Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema dacia 1310 relantiu
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
plescaalex
am o problema cu dacia de cateva zile . acum 2 luni un mecanic mi-a schimbat chiulasa si mia spus sa fac 500 km apoi sa o duc iar la el , totul bine si frumos am facut vro 300 si ceva insa a venit gerul si nu am mai putut scoate masina din curte ( stau la casa la periferia orasului pe un deal si aici uita sa dezapezeasca ) insa am pornito aproape zilnic si o lasam sa mearga cam jumatate de ora . problema e ca nu imi mai merge rotund si frumos ca inainte . I-am suflat jigloarele iam crescut turatia din surubul de acceleratie la 1000 dar tot tremura motorul am dat marit si avansul , am curatat bujiile toate merg nu intrerupe nici una platina am schimbato azi dar tot tremura, Credeti ca ar trebuii stransi iar culbutorii chiar daca nu am facut cei 500 de km ..repet in fiecare zi am lasat masina sa mearga cam 10 20 30 de minute
.... multumesc anticipat si imi cer scuze daca am facut vro greseala de exprimare sunt sofer nou si dacia e prima masina (nu am facut mecanica in scoala si nici n-am luat bacu smile.gif)smile.gif) )
bostan22
Exact asa am patit si eu.Tragea aer fals pe la capsulele vaccumatice.Tu poti sa verifici:
Aprinderea:bujii,fise,capac,platina,condensator
Alimentare carburant
Daca trage aer fals si in ultimul rand reglaj defectuos culbutori:)
Totusi eu cred ca e problema de scanteie...nu e puternica sau merge innecata:)Verifica ce am scris mai sus apoi revino cu alte informatii:P
plescaalex
ok mersi acu sper sa nu ma injuri daca revin cu alta intrebare... Aerul fals " unde pot verifica daca trage aer fals ? nu stiu mecanica dar imi place sa "imi bag nasu" un tutorial pas cu pas ceva? stiu ca doar prima data e greu sa invat ...
iulica89
Mai mergi un pic si du'te sa strangi chiulasa!
O sa fii surprins... sleep.gif
plescaalex
dar daca o la la relantiu sa mearga cate o ora sau sa maresc turatia la 2000? ca nu imi permit sa o scot ca nu o mai pot urca inapoi acasa...e foarte rau drumu vara..iarna e imposibil cand ninge

23 Feb 2012, 14:51:
am rezolvat problema cat de cat am curatat bujiile carburatorul si am marit distanta la platini nu mai tremura decat la rece ...ms de sfaturi . si dupa parerea voastra cat ar face manopera pt reglarea culbutorilor? mia cerut un mecanic 20 de lei
bostan22
II poti regla tu acasa.Cauta un tutorial facut de domnul Nelu (PH06BOA) ca mecanicul sigur ii regleaza cu lera dar el nu ia in calcul uzura.
plescaalex
am incercat dupa metoda asta .... (-se scoate din viteza.
-se invarte de elicea de la radiator (posibil sa patineze cureaua de la alternator, in acest caz trebuie sa se invarta cu mina si fulia nu doar cureaua) pina supapa de evacuare de la cilindrul 1 ajunge in punctul cel mai de jos (deschisa complet).in acest moment se regleaza jocul la supapa de admisie de la cilindrul 3 (0,15) si la supapa de evacuare de la cilindrul 4 (0,20).
-se invarte de elice pina supapa de evacuare de la pistonul 3 ajunge in punctul cel mai de jos (deschisa complet). in acest moment se regleaza jocul la supapa de admisie de la pistonul 4 (0,15) si de la supapa de evacuare de la pistonul 2 (0,20)
-se invarte de elice pina supapa de evacuare de la pistonul 4 ajunge in punctul cel mai de jos (deschisa complet). in acest moment se regleaza jocul la supapa de admisie de la pistonul 2 (0,15) si de la supapa de evacuare de la pistonul 1 (0,20)
-se invarte de elice pina supapa de evacuare de la pistonul 2 ajunge in punctul cel mai de jos (deschisa complet). in acest moment se regleaza jocul la supapa de admisie de la pistonul 1 (0,15) si de la supapa de evacuare de la pistonul 3 (0,20)) insa eu nam lera si am facuto din oki si am facuto de oaie ..... ce as putea folosi ca unitate de masura?

bucatzel
Lera. Cum naiba sa faci din ochi fractiuni de milimetru?

E 14 lei una, nu cred ca-i un capat de tara.
http://www.bestautovest.ro/calibru-de-grosime.html
plescaalex
stiu ca lera se cheama ...dar nu am acum...ma gandeam la ceva care are aceleasi dimensiuni...si tutorialul ala e bun?
miteag
Referitor la problema cu relantiul. Am schimbat si eu garnitura la chiuloasa si acum imi da niste rateuri la cald.Rece insa matorul merge rotund. NU stiu ce sa-i fac. Am schimbat pompa de benzina, bujiile, senzorul de turatie si tot asa imi face.Ajutati-ma va rog mult ca nu stiu ce sa ii mai fac. CU respect Mitea!
sebymesteru
Trebuie reglati culbutorii si la tine probabil
r3d
la fel imi tremura si mie la relantiu.am dat bujile jos leam masurat si mia aparut la 3 dintre ele peste 7kohmi si una dinte ele era intrerupta,am cumparat niste buji sinterom...cu valori pana in 30ohmi si sa schimbat treaba:D
PH-06-BOA
7K? Si 30 ohmi e mult. La 2-3 mai merge. Fisele cat au , 70K? Daca depasesc 5k, hai 10 maxim, iar ai probleme, chiar si la putina umezeala.
Tremura la relanti? Ia stai si tu intr-o statie, astepti autobuzul, nu tremuri de-ti clantane dintii?
Tremuratu' asta al motorului, l-am mai descris parca. Poate fi din:
-o bujie merge intrerupt sau deloc, deci merge-n 3.
-daca e la 2, poate fi aer fals pe la furtun sau plosca de frana
-supapa intredeschisa, adica fara joc, sau si mai rau, are joc supapa, dar odata cu ea, se lasa si scaunul (ar clantani cat decat)
-compresie slaba la un cilindru, dand senzatia ca nu merge bujia, dar turata merge
-astea, cand garniturile sunt bune, fisele nu fura curent, camele sau platina e corect montata.
plescaalex
sa rezolvat problema ...am chemat un 'nene mecanic" a strans culbutori pt ca eu ii reglasem prea deschis, a strans si chiulasa acum nu mai tremura si nici nu bate .... +am invatat sa reglez si eu culbutori cool.gif ... am reglat avansul si relantiul si mere brici . Mai fac o proba cu bidonul sa vad cat papa si gata..... PS daca nu stiti nu va apucati sa nu patiti ca mine laugh.gif
r3d
PH-06-BOA ce sai faci astea sunt piesele din ziua de azi.fisele am pana in 5 kohmi la toate sunt vestitele fise de urziceni(dar ma gandesc sa mai scurtez din ele tot dintr-un post de al tau am vazut asta).legat de tremuratu motorului am facut rost de o aprinde tranzistoriala,am reglat platina si avansu pistonu 1 compresie cu ajutoru acelui led.minune o frumusete cum sta motoru la relanti.dar sunt multumit ca am rezolvat problema cu inecarea bujiei de la pistonu 1:)
PH-06-BOA
Tranzistorizata.
B-72-EDP
-salutare.am si eu o mica problema cu batranica mea si as cam avea nevoie de niste sugestii pt ca nu reusesc sa-i dau de cap:D.
-problema ar fi urmatoarea : in turatie (plecare de pe loc) pana pe la 2500rpm incepe sa de-a in gat,socuri,intreruperi de la ce nu stiu.am schimbat bujii,platina adica aprinderea e buna.am curatat si carburatorul(spalat si suflat) si a avut un oarecare efect prin faptul ca simptomele nu mai sunt asa pronuntate. daca plec de pe loc fff incet reusesc sa o fac fara vreo problema doar ca m-ar depasi si o baba in carja si mi-am primi multe laude de la colegii de pe sosea.
-singura solutie care am vzt ca merge fara sa mai faca urat(socuri puternice , motorul ingenuncheaza pus si simplu) a fost prin folosirea socului,il trag putin cat sa se aprinda martorul de pe bord si nu mai are nici pe dracu doar ca iarna asta cred ca am ajuns la un consum de 15 % tinand cont de iarna trecuta cand ma laudam cu el si cu bani in buzunar:(
-astept sugestiile voastre si tin sa va multumesc pentru ele tinand cont de cunostintele mele de mecanic acumulate prin multe incercari.
plescaalex
am avut aceasi problema. dadea in nas , mai dai avans ... asa am rezolvat eu
B-72-EDP
-avansul e destul de mare adica am umblat la el cat se putea
-in momentul accelerarii se produce o intrerupere si rezulta acele socuri si nu stiu care ar putea fi cauza tinand cont ca am cam epuizat optiunile si probabil rezolvarea o sa vina din partea unui lucru banal asa cum se intampla de obicei:D
plescaalex
incearca sa ii mai dai drumu la surubul de amestec . sau sa il mai strangi vezi cum merge mai bine...eu am facut 2 ore de probe in contiinu pana iam nimerit o pozitie buna a avansului sa nu dea in nas ( eu merg cu gazolina ) dar deschide un topic nou sunt oameni excelenti aici cu ani de zile vechime in spate,,, eu stiu doar ce am patit eu tongue.gif

1 Mar 2012, 09:56:
vezi ca in carburator este jiglorul ala cu bila .... scoatel si vezi daca mai e bun
PH-06-BOA
Alex, ala e pentru relanti, ce treaba are cu mersul lui, cand are acceleratia aproape de podea?
Simptomul e specific lipsei de benzina. Nivel mic sau scade datorita debitului mic al pompei. Sita de la intrare in carburator, e infundata daca nu se asigura nivelul in sarcina, cu conditia ca pompa sa asigure. Putul emulsor poate fi cu mult pamant pe fund, si degeaba e jiclorul curat, daca dupa el e totul infundat sau semi. Scoate emulsorul si jiclorul, baga ceva pana jos sa razui eventualul mal din interior, si spala cu jet de benzina. Vezi daca cele doua jicloare de pe capac , mai sunt la locul lor. Ele asigura dozajul de amestec, dupa o anumita pozitie a acceleratiei. Deci, in principiu e lipsa de combustibil, mai ales ca atunci cand tragi socul, se forteaza absorbtia de benzina. Daca pompa si nivelul n-ar fi fost bune, nici la tragerea socului n-ar fi mers . Asa ca astea ar putea fi excluse, si sa incepi direct cu emulsorul. Vezi asta, si apoi mai spui ceva.
plescaalex
smile.gif da ...cum am mai spus oameni excelenti.. mai lamurit si pe mine intro privinta.. multumesc.... app am luat un ciur de dacia de la cineva ieri .... si vreau sa o pun la munca sa car marfa cu ea... pot sa ii pun arcuri duble pe spate>? adica 2 arcuri legate cumva intre ele sa nu se lase asa tare?
B-72-EDP
salut din nou!
ph-06-boa am facut ceea ce mi-ai recomandat iar rezultatul spre dezamagirea mea nu a fost prea bun sad.gif adica filtrul era curat iar din putul emulsor nu prea am scos mare lucru iar simptomele continua sa fie aceleasi desi parca nu mai sunt asa "violente" dar acea intrerupere inca exista si dispare doar prin fortarea accelerarii sau cu ajutorul socului.maine o sa incerc sa schimb corpul carburatorului cu a unui prieten sa vad daca exista vreo diferenta.daca mai aveti vreo sugestie legata de acest subiect va rog sa ma ajutati.va multumesc !!! biggrin.gif
Paulorossi
Salut.
Faptul ca tie iti merge doar cu socul tras denota ca amestecul e prea sarac.Daca nu ai avea suficient debit de benzina nu ar merge nici cu socu tras.
Trebuie verificat ciocu de papagal din carburator.Acesta trebuie sa spritzuiasca doar la o accelerare brusca.Verifica sa nu piarda presiune pe la saibele de cupru.E foarte important acest aspect.Functionarea corecta a lui iti permite un demaraj acceptabil si lin,nefunctionarea lui duce la "dat in nas".
Pentru a normaliza amestecul fara sa umblam la sectiunea jiclerelor trebuie sa ridici nivelul benzinei in CNC,deci ridica nivelul cu 2 mm fata de valoarea actuala dupa care iti testezi masina.
Foarte important:nu exista o regula sau o anumita distanta de reglare a nivelului in CNC.Acesta depinde in primul rand de sectiunea jiclerelor de benzina si franare aer.Teoretic daca jiclerele sunt perfect calibrate nivelul ar trebui sa fie la jumatatea planului inclinat din CNC.Daca insa jiclerele sunt decalibrate imbogatind amestecul atunci se reduce nivelul din CNC pt normalizarea amestecului.Daca jiclerele saracesc amestecul atunci se ridica nivelul in CNC.
Succes!
B-72-EDP
Salut!
Nu cred ca probl este de la ciocul de papagal deoarece sprituirea este destul de buna si se face doar in momentul accelerarii iar saibele de cupru sunt noi deci nu de la ele ar fi problema.am facut rost de niste carburatoare si chiar acum o sa ma apuc de ele adica curatat si testat sa vad ce rezultate o sa am.o sa merg si pe ideea nivelului din cnc care desi parea destul de bun probabil nu indeajuns.o sa revin cu rezultate sper bune.
va multumesc pentru indicatii.o zi buna!
Lucian MC
Verifica in timpul mersului daca ti se incalzeste bobina de inductie,Am patit la fel din cauza bobinei de inductie.
B-72-EDP
Buna seara !
Asa cum am precizat mai devreme azi m-am pus pe treaba si am tot muncit dar cam degeaba rezultatul fiind cam acelasi.Din trei carburatoare gasite aruncate prin garajul unui prieten am reusit cu greu sa fac unul care sa promita ceva si care mai mult m-a facut sa imi smulg parul din cap asa ca am revenit la vechiul prieten si am obs ca in momentul accelerarii iese benzina pe langa garniturile din cupru de la papagal,am remediat problema acestora dar nu si principala problema desi acea "gatuire" in momentul accelerarii nu mai este asa insuportabila iar simptomele se manifesta undeva peste 1500 rpm.Sincer sa fiu chiar nu stiu ce sa mai cred,nivelul de benzina din cnc este bun debitul de benzina este bun adica jet constant nu picaturi sau vreun fel de intrerupere.Deci daca problema este tot legata de carburator este una bine ascunsa sau ar putea fi alt gen de problema pe care am omiso.HELP ME pana nu o iau razna sau ajung sa folosesc arme ascutite asupra batranei mele ca apoi sa-mi para rau sad.gif .Poate nu sunt un mecanic foarte bun dar tin la batrana mea si vreau sa o tin in viata fara sa o distrug.O seara placuta in continuare va doresc.
Paulorossi
De unde stii ca nivelul din CNC este bun?Nu vezi ca ai amestec sarac?Am spus sa-l ridici cu 2 mm.Ridica-l si revino cu impresii.
Mai poti avea gaurile de progresiune infundate sau diuza din pata calda decalibrata,dar nu cred ca e cazul tau.Deasemenea foarte important e functionarea corecta a avansului vacuumatic.Pe acesta l-ai verificat?
Ridica in prima faza nivelul in CNC.
Faptul ca ai schimbat carburatorul tau cu altul bun ma face sa cred ca problema nu este de acolo.Platina cand ai schimbat-o ai reglat cu lera la 0,4 mm?Fisele trebuie sa aiba rezistenta sub 5kohm.Avansul vacuumatic trebuie sa fie functional si reglat bine.
krapcarasu
n-o bate ca nu-i asa batrana din 99, eu cu 83 ce sa mai zic?
ai debit de benzina ?

l.e.:lipeste capatul cu arc a membranei de sprit cu superglue
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.