Buna seara, tocmai am observat ca teava de esapament atarna, e desprinsa de la mijlocul masinii, unde e "colierul" acela de cauciuc... se pare ca s-a "mancat "tabla colierului... Oare cat ma costa "distractia"?
andreig1982
3 Mar 2012, 19:40
s-a rupt suportul de pe teava probabil eu pot sa-ti recomand stelco, dai un tel la nea Adi si-ti spune
adi_m
3 Mar 2012, 19:44
adica sa schimb toata teava?
andreig1982
3 Mar 2012, 19:49
nu pe teava era sudat un profil L de care este prins o bucata de fier ce intra in tamponul de cauciuc si se poate inlocui
adi_m
3 Mar 2012, 20:25
merg luni in service. cam cat costa piesa aia?, asa informativ, sa nu iau teapa
testike
3 Mar 2012, 21:53
Si mie mi s-a rupt piesa aia, cand masina avea 3.5 ani. A sudat-o un tinichigiu, nu mai stiu exact cat mi-a luat, oricum nu mult, maxim 50 RON. Spunea ca nu crede ca toba va tine mai mult de 1-2 ani, si deja au trecut 4.
IRONICK
4 Mar 2012, 22:52
Se rezolva si fara sudura. Foarte multe masini au problema asta, ceva clasic la Dacia. Se foloseste un colier sau bara filetata indoita un forma de U.
vladut88
5 Mar 2012, 12:31
nu pune sudura pe toba ,daca vrei sa nu e coaca ,fa cum a zis si colegu cu 2 bride
george_c_ro
10 Mar 2012, 01:31
aceeasi problema a parut si la mine ; am pus un colier pe teava , il am de 1 an momentan nu am nici o problema
adi_m
10 Mar 2012, 14:21
am fost in service. intermediara era praf. au schimba-o cu una noua. toata distractia m-a costat 650 lei ( intermediara, coliere, pasta de lipit, manopera). Cei de la servici au zis ca daca puneau coliere era doar o chestiune de timp pana efectiv pierdeam teava pe drum...
andreig1982
10 Mar 2012, 16:46
cat? enorm de mult eu am schimbat tot traseul de dupa catalizator + finala inox si m-a costat 530 cu tot cu manopera
tribunul
21 Jun 2012, 18:49
Am intrat si io in randul lumii, acu e prinsa cu sarma, de', ie dacia deci sarma-i de baza. Vreau sa schimb intermediara, imi recomada cineva ceva?
sobolan
21 Jun 2012, 21:11
eu am sudat-o electric,iar pe acea "sarma" de 8mmm am refacut-o si re-sudat-o !
tribunul
21 Jun 2012, 21:37
Vreau sa schimb intermediara, e ruginita, dar nu stiu ce sa cumpar si nici cum s-o inlocuiesc, prin sudura sau cu coliere.
user123
21 Jun 2012, 22:40
Am gasit Bosal ( facuta in Belgia).....pretul la Unix este de 207 pt intermediara.....nu stiu ce sa spun despre evacuare in afara de faptul ca la mine este ( inca ) intacta, desi masina are 8 ani si multi ( multi ) km in variate regimuri de mers.... Despre sudura? nu imi place la esapament, este strict o parere personala, poate functiona daca este facuta foarte bine, insa better safe than sorry....
tribunul
24 Jun 2012, 13:35
Ca sa schimb tobele am facut niste calcule: 170 x 2 (tobe bosal) + 40 x 2 (colierele) + manopera.
Momentan merge f. bine legata cu sarma.
Urs
26 Jun 2012, 18:24
Si eu am facut o "carpeala", voi schimba tot traseul de evacuare cand se va gauri.
IRONICK
26 Jun 2012, 19:41
QUOTE(Urs @ 26 Jun 2012, 19:24)
Si eu am facut o "carpeala", voi schimba tot traseul de evacuare cand se va gauri.
O sa te tina mai mult decat ce a facut Dacia din fabrica.
hash
22 Sep 2012, 02:16
QUOTE(testike @ 3 Mar 2012, 22:53)
Si mie mi s-a rupt piesa aia, cand masina avea 3.5 ani. A sudat-o un tinichigiu, nu mai stiu exact cat mi-a luat, oricum nu mult, maxim 50 RON. Spunea ca nu crede ca toba va tine mai mult de 1-2 ani, si deja au trecut 4.
Idem si la mine. Mecanicul mi-a zis c-o sa tina maxim 5k km, am facut vreo 20k, nu da semne c-ar vrea sa se rupa iarasi.
In ritmul asta inainte de 100k nu preconizez sa schimb coloana de evacuare.
Mult si bine, pana se va gauri prin alte parti de la rugina si va trebui alt traseu nou. A mea merge asa de aproximativ 1 an, fara probleme.
Alx1000
22 Apr 2013, 12:31
N-are moarte.Cred ca o sa schimbi de vreo doua ori toba pana sa ajungi iar la colier.
clalexxxx
29 Nov 2015, 08:18
Salut, ce tip de colier este acela, merge de supernova sau mai bine spus ce dimensiuni ai luat? Sunt in aceeasi ipostaza ca tine, al meu suport s-a desprins ieri dupa 8 ani.
nikuniku
29 Nov 2015, 10:42
colier ---home made---
tribunul
29 Nov 2015, 12:37
QUOTE(clalexxxx @ 29 Nov 2015, 09:18)
Salut, ce tip de colier este acela, merge de supernova sau mai bine spus ce dimensiuni ai luat? Sunt in aceeasi ipostaza ca tine, al meu suport s-a desprins ieri dupa 8 ani.
Poti foarte bine s-o legi cu o sarma mai groasa. Nu-ti trebuie colier, nu ai nevoie de sudura. Doar sa ai grija cand o legi sa fie motorul rece, sa nu te frigi de teava de esapament.
adica faci rost de o bucata de banda d-asta, un surub si o piulita si manopera in regie proprie
clalexxxx
29 Nov 2015, 16:10
Multumesc pentru sfaturi , luni o sa ma duc pe la un prieten de are canal si ne putem baga sub masina. Daca nu uit o incerc sa fac o poza cu solutia adoptata. Solutia cea mai buna era ca cei de la DACIA sa puna un colier demontabil, pentru a oferi posibilitatea inlocuiri in caz de defect. Sudura din fabrica nu a fost aplicata in cordon continuu pe toata lungimea, ci in puncte.
<span class='edit'>30 Nov 2015, 14:46:</span> Am rezolvat cu un colier de la magazinul de piese auto, cost colier 6 lei, manopera 0 lei, scule: cheie fixa 17mm. Atasez poze.
george_c_ro
1 Dec 2015, 23:23
metoda "colierul" este cea mai potrivita in zona respectiva ; am de 4 ani asa ceva si nu am nici o problema acum am observat ca se desprinde de la cealalta prindere ( acolo are alt sistem de prindere ; teava este sudata de 2 tije .... ) si nu mai functioneaza metoda colierul ...
nu am poze momentan...
tribunul
2 Dec 2015, 08:24
Va este frica sa folositi sarma?
george_c_ro
7 Dec 2015, 14:17
poze...
PH-06-BOA
2 Jan 2016, 11:11
Toate necazurile de etanșare sau desprinderi la suportul pentru tampon, se produc în zona sudurilor. După ruperea suportului sudat de țeavă, urmează străpungerea țevii în zonele de îmbinare sudată cu tobele și chiar catalizatorul, chiar de are conținut de crom ceva mai ridicat (una din ele). Pentru suportul de tampon, potrivit e un colier de platbandă, pe care se sudează un oțel rotund, asemănător la diametru și formă, cu cel care a fost sudat de țeavă. Colierul se prinde de țeavă , ca oricare altul, cu un șurub. Și așa, în timp, pe marginile colierului de platbandă, de o parte și de alta, țeava se va perfora, materialul descompunându-se mai rapid , decât s-ar produce la restul țevii. Deci, ș-așa rău, ș-așa nu-i bine ! Nu rămâne decât să se sudeze de fiecare dată locul descompus, din zona sudurilor străpunse , și suport din oțel rotund sau țeavă de inox. Țeava principală nu se merită schimbată, decât dacă e ciuruită de „bube” de rugină, ceea ce se produce mai greoi. Deci, preferați 3-400 lei pe linie, sau 30 lei refacerea sudurilor ?
sorin moraru
2 Jan 2016, 11:21
Am patit si eu la fel acum vreo 2 ani.am fost la Adras Militari, au ridicat masina pe rampa, au sudat colierul care se desprinse-se.Toata afacerea a costat 50RON.Sper ca te ajuta aceasta informatie. O zi buna!!!
spik1
3 Jan 2016, 11:50
Aceste rupturi sunt o consecinta a lipsei racordului flexibil din linia de esapament a Daciei. Se pare ca este si o slabiciune a tehnologiei de sudare. Am reparat destule suduri la Loganuri.
chitziman
4 Jan 2016, 12:42
am intrat si eu in categoria asta, inca ma mai gandesc daca o sa am sudura acolo sau colierul asta...
teleii07
4 Jan 2016, 17:31
QUOTE(clalexxxx @ 29 Nov 2015, 16:10)
<span class='edit'>30 Nov 2015, 14:46:</span> Am rezolvat cu un colier de la magazinul de piese auto, cost colier 6 lei, manopera 0 lei, scule: cheie fixa 17mm. Atasez poze.
si la mine a venit momentul (logan 1.4 din 2007) am rezolvat si eu, exact la fel. Tine bine colierul!!! . Felicitari pt cel care a gasit solutia si a scris aici, a fost de mare ajutor!!!
Nu stiu dimensiunile colierului,vanzatorul l-a ales, dar asa la prima vedere cand l-am luat din magazin pare foarte mare si greu comparativ cu un colier de la dacia 1300 , dar fara nici o modificare s-a potrit exact.
.
2012
5 Jun 2016, 17:08
Cred ca trebuie sa schimb toba intermediara. N-am apucat sa ma uit pe sub masina, dar dupa zgomot e sparta si de sudat nu cred ca se pune problema. Ma gandeam sa iau Borla (Romcat) si eram curios daca si-a pus cineva pe masina asa ceva si cum se comporta.
Sau, daca cineva a facut operatia asta cu alt model si a fost multumit, astept sugestii.
De asemenea, m-ar interesa ce mufe trebuie cumparate (daca e cazul).
ps (si daca vreun iesean stie un service serios?...)
user123
5 Jun 2016, 17:22
Exact din aceea am pus eu, e comercializata de cei de la Pilot....acelasi anunt gasit de mine
Calitatea celei din anunt e medie, chiar sub cea originala din moment ce la mine s-a spart in mai putin de 3 ani....cu mult sub cea originala
Nu este inox, este o tabla otelita in cel mai bun caz
Cele de inox sunt mai scumpe ( gen 300-350 lei); stiam ceva de cei de la ELIA, au o reprezentanta prin Ardeal dar nu stiu exact
Eu astept sa pice de tot impreuna cu finala si pun inox cap coada
Bujor Stefan
9 Mar 2019, 12:43
Pe vârsta de aproximativ 8 ani a mașinii mi-a cedat și mie suportul central al esapamentului. L-am sudat de vreo 3 ori, iar în urma cu câteva saptamani, la o noua cedare a sudurii mi-am zis ca nu mai are rost sa investesc în sudura, pentru ca tabla suportului s-a subțiat prea mult. Așa ca am găsit un suport, la un preț asemanator cu cel al sudurii. După cum e construit se poate monta și în locul suportului de la catalizator.[attachmentid=1628101435] [attachmentid=1628101436]
IRONICK
9 Mar 2019, 15:11
De unde?
IRONICK
10 Mar 2019, 20:29
Pe mine ma intereseaza acel suport in alt scop, si arata exact cum imi trebuie.
M-am gândit sa nu supăr pe cineva dacă fac reclama pe-aici și nu am spus firma. Se poate cumpăra piesa la 37 de lei în weekend, de luni pana vineri costa 63 de lei. Căutați după codul piesei 228-904
_mircea
16 Jun 2019, 08:38
Excelent suportul de prindere cu coliere. L am comandat si eu la Epiesa la un preț de 47 lei, dar atentie, diametrul țevii pe care se monteazâ este de 45 mm iar piesa comandată avea coliere de 40mm M10. (mea culpa) Am rezolvat-o cumparând separat două coliere ptr tobă de 45mm M8
dizzy
16 Jun 2019, 08:51
U uri din alea filetate am vazut la mafazinele de bricolaj gen Leroy, Mathaus. merita daca vrei dimensiuni diferite, altfel nici 50 lei
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.