Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme incalzire motor Dacia 1410 Sport
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
adycez_1410_Sport
Am o Dacia 1410 Sport din 1991, dar care din pacate e cu cutie de viteze in 4 trepte, cumparata in martie anul acesta. Nu am avut probleme cu incalzirea motorului pina cind nu a dat caldura (mai). Am scos termostatul, am curatat radiatorul, am schimbat antigelul, am schimbat uleiul si problema a fost rezolvata relativ, in sensul ca nu mai depasea 80 grade.
Marti 26 iulie (pe canicula - aproximativ 34 grade) am facut un drum Bacau - Bucuresti (300 km) si la viteza de croaziera de 80-90 km/h (3000 - 3400 rot/min.) temeratura a stat undeva la 82-83 grade. Dupa ce am intrat in Bucuresti, din Colentina pina in Bucur Obor temperatura crescuse deja la 95 grade.
A doua zi - miercuri - am facut drumul retur. La iesirea din Bucuresti temperatura crescuse deja la 85-86 grade. Pe drum in continuare temperatura a "stationat" la 82-83 grade, dar cu viteza relativ mica - 80-90 km/h.
Am verificat si daca apar bulbuci in borcan in timpul functionarii motorului si nu am observat asa ceva.
Uleiul este curat - nu a aparut spuma la capac, si nici nivelul nu este depasit.
Aseara am fost la mecanicul meu. El deja a inceput sa ma sperie. Ca poate fi garnitura de chiulasa, si ca in momentul in care desfaci chiulasa atunci se vede ce e acolo si ca e posibil sa fie mai grav si ca e posibil sa se ajunga chiar la a schimba setul motor. Mi-a schimbat radiatorul cu un altul care-l avea el pe acolo si ce-i drept aseara am facut vre-o 20-25 km prin oras si am si "forjat un pic si temperatua s-a ridicat doar la 75-78 grade. Precizez ca fara termostat. Mie mi s-a parut o temperatura normala de functionare a motorului undeva la 80 grade, dar mecanicul m-a speriat ca e prea mare, ca masina fara termostat trebuie sa functioneze undeva la 60 grade.
O alta nelamurire a mea este faptul ca la vasul de expansiune supapa nu are garnitura de cauciuc si ca mecanicul a lasat capacul ala nestrins bine si mi-a zis ca fiind cu apa acum nu e instalatie sub presiune si nu trebuie sa fie inchisa etans, etanseitatea trebuie doar la instalatie cu antigel.
Mecanicul imi tot spune ca trebuie desfacut motorul. Eu nu-mi doresc sa se ajunga la asa ceva.
Ce ma sfatuiti sa mai incerc??

rtulea
Stai linistit si nu te speria asa de tare ca nu pare a fi o problema din cele ce ai zis tu pana acum. Astfel:
1. temperatura optima de functionare a motorului este de 80 grade;
2. cand circuli prin oras, pe timp de vare, este imposibil ca temperatura lichidului de racire sa nu creasca si asta din urmatoarele motive: - radiator mic, motor turat si flux de aer insuficient prin radiator, temperatura solului;
3. nu mai circula fara termostat, acesta are rolul de a sunta radiatorul din circuitul de racire, adica pana cand motorul ajunge la temp optima de funct "apa" este recirculata de pompa doar prin blocul motor si doar dupa ce aceasta depaseste 80 gr se deschide termostatul permitand apei sa treaca prin radiator;
4. cand tu ai circulat fara termostat motorul nu s-a mai incalzit deoarece apa trecea in mod continuu prin radiator
5. garnitura de chiuloasa este vonovata doar daca nivelul apei scade in vasul de expansiune
6. vasul de expansiune TREBUIE sa aiba garnitura de cauciuc deoarece circiutul de racire fiind sub presiune iar capacul avand o supapa de presiune tarata acesta trebuie sa funct sub presiune
Cred ca ar trebuii sa te gandesti de 2 ori inainte de a mai merge la mecanicul asta, nu de alta dar am impresia ca urmareste el ceva mad.gif
ali73
Cat timp nu ai alte simptome,nu este cazul sa desfaci motorul.Nu ai precizat ce fel de ventilator ai pe masina;electric sau pe fulia pompei de apa.Daca este electric,atunci radiatorul tau este de vina,si din ce ai spus,radiatorul mecanicului i-a asigurat o buna functionare.Repet:asta in cazul in care ai electroventilator.
argon
NU TE MAI DU la mecanicul ala, are interese ascunse sa-ti desfaca motorul, si te mai i-a si de prost pe deasupra.
Ai spus ca a zis ca daca e numai apa in circuitul de racire nu se face presiune si nu trebuie garnitura...scuza-ma dar un "macanic" care scaote pe gura astfel de afrmatii nu este mecanic...pana si bunicamea la 75 de ani stie ca e sub presiune circuitul, indiferent dc e sau nu antigel....
adycez_1410_Sport
QUOTE(ali73 @ 28 Jul 2005, 10:53)
Cat timp nu ai alte simptome,nu este cazul sa desfaci motorul.Nu ai precizat ce fel de ventilator ai pe masina;electric sau pe fulia pompei de apa.Daca este electric,atunci radiatorul tau este de vina,si din ce ai spus,radiatorul mecanicului i-a asigurat o buna functionare.Repet:asta in cazul in care ai electroventilator.
*



Ventilatorul este pe fulia pompei de apa.
Care solutie e mai buna?
Cu electrovnetilator sau asa cum e ea acum?
adycez_1410_Sport
QUOTE(rtulea @ 28 Jul 2005, 10:34)
Stai linistit si nu te speria asa de tare ca nu pare a fi o problema din cele ce ai zis tu pana acum. Astfel:
1. temperatura optima de functionare a motorului este de 80 grade;
2. cand circuli prin oras, pe timp de vare, este imposibil ca temperatura lichidului de racire sa nu creasca si asta din urmatoarele motive: - radiator mic, motor turat si flux de aer insuficient prin radiator, temperatura solului;
3. nu mai circula fara termostat, acesta are rolul de a sunta radiatorul din circuitul de racire, adica pana cand motorul ajunge la temp optima de funct "apa" este recirculata de pompa doar prin blocul motor si doar dupa ce aceasta depaseste 80 gr se deschide termostatul permitand apei sa treaca prin radiator;
4. cand tu ai circulat fara termostat motorul nu s-a mai incalzit deoarece apa trecea in mod continuu prin radiator
5. garnitura de chiuloasa este vonovata doar daca nivelul apei scade in vasul de expansiune
6. vasul de expansiune TREBUIE sa aiba garnitura de cauciuc deoarece circiutul de racire fiind sub presiune iar capacul avand o supapa de presiune tarata acesta trebuie sa funct sub presiune
Cred ca ar trebuii sa te gandesti de 2 ori inainte de a mai merge la mecanicul asta, nu de alta dar am impresia ca urmareste el ceva mad.gif
*



Diseara am sa pun garnitura la acea supapa si am sa incep sa fac ture cu ea prin oras. Sper sa nu se mai incalzeasca.
Promit ca maine va scriu care mai sunt reactiile.

andu911
ai radiator de-ala mic sau mare ? vezi sa bagi in el si o solutie de desfundat, dar daca e mic....n-ai ce-i face
daca e mare pune un termostat de 75, eu de-ala am pus si merg cu ea cu 140 si dupa o ora abia ajunge apa la 85-90 de grade...
mai nasol cand stai mult pe la semafoare, ca nu mai vine aer din fata, iar ventilatorul nu se mai invarte prea repede
Uncle-Sam
daca ai radiator mic, schimba-l! Am un prieten tot cu dacie sport, care avea radiator mic si i se incalzea motoru (pe gaz). Dupa ce si-a cumparat unu mare n-a mai avut probleme. Vezi ca se discuta pe un topic despre dacia sport

http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=3230&hl=sport
adycez_1410_Sport
QUOTE(Uncle-Sam @ 29 Jul 2005, 09:28)
daca ai radiator mic, schimba-l! Am un prieten tot cu dacie sport, care avea radiator mic si i se incalzea motoru (pe gaz). Dupa ce si-a cumparat unu mare n-a mai avut probleme. Vezi ca se discuta pe un topic despre dacia sport
*



Acum am radiator din ala mare. Am facut ieri o noua aerisire, cu instalatia presurizata si tot fara termostat am lasat-o. Am circulat doar prin oras, cu reprize scurte de a inatai, a doua, a treia - frana, si tot asa, cu stat la semafoare, treceri de pietoni, etc., deci intr-un cuvint am fortat-o un pic si temperatura s-a ridicat undeva la 82-83 grade.
Maine am sa plec cu ea in afara orasului intr-o zona de dealuri sa o verific si in astfel de conditii.
Sper sa nu ajung la schimbare de garnitura de chiulasa.
Faza e ca miercuri vreau sa plec cu ea in concediu si vreau sa merg pe traseul Bicaz - Cheile Bicazului - Lacul Rosu - Gheorgheieni - Sovata. Asta e zona care ma "sperie" cel mai tare d.p.d.v. al incalzirii motorului.
dizzy
Mecanicul ala e dobitoc rau.
Schimba radiatorul cu unul mare, curata instalatia.
Fa o aerisire ca lumea.
Verifica daca baga caldura in interior. Daca da, nu are nimic chiulasa.
Pune la loc termostatul ca omori motorul.
Verifica pompa de apa sa fie in stare buna.
Da-i o bice. Daca e totul in regula cu instalatia nu ar trebui sa sara de 95 grade.
Pana acolo e normal cu caldurile astea.

rtulea
Eu tot nu inteleg de ce te incapatanezi sa lasi motorul fara termostat. Daca vrei ca acesta sa funct in parametrii normali atunci termostatul trebuie sa fie acolo. Daca se incalzeste prea tare aspa atunci verifica la cat iti deschide termostatul. Intr-un vas cu apa pusa la incalzit se cufunda termostatul cu partea inferioara si se masoara temperatura apei. In momentul in care termostatul deschide citesti valoarea temperaturii apei din vas si voila. In mod normal acea temp este scrisa pe el dar nu te poti lua dupa ea.
Daca aerisirea e buna, radiatorul e bun, pompa e ok si nu ai garnitura de chiuloasa piscata poti pleca linistit cu masina.
argon
Tine si de calitatea uleiului, cand bagam Lubrifin se incalzea(nu tare, dar mai tare ca acum)
Am spalat cu flush motorul si am pus Aral 15w40.
Si se simte diferenta..acum pe cele mai mai calduri nu trece de 80-85 de grade, si atunci, cand urc un deal ceva, nu la drum drept.
Uncle-Sam
daca poti, imprumuta un radiator nou si pune-i si termostat. Schimba filtrul de aer pe "regim de vara", adica sa-si traga aerul frontal, nu de langa galerie
Daca nu ai, cumpara o fulie pt pompa de apa model nou. Modelul nou e mai mic si permite o circulare mai rapida a lichidului de racire si totodata mareste si turatia ventilatorului. Cu ocazia asta scoate si capacu de la pompa de apa sa-l verifici. Cand il montezi la loc, schimba-i garnitura
_speedy_
sau si mai bine..pune si tu mana pe un electroventilator pune-l pe direct si cum vezi ca a sarit apa ii dai drumu..eu asa am si il folosesc doar cand e f cald si forjez motorul...4500-5000 ture...cu un ulei bunicel apa ar trebuii sa stea b-sor...nu prea il folosesc decat pe calduri mari..tongue.gif
adycez_1410_Sport
Fratilor - am pus un radiator mare din Aluminiu fabricat in 1996 si am facut 800 km in acest concediu, iar temperatura nu a sarit pe la 85-90 decit in Cheile Bicazului. Deci in concluzie nu era garnitura de chiulasa - cel putin eu asa cred.
Acum mi-a aparut in schimb o lata problema - urcind un deal am auzit un zgomot metalic suspect care m-a speriat (asta se intimpla la plecare). Apoi masina a functionat foarte bine, dar ca intrind in primul oras (Piatra Neamt) si mergind usor am auzit un tzacanit la motor (exceptind tzacanitul de la volan biggrin.gif ). In prim faza am crezut ca este rulmentul de la alternator, apoi cel de la pompa de apa, apoi fulia de jos, apoi tachetzii, dar la ceea ce era de fapt nu m-am gindit - s-a slabit Lantul de Distributie si lovea in capacul de distributie. Am fost la Sovata la un Service cu masina (dupa ce mersesem cu ea 250 km cu acel tacanit) si nu a vrut mecanicul sa-mi schimbe lantul (nu stiam decit limba romana), dar mi-a zis ca e posibil sa ajung totusi cu ea acasa fara sa ma lase in drum. Atunci am sunat un prieten si l-am anuntat ca in cazul in care ramin in drum sa vina sa ma ia la remorca de oriunde m-as afla. A stat saracul timp de o saptamina fara sa bea si el nimic pina ajungeam eu dintr-o parte in alta. Deci dupa inceperea acelui tzacanit am mai facut aproape 700 km si inca merg cu masina cu tzacanitul aferent. Am zis ca nu schimb lantzul ala pina nu cade de tot.


INTREBARE:

Daca sare lantul de tot sau se va rupe ce pot pati? In sensul ca d.p.d.v. al sigurantei mele fizice pot pati ceva sau pur si simplu se opreste motorul si va trebui sa o duc tractata la mecanic? Se paote strica ceva mai grav si ar fi de preferat sa-l schimb din timp fara a astepta sa "crape" de tot?


rtulea
D.d.v. al integritatii tale fizice depinde de viteza cu care mergi si de cat de aglomerata este soseaua. D.p.d.v al integritatii motorului este nasol popa.gif
Odata rupt lantul se distruge complet motorul adica adio supape, adio tije culbutori, posibil ca pistoanele sa-ti iasa prin blocul motor. Recomandarea mea este sa-l schimbi ca nu costa o avere si oricum e mai putin decat sa repari tot motorul.
adycez_1410_Sport
QUOTE(rtulea @ 17 Aug 2005, 08:35)
Odata rupt lantul se distruge complet motorul adica adio supape, adio tije culbutori, posibil ca pistoanele sa-ti iasa prin blocul motor. Recomandarea mea este sa-l schimbi ca nu costa o avere si oricum e mai putin decat sa repari tot motorul.
*




Am vorbit de aseara cu mecanicul meu si m-a program pentru maine (joi) dimineatza la schimbat lantul. Mi-a dat o lista intreaga de piese ce tre' sa le cumpar.
Mie mi s-a parut cam lunga:
- lant distributie
- garnitura baie de ulei
- inele baie palier marit
- semering distributie
- patina intinzator - mecanica
- pinioane distributie
- garnitura capac distributie
aste neaparat si capac de distributie dupa ce desface.
Am fost la un magazin de piese auto si mi-a zis ca cele de mai sus exceptind capacul ma cost in jur de 60 RON - dar nu aveau POS si nu am putut sa le cumpar pe loc azi de dimineatza. Nu mi s-a parut foarte mare suma, dar sa vad cit o sa-mi ceara mecanicul pe manopera. rolleyes.gif Voi cam la cit aproximati ca ar putea costa?

O zi excelenta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.