Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Teava esapament desprinsa - atarna
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
adi_m
Buna seara,
tocmai am observat ca teava de esapament atarna, e desprinsa de la mijlocul masinii, unde e "colierul" acela de cauciuc... se pare ca s-a "mancat "tabla colierului...
Oare cat ma costa "distractia"?
andreig1982
s-a rupt suportul de pe teava probabil
eu pot sa-ti recomand stelco, dai un tel la nea Adi si-ti spune
adi_m
adica sa schimb toata teava?
andreig1982
nu smile.gif
pe teava era sudat un profil L de care este prins o bucata de fier ce intra in tamponul de cauciuc
si se poate inlocui
adi_m
merg luni in service. cam cat costa piesa aia?, asa informativ, sa nu iau teapa smile.gif
testike
Si mie mi s-a rupt piesa aia, cand masina avea 3.5 ani.
A sudat-o un tinichigiu, nu mai stiu exact cat mi-a luat, oricum nu mult, maxim 50 RON. Spunea ca nu crede ca toba va tine mai mult de 1-2 ani, si deja au trecut 4.
IRONICK
Se rezolva si fara sudura. Foarte multe masini au problema asta, ceva clasic la Dacia. Se foloseste un colier sau bara filetata indoita un forma de U.
vladut88
nu pune sudura pe toba ,daca vrei sa nu e coaca ,fa cum a zis si colegu cu 2 bride
george_c_ro
aceeasi problema a parut si la mine ; am pus un colier pe teava , il am de 1 an
momentan nu am nici o problema
adi_m
am fost in service. intermediara era praf. au schimba-o cu una noua. toata distractia m-a costat 650 lei ( intermediara, coliere, pasta de lipit, manopera). Cei de la servici au zis ca daca puneau coliere era doar o chestiune de timp pana efectiv pierdeam teava pe drum...
andreig1982
cat? wacko.gif
enorm de mult
eu am schimbat tot traseul de dupa catalizator + finala inox
si m-a costat 530 cu tot cu manopera
tribunul
Am intrat si io in randul lumii, acu e prinsa cu sarma, de', ie dacia deci sarma-i de baza.
Vreau sa schimb intermediara, imi recomada cineva ceva?
sobolan
eu am sudat-o electric,iar pe acea "sarma" de 8mmm am refacut-o si re-sudat-o !
tribunul
Vreau sa schimb intermediara, e ruginita, dar nu stiu ce sa cumpar si nici cum s-o inlocuiesc, prin sudura sau cu coliere.
user123
Am gasit Bosal ( facuta in Belgia).....pretul la Unix este de 207 pt intermediara.....nu stiu ce sa spun despre evacuare in afara de faptul ca la mine este ( inca ) intacta, desi masina are 8 ani si multi ( multi ) km in variate regimuri de mers....
Despre sudura? nu imi place la esapament, este strict o parere personala, poate functiona daca este facuta foarte bine, insa better safe than sorry....
tribunul
Ca sa schimb tobele am facut niste calcule: 170 x 2 (tobe bosal) + 40 x 2 (colierele) + manopera.

Momentan merge f. bine legata cu sarma.
Urs
Si eu am facut o "carpeala", voi schimba tot traseul de evacuare cand se va gauri.
IRONICK
QUOTE(Urs @ 26 Jun 2012, 19:24)
Si eu am facut o "carpeala", voi schimba tot traseul de evacuare cand se va gauri.
*
O sa te tina mai mult decat ce a facut Dacia din fabrica.
hash
QUOTE(testike @ 3 Mar 2012, 22:53)
Si mie mi s-a rupt piesa aia, cand masina avea 3.5 ani.
A sudat-o un tinichigiu, nu mai stiu exact cat mi-a luat, oricum nu mult, maxim 50 RON. Spunea ca nu crede ca toba va tine mai mult de 1-2 ani, si deja au trecut 4.
*



Idem si la mine. Mecanicul mi-a zis c-o sa tina maxim 5k km, am facut vreo 20k, nu da semne c-ar vrea sa se rupa iarasi.

In ritmul asta inainte de 100k nu preconizez sa schimb coloana de evacuare.
2012
Dacia... pe drumul cel bun!
2012
Oare o sa tina?

[attachmentid=1627880489]
[attachmentid=1627880490]
Urs
Mult si bine, pana se va gauri prin alte parti de la rugina si va trebui alt traseu nou. A mea merge asa de aproximativ 1 an, fara probleme.
Alx1000
N-are moarte.Cred ca o sa schimbi de vreo doua ori toba pana sa ajungi iar la colier.
clalexxxx
Salut, ce tip de colier este acela, merge de supernova sau mai bine spus ce dimensiuni ai luat?
Sunt in aceeasi ipostaza ca tine, al meu suport s-a desprins ieri dupa 8 ani.
nikuniku
colier ---home made---
tribunul
QUOTE(clalexxxx @ 29 Nov 2015, 09:18)
Salut, ce tip de colier este acela, merge de supernova sau mai bine spus ce dimensiuni ai luat?
Sunt in aceeasi ipostaza ca tine, al meu suport s-a desprins ieri dupa 8 ani.
*



Poti foarte bine s-o legi cu o sarma mai groasa. Nu-ti trebuie colier, nu ai nevoie de sudura.
Doar sa ai grija cand o legi sa fie motorul rece, sa nu te frigi de teava de esapament.
sorin1983
se leaga cu asa ceva+ un surub si o piulita:
http://www.dedeman.ro/ro/banda-perf-fs-12x0-1471120.html

adica faci rost de o bucata de banda d-asta, un surub si o piulita si manopera in regie proprie smile.gif
clalexxxx
Multumesc pentru sfaturi , luni o sa ma duc pe la un prieten de are canal si ne putem baga sub masina. Daca nu uit o incerc sa fac o poza cu solutia adoptata.
Solutia cea mai buna era ca cei de la DACIA sa puna un colier demontabil, pentru a oferi posibilitatea inlocuiri in caz de defect. Sudura din fabrica nu a fost aplicata in cordon continuu pe toata lungimea, ci in puncte.


<span class='edit'>30 Nov 2015, 14:46:</span>
Am rezolvat cu un colier de la magazinul de piese auto, cost colier 6 lei, manopera 0 lei, scule: cheie fixa 17mm. Atasez poze.
george_c_ro
metoda "colierul" este cea mai potrivita in zona respectiva ; am de 4 ani asa ceva si nu am nici o problema
acum am observat ca se desprinde de la cealalta prindere ( acolo are alt sistem de prindere ; teava este sudata de 2 tije .... ) si nu mai functioneaza metoda colierul ... sad.gif

nu am poze momentan...
tribunul
Va este frica sa folositi sarma?
george_c_ro
poze...
PH-06-BOA
Toate necazurile de etanșare sau desprinderi la suportul pentru tampon, se produc în zona sudurilor. După ruperea suportului sudat de țeavă, urmează străpungerea țevii în zonele de îmbinare sudată cu tobele și chiar catalizatorul, chiar de are conținut de crom ceva mai ridicat (una din ele). Pentru suportul de tampon, potrivit e un colier de platbandă, pe care se sudează un oțel rotund, asemănător la diametru și formă, cu cel care a fost sudat de țeavă. Colierul se prinde de țeavă , ca oricare altul, cu un șurub. Și așa, în timp, pe marginile colierului de platbandă, de o parte și de alta, țeava se va perfora, materialul descompunându-se mai rapid , decât s-ar produce la restul țevii. Deci, ș-așa rău, ș-așa nu-i bine ! Nu rămâne decât să se sudeze de fiecare dată locul descompus, din zona sudurilor străpunse , și suport din oțel rotund sau țeavă de inox. Țeava principală nu se merită schimbată, decât dacă e ciuruită de „bube” de rugină, ceea ce se produce mai greoi. Deci, preferați 3-400 lei pe linie, sau 30 lei refacerea sudurilor ?
sorin moraru
Am patit si eu la fel acum vreo 2 ani.am fost la Adras Militari, au ridicat masina pe rampa, au sudat colierul care se desprinse-se.Toata afacerea a costat 50RON.Sper ca te ajuta aceasta informatie.
O zi buna!!!
spik1
Aceste rupturi sunt o consecinta a lipsei racordului flexibil din linia de esapament a Daciei. Se pare ca este si o slabiciune a tehnologiei de sudare. Am reparat destule suduri la Loganuri.
chitziman
am intrat si eu in categoria asta, inca ma mai gandesc daca o sa am sudura acolo sau colierul asta... smile.gif
teleii07
QUOTE(clalexxxx @ 29 Nov 2015, 16:10)

<span class='edit'>30 Nov 2015, 14:46:</span>
Am rezolvat cu un colier de la magazinul de piese auto, cost colier 6 lei, manopera 0 lei, scule: cheie fixa 17mm. Atasez poze.
*



si la mine a venit momentul (logan 1.4 din 2007)
am rezolvat si eu, exact la fel. Tine bine colierul!!! cheers.gif .
Felicitari pt cel care a gasit solutia si a scris aici, a fost de mare ajutor!!!

Nu stiu dimensiunile colierului,vanzatorul l-a ales, dar asa la prima vedere cand l-am luat din magazin pare foarte mare si greu comparativ cu un colier de la dacia 1300 biggrin.gif, dar fara nici o modificare s-a potrit exact.

cheers.gif .
2012
Cred ca trebuie sa schimb toba intermediara. N-am apucat sa ma uit pe sub masina, dar dupa zgomot e sparta si de sudat nu cred ca se pune problema.
Ma gandeam sa iau Borla (Romcat) si eram curios daca si-a pus cineva pe masina asa ceva si cum se comporta.

Romcat Borla

Sau, daca cineva a facut operatia asta cu alt model si a fost multumit, astept sugestii.

De asemenea, m-ar interesa ce mufe trebuie cumparate (daca e cazul).

ps (si daca vreun iesean stie un service serios?...)
user123


Exact din aceea am pus eu, e comercializata de cei de la Pilot....acelasi anunt gasit de mine

Calitatea celei din anunt e medie, chiar sub cea originala din moment ce la mine s-a spart in mai putin de 3 ani....cu mult sub cea originala

Nu este inox, este o tabla otelita in cel mai bun caz

Cele de inox sunt mai scumpe ( gen 300-350 lei); stiam ceva de cei de la ELIA, au o reprezentanta prin Ardeal dar nu stiu exact

Eu astept sa pice de tot impreuna cu finala si pun inox cap coada
Bujor Stefan
Pe vârsta de aproximativ 8 ani a mașinii mi-a cedat și mie suportul central al esapamentului.
L-am sudat de vreo 3 ori, iar în urma cu câteva saptamani, la o noua cedare a sudurii mi-am zis ca nu mai are rost sa investesc în sudura, pentru ca tabla suportului s-a subțiat prea mult.
Așa ca am găsit un suport, la un preț asemanator cu cel al sudurii.
După cum e construit se poate monta și în locul suportului de la catalizator.[attachmentid=1628101435] [attachmentid=1628101436]
IRONICK
De unde?
IRONICK
Pe mine ma intereseaza acel suport in alt scop, si arata exact cum imi trebuie.
user123

Asta?

suport
Bujor Stefan
M-am gândit sa nu supăr pe cineva dacă fac reclama pe-aici și nu am spus firma.
Se poate cumpăra piesa la 37 de lei în weekend, de luni pana vineri costa 63 de lei.
Căutați după codul piesei 228-904
_mircea
Excelent suportul de prindere cu coliere. L am comandat si eu la Epiesa la un preț de 47 lei, dar atentie, diametrul țevii pe care se monteazâ este de 45 mm iar piesa comandată avea coliere de 40mm M10. (mea culpa) Am rezolvat-o cumparând separat două coliere ptr tobă de 45mm M8
dizzy
U uri din alea filetate am vazut la mafazinele de bricolaj gen Leroy, Mathaus.
merita daca vrei dimensiuni diferite, altfel nici 50 lei
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.