Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia din 97
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
radu.u
In primul rand vreau sa va salut pe toti caci e primul meu post !

Am mare nevoie de masina si nu reusesc nici un ruptul capului sa ma folosesc de ea sad.gif
Povestea mea este urmatoarea:

Plecat la munca in strainatate de aproximativ 3 ani , masina a ramas in garaj.
Acolo a prins rugina destul de multa.

Problema este ca nu reusesc sa o pornesc nici in ruptul capului, am citit cateva sfaturi date la alte persoane, dar nu se leaga....

Am facut urmatoarele:

Am verificat benzina in carburator in camera plutitorului si este, dupa ce am dat la cama.

Am ars benzina si arde, caci ma gandesc sa nu se fi decantat sau sa fi vre-un efect de e veche de 2 / 3 ani. Sa completez oare cu vreo 10 / 20 l de benzina ?

Am verificat sa nu fie inghetat radiatorul, e OK.
Lichid de frana , este.

Am verificat capacul delcou si e in regula.

Platina am curatat'o, era impuscata.

M am uitat prin filtrul de aer si nu este nimic inghetat.

Am dat cheie, si abia haraie se invarte ametit.


Apoi am scos bujiile, erau umede si afumate, m am dus in casa, le-am incalzit curatat, alta cheie, iarasi ude. Am mai repetat o data si nu le-a mai umezit. Apoi ca s-a descarcat si bateria, am incarcat-o si am bagat bujii noi dar tot nu porneste. La fel, Har har har.

Am dat delcoul maxim stanga am dat cheie nimic, maxim dreapta nimic.

Am venit cu alta baterie puternica de duita, a invartit un pic mai repede dar dupa 1 secunda incepea sa moara. Bateria era incarcata foarte bine.

Pe capacul decoului era pe conectorii aia din interior putina verdeata din aia de se face si pe baterii, scuzati-ma dar nu stiu cum ii zice rolleyes.gif . Am curatat'o dar nimic.
Fisele de la delcou sunt in regula, dar nu am vazut nicio scanteie la o incercare...
Fisa centrala nu am schimbat'o caci pare in regula bine, am una de rezerva totusi, as putea sa o schimb.

Butoiasul sau condesatorul e oxidatat tare si am mai conectat unul care l-am gasit prin garaj...

Ce sa fie , ca e intepenita bine.
Placutele de frana sunt si ele lipite bine cu rugina de discuri, la fel si discurile sunt ruginite bine.
Ma gandesc sa chem un prieten si sa ma traga pana o dezamortesc usor usor....

Am un mecanic la 10 m cu service dar ma credeti ca nu vine sa ma ajute cu bani ? face alte masini dar nu dacii.... s-a ajuns lumea...

Eu ma gandesc ca o fi electromotorul ???? cam toata viata masinii a avut probleme cu electromotoarele..... am schimbat destul de multe ....

Daca o trag sa las bujiile noi sau sa le bag pe alea vechi ? mi-e frica sa nu le distrug pe alea noi...

toate incercarile pentu pornire, motorul doar invartea ametit, fara viteza si nu tusea deloc....

Multumesc anticipat.... unsure.gif unsure.gif
Kiraly
deci daca zici ca scanteie nu este, degeaba dai la automat..trebuie verificata bobina daca este buna, platina daca e buna daca zici ca era impuscata si sa fie reglata bine.nu trebuie sa dai la automat ca sa verifici daca da scanteie:cu fisa centrala conectata la bobina celalalt capat a fisei scoti din capac si tii la 1cm de blocul motot pui contactul si misti cu o surubelnita de platina sa inchida-deschida..trebuie sa dea scanteie.daca nu da verifica alimentarea bobinei iar daca are si curent atunci e bobina defect. bafta
Kanutza_77
1. Intai verifica bujiile,bobina,fise intrerupte,platina, capac delco, lulea, rezolva problema cu scanteia,metoda de a testa o bujie este scrisa mai sus...
2.Eu as zice sa pui cateva picaturi de ulei in capul pisotanelor.Sunt destul de sigur ca s-a format rugina in cilindrii. Mai ales daca zici ca electromotorul lucreaza din greu...
3.Schimba uleiul din motor si cutie.
4.Schimba lichidul de frana
5.Schimba antigelul
6.Cat de tentat ai fi, nu o accelera mult cand o pornesti,las-o sa mearga la ralanti
7.Dupa atat timp este posibil ca garniturile de la pompa de frana,cilindrii,etrieri sa fie coapte/mancate de lichid deci merita verificate.
8.Posibil ca si benzina sa isi fi modificat proprietatiile deci pune doi litrii de benzina intr-o sticla si baga furtunele direct in sticla.
9. Bateria zici ca e buna deci o excludem!
Astea imi vin acum in minte...Daca aveti de completat sau obiectat astept pareri!
dacia98
Dupa opinia mea o platina impuscata mai bine se inlociueste->am patit eu odata tot asa.....m avut impuscata am curatit dar tot n-a pornit, dupa ce am inlocuito a pornit la un sfert....deci merita incercat si asa....
bafta
radu.u
va multumesc frumos pentru ajutor. uite asta ma deranjeaza la masina, ca nicio data nu stii sigur ce anume e.... trebuie basbaiala si eventual trebuie schimbat cat mai multe piese pana o ia.
Cat mai costa o platina ? si de care sa cer ?

Chiar nu stiam ca pot produce aceasta scanteie fara a invarti la cheie, ceea ce intr-un final ducea la epuizarea ei.
Am incercat varianta cu fisa centrala si bagat contactul, dar intuitia mea este ca ceva fac gresit... am indepartat si am apropiat platina si repede si usor, dar nu am nicio scanteie la fisa in apropierea bloc motorului.... si asta e foarte murdar de o foaie asa de rugina... dar presupun ca nu este o problema pentru scanteie nu ?

Cu contactul as putea face proba asta doar la fisa centrala nu ?
celelalte trebuie neaparat sa invart la automat , sau exista un secret si aici ?

Astazi am si parfumat'o cu sprai de rugina sub capota si sub rotile din fata, la etrier si placutele de frana. Era totul mort.

Eu ma gandesc ca o plimbare trasa nu i-ar face rau sa o dezamortesc putin ? as face rau daca fac asta ?
Costy2000
QUOTE(radu.u @ 21 Feb 2012, 20:35)
va multumesc frumos pentru ajutor. uite asta ma deranjeaza la masina, ca nicio data nu stii sigur ce anume e.... trebuie basbaiala si eventual trebuie schimbat cat mai multe piese pana o ia.
Cat mai costa o platina ? si de care sa cer ?

Chiar nu stiam ca pot produce aceasta scanteie fara a invarti la cheie, ceea ce intr-un final ducea la epuizarea ei.
Am incercat varianta cu fisa centrala si bagat contactul, dar intuitia mea este ca ceva fac gresit...  am indepartat si am apropiat platina si repede si usor, dar nu am nicio scanteie la fisa in apropierea bloc motorului.... si asta e foarte murdar de o foaie asa de rugina... dar presupun ca nu este o problema pentru scanteie nu ?

Cu contactul as putea face proba asta doar la fisa centrala nu ?
celelalte trebuie neaparat sa invart la automat , sau exista un secret si aici ?

Astazi am si parfumat'o cu sprai de rugina sub capota si sub rotile din fata, la etrier si placutele de frana. Era totul mort.

Eu ma gandesc ca o plimbare trasa nu i-ar face rau sa o dezamortesc putin ? as face rau daca fac asta ?
*





platina sa cumperi doduco, mai poti incerca sa vezi daca iti da scatei in felul urmator: pui contactul si scoti fisa centrala si apropri de carcasa alternatorului la circa 1cm,si invarti usor de palele la ventilator (sau de curea de la ventilator asta daca ai elv si nu ai pale la ventilator)daca tot nu vrea incearca cu alta bobina.
Cu tarsul nu stiu ce sa zic mai bine las pe alti sa zica ca nu stiu ce sa spun,dupa mine as lasa-o asa pana o pornesc si dupa aceea sa ma apuc sa desfac fiecare roata in parte si sa curat de rugina si daca trebuiesc schimbate garniturile de la etrieri si pistonase acuma bafta biggrin.gif





ilieaxx
ganditi-va si ca daca omul a zis ca a pus o baterie care era sigur ca e incarcata,dupa ce a schimbat bujii noi si frecat platina,nu ma pricep,dar am mai intalnit situatia asta,s-ar putea sa aiba un scurt in electromotor,avea un prieten tot asa o baterie si dadea o data la automat si murea si a crezut ca e bateria stricata si mi-a dat-o mie si am mai folosit-o doi ani dupa aceea,a mers la mecanic ,dupa ce si-a luat baterie noua si a spus ca are un scurt in electromotor ,cei care va pricepeti poate stiti sa explicati mai bine fenomenul,ma scuzati daca am gresit cu ceva,am avut o dacie mai veche care era stata doar de 8 luni de zile si nu stiu daca am gresit cu ceva,dar nu am mai avut rabdare sa stau sa frec platini sa verific,am tras-o direct cu alta masina si cam dupa 200 de metri ,fara exagerare spun 200 de metri,a pornit, am tinut-o accelerata in jur de 2000 de ture pana s-a saltat presiunea la ulei si temperatura apei,si dupa aceea nu am avut pb cu ea pornea ,mergea destul de bine
radu.u
pai eu am incercat cu o baterie de passat... abia haraia, apoi am pus una de la o dubita, care e aproape de 2 ori mai lunga decat una de dacie si nimica.

Service-ul care e la 15 pasi de garajul meu mi-a zis sa cumpar baterie. Noroc ca nu m-am luat dupa capul lui ca dadeam bani aiurea pe baterie.
Repet, toata viata am avut probleme cu electromotoarele masinii, nu stiu ce se intampla dar nu au viata lunga. Ceva le omoara. Mecanic nu sunt, ci un simplu om cu alte ocupatii, masina o basbai eu ca o pasiune.
As fi preferat sa vina mecanicul sa ma ajute , dar nu vrea nici cu bani.

Voi incerca sa vad de procude scanteie asa cum mi-ai zis acum, dar daca nu o ia, o trag un pic sa vad ce zice. Oricum sunt nevoit sa o trag macar pana la alt service....

Sa va mai zic ca mecanicul incepea sa tipe la mine ca nu are timp, ca si cum il deranjez ca IL ROG sa vina sa-mi repare masina pe BANI ? Pai imi venea sa-i zic vre'o doua dar.... nu sunt ca el

stiu ca sa repar masina ca la carte implica multa munca fizica (aici ma refer la roti), dar timpul nu ma lasa. Masina o voi folosi la carat materiale de constructie. Nu am pretentii sa mearga brici, doar sa porneasca
PH-06-BOA
Impresia ca gresesti ceva, e adevarata, pentru ca nu ti se spune complet. Daca motorul e oprit cu platina deschisa, si cred ca asa e de cand ai verificat distanta, n-are cum sa dea scanteie. Roteste de motor pana coboara platina de pe varful camelor, si atunci misti de ea cu ceva, sa vezi daca da scanteie, cu contactul pus. Mai intai vezi daca vine curent la bobina, plusul ei. Pune contactul cu platina deschisa, sa nu se incalzeasca, adica pe varful camei ca si cand vrei sa vezi distanta, sipune o lampa pe masa si surubul de la plusul bobinei. Daca se aprinde, vine curent la bobina. Daca nu, e contactul defect. Pune un fir direct de la plus baterie la plus bobina, si fa jocul platinei, cu pintenul in gol, intre varfurile camei, si atunci trebuie sa ai scanteie la fisa centrala. Nu e nevoie sa pui contactul, ca firul tine locul lui. Daca ai scanteie cu firul pus, poti sa incerci pornirea la cheie, dar tot cu firul pus. Daca nu mai invarte, ori incalzesti uleiul ori il schimbi cu unul mai subtire (10W), dar vine vara acum, si pornita odata, nu vei mai avea probleme. Deci ori incalzesti uleiul sa poata invarti usor, ori o tragi, dar firul il legi inainte de a o trage, sau pui platina pe varful camei, legi firul, si asa nu mai conteaza cat stai , numai sa nu rotesti motorul inainte de a fi tras. Cu discurile ruginite, e cam greu si de tras. E posibil ca si electromotorul sa fie, nu chiar bun. Azi am avut unul, care doar pe 2mm la rotor, atingea de bobina de la stator, facand sa se invarta doar la jumatate de turatie in gol, si se si incalzea. Mai ca nici nu se observa ca atinge. Daca te uiti atent, gasesti defectul stricat. Ti-am dat si un mesajla PM.
Si scrie pe fiecare rand, c-am tocit tastele alergand pe text.
Axll
daca ai scos platina si ai puso laloc ai facut si distanta? vezi ca e o problema si asta. iar ca sa ii reglezi aprinderea pui contactul, scoti fisa centrala din capacul delcou si misti delcoul pina unde vezi ca da scinteie ( de ladreapta spre stinga) si unde a dat scinteie misti un pic inapoi (cam2-3 mm). si incearca dupa asta sa ii dai la automat. problema ca abia invirte, e foarte probabil sa fie de la ulei. e bine sa schimbi uleiul. dupa o perioada se face foarte viscos, tinind cont ca masina a zacut 3 ani.
apropo. de unde esti?
radu.u
PH 06 BOA, mersi de sfaturi si de PM. Observ ca eu nu pot da, o fi o problema de posturi...
Sunt din Iasi, iar daca vreti sa stiti numele sau locatia service-ului care ma refuza va pot spune cu mare placere.

Apropo de reglajul platinei, va zic cum l-am facut:

Dupa curatarea ei, am invartit de elicie pana cand aceasta s-a apropiat la maxim, adica a coborat. Apoi am bagat o foia indoia in 2 sa am aproape o distanta de 2 mm intre cele 2. Atunci am strans surubul piesei de jos. Practic cand invart elicia platina nu face nicio data contact cu cea de jos. Distanta maxima intre cele doua fiind la maxim 2 mm.

Apropo de ulei, chiar aveam nevoie cateva zile in urma sa ung ceva cu ulei si am gasit un bidonas cu un ulei folosit la masina. Este nou nefolosit, dar vreau sa va zic ca este foarte foarte vascos. Prima impresie a fost ca era inghetat.

Revin maine dupa alte incercari sa va povestesc ce s-a mai intamplat cu masina. Ii voi face si cateva poze sa va arat cam despre ce este vorba,
PH-06-BOA
Axll, de ce te grabesti? Eu am femeia care casca si da din craci singura in pat, iar eu stau alaturi si va scriu, dar cred ca complet. De ce nu-i spui sa puna si pistonul nr. 1 in compresie? Daca pistoanele sunt la jumatatea cursei, delcoul tot acolo va da scanteie?
Mie-mi place omul... dar mai mult femeia!
Lucian MC
Daca esti din Iasi vin eu pana la tine si te ajut sa pornesti jucaria.
radu.u
sigur am nevoie de un ajutor in plus, din partea unei persoane care stie macar mai multe ca mine.

cu mare parere de rau, sa pun pistonul 1 in compresie ma depaseste... dar sunt dispus sa invat.

Luciane, daca timpul te lasa sa-mi faci o vizita , da-mi de stire sa vedem cum face de o intalnire.

Stiu ca nu e bine la volan, dar pot plati si cu vin fier, sau palinca daca doresti smile.gif
Lucian MC
Stai calm . Maine trec pe la tine cu un electromotor refacut de mine sa eliminam si posibilitatea asta si vedem cum facem sa o pornim,Pot fi si firele foarte bine care duc de la electromotor la baterie ,am schimbat pana acum 3 seturi tot dand vina pe electromotor,mai ales daca au stat.
radu.u
greu cu dacia.....

Imi dai te rog un mesaj privat cu un numar de tel, sa te pot suna maine ?
Eu nu pot trimite mesaje...

mersi anticipat.
Kiraly
eu zic ca e greu cu celelalte masini..pana ce iei o dacie buna de 2000de lei si ajungi cu ea oriunde ca si cu o masina straina, iar cand are ceva o repari in curte mi se pare ca nu e greu..vezi ca avem un coleg foarte bun Lucian si o sa te ajuta maine sa prinda viata babuta ta. cat despre frane nu forteaza cu trasul ca nu rezolvi nimic numai topesti placutele: da jos pe etrieri si curata-le schimba garniturile si daca este cazul si pistoanele
radu.u
Ce sa zic, masina arata binisor avand in vedere anul din care este.
A fost a mamei mele, luata de noua. Timp de aproximativ 9 ani (2006) daca nu gresesc abia facuse 3 / 4 mii de kilometri. Maicamea are rau de masina in sensul ca ametea chiar la volan si a lasat-o sa rugineasca in garaj.
Abia in 2006 cand am obtinut eu permisul am inceput sa circul cu ea. Cand apareau probleme ma termina de bani. Pai oameni buni, am avut multi prieteni cu dacii, dar nimeni nu-mi zicea ca lua piese de milioane sa o repare.
Nici nu-mi amintesc cate electromotoare am schimbat. Pornea bine dupa ce le schimbam, dar nu duceau mai mult de 2/3 luni.... Intr-un timp m-am saturat sa repar atata masina. Ori experienta mea cu mecanicii a fost una foarte proasta ori ceva pe " interior " distruge piesele.

Aici pot mentiona ca nu sunt un sofer care abuzeaza de pedala, sunt chiar foarte linistit.

Mecanicul masinii a fost persoana de langa mine, iar electricianul .... sa zicem ca este * foarte scump pentru munca care o face. * ( un mod mai elegat de a zice hot )


Chiar am ramas impresionat sa vad ca mai sunt persoane care vor sa ajute. Sper doar sa reusim sa o facem maine, caci ma asteapta ITP-ul si multa treaba dupa.
maho
S-ar putea sa ai o problema electrica (vreun scurt-circuit pe undeva), de ti se buleste electromotorul asa des.
Lucian MC
Sar putea sa fie rupt un suport motor daca i se parlesc asa des electromotoarele sau firele ce duc de la electromotor la baterie ....Astea is cauzele care le-am descoperit pana acum. Mie mi se invartea motorul greu din cauza unui suport motor rupt si asta cauza arderea electromotorului usor. Auzi Radu ,tu ceva scule ai ca eu am reusit azi performanta de a sparge baia de ulei si am tras masina acasa si nu pot sa o fac pana duminica cand imi aduce cineva cateva piese. Un idiot de la remat nu sia asigurat marfa si a cazut un fier in fata mea .... frana a fost degeaba ... Daca ai ceva scule sa scoatem electromotorul si sa verificam ar fi perfect ca sa nu car trusa dupa mine in autobuz ca eu stau in tomesti.
Numarul meu de telefon e 0754301560
radu.u
daca stai in tomesti e perfect !
garajul unde se afla masina precum si locuinta mamei e in Dancu.
PH-06-BOA
Am ramas cu o parere cat se poate de proasta, despre modul cum ai spus c-ai reglat platina. Reglajul se face rotind de elice, pana se urca pintenul platinei, pe varful uneia din cele patru came ale axului delcoului, si asta inseamna deschiderea maxima. In aceasta pozitie, slabesti surubul platinei fixe, si o fixezi asa fel, ca intre cele doua platine sa fie o distanta de 0,4mm. Asta-i tot pentru reglarea platinei. Pentru avans, pui semnul de pe volanta in pozitia de a-l vedea la jumatatea ferestrei, care se afla langa electromotor, acolo unde se vede ambreiajul. Semnul e o taietura ca de flex, pe volanta. Cand acea linie e pe jumatatea gaurii, luleaua de pe axul delcoului sa aiba partea metalica orientata catre fisa nr.1 adica spre tine, cand esti pe partea delcoului. Deci cu vizibilitate la platina (volanta la semn si luleaua spre tine), rotesti de delcou catre in fata masinii (sens orar), pentru a se lipi cele doua platine, si rotind invers, cat se poate de usor, urmaresti momentul cand incepe sa se departeze platina mobila de cea fixa, si te opresti. Asta e avansul corect. Mai corect ar fi, dupa ce pornesti sa-l reglezi, dar e bine asa.
Acum, legat de faza cu suportul motor, care duce la defectarea electromotorului, cam cum s-ar intampla?
Faptul ca electromotoarele tineau doar trei zile, ca orice minune, era datorita "destoiniciei" celui care-l repara. Sunt foarte multi, care se dau electricieni, si ei nu stiu nici macar sa faca o lipitura , corect.
Ca sa dai mesaje, trebuie sa ai, parca, 25 de postari.
radu.u
in primul rand, mersi de PM. Asa vom face in cazul in care intampinam probleme care nu le putem face fata.
Sper totusi ca impreuna cu Lucian sa-i dam de hac problemei.

Eu metodata expusa mai sus pentru reglarea platinei am invatat'o de la un mecanic. In fine sunt satul de service-urile care vor sa pape banii beneficiarilor. Eu am si incercat sa vorbesc in particular cu un baiat de la service, daca vrea sa faca un bacsis dupa servici si mi-a zis, vorbeste cu sefu wacko.gif

Oameni buni, dar ce e in tara asta ? cum adica sa vorbesc eu cu seful lui sa-l lase in timpul liber ? pai omul ala spala creierul baietilor... sincer daca stiam ca pot obtine ajutor si din alta parte ii facem de tot rahatul cu toti oamenii care erau in service. Am considerat ca am nevoie de ajutorul lui si am inghitit si am tacut. S-a ajuns la masini bengoase sa repare , nu se mai uita la dacii. A uitat cu ce a plecat, dar sa ma opresc ca risc sa ma baneze pentru libaj.

Revin cu detalii amanuntite maine. Dupa ora 13:00 ar trebui sa avem un rezultat.
Am nevoie cam de un bax de bere pana acuma nu ? tongue.gif Va multumesc pentru ajutor aplauze.gif victorie.gif
bostan22
Daca mai aveti nevoie de un om.Ma ofer sa va ajut GRATIS bineinteles:))
Eu stau in podu-iloaiei deci as putea sa ma deplasez eu pana la dvs.Am eu asa o manie pt dacii sa le aud sa le ascult sa stiu ce le doare...sunt un maniac de dacii:)) Toti ma intreaba de ce nu o vand sa-mi iau alta...de ce?
Eu ma intreb de ce tot pun intrebari care nu isi au rostul.Daca mie imi place cum merge si daca isi face treaba de ce sa o dau unuia care nu are deloc grija de ea sau mai rau la remat:(...
radu.u
Bostan mersi pentru intentie , dar mi-e mila mie sa te chem de la distanta aia. Iti apreciez gestul.
Dancu / Pd Iluaiei cat e: macar 25 km.... Lucian e la maxim 5

Exista totusi un mare DAR. In sensul ca, daca repar masina eu voi fi mai toata ziua deasupra popasului Pacurari smile.gif acolo trebuie sa incep sa construiesc, tocmai de asta ziceam ca am nevoie de batrana....

Acolo daca ai timp de discutii, te invit cu mare placere. Loc de parcare se gaseste smile.gif si distanta se micsoreaza la 5 km

Fara dvs te rog...
bostan22
Stati au pardon stai linistit...Are balta peste:)...adica cumnatmiu lucreaza la o benzinarie si cand vine cisterna am si eu 50L...la pret de nimic:)) un plin dar mie nu imi ajunge 2 saptamani:))).Daca vrei mai vb aici la tel sau pe mess.
Lucian MC
Am pornito cu chiu cu vai masina. In primul rand platina era impuscata, in al doilea rand condesator varza,al treilea rand distanta de la platina era foarte mare . Asta in prima faza,dupa am reglat avansul si a dat incet incet sa porneasca. Dupa ce am consumat de cateva ori bateriile am zis sa o tragem,Cand sa o tragem surpriza erau blocate rotile fata,toate bune dam jos etrierii facandu-ne multi nervi la scosul pistonaselor blocate.Le-am curatat de rugina si le-am montat inapoi cu alte garnituri. La aerisire am rupt un aerisitor de pe partea dreapta iar pe cel de pe stanga nu l-am putut desface si l-am lasat in pace. am facut aerisirea pe la furtun desfacandul desi nu cred ca e cel mai sfant asa. in fine are ceva franare asta o sa o rezolvam maine. Am tras pana la urma masina si am pornito ,ea fiind inecata. Mai multe detalii va va da radu ca eu sunt prea obosit sa le mai enumer
Kiraly
bravo baieti:))
radu.u
pai ce detalii smile.gif le ai zis pe toate. Abia am intrat in casa si sunt murdar varza.
dupa ce l-am dus pe lucian acasa.... era sa am o bucurie. S-a innecat deodata si nu mai pornea. Eram in mijlocul drumului intre casa mea si Lucian.

Frumos mai suna motorul dupa 3 ani de zile... a ramas impresionat si domnisoara de la asigurare caci am facut-o pe la 20:00

Luciane, vorbim la un tel caci acum ca s-a incalzit motorul cred , CRED ca mai merge un reglaj la avans. Unul mai ca la doamne. Cand accelerez brusc se inneaca.



In fine, pe langa toata treaba asta nu am decat cuvinte de lauda. Palaria jos pentru Lucian !
bygy007
cea mai buna solutie de a porni o masina inecata este de a scoate bujiile si a da la automat 30-40 secunde cu pedala apasata la podea apoi montate dupa ce se usuca bujiile , sau cidd stii ca este inecata , pedala de acceleratie la podea
Lucian MC
O sa refacem reglajul avansului dar o sa desfacem si carbelitorul sa il curatam tura viitoare. Momentan duo asa la itp ca oricum iti va da revenire si dupa remediem intr-o zi si problemele care mai sunt grave.Anuntama maine dimineata cum iti porneste
radu.u
In sfarsit ma pot linisti la tv....

Astazi pentru mine va fi o zi de neuitat. Pe langa faptul ca am avut norocul sa vina Lucian sa ma ajute, am fost ajutat de inca 4 prieteni cu 2 masini. Lucru fara de care nu reuseam sa pornim masina...

Acum sper doar sa o ducem la bun sfarsit si sa am incredere in ea ca pot munci... Dupa cum ti-am povestit, am nevoie de siguranta.

Sper sa ducem la bun sfarsit si cu ITP-ul si sa stam la o ceasca de cafea in liniste si fara stresul ca nu-mi porneste masina.

Te anunt maine, dar nu stiu exact cat de dimineata. abia dupa intalnirea cu arhitectul pot ajunge acasa si dau cheie.

sebymesteru
Daca tot ai resuscitat-o,mai investeste maxim 100 de lei in ea si cumpara-i asa: un capac delco nou,daca se poate mai de firma,daca nu merge si ala de Metaplast,fise noi siliconice Tesla si o aprindere electronica AT011,cea mica rosie de Tg.Mures. Asta ar fi ideal daca ai lua-o cu senzor,chiar daca e mai scumpa asa,se merita. Oricum merge si cu platina bine daca ai aprinderea asta pusa nu ti se va mai pusca platina in veci. Daca faci toate astea,treaba care dureaza jumate de ora,nu vei mai avea treaba cu aprinderea si motorul va toarce frumos ca o pisica. Odata pusa aprinderea electronica poti pune distanta la bujii la 0.8mm iar in gaurile din capacul delco,unde se monteaza fisele poti pune inainte sa le bagi niste spray degripant,cat sa fie putin unse,asa nu vor mai face oxid verde o bucata lunga de timp. Succes!
radu.u
da..... visuri cu ITP-ul.

Dupa asteptarile mele tocmai de ieri, astazi masina e moarta din nou.

Cum sa porneasca daca si ieri cand era cald motorul abia haraia sa porneasca....

Se comporta la fel ca ieri cand incercam sa o pornim in garaj. Tuseste , da sa porneasca. Cand e aproape de puntul "G" moare.
Nu pot sa trag masina in fiecare zi ca sa o pornesc. E absurd.

Cu masina asta pierd numai bani pe reparatii piese si bani din timpul meu pierdut. Ajung acusi sa cheltuiesc mai mult cu masina decat castig.

Bine ca am platit asigurarea ca asa zace mai bine in garaj.
Ce naiba sa fie !

De acum e pierduta si ziua asta.
Vom vedea maine ce putem face, caci mai incearca sa vina Lucian cu un alt eletrcomotor, carburator si baterie....
Daca nici asa nu o ia... o parchez intr-un service sau nu stiu ce voi face...
sebymesteru
Mai oameni buni,lasati-o la bunul dumnezeu de masina ca n-o fi avion. Daca nu o puneti la punct cum trebuie o sa schimbati voi 2 electromotoare,3 carburatoare si 5 seturi de bujii si tot n-o sa faceti nimica.
Radu,ia o lera in mana si fa urmatoarele:
1. Dai bujiile afara,desfaci capacul la culbutori si reglezi distanta la absolut TOTI culbutorii. Pui 0,15 admisie si 0,20 la evacuare. Cea mai simpla metoda de reglaj e sa scoti capacul delco si invarti cu mana de motor pana ajunge plotul de la lulea inspre motor. Introduci cu atentie o surubelnita prin gaura de bujie de la cilindrul 1(ala spre volanta) si vezi daca pistonul e sus. Daca simiti capul pistonului,misti usor de motor sa vezi daca e la maxim sus,daca da sa coboare,dai usor inapoi de motor. Reglezi la cilindrul ala distanta la culbutori cum am spus. Apoi rotesti de motor pana ai pistonul 3 sus,adica urmezi schema de aprindere a motorului:1-3-4-2. Exact asa faci si cu ceilalti cilindrii cum ai facut cu 1. Ai grija sa nu inversezi jocurile! Ca sa te ajute,te uiti paralel la culbutorul la care reglezi ce teava iti vine la galerie,admisie sau evacuare.
Dupa ce ai reglat pui totul la loc cum trebuie.
2. Cureti capacul delco bine,daca e fisurat sau cu contactele arse,il schimbi. Cureti luleaua unde face contact cu carbunele din capacul delco si la plot,unde distribuie scanteia.
Cureti platinele daca e necesar,la montezi si cu pintenul platinei mobile pe orice colt al camei,reglezi distanta la 0,35-0,4. Daca condensatorul e vechi,il schimbi cu unul NOU,desi te-as ruga sa sacrifici 35-40 de lei cat e o aprindere electronica AT011 si sa o montezi pe aceea. Asa scapi de condensator si de platinele impuscate.
3. Daca ai fise de-alea negre,de Urziceni,le schimbi cu unele noi Tesla,sunt maxim 30 de lei.
4. Cureti bujiile inclusiv si mai ales intre electrozi cu o bucatica de smirghel,dupa care daca ai montat aprinderea,le reglezi la 0.8,daca nu, la 0,6.
5. Pozitionezi delcoul cam la mijlocul cursei stanga-dreapta pe care o poate face atunci cand il reglezi.
6. Dai la cama pana iti vine benzina in carburator.Ca sa verifici daca a venit,scoti pipa de la filtrul de aer de pe carburator si dai un sprit. Daca ciocul de papagal da benzina,e ok.
6. Pui o baterie incarcata normal,dai 1-2 sprituri,tragi socul la jumatate si dai cheie. Daca porneste e ok,daca ar da sa porneasca si totusi nu o ia,misti de delco usor spre volanta(maresti avansul). Daca dimpotriva,electromotorul invarte si in momentul cand ar trebui sa iti dea explozia,pare ca se franeaza,reduci avansul din delco(il dai spre radiator,la fel,usor).
IMPOSIBIL sa nu porneasca acum,chiar de-ar fi electromotorul obosit,daca aprinderea e ok si are benzina,trebuie sa porneasca. Daca dai cheie si simti ca parca vrea sa o ia si nu are benzina,sprituiesti rapid de 3-4 ori pana o ia.
Daca nici asa nu merge... cobor si ii dau si eu foc la a mea.
Lucian MC
Lui ii ineaca bujiile carburatorul deoarece ii scapa benzina pe la jiglorul care vine cu 2 saibe de cupru si carburatorul este infundat. Masina are avansul reglat corect. Inca un lucru daca electromotorul suge prea mult curent sa te vad eu cum pornesti. Lui ii termina bateria dupa ce invarte de maxim 10 ori motorul deci mananca prea mult curent cel putin in opinia mea care am vazut masina. O sa merg maine la el cu jucaria mea si eu am fise tesla si capac de electroprecizia de cand am luat masina si vreau sa zic ca in punctul asta nu am treaba si o sa verificam babeste. Masina a fost stata si trebuie gasite defectele
sebymesteru
eu de-asta tot bat saua cu aprinderea electronica,cu aia ai scanteie ca lumea de o ia si daca ii torni benzina pe deasupra in carburator. Cu sistemul clasic,scateia e mai slabuta si daca se uda bujiile e pa. Nu trebuie sa invarta de 10 ori,daca e totul ok trebuie sa porneasca. A mea n-am mai pornit-o de-o luna si mai bine si a pornit la a2-a cheie,prima fiind scurta. Daca credeti ca electromotorul da la masa pe undeva,schimbati-l si gata. Daca are benzina, scanteie buna si avansul corect Dacia o ia cat ar fi de statuta.
krapcarasu
in primul rand ai schimbat uleiul? dupa 3 ani ar fi cazul
trebuie vazut ce e cu cablurile bateriei, cel de masa sa-l prinzi de electromotor direct, nu pe partea cutiei
regleaza culbutorii
carbul trebuie 'fiert, si reconditionat
aprinderea sa dea scanteie puternica unde si cand trebuie
filtrele noi
radu.u
am reusit iarasi sa o pornit dar merge JALNIC.

am schimbat capacul delcou precum si fisele negre cu cele siliconate. se comporta la fel.
Luciane zici ca e carburatorul de vina de inneaca bujiile, dar astazi cu carburatorul tau am incercat iarasi sa o pornesc fara succes si am innecat si 2 seturi de bujii. Exact ca si ieri.
Merge innecata rau masina, in suturi. Daca o las la relanti si accelez puternic se zguduie, la fel si in mers daca schimb intr-o viteza sueprioara daca nu o turez merge in suturi.
Daca trag putin socul merge mai binisor. Totusi nu pot merge cu socul.

Franele sunt foarte slabe si abia tin. Totusi Lucian a facut aerisirea blink.gif Unde e problema de nu am frana si pedala se duce pana la fund

Oare sa fie mizerie in rezervor, daca a stat 3 ani pe tusa? astazi voi curata carburatorul si tot ce mai tine de traseul benzinei.
Maine voi cumpara si un alt filtru de benzina, filtru ulei precum si ulei, ceva antigel si garnituri pentru carburator. Daca merge tot asa innecata e RAU
Lucian MC
Am sesizat aseara ca ti sa incins foarte tare bobina de inductie in perioada scurta de teste. O sa iau maine cand vin la tine o alta bobina de inductie si testam si asta ca ceva ii putred in danemarca cu ea ca la mine de abia sa incalzit putin pana acasa(10 km) Oricum maine vin perpedes adica pe jos ca mi sa rupt fulia de la motor in 2( nu intrebati cum) Franele nu iti tin tiam zis si aseara ca am trebut de minim si o sa traga aer daca nu completam. Chiar parca era un sistem de avarie la ultimul tip de pompe. Cum se dezactiveaza ala citisem undeva pe aici cu sonda si cu alte minunatii...
krapcarasu
trebuie facut tot bun, nu neaparat nou, culbutori ,aprindere, carb , incarcare, daca le iei prea pe rand ai sansa ca coste mult si pierzi timp mult. Fa ce am scriu eu si altii mai sus.
Kiraly
daca zici ca cu socul tras merge mai bine atunci cum sa fie inecata? eu zic sa verificati ca trage fals pe undeva
radu.u
am zis ca merge innecat, adica cum am spus si mai sus in suturi, imperfectiuni , neajuns....
sa stii ca atunci cand opresc motorul se aude o fasaiala pe undeva ca si cum ar trage aer.
Da domnu sa fie doar aerul acuma.

Ieri in timpul mersului de exemplu la o turatie mai puternica, cadea dintr-o data turatia motorului sub 900 ture pana pe la 600 sau chiar se oprea motorul. Lucrul asta mi se intampla si in trecut. Nimeni nu a reusit sa rezolve. Aveti idee ce sa fie ?

In momentul de fata ma chinui sa refact carburatorul, caci l-am desfacut pe tot si iau o pauza sa scriu. Sper sa nu-mi prind nasul .
Mersi de sfaturi !

cat despre lucrurile expuse mai sus, le voi face mai tarziu, momentan nu am frane, nu porneste si nu am ITP
krapcarasu
interesant cum gandesti,pai ce am spus noi e tocmai pt a porni usor si functiona corect
sebymesteru
daca turatia cade brusc si revine apoi,sau se opreste pare a fi ceva din aprindere,daca Lucian zice ca bobina se incinge rau poate fi de la ea. Deobicei, din cate stiu eu cand e pe duca intrerupe la turatii mai mari,chiar daca la relanti merge frumos. Aer fals poate trage pe sub talpa carburatorului daca nu e strans bine sau are vre-o garnitura terminata sau e talpa stramba. Mai poate trage pe langa furtunasul de la vacuum sau daca zici ca se aude fasaind,pe la servo. Poti scoate furtunul de la servo,il astupi si vezi ce "zice" motoru. Se poate sa fie supapa unisens de acolo dusa. Daca tot ai dat jos carburatorul,inainte sa-l montezi verifica-i planeitatea talpii,pe o bucata de sticla de preferat ca aia e dreapta si vezi cum arata.Daca talpa se culca complet e ok,daca e putin stramba doar,cand il montezi ii pui silicon rosu intre el si garnitura care vine sub el.Daca(desi nu cred) e stramba tare ai 2 variante: ori il duci la rectificat(nu se prea merita) ori il schimbi cu altul.
krapcarasu
sau preferi sa faci o carpeala si sa treci cu spaga mare itp-ul? Oricum ca sa o poti folosi trebuie pusa la punct, daca o faci dupa itp cum crezi ca iesi cu banii? deja vad ca irosesti bujii
sebymesteru
Are dreptate krapcarasu,mai bine o faci acum cum trebuie,e clar ca si daca treci itp-ul cu ea asa,tot nu vei face mare branza,ca tot prost va merge,deci ca sa poti circula cu ea tot trebuie reparata. Grija mare si cu franele,dupa 3 ani de zacut nemiscata,ar trebuii sa desfaceti etrierii macar si sa schimbati garniturile,ca mai mai mult ca sigur sunt terminate. Daca furtunele sunt crapate,ar fi de-asemnea bine sa le schimbati si pe alea. Apoi trecut in spate,da-ti butucii jos si vazut in ce stare sunt si garniturile de la pistonasele din spate,schimbate si alea ca nu-s scumpe,gresat sistemul sabotilor si rulmentii rotilor si aia e. Dupa aia,aerisit cum trebuie si vei avea si frane. N-ai ce face,stiu ca e mult de lucru,dar cine a zis ca nimic nu paradeste mai tare o masina decat statul pe loc,nemiscata,stia foarte bine ce spune.
radu.u
chestia cu carpeala sau ce am zis eu mai sus ma refeream stric la aprinderea electronica.
tocmai am zis cateva posturi mai sus ca schimb tot ce mai e de schimbat. las restul pentru mai tarziu. Atata timp cat masina a functionat pana acum cu aprinderea care o are acum, ar trebui sa mearga si de acum inainte nu ?

eu as vrea sa terminam mai rapid.

Sebi cred ca e foarte posibil sa traga aer fals pe la garnitura de la piciorul carburatorului. Azi nu am mai putut verifica ca nu a pornit motorul, sa vad daca cu acest carburator se mai prelinge benzina pe acolo.

In rest, a zis Lucian ca vine cu o bobina si vom proba.
in rest, am curatat si degresat cam tot ce se poate si am schimbat garniturile la roti. De acum ramane sa completez cu lichid de frana si sa vedem daca tin sau nu.


ITP-ul sigur nu-l voi reusi si spaga cred ca pana la urma cam toti dam cu masini mai vechi.
Va rog cititi cu atentie ceea ce scriu si nu va dati cu parerea unde nu trebuie, caci nu prea imi arde sa ma repet, sasa abia ma abtin pentru toti dracii care imi face masina asta caci nu merge cum trebuie !

( sa ma repet totusi poate e pe prima pagina raspunsul: eu AM NEVOIE DE SIGURANTA CU ACEASTA MASINA. Trebuie sa iau oameni la munca in fiecare zi la ora 07:00 si sa-i duc acasa la 18:00 si nu -mi pot permite sa nu-mi porneasca masina. Deja sunt in saptamana in care trebuia sa incep munca. Asta ca sa intelegeti stresul in care sunt supus acum, datorita oamenilor si a telefoanelor care suna incontinuu)

In concluzie, critica nu strica si va multumesc pentru sfaturi
sebymesteru
referitor la aprinderea electronica...nu te culca pe urechea ca daca a mers pana acum,trebuie sa mearga... Tine cont de faptul ca piesele sunt asa ca ele,mai ales platininele si condensatoarele,iar daca daca o poti imbunatati si o poti face sa nu mai stai cu morcovul ca iti pusca platina,de ce sa n-o faci?
Chestia aia se monteaza in maxim juma de ora,cu tot cu tigara aferenta wink.gif,ai instructiuni in cutie si daca nu crezi ca-ti face bine,citeste topicul Aprindere Electronica de la Imbunatatiri si poate iti vei schimba parerea. Nu-ti vrea nimeni de-aici raul,cu totii stim cum e cand nu-ti merge masina tocmai cand ai nevoie de ea(si eu sunt tras pe dreapta de o luna din cauza ambreiajului si astept o zi mai calda sa il schimb).
Lucian MC
Seby momentan sa ii facem masina sa functioneze corect si dupa o sa discutam mai mult de aprindere electronica gotronic. Spunemi si mie te rog cum se aeriseste frana corect la pompa de frana cu 4 conducte ca tin minte ca astea intra in avarie si poti face aerisirea ca tot nu tine frana sau ceva se intampla dar nu mai stiu ce anume
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.