Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mazda 3
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47
AndreiMR
Dupa mai bine de 3 ani de cand am masina m-am hotarat sa ii fac un jurnal de bord, nu de alta dar il merita smile.gif Povestea a inceput in toamna lui 2008, cand primesc o veste buna: urmeaza sa mai cumparam o masina in familie (pana atunci am condus masina tatalui meu), care sa serveasca dublu rol, masina pentru un "small business" si masina mea. Evident, optiunea logica era un Logan MCV, cu care sa mai cari una alta si cand termini treaba sa poti sa il incarci cu prieteni si sa pleci la drum. Am fost la dealerul Dacia, ne-am hotarat la un MCV 1.6 16v, albastru metalizat cu tot ce se putea pe el. A doua zi am plecat in Bucuresti (deh, student), asteptand sa treaca saptamana pentru a ridica Loganul (masina urma sa fie luata in leasing). Spre seara primesc o veste care m-a descumpanit : "nu mai luam Loganul, renuntam deocamdata la el pentru ca afacerea nu va porni in urmatorul an etc. etc". Dezamagire, tristete...toate starile negative ce sa mai. Pana la fraza : "apropo, ia uita-te ce alte masini sunt in banii astia, daca tot luam o masina macar sa fie una aleasa cu inima ". Asa ca a inceput cautarea, am ajuns la concluzia ca ceva de clasa mica ar fi tocmai bun, musai diesel pentru consum redus, cu cat mai multe airbaguri (multi nebuni pe drum), si un interior cat mai placut (cerinta mea expresa). Prima optiune, Suzuki Swift Sport. 125 cp (nu era diesel, dar nu conta), masa mica, tanar cu vise de pilot, era super. Numai ca interiorul era absolut revoltator, spatiul foarte mic si dotarile nu chiar grozave, iar parintii erau alergici la o masina cu denumirea Sport smile.gif A urmat un pont de la cineva de la VW, "avem o super mega oferta la Polo TDI, vino la showroom sa discutam". Super mega oferta, Polo 1.4 TDI 14.000 euro, cu AC manual, 2 airbaguri si radio cd si un design al interiorului mai rece si mai intunecos decat o temnita medievala. Trebuie sa recunosc ca stiam masina (am condus cateva sute de km una identica), asa ca a picat instantaneu. Au urmat noi cautari, am scos de pe lista Grande Punto si Corsa din motive de pret/dotari, Mazda 3 mi-ar fi placut enorm dar era enorm de scumpa pentru ce stia sa faca, Fiesta tocmai schimba generatia, am vazut si o oferta la un Focus de 1.4 benzina la pret bomba, dar cu motorul ala nu as fi cumparat niciodata masina...complicat ce sa mai. Intr-un final am ramas cu variantele Peugeot 207 si Clio. La aceiasi bani Peugeot oferea 1.4 hdi cu 75 cp, 2 airbaguri, ac manual, la Renault am gasit pe stoc un Clio 3 negru, dci de 85 cp, 6 airbaguri, clima, radio cd, senzori de ploaie si de lumini, dar cel mai important, era singura masina de clasa mica ce avea un interior decent calitativ si nu arata ca ceva facut cu maxima economie. Long story short, am ales Clio. Adevarul e ca as fi dorit de la bun inceput Clio, stiam ca are dotari bune, imi placea cum arata, dar cum nu eram eu cel care dadea banii, a trebuit sa luam in calcul mai multe variante smile.gif

Dupa 3 ani si 52.000 de km parcursi, pot sa zic urmatoarele:

-imi pare rau ca in intelepciunea lor, Reno Romania au considerat ca motorul de 105 cai pe Clio nu merita adus in Romania, eu l-as fi ales mai ales pentru cutia in 6 trepte (fac multe drumuri pe autostrada), si ca romanii nu merita ESP ca si dotare (macar optionala).
-masina nu a fost chiar monument de fiabilitate, am schimbat pe garantie ceva pe la ambreiaj la 3000 de km, alternatorul pe la 10.000 de km, etrierii fac galagie la denivelari, vara dupa ce sta in soare se aude un trosnit in volan...dar nimic serios pana la urma, iar cei de la service au fost mereu prompti sa rezolve pe garantie problemele
-vopseaua e absolut execrabila, masina e plina de mici zgarieturi fine de la cei care au trecut pe langa ea si au atins-o cu haine, de la spalatorie etc
-interiorul e foarte bun calitativ ca si materiale, mai putin ca asamblare, primul greiere a aparut abia pe la 30.000 de km, acum sunt probabil mai multi dar m-am obisnuit eu cu ei
-consuma putin (media la stilul meu de mers e de 5.5, consum mixt), motorul trage rezonabil (nu e racheta, dar nici nu ai emotii la depasiri facute cu cap)
-imi place suspensia, chiar daca e inalta si destul de moale tinuta de drum nu e rea deloc (pentru o masina de clasa mica), iar PDG a fost mana cereasca iarna asta cand am intrat pe sleauri pe care altii nu se incumetau
-nu imi place deloc directia, e moale si ciudata ca feeling, pe zapada cel putin poate fi de-a dreptul periculoasa pentru ca nu "simti" deloc ce fac rotile
-spatiul e surprinzator de mare pentru o masina de clasa mica, 4 persoane plus bagaje pentru 5 zile au incaput lejer, am reusit sa car si un dulap cu ea, bancheta rabatabila face toti banii in situatii din astea

Pentru ca am scris deja mult prea mult, o sa pun cateva poze cu masina, cele cu masina incaltata cu jante de tabla sunt recente, nu e chiar curata dar tinand cont de vremea de afara...
spy_oh_joy1389
Frumoasa! Multi km in continuare! Tot 5.5l/100km am si eu in momentul asta biggrin.gif la cateva mii de km parcursi. Ce culoare are? Ca pare neagra din poze. Cotiera nu-i pui? Este mult mai confortabil ca fara ea stateam cu mana pe frana de mana.
AndreiMR
Multumesc. E neagra, desi e culoarea care imi place cel mai mult pe o masina, din pacate e imposibil de tinut curata si se si vad toate zgarieturile pe ea. Sincer deocamdata nu am simtit nevoia unei cotiere, desi am facut si drumuri foarte lungi, de obicei tin ambele maini pe volan, chiar si pe autostrada. Poate va urma pe viitor, daca voi gasi ceva care sa se potriveasca perfect si sa arate ca fiind acolo din fabrica
diesel_power
Recomand: http://armster.ro/product.php?id_product=44
AndreiMR
Da, nu arata rau, daca e si calitate buna atunci cu atat mai bine. Nu as vrea surse de scartaiala intre scaune smile.gif
spy_oh_joy1389
Inseamna ca a mea nu ti-ar place. Scartaie pe denivelari daca nu ai mana pe ea, si am infipt surubul dinspre scaunul soferului destul de greu
AndreiMR
Mda, de asta imi era si mie teama. Si asa, cateodata scartaie scaunul din dreapta foarte stresant atunci cand e ocupat.
Modus
QUOTE(Synyster @ 29 Feb 2012, 14:10)
A urmat un pont de la cineva de la VW, "avem o super mega oferta la Polo TDI, vino la showroom sa discutam". Super mega oferta, Polo 1.4 TDI 14.000 euro, cu AC manual, 2 airbaguri si radio cd si un design al interiorului mai rece si mai intunecos decat o temnita medievala.
*



Excelenta remarca, sunt pe jos de ras radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

O masina exceptionala, sa o stapanesti sanatos; si eu sunt foarte multumit de a mea wub.gif

In curand vine si Clio 4 biggrin.gif
AndreiMR
Multumesc. Generatia aia de Polo era chiar foarte nasoala la interior, si urat si materiale dubioase, noul model e facut din materiale faine, dar stilul de design e acelasi, ergonomic dar inexpresiv. Iar cu motorul ala era un dezastru, nu avea deloc vlaga, zgomot mare si vibratii foarte deranjante.
Sunt curios cum va arata Clio 4, din pozele spion de pana acum pare promitator. Chiar daca nu imi place in mod special directia abordata de noul designer, pe o masina mica si tinereasca s-ar putea sa dea bine. Si poate se vor trezi geniile de la marketing sa aduca si la noi motorizarile moderne pe benzina, pentru ca oferta actuala la Clio e jalnica. Ori mergi pe 1.2 care e foarte mic daca folosesti masina si in afara orasului, ori mergi pe 1.6, care e cel mai potrivit motor benzinar, dar iti baga pe gat cutia automata.
Modus
De la noul Polo singura varianta care merita din toate punctele de vedere e GTI.
Sper si eu ca oferta Renault pentru noul Clio 4 in Romania sa nu dezamageasca
Totusi, la actualul Clio se poate opta in continuare pentru 1.5 dCi de 90 de cai care e exact ceea ce trebuie si in afara orasului (mai ales ca are si un cuplu mai bun parca)
AndreiMR
Da, insa la benzina oferta e foarte mica, iar in clasa mica motorizarile pe benzina sunt inca cele mai cerute. Eu fac destul de multi km in afara orasului, asa ca motorul diesel avea sens pentru mine, insa pentru mers strict prin oras si doar ocazional o iesire un motor pe benzina e mult mai potrivit. La mine iarna prin oras, la drumuri mai scurte, nici nu apuca sa inceapa sa bage caldura...
S4b1n
QUOTE(Modus @ 3 Mar 2012, 16:28)
De la noul Polo singura varianta care merita din toate punctele de vedere e GTI.
*


Clar, restu sunt din alta lume. TSI de 105 n-o mai fi bun? Ce motor de pe Clio 3 vandut la noi in afara de 2.0 de pe RS e mai rapid si mai economic decat 1.2 TSI ? 9,7 secunde suta, 5,5% consum mediu daca nu ma insel, si 6 trepte. Nu trebuie sa traim cu impresia ca nu exista masina mai buna ca Renault, defapt trebuie sa adimti ca, cel putin cu oferta de modele din Romania sunt in spatele altor marci, si aici ma refer la faptul ca nu aduc 1.2 TCe-ul.

ONtopic: frumoasa masina, mai rafinat interiorul decat la Clio 2 si parca si mai de calitate. Multi km fara probleme!
dogy_10
eu unul, as da oricand clio pe un polo....
AndreiMR
Pe un Polo generatie actuala, cu motor TSI si cutie DSG, cu clima, airbaguri si ce trebuie pe o masina si eu l-as da...dar un astfel de Polo costa peste 15.000 de euro, fara tichete rabla, fara "editii speciale". La banii astia, as mai face un mic efort si m-as orienta spre o compacta, o Mazda 3 cu echipare foarte decenta, si chiar motor diesel e 17.000 de euro. Una pe benzina e mai ieftina, si astea sunt preturi pe site. Din experienta mea cu ei, sunt oricum deschisi la negocieri serioase dincolo de reducerile pe care deja le aplica, iar masinile sunt cel putin la acelasi nivel cu VW, chiar peste la fiabilitate.
In alta ordine de idei, zilele trecute am alimentat de la MOL si a revenit o problema pe care am mai sesizat-o mai demult. La rece, se simt la relanti mici fluctuatii de turatie, turometrul nu se misca dar se simt in vibratii...Posibil sa fie regulatorul de presiune, am vazut ca si altii au avut probleme cu el, dar deocamdata prefer sa dau vina pe motorina. In proportie de 90% alimentez la Rompetrol, rar la OMV. Cu Efix masina merge perfect, cand am facut experimente cu Agip si acum Mol, a aparut fluctuatia. O sa tin sub observatie fenomenul, deocamdata alte manifestari nu sunt.
S4b1n
Da, costa un Polo cu DSG, dar asta se intampla cand ne uitam la masini care sunt ceva mai configurabile decat Renault, cresc si asteptarile in materie de dotari. Adica VW ofera cutii automate pe peste jumatate din motoarele din oferta (in special la masini clasa mica, pe Golf si Passat chiar intr-o proportie mai mare). In schimb, Renault nu prea. Pe fostul 1.4 16v si pe 1.6 16v din cate am vazut (in Romania, afara parca au si pe dCi).

Referitor la fluctuatie, daca nu se simte in acul turometrului nu cred ca trebuie sa-ti faci probleme. Doar sa ai in vedere ca s-ar putea sa fie nevoie sa schimbi regulatorul peste 10-20 000 km. Si eu bag motorina tot de la Rompetrol de cateva luni, inainte bagam de la Mol, si parca imi place mai mult cum merge.
dogy_10
sunt mai scumpe dar sunt mult mai bine facute nu neaparat la fiabilitate, pentru ca nici cu clio nu am avut probleme, insa la un polo dupa 5 ani nu se desprind barile de caroserie, daca pica gainat pe vopsea nu arde pana la tabla, nu se schimba intensitatea farurilor in functe de cat de turata e masina sau de cat de mult virezi de volan, nu coboara geamurile singure sa iti ploua in masina etc. Da, nu sunt probleme serioase dar nimicurile astea sunt destul de enervante si te fac sa iti doresti un polo mai slab dotat dar mai bine facut
AndreiMR
Intr-adevar, aici au de pierdut mult francezii, in special Renault. Masinile lor tehnic sunt bune, dar asamblarea e mai lejera smile.gif Oricum, pana la urma tine mai mult de gusturi, pe mine nu ma deranjeaza foarte tare aspectele astea, daca masina compenseaza altfel. O masina extrem de fiabila dar fara personalitate (primul exemplu care imi vine in cap e Toyota Avensis) ma atrage mai putin decat una "simpatica" dar cu posibile probleme. Poate din cauza asta sper ca dupa Clio, daca nu va fi ceva de la divizia sport a lui reno, va urma o Alfa Romeo biggrin.gif Daca voi dori vreodata garantia unei asamblari solide, a unei proiectari bine gandite ( la urmatoarea masina mi-ar placea sa nu stau cu stres ca imi ridica cineva stergatorul si ca asta va zgaria capota), as merge pe o Mazda sau o Honda. Sunt oarecum la pret de VW, dar au mai mult design de partea lor, si sunt si mai placute la condus.

Cat despre regulatorul ala, ar face bine sa pice cat inca mai e in garantie masina, banuiesc ca e acoperit de garantia extinsa.
Dsign
Ai discuri pe spate? Daca da, ma lasi sa studiez personal cateva detalii ?
AndreiMR
Nu are discuri, are tamburi. Din cate stiu, doar cu motorul de 1.6 are discuri pe spate. De curiozitate, ce doreai sa studiezi?
Dsign
vroiam sa masor niste chestii le gate de fuzetele de Clio 3 cu discuri pe spate.

In ideea de a imbunatati sistemul actual de fuzete/etrieri/discuri de spate de-l am acum pe Logan (de provenienta Renault 19/Clio1)
AndreiMR
In cazul asta, inseamna ca nu te pot ajuta. Poate gasesti alt coleg de forum, cu un Clio 1.6 pentru chestia asta
AndreiMR
Buun, acum ca a venit caldura a revenit si o chestie care ma streseaza foarte tare. Mai exact, dupa ce masina a stat la soare, se aud/simt in volan niste trosnituri, la viteza mica sau pe loc. Face asa doar in conditii de temperatura mare, cum a fost ieri la pranz. Azi dimineata, pe racoare, nu s-a mai manifestat zgomotul. Am mai sesizat problema asta vara trecuta la service, au verificat tot ce era de verificat pe acolo dar nu au gasit nimic in neregula, nu e joc in caseta, surubul de la coloana de directie e strans, flansele de la amortizoare cica ar fi ok. De tras nu trage in nicio parte, directia se manifesta normal, singura problema e ca atunci cand o apuca ai senzatia ca ai putea ramane cu volanul in brate. Vreo idee de la ce ar putea fi, ce as putea sa verific?
spy_oh_joy1389
Synyster, la al meu Clio dupa ce mi-au schimbat coloana de directie (servodirectia practic) n-a mai troznit. La Megane trozneste in continuare cand este cald si in ultimele zile mi-a troznit doar la capat de cursa si nu a mai troznit aleator in afara capetelor de interval.

Ca sa fac o comparatie cruda, am luat o suflatoare cu manivela de gratar din Kaufland iar dupa ce s-au rupt niste dinti parca trozneste la fel laugh.gif . Nu stiu insa cum e coloana aia in interior dar poate o avea niste dinti rupti nedumerire.gif .
AndreiMR
Pai si de ce ar trozni numai la cald daca ar fi ceva de genul dintilor rupti? Azi diminteata (6 grade) mergea perfect, lin, fara zgomot...Mie imi da senzatia de ceva neuns, chiar daca nu se misca diferit volanul. Nu stiu, pana la urma cred ca sunt flansele de la amortizoare, o sa ma mai duc si la alt service sa vad. Eu am asa o banuiala legata de constatare, cand m-am dus atunci cu ea aveam 47.000 de km, iar din cate stiu garantie la trenul de rulare nu e decat pana la 50.000. Intr-adevar mi-a aratat omul ca nu e joc pe nicaieri. Nu vreau sa acuz, ca pana acum oamenii de la service-ul din Pitesti au fost chiar ok, dar mi-e teama ca respectivul mester s-a facut ca nu stie care-i problema tocmai in ideea sa revin si sa schimb pe banii mei piesele. Daca, prin absurd, ar fi o problema la caseta de directie, ar fi o paguba in buzunarul meu in loc de schimbul pe garantie. Daca e asa, m-au pierdut de client, mai ales ca in Bucuresti stau aproape de 2 reprezentante reno, sunt sigur ca nu le-ar prinde rau banii pentru revizia de 4 ani/60.000 de km care urmeaza in curand
spy_oh_joy1389
Ai dreptate.
Cat despre caseta, cand eram o data in service am auzit o discutie la telefon de genul
"Troznitul in volan este din caseta de directie si trebuie sa o schimbati. Costa 3600 de lei dar vine cu tot cu " nu mai tin minte ce...
AndreiMR
Mda, sper sa nu fie cazul, 3600 de lei + revizia cu distributia inseamna un sfert din valoarea masinii pe piata sh de la noi smile.gif In cazul, putin probabil sper eu, sa ma duc si sa ma puna sa imi cumpar caseta, o sa fac tot posibilul sa ii pun sa o plateasca, pana la urma eu sunt inregistrat in sistem cu reclamatie si intrare in service pentru chestia asta, de 2 ori chiar, prima oara la revizia de 45.000 si apoi peste ceva timp cand, pe langa trosnitul din volan, se auzea si un zgomot dubios din dreapta fata, care s-a dovedit a proveni de la etrieri.
AndreiMR
In sfarsit, am trecut la incaltarile de vara

[attachmentid=1627802711] [attachmentid=1627802712]

[attachmentid=1627802713]

Si un "semn de buna purtare" :

[attachmentid=1627802714]
AndreiMR
Zilele trecute am avut ocazia sa conduc un Logan MCV diesel din 2008, versiune destul de cheala, fara ABS sau AC. Masina are 153.000 de km, masina de firma, practic un cal de povara folosit atat pentru a cara marfa, cat si pentru rezolvat diverse treburi sau mers prin zone neamenajate, intretinuta cat de bine se poate pentru o astfel de utilizare, adica revizii facute la timp cu constiinciozitate, dar fara un control asupra felului in care diversii soferi care au mers cu ea au condus-o. A fost un exercitiu interesant, tinand cont ca initial planuiam achizitia unui MCV. Pe scurt, masina nu a fost niciodata imobilizata in service din cauza de defectiune, in afara de consumabile s-au schimbat la ea un tampon de motor, o centura de siguranta si un rulment. La 153.000 de km are ambreiaj original (desi a carat cate 7-800 de kg de marfa), motorul tragea perfect, nu consuma ulei si nu scotea pic de fum, dar ce m-a impresionat cel mai tare a fost ca pe un drum de macadam, suspensia se simtea mai inchegata si mai silentioasa decat la masina mea. Interiorul in schimb era un concert de greieri, scaunul soferului nu mai statea asa cum trebuie, iar din ce am inteles cateodata afisajul combustibilului mai da rateuri. Cu alte cuvinte, o fiabilitate exemplara, mult peste Clio, la un numar triplu de km, si cu o utilizare mult mai neglijenta. Vest-europenii care s-au declarat multumiti de Dacia, mai ales ca MCV-ul s-a vandut bine la ei, au avut de ce, pentru cineva care cauta doar aspecte de ordin practic la o masina, e o optiune imbatabila.
spy_oh_joy1389
Loganu' are si cauciucurile mai groase si conteaza mult chestia asta in absorbtia neregularitatilor. Am simtit-o cu cauciucurile de 15inch pe Megane. Pe langa asta are si suspensiile mai moi. Castigi intr-o parte si pierzi pe alta depinde ce preferi.
Bwwlan
Cu oarecare intarziere, Felicitari pentru buburuza, s-o folosesti cu placere smile.gif
Anul trecut, cand ma plimbam prin showroom-uri (Renault, Peugeot, Citroen, VW, Opel si Ford) tin minte ca am fost la Suerom in Cluj sa intreb de Clio cu CVA si ziceau ca au, insa doar in versiunea Yahoo! si nu puteai pune/scoate nimic de pe ea, iar CVA pe alt Clio nu era, asa ca a picat. A, ca sa nu mai spunem ca am intrebat de TCe si dealerul mi-a zis ca ei nu aduc, da' ungurii da, asa ca daca vreau, sa dau o fuga la Debrecen... dry.gif
Treptat-treptat, optiunile s-au imputinat si singura masina cu CVA, tempomat, scaune incalzite si 4 usi pe care mi-am permis-o a fost Polo. Da, e drept, la 15.500 pret discontat de la 17.200 (si din care am mai scazut 3 tichete) puteam lua Lancer, Mazda 3, un Golf mai cheluba, o sumedenie de Opeluri (asta, vorbind de masini noi), ca sa nu mai spunem de cate SH-uri, insa, cum astea au fost cerintele obligatorii, asta a fost masina...
Multi kilometri fara probleme si hai cu Clio 4 smile.gif
AndreiMR
Multumesc! Sa il stapanesti sanatos pe Polo, combinatia aia de motor+cutie DSG+masina mica e chiar foarte misto, chiar daca vine la un pret destul de maricel. Intr-adevar, pentru cine sta aproape de vecinii unguri, e o idee cumparatul de acolo, noi suntem priviti ca o piata de lumea a treia asa ca nu avem decat sa acceptam ce ne baga pe gat, asta ca sa nu mai zic ca e foarte probabil sa difere calitatea masinilor. Eu inca zic mersi ca am prins echiparile pe stil vechi, si nu prostiile de acum, cu bord de plastic masiv nu spuma, chelite si mai tare... Si eu m-am lovit de problema lipsei de alternative la motorizare, mi-as fi dorit dci de 105 cai, dar la fel, mi-au zis sa mi-l iau din strainatate.
Daca lucrurile merg bine, sper sa nu urmeze Clio 4 ci Megane 3 RS sau Alfa Giulietta, daca nu se va putea, in mod cert voi trada marcile europene si va urma o Mazda, sunt cel mai apropiate de ce vreau eu de la o masina, cu un plus mare de tot la fiabilitate.

Spy, nu ma refeream neaparat la confort, nici Clio nu se poate spune ca nu are suspensii moi, ci la zgomote si la senzatia generala venita din partea din fata, masina mea pe acelasi drum parea mai "caruta". Pe langa zgomotul de la etrieri care a revenit cu forte proaspete, se simteau in volan neregularitatile mult mai puternic. Oricum, nu as da niciodata Clio pe Logan la capitolul conducere, e mult peste ca tinuta de drum si raspuns al directiei, iar la confort e relativ, eu prefer o masina mai rigida decat una care are suspensii prea moi si care da senzatie de barca. In schimb, cum am spus, fiabilitatea e sub Logan, iar la capitolul spatiu interior nu se pot compara. Chestie de prioritati smile.gif
AndreiMR
Drum Constanta-Bucuresti:

[attachmentid=1627807196]

[attachmentid=1627807197]

Am resetat CB la Rompetrol la iesirea din Constanta, iar ce se vede afisat era prin zona oarecum centrala a Bucurestiului. Si pentru ca inainte de plecare am spalat masina si am vazut cum pica apa pe dupa bord in zona pasagerului, m-am apucat ieri sa desfund minunatele furtune de scurgere. Pe dreapta, blocat total cu namol negru, pe stanga avea un dop la suprafata, pamant intarit practic. Macar am invatat miscarile, mi-a luat mai mult sa scot stergatorul de la pasager decat restul operatiunilor
DFL
In dreapta se poate baga mana dupa amortizor si se curata usor furtunul daca este infundat, nu este nevoie de demontat grila , in stanga nu se poate , este o tabla care protejeaza o unitate de comanda sau ceva de genul asta.....valabil la mine, le-am curatat saptamana trecuta.
AndreiMR
Mersi de pont smile.gif Adevarul e ca oricum furtunul din dreapta se infunda mai usor, ma batea gandul sa le scot de tot, dar nu sunt lamurit pe unde pica apa apoi
DFL
Cu placere. smile.gif
Asa am avut si eu intentia, sa le scot, dar ma gandesc sa nu curga apa pe eu mai stiu ce si sa fac mai mult rau.
AndreiMR
Ma poate lamuri cineva si pe mine ce e in zonele marcate, si daca e normal sa arate asa (pare a fi ulei pe acolo)?
[attachmentid=1627816461]

Asta e partea incercuita de jos in poza precedenta:

[attachmentid=1627816463]

Iar asta e de sus:

[attachmentid=1627816464] [attachmentid=1627816465]
AndreiMR
Am facut azi revizia de 4 ani, la 55.000 de km. S-au inlocuit ulei, filtre, kit distributie si am cerut sa fie schimbat si lichidul de frana. Pret total: 1950 lei
AndreiMR
Azi am avut parte de o surpriza neplacuta. Am ramas cu masina in drum, sau mai bine zis, in parcare la supermarket. Am pus contactul, iar in momentul in care am vrut sa pornesc motorul bordul s-a stins, ramand la nivel indicatoarele de combustibil si temperatura apei. Cand am incercat din nou, masina a murit de tot. Nimic aprins, inchiderea centralizata nu mai functiona.

Am asteptat pret de o tigara, injurand intamplarea, mai ales ca in ultima vreme aveam ganduri de vanzare pentru masina. Ma si gandeam ca face o criza de personalitate stiind ca i-am pus gand rau biggrin.gif
Dupa cateva minute am vazut ca a inceput sa palpaie din nou martorul de la sistemul antidemaraj, asa ca am incercat sa pornesc, iar rezultatul a fost un nou shut-down. M-am gandit sa ridic capota, m-am uitat putin ca matza in calendar si apoi am dat jos capacul de la baterie. Aici, surpriza, borna minus era acoperita toata cu o depunere alba sfaramicioasa.

Am miscat de borna si am vazut ca nu mai face contact bine (ba primea masina curent, ba nu primea) asa ca fuga in supermarket, am cumparat un set de chei si o pila (nu am unelte prin masina, din pacate), am desfacut bateria si am curatat bine borna. Dupa ce am pus-o la loc, masina a inviat si acum merge perfect. Am fost bucuros ca am scapat fara cheltuiala chematului unei platforme, dar m-a usurat de 100 de lei, pretul sculelor. Banuiesc ca trebuie sa il injur pe "meseriasul" care mi-a montat bateria asta-toamna. 251.gif
Iulikk
Ai luat chei din aur de au costat 100 de lei?
AndreiMR
Nu, am luat un set de chei la 70 de lei si o pila de 26 de lei. De-astea aveau acolo, alta varianta nu aveam, nu eram in situatia de a umbla dupa oferte mai bune biggrin.gif
Asta e acum, le gasesc eu o intrebuintare, am zis mersi ca am scapat cu atat si ca nu a fost nevoie de platforma+plata reparatii in service
AndreiMR
Profitand de timpul liber pe care l-am avut azi, am facut o curatare temeinica a tapiteriei, cu asa ceva:

[attachmentid=1627837322]

Rezultatul a fost senzational, tapiteria arata absolut impecabil acum si toate urmele acumulate in 3 ani de plimbat un catel si persoane mai mult sau mai putin atente cu ce beau sau mananca prin masina au disparut. Nu am facut si poze, dar singura urma de folosire a scaunelor a ramas o mica arsura de tigara. Asta imi confirma parerea ca husele nu au ce cauta intr-o masina smile.gif In schimb, volanul a capatat o textura ciudata pe partea din spate a cercului, in dreptul bratelor de prindere. Se pare ca incepe sa se cojeasca putin in acea zona. E drept ca nici eu nu l-am dat cu solutii de ingrijire a pielii, ci am folosit doar servetele umede pentru piele. M-am consolat ca totusi, dupa aproape 4 ani si 60.000 de km arata mai bine decat la cealalta masina, care are 2 ani si e din alta categorie. Macar la calitatea pielii ecologice nu s-au zgarcit turcii smile.gif

In alta ordine de idei, saptamana viitoare sper sa reusesc sa ajung cu masina la service. In primul rand, vreau sa repar pe Casco semnele de buna purtare de pe masina. Sper sa reusesc sa fac o revopsire totata, mai putin plafonul, dar depinde aprobarea asiguratorului. Daca nu, va trebui in mod clar sa fac un polish, pentru ca nu e panou de caroserie care sa nu aiba mici zgarieturi. Vopseaua ecologica de la Reno + culoare pretentioasa dau un aspect care pe mine a inceput sa ma deranjeze.

In al doilea rand, masina are in mod clar o problema la trenul de rulare. Se aude un troncanit la denivelari sau pe drumuri cariate, mai ales in viraje. De asemenea, la viteza de autostrada rularea se simte ciudat, ca si cum ar fi foarte putin dezechilibrate rotile, dar nu este cazul. De tras lateral nu trage. Daca aveti o idee de la ce ar putea fi, ar fi util, ca sa stiu la ce sa ma astept. Diagnosticul de "n-are domne nimic" nu pot sa il mai cred. De asemenea mi se pare ca a devenit mult mai zgomotoasa si suspensia spate. E de investigat si pe acolo. Cu ocazia asta o sa fac si o verificare temeinica a masinii plus o diagnoza computerizata, pentru ca in decembrie se termina garantia si as vrea sa rezolv gratis o eventuala problema nesesizata pana acum. Sunt curios in special cum se prezinta EGR-ul, am facut totusi destul de multi km prin Bucuresti, chiar daca nu merg niciodata subturat, ba chiar, dupa spusele unora, as merge prea turat pentru un diesel rolleyes.gif

Pana acum masina s-a comportat ok, sper sa nu incep sa bag bani in ea de acum incolo, pentru ca la ce valoare are un astfel de exemplar pe piata sh, s-ar putea sa nu prea mai merite.
spy_oh_joy1389
Grabeste-te si puneti o siguranta pe circuitul de la pompa de lichid de parbriz ca sa nu urmeze sa bagi bani in ea.
diesel_power
EGR-ul se imbacseste oricum ai merge - turatii mari, turatii mici. Din punctul meu de vedere ca sa pastrezi performantele motorului, EGR ar trebui curatat la fiecare revizie.
AndreiMR
Nu am umblat niciodata la el pana acum. Motorul merge la fel, consuma la fel, si nu scoate fum. Daca are ceva depuneri in el, e clar ca nu sunt la un nivel care sa afecteze functionarea. Dar ma gandesc ca se vede la tester in ce parametri functioneaza, si daca e cazul sa fie curatat.
diesel_power
Se vede la tester cat de mult inchide in sarcina. Doar un EGR perfect curat inchide complet. Neinchizand complet, vei avea o lipsa de cuplu/putere, pe care chiar daca nu o sesizezi, ea exista. Curata-l si apoi vei cum motorul parca si-a revenit. Din pacate se va murdari repede la loc. EGR este o pacoste !
AndreiMR
QUOTE(diesel_power @ 17 Sep 2012, 13:44)
EGR este o pacoste !
*



De acord. La fel ca filtrul de particule, ca injectoarele sensibile sau alte chichite specifice motoarelor diesel. Eu unul sunt lamurit, diesel nu imi mai trebuie, cel putin nu la stilul meu de mers si la nr. de km pe care ii fac anual. Nu am avut nicio problema pana acum, dar dpdv al costurilor, pentru mine dieselul nu e vreun avantaj, iar ca placere de conducere, e departe rau de un benzinar turbo. Insa masina asta am luat-o la pret de benzinar, asa ca nu mai stateam sa fac socoteli referitoare la amortizarea investitiei.
AndreiMR

Luni masina intra la vopsit. Mai exact, se vopseste toata masina, mai putin plafonul. Nu a fost lovita sau infasurata dupa vreun copac, doar ca vopseaua se resimte dupa 4 ani de chin intr-un oras mizerabil. Zgarieturi de cos de supermarket, doua mici infundaturi de la parcari nereusite (ale altora), niste urme de cheie de la babuini care cred ca trotuarul din fata blocului e batatura din care s-au parasutat la oras...Din fericire se va face pe casco, altfel cred ca o distractie de genul asta ar fi costat suficient de mult incat sa nu merite.

Inca nu am ajuns la service ca sa identific de unde vin zgomotele de la suspensie/directie, asta va urma probabil dupa ce o scot de la vopsitorie.
Raduchu
Pai daca tot o revopsesti pe toata de ce nu vopsesti si plafonul?
AndreiMR
Pai probabil ca il voi vopsi si pe ala, o sa vad luni cand ma duc la service sa las masina ce si cum. Pe asigurare nu il puteam face, asa ca probabil ca se va face din buzunar. Pe plafon nu sunt semne, dar mi-e sa nu se vada vreo diferenta de nuanta.
Gabryel.GLN
Fai tu 2-3 semne cu cheia si asta e! laugh.gif


Glumeam! biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.