunt la fel. Ba mai rau, pot aparea si alte surprize.
sspoitoru
QUOTE(BennyORWO @ 15 Feb 2012, 00:39)
de ce dimineata,cand trag socu la maxim,dupa 4-5 secunde de functionare,motorului ii scade turatia,trepideaza rau,si moare.Este posibil sa fie din carb?
*



se ineaca!
dupa ce o pornesti impinge putin socul inapoi
Nayr4m
Am vazut mai sus ca atunci cand aeroterma e pornita creste consumul...de ce ? eu credeam ca doar de la AC creste consumul
AndreiMel92
1. e un consumator electric foarte bun.
2. raceste apa calda care vine de la motor
Nayr4m
Pai daca e un consumator electric foarte bun..sa isi ia curent din baterie...tot nu inteleg ce treaba are benzina

De ce raceste apa calda care vine din radiator...ca sa dea caldura in masina :-?

Nu inteleg
Deci vorbesc strict de aeroterma de dacie iarna
bostan22
poate stiai ca dupa ce ai pornit motorul nici un consumator nu se alimenteaza de pe baterie ci de pe alternator...iti pot da un sfat dar depinde de tine...scoate bateria cu motorul pornit si aprinde farurile la relantiu...dar pt f putin timp ca risti sa bagi 14-15 v.STIU CA E GRESIT!
Motorul functioneaza cel mai bine in plaja 89-95 iar apa calda scoasa din motor o baga in caloriferul de la caldura pe care o raceste aeroterma sufland in el.Daca motorul nu ajunge la 90 grade consuma mult si se uzeaza prematur.
In concluzie orice consumator electric il folosesti in mers are efect asupra consumului.Putin dar influenteaza,iar racirea lichidului la fel.
Iar ca practica...sa te convingi cand e frig porneste motorul cu caloriferul de la caldura inchis.Daca ai termostat bun o sa ramai uimit cat de repede se ridica apa,iar cand dai drumul la calorifer scade instant:)
AndreiMel92
QUOTE(Nayr4m @ 16 Feb 2012, 14:44)
Pai daca e un consumator electric foarte bun..sa isi ia curent din baterie...tot nu inteleg ce treaba are benzina

De ce raceste apa calda care vine din radiator...ca sa dea caldura in masina :-?

Nu inteleg
Deci vorbesc strict de aeroterma de dacie iarna
*


exact cum spune colegul . atunci cand ai motorul pornit aeroterma e actionata de alternator. ca altfel ai ramane fara baterie biggrin.gif orice sarcina adusa alternatorului face ca acesta sa opuna o rezistenta egala cu cantitatea de energie furnizata. Si odata ce apa calda venita de la motor este "racita" de aeroterma , automat temperatura motorului nu ajunge sa atinga punctul de 89-95 grade unde poti atinge cel mai mic consum rolleyes.gif
a si..nu se scoate bateria in timpul functionarii motorului. risti sa ramai fara instalatie electrica biggrin.gif
bostan22
Asa e colegu...doar ca daca o lasi la relantiu...si ai alternatorul bun fara variatii de curent nu cred sa patesti ceva eu unu de multe ori porneam cu bateria mea si schimbam bateriile ca sa o incarc pe cea a prietenului meu etc.Stiu ca e periculos dar voiam sa-i demonstrez ca,toti consumatorii se alimenteaza de pe alternator:)
BennyORWO
Azi am facut plinul,si dupa un drum de 70km am completat cu benzina dintr-un bidon gradat,si spre surprinderea mea,am completat cu doar 4.5 litri.
Urmand sfatul lui Maho cu regula de 3 simpla,mi-a iesit un consum de 6.5%,tinand socoteala ca 10 km am mers si in oras,si plus ca mai aveam 100 litri de benzina in bidoane puse in portbagaj.
Nayr4m
Va multumesc mult pentru raspunsurile voastre ... oricum mare lucru nu am inteles.

Bostan am facut si eu treaba cu bateria in timp ce masina era pornita...mai exact am pornit-o cu bateria altcuiva si dupaia am pus-o pe a mea...si am ramas uimit prima oara tongue.gif

Oricum ideea am prins-o aeroterma pornita creste consumul..deci pentru un consum mai mic am sa merg cu aeroterma oprita ... si o sa o pornesc sa mai fac putina caldura din cand in cand


Dezaburirea pe spate creste consumul?

Daca am gresit va rog corectati-ma si nu ma injurati e prima masina din familia mea tongue.gif [inteleg mai greu ca nu le am cu termenii astia...daca se poate mai "babeste" ]
dandee
mie nu imi urca decat foarte rar la 90 acum iarna! sa fie din pricina aerotermei? o tin mai mereu pornita...
Andyno
cica daca dai drumul la aeroterma scade temp la apa smile.gif))))))

cu aeroterma pe 4 si nu scate deloc temp...masina nu consuma mult din cauza aerotermei..in special asstea pe injectie.
la dacia pe injectie acum ca s a mai incalzit putin...apa e la jumate la relanti in 5 min.
recinalcol
Pai nu e logic sa scada temperatura?
Aeroterma sufla aer rece din exterior prin radiatorul de caldura.
Chiar daca nu se vede pe ceas,de scazut o scade.
Acum nu stiu exact cat influenteaza aeroterma,farurile,dezaburirea consumul dar cand aprinzi mai multi consumatori nu scade turatia motorului si apoi calculatorul (in cazul injectiei) o ridica?
Asta nu inseamna consum in plus?
N E S
Nu, deci hai sa lamurim problema. Lichidul de racire al motorului nu poate sa ajunga la o temperatura mai mica de 90 de grade din cauza ca sufla ventilatorul in calorifer. Luati in vedere faptul ca totusi lichidul nu stagneaza, ci el circula prin circuit.
Momentul critic in care motorul depune efort sa incalzeasca lichidul, este atunci cand motorul ajunge la 90 de grade, noi deschizand si circuitul din habitaclu, temperatura lichidului scazand cu cateva grade. Dar termostatul are joc continuu de inchis/deschis astfel se mentine acea temperatura de 90 de grade, astfel consum mai mare nu avem.

Sper sa ma fi exprimat cat de cat bine, si sa se inteleaga, sunt rupt de oboseala dupa doua nopti nedormite si pot gresi.
Cheers!
recinalcol
Nu cred ca a zis nimeni ca temperatura motorului nu mai ajunge la 90 de grade.
Lichidul de racire ajunge la 90 de grade dar putin mai greu,pentru ca aeroterma nu este destul de puternica sa raceasca in totalitate lichidul.
Cum ai zis si tu N E S cand dai drumu la caldura,scade PUTIN temperatura.
Asta ar mai fi si una din cauzele pentru faptul ca iarna ELV pornesc mai tarziu sau chiar deloc,pe langa faptul ca motorul se raceste datorita gradelor cu minus.
Sper ca m-am facut destul de inteles blink.gif
N E S
Da dar ce am vrut eu sa pun in evidenta este ca nu se justifica un consum extraordinar din cauza ca scade PUTIN temperatura apei. Eu m-am referit strict la momentul in care se deschide al doilea circuit de caldura, cand lichidul rece scade temperatura cu cateva grade. Atunci masina consuma, dar nesemnificativ.
recinalcol
Normal,ca doar nu o creste consumul cu 100%
Chiar si daca ai toti consumatorii porniti,consumul nu o sa creasca decat foarte putin,nu stiu cat de sesizabil este.
bucatzel
jiglere, aprindere electronica, aeroterma, lichid de racire, si-am ochit si-un timp de incalzire la hilux pe aici. Asta ca sa nu se mire lumea de ce la urmatoarea derapare spre off-topic o sa ma supar. Omu' o pus o intrerbare simpla.

Catre initiator. Orice consumator electric ajunge pana la urma sa-ti influenteze consumul de benzina. Curentul nu pica din cer.

Cat despre metode de calcul a consumului la dacie, exista o singura metoda.

Te duci intr-o anume pompa, faci plinul. Notezi numarul de km la care ai facut plinul. Te plimbi pana consumi aproape toata benzina. Te duci inapoi in aceeasi pompa, faci iarasi plinul. Cu numarul de km parcursi, cantitatea de benzina pusa la a doua alimentare si regula de 3 simpla vei afla consumul mediu al masinii tale.

Acest rezultat are si el o marja de eroare. Daca matematic ti-a iesit 16,74%, poti sa spui linistit ca-ti consuma undeva intre 16.5 si 17. Ca mai sigur de-atat n-o sa stii niciodata.

Si daca bagi tot cate 3 litri in rezervor, sincer, poate ar trebui sa lasi masina acasa. Consumi jumate din benzina aia mergand pana la pompa si inapoi.
Nayr4m
Ms bucatzel si restul colegilor bineinteles
maho
QUOTE(BennyORWO @ 16 Feb 2012, 20:15)
...mi-a iesit un consum de 6.5%,tinand socoteala ca 10 km am mers si in oras,si plus ca mai aveam 100 litri de benzina in bidoane puse in portbagaj.
*


Consumul ala e f. bun, mai ales ca-i iarna, dar...pe cine te pregateai sa ataci, cu bomba-n portbagaj ?
BennyORWO
QUOTE(maho @ 17 Feb 2012, 13:49)
Consumul ala e f. bun, mai ales ca-i iarna, dar...pe cine te pregateai sa ataci, cu bomba-n portbagaj ?
*


Am fost rugat de cativa consateni sa le cumpar cateva zeci de litri de benzina,pentru zile negre,mai ales cu vremea asta ca este imprevizibila,sa aiba oamenii rezerva de combustibil in masinile lor.
Personal,ma bucur ca am putut determina consumul de combustibil,si ca am reusit sa ajung la un consum foarte redus,dar asta implicand un mers batraneste:vitezele schimbate la 2000-2200 RPM,si viteza maxima 70 kmh.
sebymesteru
Pai din cate imi aduc eu aminte dintr-o anumita carte consumul la Dacia 1300,cu 2 persoane la bord si la viteza de 80km/h pe sosea era fix 6,5%. Asta avand in vedere un carburator corect reglat,presiune corecta in pneuri,unghiurile la roti reglate corespunzator si cutia in 4 trepte de pe 1300. Daca o luam teoretic, la acelasi motor,cu o cutie in 5 trepte,la 90km/h,consumul ar trebuii sa fie aproape acelasi,cam maxim 7%,asta luand in considerare faptul ca odata crescuta viteza,creste si forta pe are o intampina masina cand taie aerul. Plus ca multi au aprinderea nepusa la punct si mai ales acum pe timp rece,merg cu socul tras de pute 5 metrii in urma lor a benzina si se mai mira ca Dacia consuma mult.E de la sine inteles ca acel consum nu poate fi obtinut decat mergand nu neaparat babeste,mai degraba economic. Nici Oltcit-ul nu cosuma mult,insa lumea se plangea ca mananca 15%,asta avand in vedere ca avea si carburator dublu-corp. Nu poti sa mergi sportiv si peste 100 si sa consumi 5%. Ca o exemplificare: Un Golf 4 diesel 1,9 de 101cp ar trebui sa aibe consumul afara in jur de 5.5-6. Daca am mers economic cu el,asta nedepasind 90-100km/h si cu acceleratia cat mai constanta,am scos chiar 5%. Daca ii dai un pic de talpa si mergi mai sportiv,ajungi pe la 7-7,5%. Mai departe calculati cum credeti voi de cuvinta.
Nayr4m
Bine zis seby
plescaalex
buna seara... sunt nou in ale meseriei sa ii zic asa si am si eu o intrebare....anu trecut prin august mi-am luat o dacie 1310 din 99 mergea stat ..ma rog cu problemele de rigoare ba pica pompa de apa ba electromotorul,dar pe atunci lucram si am bagat cv bani in ea si e destul de buna acum. ce vreau sa va intrb : daca merg cu gazolina se poate intampla ceva.??/
nikuniku
plescaalex citeste asta si te vei convinge singur
http://www.daciaclub.ro/GPL-vs-gazolina-t48367.html
Kiraly
bagamias picioru mai aveti gazolina?? la noi e numai trecut..mie nu-mi lipseste deloc ca manca motorul de tot dar faceam portofel gras din gazolina;)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.