Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Auto Prognosis
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
Prognosis
Pentru ca la Diorama de la Slobozia nu prea mai am ce sa lucrez, pentru nici starea de sanatate nu imi mai permite sa ma bag pe sub diorama, m-am reprofilat pe tunat machete auto. Sper ca acest nou topic al meu, sa fie un nou jurnal placut de citit pentru voi, pasionati de automobile.
---------------------------------------------------------------------------------------------

Volga versus Volga http://trenulete.info/volga-versus-volga/

Sunt un pasionat al masinilor clasice. Poate si pentru ca intreaga mea copilarie si adolescenta s-au petrecut sub auspiciul anilor 60-70, cand frumosul era frumos in dauna aerodinamicului si a compactului. Vremurile cand alamurile straluceau, cand ornamentele chiar impodobeau si infrumusetau o masina, vremea cand o masina trebuia sa fie mai intai frumoasa, atragatoare, inainte de a fi aerodinamica si fada. Volga a fost o masina care in perioada comunista te facea sa intorci capul dupa ea si sa o privesti indelung, pana disparea de-a lungul strazii sau dupa un colt si sa mustacesti cu invidie la adresa soferului fericit de la volanul minunatiei. Masina a fost marca nomenclaturii si a securistilor, dar asta nu o facea mai putin atragatoare, ba chiar dimpotriva. Frumusetea ei a dainuit peste decenii si iata ca acum, gratie lui DeAgostini, am in colectie o astfel de minunatie. Chiar daca in tara noastra nu au circulat prea multe la aceasta culoare, masinuta este una din cele mai bine realizate de DeAgostini si sunt foarte fericit ca am nimerit una fara defecte. In curand voi primi inca una din Bulgaria, editia DeAgostini de proba, dar una neagra, asa cum sta bine unei Volga ce se respecta.

Iata aici minunatia, alaturi de o miniatura scara 1/87, machete de care sunt tare mandru.
user posted image
turbodxman
Felicitari pentru initiativa!

Sunt din ce in ce mai rari, in zilele noastre, mai ales aici, oamenii care apreciaza un obiect clasic - in acest caz o masina clasica, fie scara 1:1 sau miniatura.

Va recomand si modelul ZIS 110 din colectia DeAgostini.

Este o reproducere foarte fidela si un exemplar deosebit si rar (1:1).
1310CL
Salutare !

Frumoasa masina intr-adevar....ma gandesc ce mai vremuri erau pe atunci...in fine,abia astept sa vad ce mai postezi...ma bucur ca ai ales sa faci un asemenea jurnal de bord..unic pe aici smile.gif

Bafta pe mai departe !
pishky
e un tataie care are o volga in constanta (si din cand in cand se mai plimba cu ea).
e un tanc de masina cu un aer aparte.
Dsign
Ca veni vorba de Volga, era acum ceva ani o reclama la Connex/Vodafone cuo volga albastru cu alb. Am nimerit pe atunci cu masina in spatele ei pe drumul de intoarcere de la mare, in zona Cernavoda-Fetesti. Ce se mai ducea cu 120+, se vedea ca fusese restaurata bine (se aseza bine pe sosea)
Prognosis
Transformarea unui ARO 240 in 243 – 2

http://trenulete.info/transformarea-unui-aro-240-in-243-2/

Operatiunea inceputa sambata si descrisa in materialul ACESTA, a continuat duminica spre implinirea mea sufleteasca. Tramsformarea trainicului 240 al lui Alexs88 in o masina ARO 243 din prima serie, ce va deservi fortele militienesti din colectia colegului de suferinta.

Pentru inceput am incercat decaparea cu decanol, dar dupa 4 ore masina era intacta. Asa ca am revenit la vechiul neu Nitrodiluant de la Fabryo, care a decapat vopseaua in 30 minute. Am continuat cu indepartarea resturilor de vopsea folosind o periuta de dinti ceva mai dura si apoi o perie de sarma fina si deasa (peria catelusei mele, madam Cookye), cu care am frecat finut partile reliefate spre a elimina toate resturile de vopsea kaki.

Materialul folosit pentru decuparea partii carosate a fost forexul de 3 mm, (comatex) pentru ca nu am avut de 2 mm, care era mai indicat la aceasta scara. Am decupat cu traforajul piesele si le-am imbinat cu picatura. Fiind o masina de politie, nu am practicat geamuri laterale. Am montat insa perete despartitor intre cabina soferului si bena arestatilor.

Dupa ce am inchegat si intarit caroseria cea noua, am slefuit spre rotunjire si adaptare la desen toate cotele. La probe bena se potriveste perfect pe ambele caroserii. Unele imbinari vor fi chituite ulterior. Pentru geamul din spate am folosit cu succes un rest de geam de la casutele Kibri facute pentru diorama. Si pentru ca orice masina de Militie care se respecta, are gratii la geamul usii, am confectionat si eu unele din plasa de tantari, lipita pe interior, asa cum am vazut in poexele de pe net.

A umat vopsirea cu spary auto alb acrlic in doua trei etape, pentru astuparea completa. Initial am curatat bine caroseria cu acetona neavand primer. Pana la urma a iesit o vosea lucioasa uscata corect pe caloriferul electric vreo 4 ore. Jentile s-au vopsit cu bronz aluminiu. Chederele la geamuri cu marker permanent negru si prin colturi am captusit cu scobitorul inmuiat in negru lucios acrilic. Grilajul aerisirii frontale s-a evidentiat cu un creion chimic negru bine ascutit ca sa intre in fantele subtiri. Fixarea s-a facut cu spray fixativ.

S-au colorat specific stopurile si semnalizarile, lampa spate precum si cu argintiu spatele farurilor. Oglinda si teava de esapament au fost si ele date cu bronz-aluminiu. Masina aprimit numere noi, de Ialomita, in ton cu data nasterii propietarului (aproximativ)… Mai sunt de facut manerele la usi precum si inscriptia cu militia. Inca nu stiu cum o sa fac, poate folosesc autocolant dar e destul de gros si se va vedea.

Cel mai probabil ca saptamana aceasta voi mai face un exemplar pentru colectia mea. Pacat ca nu se afce si concursul ARO-ul fermecat… Oricum, am in plan si o Dacia papuc ce va deveni masina de Posta Romana.

user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
Prognosis
ZIS 110 – corecturi

Dupa cum spuneam in prezentarea masinii, producatorii au omis cateva detalii care dau farmec acestei frumoase limuzine postbelice. Asa cum imi sta bine, nu m-am putut abtine sa nu intrevin cu cateva imbunatatiri, dupa cum am avut posibilitatea. Am inceput cu demontarea jucariei si studierea componentelor care trebuiau corectate.

http://trenulete.info/zis-110-corecturi/

user posted image
user posted image
Sper ca aceasta prezentare a interventiei mele sa fie de folos celor ce se incumeta sa faca ceva imbunatatiri acestei machete formidabile.
turbodxman
Felicitari pentru efortul depus. wink.gif
Sudsemnatu
felicitari. e senzatie ca le faci tu singur si ca nu esti doar colectionar
Prognosis
AroSlot DeAgostini in varianta Prognosis -continuare http://trenulete.info/aroslot-deagostini-i...ta-prognosis-2/

Dupa cum relatam in primul episod, pasiunea mea pentru mesterit m-a impins catre realizarea primului model DeAgostini functional in sistem SlotCar. Fireste ca am modificat sistemul de tractiune astfel incat jucaria mea sa dea satisfactie prin rulaj, la o viteza mai apropiata de real decat cele originale SlotCar. Azi am reusit sa fac mai mult decat mi-am propus. Am reusit cu brio sa montez tractiunea, asigurata de un motor de 5 volti de usa de CD-rom. Transmisia este prin ax melcat pe roata dintata. Motorul si-a gasit un locas bun in spatele scaunelor. Tot azi am instalat si luminile de pozitie, facute din led-uri punctiforme de 1,8 mm diametru, carora le-am polizat lentila. Farurile sunt tot din leduri punctiforme alb/cald, cu lentila polizata. Maine sper sa fac aripile din fata pentru a ascunde mataraia de sub capota unde am pozat rezistenta de inseriere a farurilor si condensatorul de filtraj al motorului. Pentru primele teste eu sunt foarte multumit. De abia astept sa apara si IMS-ul pentru a face si al doilea vehicul. Imi surade idea unei diorame AroSlot, cu toate acareturile si probabil, dupa o documentare, cred ca ma voi reprofila pe digital in cazul acestei diorame. Vom mai vedea.

Va las sa va desfatati cu un filmulet de proba si cu pozele.


user posted image
Prognosis
Multumesc pentru aprecieri!

AroSlot DeAgostini in varianta Prognosis - continuare si final
http://trenulete.info/aroslot-deagostini-i...ta-prognosis-3/ apreciez foarte mult like-uri pt. facebook

Dupa cum relatam in primul episod, in Atelierele PanArin a inceput constructia unui ARO DeAgostini in varianta SlotCar.

Folosind bucati din sasiul unei alte masini SlotCar distrusa si primita acum doi ani de la un alt amic, am astupat cablurile si rezistentele de sub masina. Am construit contra-aripile din carton de jumate de milimetru, pentru a nu se vedea lumina de la faruri pe sub masina. Am facut tot din forex si barile din spate. La final am vopsit sasiul cu negru acrilic. Portierele la interior au fost si ele vopsite cu negru acrilic, iar scaunele si volanul cu gri pentru a capata un contrast si pentru a fi evidentiate prin geamuri. Motorul a fost vopsit cu negru pentru a se pierde in intunericul din masina. Prelata a capatat o nuanta gri, tot cu pensula si cu acrilic. Din materiale si repere ramase de la constructiile de casute, am realizat teava si toba de esapament. Am decis montarea unui girofar rosu. Am folosit led intermitent, inseriat cu un rezistor de 1,6 k si probabil ca o sa pun un condensator de stabilizare in viitor. LED-ul girofar pulseaza de la sine fiind facut cu bimetal si cumparat din comertul socialist. Pentru autenticitate am facut cu bronz-aluminiu cutia girofarului si l-am pozitionat pe prelata, desi nu prea e corect, dar la noi, la tara, merge. Al doilea vehicul va fi probabil un ARO de tip IMS! Cel mai probabil saptamana viitoare voi face un nou site pentru a separa lucrarile de modelism auto fata de cele de trenulete.

user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image

<span class='edit'>11 Mar 2012, 09:07:</span>
Oltcit CLUB DeAgostini – modificari

Dupa cum am descris in prezentare, masinuta este mult mai bine realizata si mai atent lucrata decat predecesoarele sale de la DeAgostini. Eu unul am avut un asemenea exemplar si l-am condus ceva vreme, si tocmai de aceea am tinut mortis sa il reproduc in vitrina mea. Ca atare am trecut la treaba, desi o raceala cumplita m-a tinut mult in frau.

Mai intai am demontat jucaria, dupa indelungi investigatii am descoperit ca numarul din spate tinea loc de piedica pentru demontare, asa ca am reusit cu multa atentie sa-l dizloc, desi era chiar lipit.

Interiorul l-am configurat cu mult gri, nuante diferite pentru bord+portiere si scaune…

Dupa ce am scos tot ce era pe masina, am trecut la vopsirea in doua straturi cu spray auto acrilic, exact vopseaua pe care a avuto raposatul meu. Voseua acrilica, chiar si iarna, pusa pe calorifer se usuca in 10 minute. Asa ca nu am avut mult de asteptat. Mai greu a fost sa fac cu markerul negru toate chederele si ornamentele masinii. Mai apoi am montat geamurile si restul de piese, iar la final am dat o nota de culoare cu galben pe stopuri si lampile de semnalizare.

http://trenulete.info/oltcit-club-deagostini-modificari/

Jucaria va sta la loc de cinste in vitrina mea, dupa stagiul de doua saptamani pe birou in fata calculatorului, asa cum am obiceiul cu fiecare masinuta…

user posted image
Prognosis
AroSlot DeAgostini in varianta Prognosis la final
http://trenulete.info/aroslot-deagostini-i...ta-prognosis-4/ un like pls pt. facebook - multumesc!

Dupa uscare si rectificare, a urmat montarea accesoriilor si apoi am continuat cu testele de pista. Cateva ajustari la valoarea rezistentei girofarului si jucaria este gata de distractie. Urmatoarea, sau mai precis, perechea acestei masinute DeAgostini SlotCar, va fi un ARO de tip IMS.
Puteti viziona un mic video cu testele de pista.


12 Mar 2012, 18:38:
Acelasi amic, Cristian, care mi-a aruncat pisica SlotCar odata cu provocarea de a face DeAgostini functional, mi-a trimis si cateva tractorase, sublime dealtfel, dar nu stiu la ce scara sunt. Imi plac, sunt simpatice, insa imi lipseste pasiunea pentru agricultura si pentru tractoare. Le public in speranta ca voi gasi un colectionar cu care sa fac schimb cu alte vechicule scara 1/43. Imi plac mult masinile clasice, anii 60-80. Amatorii sa ma contacteze!

http://trenulete.info/tractorasele-mele/

user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
madkat
din ce imi aduc aminte - otcitul club original, cel dupa care e facuta machetuta nu a avut si gri metalizat in paleta de culori

aceasta culoare a aparut la cele cu bare de plastic mari.
Prognosis
QUOTE(madkat @ 13 Mar 2012, 19:49)
din ce imi aduc aminte - otcitul club original, cel dupa care e facuta machetuta nu a avut si gri metalizat in paleta de culori

aceasta culoare a aparut la cele cu bare de plastic mari.
*

Probabil! NUmai ca asa era masina mea si am reprodus-o pe aceasta!


..........................................................................................................

Austin FX4 – DeAgostini colectia TAXI
http://trenulete.info/austin-fx4-deagostini-colectia-taxi/

Grație bunăvoinței amicului meu din Craiova, am primit aceasta machetă reprezentativă pentru comunitatea taximetristilor din Londra și atât de îndrăgită în filmele Britanice.

La prima vedere, macheta arată mult mai bine și mai îngrijit lucrată decât colecția De Legendă, devenită deja legendară prin lipsa de preocupare a firmei vizavi de calitatea machetei comercializată. Ca primă observație pertinentă, am remarcat imediat in cabină un retrovizor din material… transparent. O fi o modă nouă în Anglia pentru ca șoferul să vadă și prin oglindă… Apoi, stopurile pe spate sunt empiric xerigrafiate, anormal fără rama nichelată caracteristică, par a nu fi de acolo. În rest totul e ok. La revistă însă, limba română le joacă feste grecilor. Referitor la ușa portbagajului, evident diferită prin faptul ca se deschide de sus in jos, băieții de la redactare/tehnoredactare au, comis o inversare tipărind varianta cu ușa care se deschide de jos în sus… O fi un model nou de care nici englezii habar nu au?

Acum să vedem ce apare la numărul viitor, căci în poză pare o machetă lucrată în sfarșit pe altă culoare a plasticului turnat la interior…
user posted image

14 Mar 2012, 15:21:
GAZ M20 – Pobeda – DeAgostini

http://trenulete.info/gaz-m20-pobeda-deagostini/

Plin de speranta am plecat de dimineata sa intru in posesia acestei machete de care ma leaga o amintire nu prea placuta a copilariei mele. Pe cand aveam fix 6 ani si abia intrasem in clasa intai, parintii mei au decis sa divorteze. Eu ramasesem la mama, dar cum aveam sa aflu mai tarziu, instanta hotarase ca tata sa fie genitorul meu. Ca atare, mama a crezut ca daca ma va ascunde undeva, tata nu ma va putea recupera si atunci a hotarat ca pentru o vreme sa ma duca undeva la o ruda din Navodari, in apropiere de Constanta mea draga. Ca atare, mama a apelat la Nea Pasca, un coleg al ei, personaj pe care il indrageam pentru ca ma lasa sa ma joc la volanul Pobedei sale ori decate ori venea in vizita la noi, (dar pe care aveam sa-l urasc din toata inima mea de copil nefericit prins in conflictul dintre parinti), care intr-o dimineata a sosit in poarta cu frumoasa lui Pobeda sa ma duca departe de familie. Degeaba am plans, m-am tanguit, m-am tavalit pe jos. Hotararea era luata. Cu greu m-au bagat in spatele masinii… Ultima si pregnanta amintire nefasta este imaginea lunetei prin care o vedeam pe bunica miscorandu-se in departare intimp ce eu plangeam de mama focului si ea imi facea cu mana neauzind injuraturile mele (sa te ia dracu Nea Pasca) cu care il blagostoveam pe bietul curier! Dupa un timp m-am intors acasa, dar ura mea de copil se repercuta in actiunile mele. Oridecateori, Nea Pasca venea in vizita la noi, eu scuipam abitir pe parbrizul masinii din fata portii si bagam cingo in incuietorile de la usi….

Singura diferenta dintre masina lui Nea Pasca si macheta este culoarea. A lui era exact ca cea de pe coperta. In plus, nu pot uita canapele frumoase din piele crem acoperite de paturi ca sa nu se uzeze. Niciodata Pobeda nu a avut interiorul (din nou) macabru promovat de DeAgostini. Pentru aceasta jucarie am colindat orasul Slobozia, pentru ca la chioscul de presa din piata, din 10 reviste, toate erau cu diverse defecte. In final am gasit la o taraba, la a sasea revista, un exemplar care avea o macheta integra… Desi, stergatoarele stau ca dracu, departe la 3 mm de parbriz, cel putin toate lampile si farurile sunt lipite corect. Ceea ce nu a fost cazul in alte 16 incercari. De pe capota lipseste sigla Pobeda colorata cu rosu si nichel… LIpsesc cu desavarsire retrovizoarele laterale… Stalpii geamurilor de portiere nu sunt piturati in nichel, Jentile sunt cromate integral, neconform cu realitatea. Ele aveau numai capacele cromate. lampa rosie de pozitie de pe prtbagaj e nichelat integral…. Ce sa mai zic. Traisca DeAgostini ca sa mai avem ce bricola.
user posted image
Prognosis
GAZ M20 – Pobeda – tunare http://trenulete.info/gaz-m20-%E2%80%93-po...2%80%93-tunare/

Frumoasa limuzina Pobeda descrisa in materialul de prezentare, a trecut prin mainile meseriasilor restauratori de la Atelierele PanArin.

La demontare, prima observatie a fost pozitia stramba a volanului si piesa de bord fortata sa intre pe niturile de pe caroserie pana cand bridele de prindere s-au crapat… Foarte greu am extras stergatoarele lipite total aiurea si cu o tona de adeziv care a ramas pe caroserie dupa extragerea lor.

Piesa de mobilier din habitaclu, era total stramba in interior, scaunele stateau strambe o data pentru ca nu erau montate corect si a doua oara pentru ca intreg ansablul, dupa cum se vede din imagine, era pozitionat defectuos pentru ca sub el, pe podeaua sasiului, niturile de la toba de esapament erau ne-taiate (ne-topite) si stateau mot in sus vreo 3 mm, fapt pentru care pieasa de mobilier nu se aseza corect pe sasiu. Fireste ca am taiat moturile si am indreptat la apa calda platforma de mobiler care se strambase de atat stat in pozitie nefireasca…

Volanul, in primul rand incorect, seamana izbitor cu cel de la volga, are in plus un cerc la interior, si este plin de bavuri ramase de la matrita de turnare probabil extrem de uzata. Cu un cater fin s-au indepartat elementele de bavura si cercul inutil de la interior, s-a finisat si rotunjit frumos volanul cu lama de cater si pila fina din smirghel. ulterior volanul s-a vopsit in culoarea fildes murdar, conform cu realitatea.

Am indepartat scaunele in primul rand pentru a putea indrepta la cald platforma, si in al doilea rand pentru a se vopsi conform stasului in vigoare al Pobedei. Am vopsit scaunele in culoarea alb/pal, platforma si portierele in crem conform imaginii din revista. Cat timp au stat la uscat, am confectionat oglinzile din carton de 0,5 , iar bratul din rest de piciorus de led, care are si o forma asemanatoare ca profil cu bratul oglinzii.

Volanul si bordul au fost piturate in crem si maro asa ca in poza. Unde a trebuit s-au aplicat si vopseluri rosu (la sigla), maro la inel volan si nichel la butoane si spite volan. Tot nichel (bronz/aluminiu) s-au facut si manerele interioare la usi si la macaraua geamului.

La caroserie s-au dat mici gauri de 0,3mm pentru fixarea oglinzilor. S-au vopsit corespunzator manerele usilor care nu erau acoperite corect de matrita de tampografie. S-au scurtat si pozitionat cat de cat corect stergatoarele. Ele ar fi stat mult mai bine daca aveau gaurile de fixare date in pozitia corecta, adica ceva mai sus…

Lampile semnalizare fata avea bavuri de la gurile de turnare, bavuri inlaturate si locul negru ramas acoperit cu bronz aluminiu. Sticla lampilor fata s-a vopsit cu alb conform cu realitatea. S-au vopsit cu bronz/aluminiu chederele geamurilor la portiere.

S-au montat oglinzile si sa conturat cu negru placuta de inmatriculare de pe spate. S-a vopsit cu rosu unica lampa stop de la placa de numar. Jentile s-au vopsit in crem pe langa capace, conform cu imaginea din revista. Singurul lucru pe care mi-ar fi placut sa-l fac, dar pentru care nu am gasit inca o solutie practica, este gravarea cumva a rizurilor de pe geamurile farurilor. In rest, macheta este o placere si ma bucur sincer ca DeAgostini nu le face perfecte, altminteri nu as mai fi avut ce sa bricolez la ele…

user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
Prognosis
Inca un Wartburg 353 tunat

http://trenulete.info/inca-un-wartburg-353-tunat/

Saptamana trecuta a sosit coletul cu un Wartburg 353 de la DeAgostini. De data asta masinuta a fost cum trebuie. Adica asa cum am spus in Prezentarea ei. Am procedat la trimiterea urgenta catre Atelierele PanArin pentru tunarea corespunzatoare.

Dupa demontarea tuturor reperelor, caroseria a plecat la borcanul cu nitrodiluant si dupa 24 de ore s-a curata foarte bine cu periuta de dinti si cu acul de canava prin locurile mai inguste. Dupa un periaj fin cu o perie de sarma deasa si fina, masina a fost stropita cu NOVOL profesional, un spray cu spritz-chit si apoi a fost vopsita cu spray auto. Dupli-Color. Nuanta folosita a fost Dacia alb-gri 13. S-au aplicat doua maini de vopsea si s-a uscat pe caloriferul electric cate 12 ore dupa fiecare tura de vopsea.

Mobilierul interior a fost piturat ca si la primul exemplar, numai ca s-a folosit o alta nuanta, mai deschisa, la canapele, pentru a fi in ton cu caroseria. Masca frontala a ramas in culoarea originala pentru combinatie si pentru protejarea inscrisurilor. Va fi aplicata si o sigla pe capota conform cu cea care ar fi trebuit sa fie din fabrica, dar pe care firma DeAgostini a scapat-o din vedere.

Cu aceasta ocazie s-au schimbat si numerele de inmatriculare! Parca arata altfel cu aceasta vopsea, mult mai aproape de realitate.

user posted image
user posted image
user posted image
user posted image

18 Mar 2012, 08:51:
Moskvitch – rectificare si imbunatatiri


Dupa socul avut la cumpararea revistei nr. 10, atunci cand mi s-a adus acasa, am descoperit in pachet un exemplar demn de mila a unui Moskvitch lucrat cu nepasare, neingrijit, asa cum sta bine unor producatori care nu respecta clientul nici cat o ceapa degerata, am comandat la revell.ro vopselurile necesare. Foarte placut surprins de calitatea serviciilor acestei firme. Dupa numai 20 de minute de la lansarea comenzii, am fost contactat telefonic de un reprezentant al firmei, care mi-a cerut confirmarea pt. vopseluri. A doua zi, la ora 12 deja primeam cu urgent curier coletul de la Oradea. Asa da domnilor, iata ca se poate! Nu la 2 saptamani ca la DeAgostini! Iar in colet era exact ce imi doream, vopseluri de calitate, frumos ambalate, insotite de pliante si alte maruntisuri care fac un client sa astepte cu nerabdare un colet si sa deschida cu placere cutia cu comori. Bravo Revell, felicitari pentru modul in care tratati clientii! Recomand calduros tuturor modelistilor aceasta firma care se respecta si care respecta clientul, chiar daca acesta este un … simplu roman.

Asadar, inarmat cu vopselurile proaspete, de tip acrilic, care nu ataca plasticul si care pot fi sterse usor cu alcool isopropilic fara sa lase urme, am trecut la restaurarea piesei indragite, Moskvitchi-ul tineretii tatalui meu!

http://trenulete.info/moskvitch-rectificare-si-imbunatatiri/

In final masinuta a capatat un aspect realist, si a ajuns in sfarsit la pretentia de Macheta de Colectie. Asta gratie interventiei mele inspirate si a colaborarii cu Revell.ro, care mi-a trimis exact ceea ce trebuie. Contra-cost fireste, dar ceea ce trebuie.
user posted image

18 Mar 2012, 08:54:
Inca o Dacia 1300 in atelierele PanArin

Am facut rost de o Dacia 1300 din primul numar, macheta care a fost nitel devalizata de un copilas, care i-a rupt stergatoarele si oglinda si a zgariat nitel pe ici pe colo plus numarul din fata ciobit un colt, de, ca un copil care se respecta. Am decis instantaneu ca o voi reconditiona fara discutii.

Demontarea ei este chinul de pe lume din cauza suruburilor triunghiulare chinezesti. Pentru extragerea geamurilor, se foloseste un spiral de 3mm diametru, cu care se alezeaza gulerele niturilor din plafon cu o bormasina la turatie potrivita si fara sa se preseze tare in ea.

Se scot toate accesoriile, bari, semnalizare, faruri, dupa ce, pe verso se taie cu un cater capetele turtite prin incalzire.

Pentru decapare, am incercat mai intai cu scufundarea in lichid de frana, chestie care merge la vopseaua acrilica. Dupa o noapte de innot in lichid de frana, s-au dizolvat numai chederele si ornamentele, deci restul e vopsea sintetica. Am mai tinut o noapte macheta scufundata in dizolvant pentru sintetic si dimineata voseaua era inflorita peste tot. Cu o periuta de dinti mai dura se indeparteaza stratul de vopsea, apoi se mai scufunda cateva ore in acelasi diluant. Urmeaza o operatiune delicata de indepartare a vopselei din fantele si locurile unde diluantul nu a dizolvat total vopseaua. Am folosit un ac de canava ascutit, cu care, cu migala si la lupa am curatat toate fantele si locurile posibile. Cu aceasta ocazie am rectificat pe unde erau bavuri de la matrita de metal a caroseriei si am adancit fantele unde abia se mai vedeau. Intradevar, prin decapare, se ofera detaliilor peosibilitatea de a fi evidente la urmatoarea vopsire, pentru ca sunt canalele inundate de vopsea si un alt strat le-ar estompa si mai mult. Am observat cu aceasta ocazie ca macheta are foarte bine evidentiate detaliile clantelor la usi, la portbagaj, chestii care nu sunt vizibile cu voseaua pe ea. Asta inseamna ca trebuie data cu o vopsea mai subtire care sa ia contururile bine.

Cu o perie de sarma foarte fina, (eu am folosit-o pe cea cu care periii catelusa mea pechineza), se indeparteaza si se fniseaza caroseria. Dupa toata treaba asta, am mai bagat o data macheta in diluant pentru ca la interior nu s-a curatat bine vopseaua. Va mai sta o zi asa, timp in care pregatesc interiorul.

La acesta, bordul era lipit simbolic si neechilibrat, volanul exagerat de stramb si cu axul prea lung. Am indepartat bordul, am indepartat volanul si i-am scurtat axul apoi l-am lipit echilibrat la locul lui. In bord, cu un marker fin de bronz-aluminiu am evidentiat partea care la masina este aluminizata. La fel am facut si cu geamul oglinzii interioare !

Canapelele vor fi in doua nuante de gri, exat asa cum era masina tatalui meu in copilaria mea. Tapiteria mai deschisa si lateralele mai inchise. Deocamdata am dat numai tapiteria….

Pentru moment ma opresc aici, asteptand ca diluantul sa dizolve pana maine si vopseaua de pe interior. Intre timp, poate ma hotarasc ce culoare o fac, pentru ca am acum in casa un spray sintetic crem si unul acrilic bleu, ambele foste culori ale modelului Dacia. Poate inovez ceva in legatura cu stergatoarele si cu oglinda exterioara.

De aia zic cu mana pe inima, sa traiasca DeAgostini pentru modul prost in care lucreaza machetele, pentru ca astfel, se da ocazia unui machetist ca mine, sa bricoleze de zor la jucariile sale. Fapt care nu ar fi fost posibil daca macheta era perfecta!

Voi reveni cu informatii!

http://trenulete.info/inca-o-dacia-1300-in...ierele-panarin/

user posted image
user posted image

18 Mar 2012, 09:20:
Ma poate ajuta cineva cu planurile pentru Dacia 1304 Carosata Posta Romana?
Prognosis
Si iata ca revenim. Dacia 1300 Crem 427 in conceptia PanArin este gata si troneaza in vitrina personala a colectiei DeAgostini Romania. Din pacate se observa ca lipsa stergatoarelor si a oglinzii nu dau o nota tocmai placuta jucariei, dar, am in vitrina o masinuta exact ca cea avuta de tatal meu in copilarie....

http://trenulete.info/inca-o-dacia-1300-in...rele-panarin-2/

user posted image
user posted image

21 Mar 2012, 09:29:
Dacia 1304 – POȘTA ROMÂNĂ

http://trenulete.info/dacia-1304-posta-romana/

De cum a sosit papucul Dacia 1304 DeAgostini, a si fost trimis in Atelierele PanArin pentru transformarea lui in vehicul postal. Pentru inspiratie am fotografiat unica masina Dacia Posta Romana ramasa in Gara Slobozia, in curtea Oficiului Postal. Am cautat pe net planurile unei carosari dar din pacate nu am gasit asa ceva…

Dupa indepartarea tuturor elementelor de pe caroserie, am bagat la diluant 24 de ore si am curatat si finisat bine caroseria. O mare provocare a fost aceea de a decupa si inlatura oblonul din spate, dar cu atentie m-am descurcat folosind traforajul din dotare. Am inceput construirea partii carosate folosind forex de 2,2 mm si pentru pereti forex de 1 mm grosime. Actualmente masina sta la uscarea chitului, dupa care urmeaza si alte detalii.
user posted image
user posted image

21 Mar 2012, 09:30:
——————-CONTINUARE———————— http://trenulete.info/dacia-1304-posta-romana/

Dupa intarirea chitului din crapaturi, am trecut la confectionarea paravantului de pe cabina. Am folosit ca material tot forex, de 8mm grosime, alipind doua bucati pentru obtinerea unui cub suficient de inalt si de lat ca sa iasa piesa respectiva. Sectionat in diagonala cu traforajul si luat la smirghel din greu, piesa pentru devierea curentului de aer a prins contur. Folosind folie de acetofan, de la cutii de bomboane, am confectionat ramfprsarile dupa imaginea masinii de posta din curtea oficiului Slobozia. A rmat un rand de chit auto pentru astuparea crapaturilor si pentru crearea rotunjimilor pe la imbinari. Acum pleaca masinuta la uscare doua zile si apoi slefuirea si vopsirea conforme.
Imi doresc foarte mult sa am un Renaul 12 Gordinii 1/43 in colectie si ofer un Lamborghini DEAgostini de Italia pe un astfel de exemplar!
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
Prognosis
CONTINUARE http://trenulete.info/aro-244-antichitate/

Pentru a repara daunele timpului, am confctionat din plastic de pe la casutele mele, un capat de bara care sa completeze locul lipsa. Am indreptat in apa fiarta structura stramba din fabrica a mobilierului interior si am adaptat alte roti. De fapt ele erau mai de mult pregatite pentru aceasta macheta, care va pleca marti spre noul propietar.
user posted image
user posted image

22 Mar 2012, 12:25:
Grupul de ARO din colectia mea http://trenulete.info/grupul-de-aro-din-colectia-mea/

Fara prea multe cuvinte, colectia mea de ARO personalizate, de la DeAgostini. Masina cu numar de Ialomita este a lui Alexs88, amicul meu de suferinta auto din Slobozia. Pentru decorarea masinilor de politie, initial fusesem contactat de cineva care pretindea ca are coli A4 de abtibild… A ramas in aer! Voi gasi eu o solutie pana la urma urmei!

user posted image

22 Mar 2012, 12:36:
Ford – camioane antice http://trenulete.info/ford-camioane-antice/

Printre jucariile comuniste stau si doua frumoase camioane Ford din perioada interbelica!

user posted image
aleksanders
ce am gasit eu dar pe albastru - bafta
Prognosis
Un Mertzan … de 3 lei! http://trenulete.info/un-mertzan-de-3-lei/

O macheta ramasa vie printre jucariile mele si scapata de urgia nepotilor se afla acum curatata cu lichid de frana… Rotile nu sunt cele originale, pentru ca de mic copil imi placea sa fac schimbari la jucarii!

user posted image
Prognosis
Dacia 1304 – POȘTA ROMÂNĂ la final http://trenulete.info/dacia-1304-posta-romana-la-final/


Dupa uscarea si slefuirea chitului a urmat procesul de vopsire cu spray auto in doua etape, apoi uscarea pe calorifer 24 de ore. Dupa o scurta inspectie si corectura a imperfectiunilor de vopsire, s-a trecut la montarea back a accesoriilor. Scaunele s-au vopsit gri pentru a se vedea mai frumos prin geamuri. Chederele negre si oglinzile la fel, dau o nota de eleganta machetei. Stopurile au contur negru (garniturile) iar teava de esapament este acum bronz-aluminiu. S-au lipit siglele POSTA ROMANA. Urmeaza numerele de inmatriculare si dupa sosirea colilor de decal se vor aplica si alte maruntisuri asupra carora voi reveni. Pentru moment utilitara se afla in prima ei misiune de colectare a plicurilor postale. Iata ca ziaristii de la Blumenberg Magazine au surprins masina in parcarea de la ALDI in timp ce soferul facea cumparaturi in interes personal in timpul serviciului.

user posted image
user posted image
user posted image
dizzy
Isi lua si el un sanvis, nu fii rau.
Frumoase lucruri faci.
Cand mai creste miamutoiul meu, iti aduc masinutele care vor scapa de urgia lui ca sa le repari/upgradezi.
Am o colectie frumoasa cu care m-am jucat eu cand eram mic, acum se joaca el, si apoi le voi reconditiona pt nepoti.
turbodxman
Foarte reusita macheta Dacia 1304 - Posta Romana. wub.gif

Cred ca ar fi interesanta modificarea unei Dacii 1300 DeAgostini intr-o Dacia Sport rolleyes.gif si a unei 1304 in Double Cab smile.gif

Daca se vor materializa cele 2 modele sunt interesat de un exemplar din fiecare.
Prognosis
Acum am in lucru o Dacia 1300 militia si un ARO safari si un unul AVIATIA romana. Raspund aici celor ce m-au intrebat daca le vand. Sunt machete pentru sufletul meu obisnuit sa mestereasca. Nu le vand!

Din pacate ma confrunt cu problema colilor decal... nu gasesc pe nicaieri.
Diac
http://www.parcmodels.ro/ nu stiu exact ce cauti,insa inafara de astia,nu cred ca mai face nimeni decaluri ro
Prognosis
Moskvitchi Bulgaria remedieri http://trenulete.info/moskvitchi-bulgaria-remedieri/

Cum era si firesc, mi-am implinit bucuria de a avea machetele in trei culori si doua modele ale masinii Moskvitchi 408, numai dupa ce am remediat neajunsurile specifice firmei. Am demontat ambele jucarii si am desenat cu markerul argintiu chederele la parbrize si la lunete. La cel albastru (DeAgo) am scos geamurile si le-am repus in pozitie corecta pentru ca erau nituite stramb si stateau in pozitie nefireasca. La ambele am colorat semnalizatoarele de directie fata si cele de pe aripi. La cel albastru am colorat canapelele si am indreptat bordul. Volanul l-am taiat si l-am relipit in pozitia corecta. La ambele am facut cu metal inelul interior de la volan. Cel albastru era lasat prea mult pe spate si am reglat distanta corecta adaugand o saiba la interior in dreptulul surubului din spate, ajustand astfel pozitia rotilor. La ambele am montat corect stargatoarele de parpriz. La toate trei (inclusiv la cel grena de Romania DeAgostini, am piturat toba si teava de esapament in bronz aluminiu. Cu aceasta ocazie am vazut ca cel verde are sorturi si la rotile din fata. In final, am o colectie de trei machete Moskvitch 408 superbe!

user posted image
remusro
Felicitari inca o data pentru minunatiile pe care le creezi!O arta dusa la un nivel incredibil!!! smile.gif
Prognosis
multumesc remus

Blue Trabby de la DeAgostini

Va spuneam zilele trecute ca mi-a sosit coletul cu macaroanele de la DeAgo. Vraja Marii e nimic pe langa continutul acestui pachet. Toate vehiculele erau deteriorate. Printre ele si Trabantelul, șontâc, șontâc, cu mai multe repere lipsa si vai de mama lui. Consecinta imediata – dezmebrarea si pregatirea de transformare. Toate reperele jos. La pielea goala, bagat la saramura de Nitrodiluant 24 de ore si apoi decojit cu migală, Traby se pregateste de un pas evolutiv…

Găsim la magazinul auto din centru un spray auto bleu, acrilic, cu uscare rapida si trecem jucaria pe sub doua randuri de jet acrilic la interval de o ora. Asta ca sa fim siguri ca se usuca bine. Apoi luam reperele la mână. Cel mai migalos a fost la stopurile spate, care au iesit greu de sub tona de superglue cu care erau lipite haotic. Slefuire si revopsire, apoi pictarea culorilor specifice lămpii de spate. Farurile au primit pe spate nitel argintiu ca sa imitam oglinda ca erau complet transparente. Acoperisul a fost marcat pe margini cu banda argintie ca in poza din revista. Lampile de fata nu s-au putut scoate. Erau lipite stramb, ciobite si naclaite de superglue chinezesc. Le-am refacut din plastic de pe la casutele mele de trenulete, niste resturi pastrate cu mare sfintenie la cutia cu maimuțe. Masca de la motor s-a rezolvat repede. O fâșie de hârtie adeziva peste grila radiatorului si apoi puf, puf cu bleu spray. Urmeaza mobilierul interior. Fireste, indepartarea celui de-al doilea schimbator de viteze, cel din podea, foarte asemanator celui unui de tractor. Bordul a primit nitel bleu si scaunele s-au colorat in o nuanta deschisa, ca in poza din revista. Pe cand se usca noua tapiterie mai putin morbida, s-a trecut la marcarea chederelor de geamuri si a ornamentelor specifice cu negru marker permanent. S-au innegrit pana si garniturile la stopurile de pe spate, conform pozelor in vigoare. S-au confectionat numere noi si s-a printat o sigla noua pentru capota, toate pe hartie alba autoadeziva din cea mai subtire. Pentru potrivirea culorii la interiorul cercului siglei, s-a procedat la scanarea jucariei, apoi in fotoshop cu pipeta s-a luat valoarea culori in CMYK si in Corel s-a redesenat sigla. Pare chiar de acolo, nu-i asa?

La final, dupa pictarea cu negru a prezoanelor si axelor rotilor, Blue Trabby a iesit la plimbare pana la supermarket, unde s-a intanit si s-a conversat cu mai batranul sau coleg de suferință DeAgostiniană. S-au impărtășit si schimbat idei de conservare a patrimoniului auto Prognosian, s-au legat prietenii si apoi au plecat impreuna pe masa de la calculator unde vor astepta detronarea, conform obiceiului, de urmatorul automobil sosit de la DeAgostini. Adica maine speram sa nimerim unul bun, desi starea de sanatate nu stim daca ne va permite sa iesim pana la chioscul de presa din piata, ca sa nu mai trimitem vecinii si sa ne trezim cu rebuturi.

Intre timp a sosit si coletul cu taximetre din colectia Taxi DeAgo, si dupa o scurta sedinta foto s-a trecut la editarea prezentului material propagandistic. Pana la noi finisaje ale lucrarilor in curs, va dorim vizionare placuta a galeriei foto! Toate cele bune!

http://trenulete.info/blue-trabby-de-la-deagostini/

user posted image
user posted image
user posted image
Prognosis
Al doilea ARO 243 DeAgostini – POLITIA http://trenulete.info/al-doilea-aro-243-deagostini-politia/

In aceste zile am continuat transformarea celui de al doilea ARO 240 militar, in ARO carosat 243 de politie. Daca primul era al lui Alex88, acesta apartine colectiei mele. Am lucrat la el dupa aceleasi metode si cu aceleasi materiale descrise in pagina primului model al lui Alexs88. La aceasta macheta am decis sa las roata de rezerva la locul ei pe usa din spate, pentru ca am vazut la Calarasi un astfel de vehicul. Ca urmare, am inmatriculat vehicului conform judetului Calarasi.

Cu aceasta ocazie am confectionat girofare pentru ambele vehicule, folosind ca materie de baza niste resturi de la kiturile de casute de la diorama mea, rame care aveau un profil adecvat formei de girofar. Pentru fixarea deasupra capotei masinii, am folosit capse de capsat hartia, 4 bucati la un girofar, cate doua la fiecare capat, imitand suportul din teava pe care se sprijina girofarele mari, moderne.

Tot cu aceasta ocazie, am definitivat proiectul de inscriptionare cu siglele si desenele vehiculelor de politie. Am lucrat in Corel si am printat cu cerneala pe hartie alba, autocolanta, care a mers de minune la aceste vehicule albe. Pentru alte culori de masini nu s-ar fi pretat coala alba. Pana la urma urmei, masinuta a iesit bine, oricum, mult mai bine decat era originalul DeAgo. Ma gandesc sa printez si mini-sigla ARO de pe botul masinii, de pe capota. Asta insa dupa ce ma voi lamuri ce fac cu machetele ARO M461 achizitionate astazi… si care au mari carente si probleme de rezolvat pentru eventuale transformari.

user posted image
user posted image

28 Mar 2012, 17:31:
ARO POLITIA in prima misiune http://trenulete.info/aro-politia-in-prima-misiune/

Satisfacuti de imaginea masinii ARO modificata special pentru fortele politienesti care vegheaza la respectarea legii intre machetele DeAgostini, cele doua echipaje de politie, cel de Ialomita apartinand colectiei DeAgo Alex88 si cel de Calarasi, apartinand colectiei DeAgo Prognosis, au plecat in prima lor misiune de patrulare, impreuna. In timp ce inspectau zona supermarketului de la iesirea din Slobozia, echipajele au fost anuntate prin radio ca un infractor periculos, hot de masini de lux, ar fi fost vazut la bordul unui bolid de lux furat zilele acestea din Italia. Fara sa piarda timp pretios si fara sa precupeteasca nici un efort, echipajele celor doua patrule au plecat in goana spre locul unde fusese semnalat autovehiculul furat. Dupa o urmarire ca in filme, cele doua echipaje curajoase de politie, au reusit sa blocheze si sa opreasca automobilul de lux, un Lamborghini, in preajma vilei unui senator cu care hotii erau in mare cardasie. Prinsi asupra faptului, hotii nu au opus rezistenta si au fost retinuti imediat. Senatorul a negat orice implicare si a anuntat ca va convoca o conferinta de presa imediat dupa ce isi va da demisia din parlament. Dupa ce lucrurile s-au calmat, echipajele s-a intors la sediul politiei aducand si vehiculul furat pentru a fi inapoiat posesorului.

In aceasta seara, masina apartinand colectiei Alex88, va parasi garajul nostru si se va dedica misiunilor pe care Alex88 i le va incredinta. Bucurosi ca masinile realizate de ei sunt pe placul politistilor ialomiteni si calaraseni, inginerii de la Atelierele PanArin, au luat o pauza binemeritata de la proiectul de carosare al celui de al doilea papuc pentru serviciile postale din zona Alex88, pentru a studia balaria de M461 cu care s-au capatuit azi spre modificari.

user posted image
user posted image
Prognosis
ARO M461 DeAgostini – transformare in decapotabil

Macheta mult dorita si mult asteptata este deja pe bancul de lucru. Programarile sunt facute. Am 4 bucati, din care voi pastra una originala, dar cu rectificarile de rigoare, una va deveni decapotabila si ca inspiratie avem pozele unui vehicul surprins intr-o parcare din Slobozia, mai vreau sa fac unul de militie care va fi SlotCarAro vehiculul numarul 2, si apoi unul de pompieri pe care cred ca il voi carosa, daca voi gasi pozele pe care stiu ca le am undeva prin calculator, cu un ARO M461 carosat. Ma intreb daca la Bulgari o sa apara cumva varianta GAZ, pentru ca as dori sa il am si pe acesta in colectie.

Deci pentru inceput am detasat prelata. Lipita de jur imprejur cu diferite cantitati de adeziv, s-a dovedit a fi o operatiune destul de anevoioasa si periculoasa, mai ales ca voiam sa pastrez intacte doua prelate din patru. Am folosit o lama de bisturiu, foarte subtire, prinsa pe un maner de cater de modelism. Pentru a proteja aripa spate de eventuale atingeri accidentale cu lama, am lipit o bucatica de hartie autoadeziva de preturi peste aripa. Cu migala si rabdare am reusit sa obtin astfel doua prelate fara sparturi. Exact ce imi doream…

Urmeaza apoi desprinderea aripilor fata, care sunt din plastic si nituite pe caroseria metalica. Cu o freza se indeparteaza ciuperca nitului si piesa iese intacta afara. Am scos de pe ea si farurile, pentru ca le voi face piesele de camuflaj, genele lungi care dau nota aceea aparte acestui vehicul in varianta militara.

Urmeaza extragerea mobilierului interior. Atentie caci acolo unde este motat cauciucul de rezerva, exista pe interior o mare cantitate de adeziv, care tine mobilierul lipit pe caroserie. Cu lama bisturiului strecurata intre ele, se rezolva problema.

A urmat indepartarea ramelor geamurilor de la usi. Puteam sa aleg varianta cu ramele intacte, dar mi-a placut mai mult vehicului din imaginile prezentate in revista, acela fara rame la usi. Ca atare am indepartat oglinzile si proiectorul, care oricum erau lipite strambe si cu adeziv pe alaturi. Cu caterul si cu atentie se rezolva problema. Ramele geamurilor metalice le-am taiat cu traforajul, folosind niste panze rosii nemtesti, speciale pentru metal.

Interiorul trebuia modificat si el. Lateralele portierelor dublau practic sectiunea usilor aratand oribil, un rand de metal si unul de plastic, mai ales ca la aceasta piesa, matrita era pe interior identica la ambele portiere, adica in formatul cu usa mare, cea de pe dreapta, si in stanga la sofer, unde portiera pe afara era de un soi si pe interior de alt soi. Poate ca daca pastram rama, nu mai era nevoie sa intervin aici, dar oricum, la o masina decapotabila, trebuie amenajat interiorul care devine astfel vizibil si defectele dau o nota proasta. Ca atare, am decupat zona usilor dar am pastrat burtiera de pe portiere, decupand-o si lipind-o direct pe partea metalica. Am facut si manerele interioare la usi din bucati de capse metalice lipite cu superglue.

Am indepartat si spetezele canapelelor pentru ca nu erau pozitionate corect in raport cu sezutul, fiinde deplasate inspre fata. Cu aceasta ocazie am decupat picioarele cu care speteaza se sustine si se rabateaza pe sezutul canapelei.

Dupa finisarea taieturilor, am vopsit interiorul conform imaginilor din revista, cu kaki si gri. Bordul l-am vopsit cu kaki si am evidentiat aparatele de bord cu aluminizat. Cu aceasta ocazie am observat ca bordul nu este conform modelului M461, ci mai degraba cred ca este al unui GAZ. Nu sunt sigur! Am facut cu aluminizat si spitele volanului.

Parbrizul este din aceeasi piesa, rama si sticla, din plastic, si vopsit numai pe afara. Cu aceasta ocazie am vopsit si pe interior, pentru ca sa nu se vada imperfectiunile matritei, pe care le-am slefuit in prealabil. Am confectionat si forma motoraselor de la stergatoarele de parbriz, specifice acestui model de ARO. Am aluminizat si tija schimbatorului de viteza.

La caroserie, dupa finisarea taieturilor la portiere, am vopsit cu kaki marginea de deasupra si am corectat pe unde trebuia. In spate, am montat si lampile de semnalizare care lipseau. Acestea au forma ascutita, conform modelului din revista, desi exista la M461-D lampile dreptunghiulare, mi-am dat seama abia dupa ce am montat semnalizatoarele, facute din farfuri de scobitori si montate in gauri de 1,2 mm facute in caroserie. de fapt am facut numai o gaura, pentru ca una a ramas de la vechea placuta de inmatriculare, aruncata pentru ca era cu scrisul topit si prelins de la adeziv. De asemeni am facut si ochiurile de pisica situate in josul partii din spate. Am confectionat alte numere de inmatriculare, tot de armata, ca sa nu am doua vehicule cu acelasi numar. Acesta reprezinta anul nasterii mele.

Canapelele din spate, au capatat picioruse prin decupare. Au fost slefuite si finisate apoi lipite la locul corect si date cu negru acrlic mat, ca sa imite vinilinul original matuit. Personal, am condus si ARO IMS cu canapelele din vinilin maro., cand eram in armata. Voi confectiona si canistrele suplimentare, de benzina, aflate pe partea din spate, dar zilele viitoare, cand voi face pentru toate vehiculele deodata.

Farurile au capatat frumoasele gene, piese de camuflaj antiaerian, specifice vehiculelor militare romanesti si sovietice. Tot in fata am aluminizat si carligele de remorcare de pe bara de protectie. La final, am montat la loc oglinzile si proiectorul si am dat cu negru balamalele capotei si cu aluminiu manerele portierelor exterioare. Am aplicat tinta militara pe portiere si am schimbat rotile cu cele ramase de la ARO 240 transformat in ARO SLOT. La fel si cu roata de rezerva, pe care am pus-o exact asa cum e, cu capacul in afara, pentru ca inca nu m-am decis sa fac o janta inversata. Poate in viitor, voi face asa ceva, sau poate face domnul Doru, LDH, ca are experienta in turnat roti din rasini, si la care indraznesc sa apelez pentru asa ceva. Sper sa nu se supere si sa creeze dumnealui modelul.

In final, prima macheta modificata ARO M461 decapotabila, se afla la loc de cinste in colectia mea. Ea va trona pe biroul meu doua saptamani, conform obiceiului, pana la aparitia urmatorului numar DeAgostini, pe care nu-l voi mai critica public indiferejnt cum va fi! Sper ca prezentarea lucrarii mele sa fie de folos celor ce se incumeta sa faca o astfel de transformare. Spun aici, pentru ca in multe mesaje private sunt intrebat daca vand modelele modificate de mine. Va rog sa nu imi mai solicitati asa ceva pentru ca NU VAND nici una. Singurul pentru care mai lucrez este amicul Alex88 din Slobozia, cu care impart pasiunea in acest areal.

Va invit sa vizionati galeria foto a acestei minunatii de masinute, care deja e locul 1 in inima mea de colectionar amator!
http://trenulete.info/aro-m461-deagostini-...in-decapotabil/

user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image

30 Mar 2012, 10:46:
Taxi DeAgostini in vitrina mea!

O colectie destul de interesanta, modele arhicunoscute mai mult prin intermediul cinematografiei, impecabil realizate, cel putin cele poposite in vitrina mea. Nu am gasit defecte la ele, nu am ce sa reprosez. Dovada ca se poate face lucru bun la acelasi pret cu care se face si lucru rebutat, cum am intalnit foarte des la colectia de legenda. Pentru TAXI nu zic decat un “Bravos DeAgostini”, asa trebuie!

user posted image
user posted image
user posted image
Prognosis
ARO M461 – standard DeAgostini – imbunatatiri http://trenulete.info/aro-m461-standard-de...i-imbunatatiri/

Cum era si firesc, dupa ce am facut primul model in varianta militara decapotat, am trecut la imbunatatirea celui de-al doilea exemplar, lasat si el militar, dar cu prelata pusa. Mai intai am schimbat rotile cu unele de ARO 240. La toate rotile am pus sorturi anti-noroi facute din banda de coletarie. Peste zonele pline de adeziv scurs am dat cu vopsea kaki, macar am acoperit rusinea, cu toate ca nuanta este diferita. Vopseaua am luat-o de la Revell, cand am rectificat ARO 240. La el se potrivea perfect. La M461 nu prea se potriveste. Se vede diferenta.

La exterior am vopsit cu bronz aluminiu clantele la usi si carligele de pe bara frontala. Am facut cu negru balamalele la capota motorului. Pe spate am facut cu rosu ochiurile de pisica. Sub masina am vopsit argintiu teava de esapament si toba. Farurile au primit dispozitive de camuflare antiaeriene.

La interior, am corectat volanul si am facut spitele acestuia cu argintiu. Scaunele au capatat culoarea maro a tapiteriei de vinilin, podeaua argintie si pe bord s-au evidentiat aparatele de bord si butoanele cu argintiu. Cam atat la acest model, in prezent este programata confectinarea unei antene radio si a canistrelor de pe bara din spate.

user posted image

<span class='edit'>31 Mar 2012, 17:33:</span>
ARO M461 DeAgostini – pompieri http://trenulete.info/aro-m461-deagostini-pompieri/


Vehiculul numarul 3 era predestinat unui exemplar tip POMPIERI, vehicul pe care l-am vazut cu ochii mei in copilarie. El nu avea nici girofar si nici scari pe acoperis, dar imi amintesc clar ca erau niste lopeti pe lateralele prelatei. Acestea vor fi urmatoarele repere ce se vor lucra in Atelierele PanArin in urmatoarele zile. Deocamdata luam o pauza de la ARO M 461, pentru clarificarea viziunii in ceea ce priveste exemplarul numarul patru, care a fost deja selectionat spre a reprezenta echipajul de MILITIA pe pista nou creata de SlotCarAro DeAgostini. Oricum am nevoie de timp de reflectare la carosarea lui, si in acest interval, pentru a-mi lipezi ideile, voi lucra pentru amicul meu Alex88 un exemplar de Dacia Papuc Posta Romana.

Asadar, am pastrat la saramura de nitrodiuluant partea metalica a unui ARO M461, in timp de in borcanul cu lichid de frana s-a curatat partea frontala, aripile si partea de parbriz. Atentie ca nu trebuie tinuta aripa din fata prea mult in lichid de frana, pentru ca se inmoaie ca Dracu. Pana acum nu am intalnit asa ceva, desi am decapat cu lichid de frana zeci de vagoane si multe locomotive reconditionate pentru pasiunea mea feroviara…

Dupa decaparea corespunzatoare si curatarea cu alcool izopropilic a reperelor murate, am trecut la vopsirea lor. Mai intai am facut jentile machetei cu rosu si galeria de evacuare cu argintiu. Aripa fata nu a prins spray auto, asa ca am recuratat-o cu alcool si am dat-o cu rosu acrilic. Parbrizul a capatat si el noua nuanta de rosu acrilic, plus conturarea chederelor cu marker negru.

Prelata a trecut pe sub spray Primer Kit si apoi la pensula, a luat nuanta de gri corespunzatoare. Fireste, dupa ce am protejat micul geamlac din spate cu o bucatica de hartie autoadeziva. Ulterior s-a conturat si chederul cu negru. La interior a fost un festin. Canapele maro, bari nichelate, aparate de bord si spite volan argintate, manere prtiere la fel. Burtiera de pe interiorul portierelor si ea a fost maronizata. Tija schimbatorului metalizata, podeaua aluminizata… Bordul aranjat conform stasului in vigoare.

Oglinzile innegrite, proiectorul ajustat. Farurile au fost debavurate, corectate si aranjate corespunzator. Suplimentar, pe bara din fata s-au mai montat doua proiectoare de ceata. Sorturi anti-noroi la rotile din spate, carlige de remorcare metalizate, lampa de mers inapoi alba si colorarea corespunzatoare a carcasei si a geamului lampilor din spate au completat interventia exterioara. Stergatoarele de parbriz s-au conturat cu negru acrilic, balamalele la capota motorului de asemeni. Manarele usilor s-au aluminizat. Semnalizatoare de directie fata si centrul lampi spate au primit culoarea galbena corespunzatoare.

La final s-au montat numere noi, de Constanta anilor ‘70. Astefel a rezultat un vehicul ce poate fi expus atat cu prelata, cat si fara aceasta. Urmeaza confectionarea unor lopeti si a unor furtunuri auxiliare montate ca si accesorii externe.

Desi prezentat destul de neglijent ca si produs final de catre DeAgostini, aceasta minunata macheta imi trezeste amintiri deosebite. Nu voi uita niciodata sunetul inconfundabil al motorului sau, silentiozitatea cu care se deplasa pe cele mai proaste drumuri si robustetea acestui vehicul. Va fi vesnic locul numarul UNU in sufletul meu de automobilist. Sunt recunoscator lui DeAgostini ca a editat acest vehicul, chair daca nu la calitatea la care ar fi meritat-o ca si vehicul care a facut istorie in tara noastra! Urmeaza MILITIA in varianta carosata si SlotCarAro.

user posted image
user posted image

<span class='edit'>1 Apr 2012, 06:46:</span>
Colectia mea de ARO DeAgostini http://trenulete.info/colectia-mea-de-aro-deagostini/

Cu bune si rele, cu defecte sau nu, colectia DeAgostini creste vazand cu ochii. Mandria mea, fireste, pentru ca sunt roman, si pentru ca am fost crescut cu iubire de tara si sunt patriot, o reprezinta modele neaose. Cel putin numai si pentru ca s-au gandit sa le editeze, celor de la DeAgostini ar trebui sa le fim recunoscatori. Sunt un carcotas si recunosc. Nu mi-a placut niciodata si nici nu voi agrea vreodata ideea ca un client trebuie prostit numai pentru ca e roman si pentru ca e fraier, si pentru ca iubeste ceea ce este romanesc si atunci trebuie sa facem rabat de la calitate. Asta nu imi place mie la DeAgostini. Faptul ca, desi a avut o idee geniala de a editta masinile de suflet ale romanilor, totusi scapa pe piata o cantitate prea mare de machete montate in deradere, cu multe defecte si lucrate neingrijit. Una peste alta, supararile trec atunci cand deschid vitrina si vad minunatiile. Iata mai jos micuta mea colectie de ARO-uri, originale sau modificate. Am omis din poza Politistul ARO 243, dar nu-i bai, ca le adun iar impreuna dupa ce termin si M461 SlotCarAro Militia!

user posted image
Prognosis
Papucul lui Alex88 – a doua Posta Romana http://trenulete.info/papucul-lui-alex88-a...a-posta-romana/

Imi fac nitel timp pentru a posta evolutia lucrarilor din ultimile zile. Nu prea am timp si pentru a scrie articole, dar nu vreau sa imi dezamagesc cititorii…

Asadar, Dacia 1304, papucul galben al lui Alex88, a intrat in Atelierele PanArin pentru reconstructie. Ea va deveni a doua masina DeAgostini postalion realizata sub licenta Prognosis. Proiectul a mers in principiu pe experienta avuta cu primul vehicul transformat in Posta Romana, dar de data aceasta, am ales o alta varianta in zona oblonului. Dificultatea decuparii la primul model m-a obligat sa gasesc alte solutii. Practic, la aceasta varianta, am ales sa nu mai decupez tot oblonul. Am inlaturat numai un milimetru, partea de bordura pentru fixarea chingilor. Am inlaturat prin polizare si inchizatorul de pe oblon, apoi am marcat prin scrijelire cu un varf diamantat (sau vidia) canturile usilor si imbinarea lor, ca o continuitate a carcasei ce va veni deasupra. Ulterior, cu freza ascutita, am accentuat aceste santuri pentru a fi vizibile dupa vopsire.

Bena carosata am confectionat-o tot din forex (comatex) de 2,5 mm grosime la capete si peretii din 1mm grosime. Deviatorul de curenti de pe capota l-am realizat de data asta din fasii de 1 mm grosime decupate pe profil. La acest proiect am gandit o varianta in care bena se poate detasa oricand, lasand papucul dezbracat. Ramforsarile benei s-au facut din material rezultat prin decuparea blisterelor DeAgostini. In speta partea de sus care este ceva mai groasa.

Pentru ca stopurile de pe spate s-au spart la demontare, am confectionat altele din forex curbat pe un spiral si slefuit corespunzator. Mare migala si oboseala, dar in final le-am obtinut. Sa vedem dupa vopsire cum vor arata. Pentru moment, Dacia Posta se afla la uscare pe caloriferul dedicat coacerii vopselei. Este ultima oara cand mai folosesc sintetic la vopsirea machetelor. Este un adevarat chin cu uscarea. Mult mai rapida si mai buna este vopseaua acrilica.

user posted image
user posted image

Voi reveni

3 Apr 2012, 12:25:
ARO 243 DeAgostini - Aviatia Romana

Ultimul ARO 240 transformat in 243 l-am dedicat Fortelor Aeriene Romane. Pentru construirea partii carosate, am folosit la acest proiect un alt material decat forexul. Am construit intreaga structura carosata din ABS de 1 mm grosime. Am inceput de la o macheta trimisa prin colet de catre DeAgostini, dramatic manjita de scursura adezivului pe una din portiere. Precedeul in esenta a ramas valabil ca si la ARO 243 POLITILIA. Materialul folosit este ceva mai dur decat comatexul si trebuie lucrat mai atent, dar confera o rezistenta sporita caroseriei lucrate si o finete mai mare la slefuire.

Cabina realizata, a fost dotata cu geamuri ceva mai mari, mai luminata la interior, conform unor imagini de pe internet. Intre sofer si spatele cabinei am montat perete despartitor, dotat cu geam interior destul de mare. Sticla geamurilor am reprodus-o din resturi de pe la casutele de trenulete, taiate cu traforajul fin. Scaunele au fost facute cu un gri deschis. Bordul a ramas negru, doar bara de sustinere de la locul din dreapta, a fost nichelata. Interiorul portierelor s-a vopsit cu negru. Din pacate, geamul mic de pe portiera de la sofer, cel triunghiular, a plesnit la demontare caci era plin de adeziv. Cabina carosata a primit culearea bleu, acrilic la spray. La fel si intreaga caroserie. Am conceput sistemul astfel incat cabina carosata sa se detaseze cu usurinta pentru ca automobilul sa poata fi expus si decapotat. La interior s-au montat corect si bancutele din spate. Pe laterala soferului am montat un far suplimentar, obtinut de la un tractoras defect primit de la Cristian din Bucuresti. Tot de la el am primit o coala cu decal specific MIG 21, de la care am folosit siglele si inscriptiile pentru a decora automobilul. Urmeaza construirea unor antene, atat pentru acest vehicul militar, cat si pentru celelalte din parcul auto al colectiei mele.

http://trenulete.info/aro-243-aviatia-romana/
user posted image

Pentru ca rotile sale au echipat vestitul M461 militar, pe aceasta masina s-au montat, dupa vopsirea gentilor cu bleu, rotile ramase de la M461. La final s-au confectionat numere noi si dupa inmatriculare s-a trecut la sedinta foto efectuata in parcarea SuperMarketului din Mini-Slobozia, single si impreuna cu gasca de ARO-uri consacrate colectiei Prognosis.

http://trenulete.info/aro-240-243-deagosti...to-la-slobozia/

user posted image

3 Apr 2012, 13:28:
Daciile mele – TrioBlue http://trenulete.info/daciile-mele-trioblue/

Zilele trecute am avut o mare bucurie. Au sosit frumos ambalate, tocmai de la Londra, prin intermediul lui Remus, trei masini minunate. Un Renault 12 1970, un superb Renaul 12 Gordini 1971 si o Dacia 1310. Superbul Gordini era de mult dorit de mine si chiar mi-am facut inima rea ca in perioada desfasurarii concursului Papucul Fermecat de pe Forumul MiniAuto, unde premiul pentru modificarea unei Dacii Papuc 1304 a fost un astfel de vehicul, am fost foarte bolnav si nu m-am putut inscrie in concurs cu Posta Romana realizata de mine. Acum visul mi s-a implinit si iata-ma fericitul posesor al unui astfel de vehicul.

Foarte frumoase masinile, ceva mai detaliate decat obisnuitele mele DeAgostini, au insa si ele nereguli care ma fac sa cred ca totusi DeAgostini, desi cu multe neajunsuri la capitolul calitate, totusi, sunt bine realizate. La Renaultul 12 1970 am observat farurile subdimensionate in timp ce lampile de semnalizare fata sunt supradimensionate. La Gordinii, desi reliefate, lampile de semnalizare de pe aripi sunt nevopsite… Culoarea galbena de pe stopurile din spate lipseste la toate cele trei modele.

Renaultul 12 din 1970 are si mobilierul interior colorat. Canapelele si manerele la usi, portierele precum si bordul. Oglinzile nichelate ai dau o nota aparte si o eleganta sporita. Rotile par ceva mai realiste. La fel si tampoanele.

Gordini este minunat. imi place la nebunie si sunt tare bucuros ca am si eu unul in colectie. Este foarte bine detaliat la exterior in dauna interiorului cam morbid, gen DeAgostini. Capacele rotilor sunt foarte bine desenate cu negru si argintiu. Manerele exterioare la usi sunt aplicate si elegante.

Dacia 1310, made in China, pare chiar de la DeAgostini. Lucrata cam neglijent, are interiorul negru full si finisaje urate la geamurile portierelor. Lampile din bara frontala nevopsite iar semnalizarile de pe aripi, nereliefate, desi vopsite, par niste abtibilde lipite in graba… Aerisirea de pe stalpii din spate nu are rama metalica, doar fantele pictate cu negru. Stopurile spate sunt grosolane si capacul rezervorului vopsit la culoarea caroseriei. Desi are doua oglinzi la exterior, cea din habitaclu este din plexiglas transparent… Reusite sunt capacele rotilor. Cu siguranta ca acest ultim vehicul va face obiectul unei interventii a meseriasilor de la Atelierele PanArin cat mai curand.

Una peste alta, colectia mea s-a imbogatit cu aceste modele, de care sunt tare mandru. Sedinta foto a atras o multime se spectatori care au admirat modelele atat de indragite.

user posted image
jaaL
Superb ! Felicitari pt. munca depusa , respect !
Prognosis
Continuare

user posted image

user posted image

Dupa uscarea vopselei sintetice pe calorifer timp de 24 de ore, s-a trecut la montarea machetei conform indicatiilor din caietul de sarcini. Chederele sunt vopsite cu marker permanent negru iar pe la colturi, unde nu intra varful marherului, se completeaza cu un varf de scobitor inmuiat in Revell acrilic lucios negru. La acest model, partea carosata se poate scoate usor pentru a fi expus numai papucul. In rest, totul este identic cu prima varianta de Dacia Posta Romana. Va invit sa vizionati galeria foto cu acest model.

http://trenulete.info/papucul-lui-alex88-la-final/
Prognosis
ARO M461 DeAgostini – MILITIA http://trenulete.info/aro-m461-deagostini-militia/

In seria de vehicule utilitare din vechiul regim trona la loc de cinste IMS-ul de Militie, asa cum i se spunea pe strada. De astazi si in colectia de machete DeAgostini modificate se afla si acest tip de vehicul in persoana unui M461 albastru, cu prelata gri. Tot odata aceasta masinuta este si ce-a de-a doua macheta DeAgostini functionala in sistemul SlotCar. Principiile SlotCarAro sunt preluate de La Varianta ARO 240, numai ca la acest vehicul am folosit un motor mai mic, scos din o jucarie SlotCar AUDI. Transmisia este tot cu ax melcat pe roata dintata ca la ARO 240, pentru a se reduce viteza de deplasare la una mai apropiata de proportie. Port-periile colectoare sunt de data asta din lamela elastica de cupru, dar cred ca le voi schimba tot cu unele din cablu ecaranat la fel ca la 240. Corpul de colectare este astfel gandit si realizat incat sa se scoata din o priza miniaturala atunci cand masina este expusa in vitrina, si sa se introduca usor atunci cand vreau sa o rulez pe pista SlotCarAro.

Partea de modificare a aspectului machetei de MILITIE este la fel ca si in cazul ARO POMPIERI, doar culoarea difera. In plus aceasta jucarie este dotata si cu un girofar functional, facut din led intermitent albastru. Tot cu aceasta ocazie au fost montate si geamuri la portierele machetei de militie, dar si la cea de pompieri. La final s-au aduagat numerele noi de inmatriculare si s-au vopsit cu aluminizat manerele portierelor. Urmeaza inscriptionarea la ambele masini, dupa si daca facem rost de decal. Mai am la MILITIE si montarea de lumini la faruri. Poate saptamana viitoare, daca ma voi simti mai bine, voi intinde pista SlotCar in sufragerie ca sa fac o filmare. Deocamdata nu se poate…

user posted image

user posted image
Prognosis
Moskvitchi DeAgostini – albitura din colectie

In spatele unui model reusit stau intotdeauna multe incercari nereusite… asa spunea un inginer rus dintre cei ce au proiectat Moskvitch-ul 408. In spatele unei machete frumoase DeAgostini, sta, zic eu, culoarea care o reprezinta cel mai bine. Tocmai pentru ca prin amintirile mele din copilarie nu regasesc decat un Moskvith alb, elegant, dupa parerea mea de atunci, care statea parcat mai mereu sub o prelata, pe aleea din fata blucului meu din Constanta copilariei, am decis ca e cazul sa incerc a face si eu unul alb, asa ca pe coperta revistei. Tot cu doua faruri era si masina de la blocul E 10 din Constanta, asa ca am trecut la fapte… Murat la nitrodiluant 24 de ore, decojit, periat, curatat cu acul de canava prin rosturi… Prima parte! Apoi revopsit cu alb in doua maini. Alb acrilic la spray de 10 lei bucata. Mai dificil a fost cu chederele argintii de la geamurile portierelor. Varful prea gros al markerului nu m-a lasat la usi sa fac mai nimic. La parbriz si luneta a mers de minune. Apoi antena, lampile de pe aripi si ornamentul aripa spate au fost si ele argintate corespunzator cu acelasi marker permanent. Dupa uscare, pe lampile semnalizare aripi, peste argintiu am dat cu portocaliu… La fel am colorat si lampile semnalizare de pe masca frontala. Interiorul a capatat nuanta alba la portiere si bord, conform pozelor din revista, iar scaunele o tapiterie gri cum imi amintesc de modelul din fata blocului. Chiar si numarul mi-l amintesc cu precizie asa ca am inmatriculat corespunzator… si fuga la sedinta foto apoi la vitrina. Dificil de lucrat cu alb. Foarte dificil!

user posted image

Galerie foto mai ampla http://trenulete.info/moskvitchi-deagostin...a-din-colectie/

9 Apr 2012, 09:55:
Renault 8 – Bulgarino – DeAgostini

Astazi mi-a sosit coletul cu cele doua masinute din Bulgaria vecina si prietena… Gratie unui bun amic din Sofia, masinutele sunt acum in colectia mea DeAgostini. Cu aceasta ocazie vreau sa interez un raspuns pentru cele cateva cereri de pe forumuri dar si postate pe situl meu, pentru aducerea de machete din Bulgaria. Gratie unui forum de trenulete, mi-am facut prieteni in tara vecina. Unul dintre ei, s-a oferit colegial sa ma ajute in procurarea unor astfel de machete, desi el este din Sofia, oras unde nu apare colectia DeAgostini. El apeleaza la alt coleg din Plovdiv si pe aceasta filiera jucariile ajung la mine. Celor ce imi cer sa le aduc si lor, trebuie sa le spun ca deja am cerut prea mult de la un amic de acolo si ca nu pot sa-i pretind sa se implice in comert cu mine. Pentru aceste machete nu am dat bani, ci vagoane de trenulete, cu care am facut schimb cu prietenul meu. Va rog din suflet sa intelegeti situatia si sa nu imi mai trimiteti mesaje prin care solicitati sa va procur jucariile. Nu pot sa fac asta, eu sunt fericit ca macar aceste 4 machete au ajuns la mine. Nu pot indrazni sa implic oamenii de acolo in asa ceva. Va multumesc pentru intelegere!

Renault 8 (Dacia 1100 in Romania) este cunoscut in tara vecina drept “Bulgarino” si foarte iubit de soferii din Bulgaria. Ca si macheta, masinuta are o lucratura ceva mai ingrijita si mai adecvata decat cea aparuta in Romania. De remarcat oglinda laterala in plus, precum si ramele nichelate la stopurile pe spate. Un ornament argintiu strabate laterala de la un capat la celalat. Interiorul a ramas la fel de morbid iar retrovizorul este din plexi transparent. Macheta mea are un stergator aiurea lipit dar cred ca se poate remedia. In general se prezinta mai ingrijit lucrata decat modelul vandut in tara noastra.
Galerie foto: http://trenulete.info/renault-8-bulgarino-deagostini/

user posted image

9 Apr 2012, 09:58:
Volga GAZ M21 – DeAgostini Bulgaria

user posted image

Volga neagra mi-am dorit-o foarte mult, pentru ca la noi in tara majoritatea masinilor de tipul acesta din vremea comunista, erau negre. Istoria am explicat-o in prezentarea Volga aparuta la noi ceva vreme in urma. Produsul aparut in Bulgaria este ceva mai ingrijit lucrat, fara lipituri, scursuri sau strambaturi. Ca lipsuri, se remarca stopurile spate si lampile de pozitie/semnalizare fata, fara incadrare argintie. In rest, nota buna si multa satisfactie pentru un colectionar ca mine.
Va las sa admirati minunatia in galeria foto: http://trenulete.info/volga-gaz-m21-deagostini-bulgaria/

9 Apr 2012, 13:55:
ARO M461 DeAgostini – MILITIA SlotCar

Am continuat lucrarea la al doilea vehicul DeAgostini transformat in SlotCar Prognosis. Dupa teste facute pe un mic circuit pe covor, am concluzionat ca port-periile din lamela elastica de cupru nu sunt cele mai bune. In consecinta am confectionat alte port-perii din bucati de cablu ecranat de la un microfon. Testele facute pe masa de la atelier au demonstrat ca noile colectoare sunt mai eficiente. Urmeaza instalarea de lumini la faruri si conectarea girifarului. La aspect mai trebuie inscriptionat cu MILITIA, dar inca nu am facut rost de coala decal.

user posted image

Filmulet testare:
&feature=youtu.be

Galerie foto: http://trenulete.info/aro-m461-deagostini-...ilitia-slotcar/

9 Apr 2012, 18:44:
SlotCarAro – Circuitul de la Slobozia http://trenulete.info/slotcararo-circuitul-de-la-slobozia/

Dupa saptamani de munca ce au durat 2 luni, muncitorii de la Slobozia au terminat lucrarile la una din pistele de testare a vehiculelor de curse SlotCarAro lucrate pe suport DeAgostini. In cursul zilei de azi, numeroase oficialitati au participat la inaugurarea pistei din sufragerie, loc predestinat unor astfel de competitii. Pe pista improvizata s-au facut teste masinilor din dotarea Militiei si a Interventiei Civile. Pentru vizitatorii sitului www.trenulete.info, a transmis de la fata locului agentul Bujburica. Va invitam sa urmariti demonstratia de virtuozitate a pilotilor militieni si pompieri din categoria1/43…

Prognosis
Dacia 1300 DeAgostini – MILITIA http://trenulete.info/dacia-1300-deagostini-militia/

Pentru ca in generatia mea, Dacia 1300 MILITIA era prezenta in peisajul automobilistic din Romania, am decis ca este cazul sa dotam vitrina cu un astfel de exemplar, mai ales ca dispuneam de o macheta Dacia 1300 cu multe defecte vizibile. Asa ca, la murat in nitrodiluant 24 de ore, decojit si periat ca la carte, apoi vopsit cu spray auto acrilic alb in doua straturi.

Pentru partea de jos, cea albastra, am folosit la demarcare niste hartie autoadeziva de la librarie, care parea ceva mai fina decat banda luata de la magazinul auto. Se pare ca este la fel de proasta ca si aceea, pentru ca au ramas ceva urme la imbinare. Am incercat la pensula sa dreg busuiocul insa nu a iesit ca la fabrica. Poate si pentru ca nu am acordat prea multa atentie si am fost foarte stresat in ultima vreme de starea de sanatate. Cel mai probabil, la vara, voi incerca o revopsire a jucariei.

Inscriptia a fost facuta pe coala alba autoadeziva, la fel si numerele de inmatriculare. Girofarul este facut din LED transparent, vopsit la pensula cu albastru acrilic diluat ca sa dea transparenta, iar baza girofarului cu aluminiu. La interior am vopsis canapelele cu gri, tija la schimbator si manerele la usi cu aluminiu, la fel si scrumiera de pe portiera. In bord de asemeni am marcat partea aluminizata. Teava de asapament a primit si ea culoarea argintie, semnalizarile portocalii. Chair daca nu e tocmai ce mi-am dorit, aceasta macheta este prima incercare de combinare culori. Cel mai probabil ca trebuia o hartie mai buna pentru a nu lasa urme asa urate…. Una peste alta, avem o Dacia 1300 MILITIA, cu un echipaj de plutoneri gata sa intervina acolo unde este nevoie.

user posted image
user posted image

11 Apr 2012, 14:46:
Trabant P50 (da de unde combi?) DeAgostini http://trenulete.info/trabant-p50-da-de-un...mbi-deagostini/

Pai de unde sa incep? Din titlu… Una scrie pe revista, alta e in blister… No comment!

Pentru ca iar m-am simtit rau si am trimis pe cineva sa ia jucaria, iar m-am captusit. La prima vedere, prin blister, se vedea doar un semnalizator fata iesit in afara si oglinda stramba. Cand am scos macheta din cutiuta, ce sa vezi… un stop pe spate a cazut pe jos, de bine ce era lipit, portiera de la sofer, zgariata pe partea deschisa la culoare. Rotile blocate pe fata, un cauciuc indoit si cu urme de violenta pe el. Sasiul stramb de statea saraca in trei roti. Cam atat ca defecte vizibile pe fata. Nu am rezistat si am desfacut-o imediat. Inauntru, un volan lipit aproape pe sacunul soferului, bordul stramb si turtit la un capat ca sa intre. Un geam lateral zgariat parca cu o furculita miniaturala. Nu am o camera prea performanta dar sper ca se disting nepresupusele defecte. Rotile pe fata, nu o sa ma credeti poate, dar aveau axul ruginit si intepenit de rugina in locasul lui. Unde naibi o fi stat si cat tip de a avut vreme sa rugineasca? Intre timp citisem pe forum despre cum a venit jucaria la multa lume. Zic in sinea mea ca totusi ca arata mult mai bine decat M461. Daca la acela s-a bagat lipici pana a curs pe caroserie, la Trabantel nici farurile nu erau lipite. Sticla lor in toate dictiile avea rizurile, numai in cea corecta nu. Mobilerul de inmormantare stea stramb pentru ca niste bavuri, resturi ale gurii de turnare ale acestuia, netaiate, impingeau grosolan in sasiu …

Ca lipsuri, imediat vezi ca lampile spate sunt ciudate, fara carcasa imensa ce trebuia sa fie la culoarea masinii. Capacele rotilor sunt din alta epoca, ceva de la vreun model lux tunat. De pe capota liseste ce-a de a doua sigla. Geamul la portiera lipseste cu desavasire, ca si cum ar fi fost coborat cu macaraua, dar la acest model portierele nu aveau macara la geam.

Deci am trecut la treaba…

user posted image

PS. Nu ma plang, doar constat! Nici nu ma obosesc sa reclam pe vreundeva cum cred unii! Nici nu ar avea vreun rost, zic eu!

11 Apr 2012, 15:27:
Trabant P50 la revizie de nou! http://trenulete.info/trabant-p50-la-revizie-de-nou/

Nu am rezistat tentatiei. Cred totusi ca DeAgostini a aflat de mine si face inadins belele la machete, pentru ca eu sa am ce sa bricolez la fiecare aparitie. Desi nu sunt un fan Trabant, am apreciat aceasta masina si deseori mi-am lipit nasul de geamul cate unui exemplar ca sa ma uit inauntru in copilaria mea. Machetuta mea a trecut imediat pe bancul de munca, desi de dimineata planificasem o alta lucrare.

Pentru inceput am descompus jucaria si cu un cater am indepartat bavurile care tineau sasiul stramb in imbinarea cu caroseria. Dupa o usoara fortare in contra imbinare (si o preincalzire deasupra unui bec aprins) sasiul si-a recapatat pozitia corecta si rotile s-au asezat cuminti toate pe asfalt. Pentru ca volanul si bordul sa vina la locul lor, cu o pila de smirghel am ajustat nitel prin polizare unghiul la care se lipeste bordul pe restul de mobilier.

Fireste ca am curatat cu lichid de frana rugina de pe ax si rotile se invart acum usor. Mai departe, la interior am vopsit cum se cuvine bordul in culoarea masinii. Pentru obtinerea nuantei corespunzatoare, am combinat alb acrilic cu nitel albastru si prin teste repetate am obtinut o culoare ca si originalul. Cu aceiasi culoare am vopsit portierele la interior si cu multa migala, sub lupa, am conturat carcasa semnalizatoarelor de pe spate. Tot cu bleu-ul in cauza am facut si retrovizorul din plafon. In bord am facut volanul si manetele albe, ca in poza din revista. La fel si aripile spate care se vedeau pe langa canapeaua din spate. Scaunele din fata si canapeaua au capatat o nuata aramie. Am confectionat geamurile portierei din resturi de pe la casutele mele de trenulete. Manerele interioare si teava de esapament au capatat argintiul specific.

Dupa ce am indreptat farurile cu rizurile asa cum trebuie, le-am fixat cu adeziv revell si la fel am facut cu stopurile care cadeau. Am fixat si oglinda si la final am trimis masinuta la un test-drive in parcarea supermarketului cu care v-am obisnuit. Soferul mi-a comunicat multumit ca testul a decurs fara probleme. Acum, masinuta antica se odihneste la locul de onoare, in fata monitorului, unde va trona timp de doua saptamani, pana la o noua aparitie DeAgostini, despre care pun mana in foc pentru ca sigur va avea si ea probleme, asa cum sta unui DeAgostini care se respecta, dar care nu da doi bani pe clientii sai!

user posted image
user posted image
turbodxman
Superbe wub.gif
Felicitari inca o data. wink.gif
Prognosis
QUOTE(turbodxman @ 12 Apr 2012, 07:59)
Superbe wub.gif
Felicitari inca o data. wink.gif
*


Multumesc frumos!

Remorca platforma pentru autoturisme

Pentru ca deja au inceput pregatirile in vederea concursurilor de SlotCar la Slobozia, administratia locala a comandat Atelierelor PanArin o remorca pentru transportul la destinatie a autoturismelor care vor participa la competitiile viitoare. In consecinta meseriasii condusi de Prognosis au proiectat si construit intr-o singura zi, o remorca inspirata din multitudinea de pe internet.

S-au folosit ca materii prime folie de ABS de 1 mm grosime, o bucata de vartej (banda de incoletat) pentru ca are striatiunile necesare care sa imite zona de aderenta a cauciucurilor pe rampa remorcii, niste roti de pe la alte chinezarii nevaloroase, resturi de pe la casutele de trenulete, precum si diverse vopseluri. Remorca a fost dotata cu troliu de ridicare, lampi de semnalizare, protap de agatare, scari de acces, lampi laterale pentru gabarit si caloare pentru blocarea rotilor vehiculului transportat. Dupa vopsire si inmatriculare, remorca a fost inmanata echipei care va asigura transpotul la competitia SlotCar, care a facut o tura de proba in parcarea supermarketului din Slobozia.

user posted image

Galerie foto http://trenulete.info/remorca-platforma-pentru-autoturisme/

13 Apr 2012, 08:03:
Peugeot 404 DeAgostini TAXI http://trenulete.info/peugeot-404-deagostini-taxi/


Ca o bijuterie sosita din trecut, frumoasa macheta m-a fascinat de la prima intalnire. Parca e din cu totul alta poveste. Lucrata ireprosabil, cu detalii, cu interior perfect, cu inscriptionari ca la carte, cu rame nichelate la stopuri, cu antena superba, cu roti excelent reproduse… Ce pot sa zic? Nici o legatura cu DeAgostini Masini de Legenda!

user posted image
A! Ba da! I-a priviti suportul…. nu-i asa ca va aminteste totusi de DeAgostini? In rest, o bijuterie! Bravo DeAgo pentru macheta, dar nota 4 pentru suport si pentru CTC!

user posted image
turbodxman
Felicitari pentru atentia acordata detaliilor. smile.gif
Un adevarat pasionat.
Prognosis
Warshava GAZ M20 Pobeda – Black Kamrad

http://trenulete.info/warshava-gaz-m20-pobeda-black-kamrad/

Initial am vrut sa fac in doua culori aceasta macheta. Totusi, gasind pe net niste poze cu masina pregatita pentru securistii polonezi de catre sovietici, am decis ca arata mult mai bine asa, in negru mat. In general am respectat metoda de la imbunatatirea primei Pobede, la care piesa de mobilier din habitaclu, era total stramba in interior, scaunele stateau strambe o data pentru ca nu erau montate corect si a doua oara pentru ca intreg ansablul, dupa cum se vede din imagine, era pozitionat defectuos pentru ca sub el, pe podeaua sasiului, niturile de la toba de esapament erau ne-taiate (ne-topite) si stateau mot in sus vreo 3 mm, fapt pentru care pieasa de mobilier nu se aseza corect pe sasiu. Fireste ca am taiat moturile si am indreptat la apa calda platforma de mobiler care se strambase de atat stat in pozitie nefireasca…

Scaunele au fost vopsite in maro (vinilin), chederele la toate geamurile facute cu markerul de vopsea argintie. Acum chiar arata a masina de bashtan comunist!

user posted image

17 Apr 2012, 18:59:
ARO 240 ACR – DeAgostini pe pista SlotCar http://trenulete.info/aro-240-acr-deagosti...-pista-slotcar/

Am decis inlocuirea masinii de pompieri de pe pista de SlotCarAro, cu o macheta ARO 240 vopsit in culorile ACR. Practic am facut inca o caroserie care se poate schimba pe sasiul motorizat, doar cu surubelnita. Sasiul a fost vopsit cu spray auto sintetic Dacia Galben Taxi. Mobilierul interior a fost imbunatatit prin vopsirea scaunelor cu gri mat acrilic. Aceeasi culoare afost folosita la vopsirea cu pensula a prelatei. Urmarind cu pensula directia striatiunilor prelatei, se obtine chiar un efect de amplificare al imaginii de prelata. Masina a capatat si un girofar galben, deocamdata nefunctional. Maine, dupa uscarea completa a vopselurilor, se va proceda la un test-drive pe pista deja consacrata. Sunt invitate si televiziunile locale, ce vor transmite de la fata locului repostaje senzationale.

user posted image

17 Apr 2012, 19:09:
ARO 240 – pompierii lui DeAgostini http://trenulete.info/aro-240-pompierii-lui-deagostini/

Modelul retras de pe pista de SlotCar din pricina vopselei, a trecut din nou prin etapa de muratura si decojire, dupa care, s-a aplicat un alt strat de vopsea, de data asta rosu aprins acrilic, tot pe baza de spray. Aceasta nuanta se potriveste mai bine machetei. Cu aceasta ocazie, meseriasii de la Atelierele PanArin, au inlocuit girofarul rozaliu cu unul de o culoare mai aprinsa si au montat si un proiector auxiliar, obtinut de la un tractor demontat. Prelata a ramas cea originala, iar ca roti s-au folosit unele ramase de la ARO M461. Cum deja au plecat decalurile din Anglia, in curand mai toate vehiculele vor fi inscriptionate cum se cuvine, inclusiv aceasta frumoasa macheta din colectia Prognosis.

user posted image

18 Apr 2012, 05:24:
Logan – colectia Prognosis http://trenulete.info/logan-colectia-prognosis/

Cateva din masinutele de generatie noua din Romania, la scara 1/78 si 1/64

user posted image

user posted image

18 Apr 2012, 05:29:
Logan 1/43 colectia Prognosis http://trenulete.info/logan-143-colectia-prognosis/

Loganurile mele la scara 1/43… Aseara a mai sosit un Logan. De data asta are antena pe acoperis. Unul din ele va deveni Logan Jandarmeria cat de curand!

user posted image
Victoras2001
Peugeotul e din ultimul numar? Il mai gasesc?
Ar mai fi ceva. E greu de revopsit? As vrea sa-l fac vernil. Adica asa.
Prognosis
Dacia 1100 versus Renault 8 http://trenulete.info/dacia-1100-versus-renault-8/

De curand colectia mea a fost imbogatita cu o noua macheta Renault 8, TAXI. Iata masinutele asa cum se prezinta ele. Una DeAgostini Romania, una Bulgarino si ultimul inca nu l-am identificat ca si colectie!

user posted image
user posted image

19 Apr 2012, 07:22:
Dacia Logan – JANDARMERIA

Dacia Logan – JANDARMERIA http://trenulete.info/dacia-logan-jandarmeria/

A inceput etapa de jandarmerizare a unui Logan, prima mea interventie pe acest tip de masina! Deocamdata am procedat la demontarea completa, apoi, dupa 5-6 ore de  ”murat” la borcanul cu nitrodiuluant, curatarea completa de vechea vopsea argintie, un strat foarte gros dupa cum am constatat la borcan. Voi reveni cu detalii!!!

user posted image
Prognosis
Pot sa spun ca fost destul de dificil de extras geamurile, forte puternic prinse cu niturile turtite din greu dar inegal, fapt care face dificila decuparea lor pentru extragere. Masca frontala e compusa din doua piese, una pe interior si una pe exterior, imbinate prin niturile de plastic ale mastii (comune cu sticla). Pe interior iese oglinda farurilor si pe exterior masca si farurile.

In acest moment caroseria se afla vopsita si sta cuminte la uscare in… uscatorul de rufe !

user posted image

23 Apr 2012, 19:34:
Am inceput sa carosez un M461. Ceva de inspiratie dupa foto anexat, dar mai mult ma bazez pe memoria mea. Langa casa bunicilor din Constanta, se afla un garaj al ACR. Inainte de a se demola si construi zona Dacia. Nu am cum sa uit acel IMS care era mereu in atentia pustanilor din cartier.

Am folosit ca material de baza, placa de ABS de 1mm grosime si o bucatica de cartela de telefon. Geamurile sunt confectionate din resturi de pe la casutele de trenulete. Pentru ca aceasta macheta este combinata destul de complicat, din piese metalice si piese de plastic, am decis ca nu o voi mai demonta integral pentru vopsire. Am scos numai ce trebuie la final sa fie de alta culoare, respectiv bara fata, farurile, numarul spate si proiectorul lateral. Intrucat piesa de plastic transparent din care este facut barbrizul si rama lui, sunt foarte dificil de extras, am decis mascarea sticlei parbrizului cu hartie autocolanta si pe interior si pe exterior. Lateralele partii carosate sunt diferite si au fost confectionate sabloane individuale pentru fiecare. Indoirea la unghi am facut-o scufundand piesa de ABS in apa clocotita si indoind cu grija partea in unghi de deasupra portierelor.
Dupa lipirea componentelor, am chituit rosturile si am lasat la uscat lucrarea. http://trenulete.info/aro-m461-deagostini-carosare/

user posted image
iulian'71
Prognosis, omule esti fenomenal! Iti apreciez rabdarea si migala cu care construiesti sau reconstruiesti fiecare masina, tren, cladiri, etc. Felicitari maxime!
Prognosis
Oameni buni am mare nevoie urgenta de inscrisul Dacia 1300 si ARO 243, nu gasesc nicaieri fontul caracteristic. Am facut rost de coala autocolant si nu am fontul va rog mult! prognosis@gmail.com
aleksanders
cineva spune ca e fontul asta da nu e free - http://www.fonts.com/findfonts/detail.htm?productid=172989

pune o poza cu scrisul ce il cauti - se poate vectoriza in corel - daca vrei te pot ajuta

24 Apr 2012, 11:24:
http://www.1001freefonts.com/ - cauta aici si vezi ce gasesti apropiat
Prognosis
Nu este! Vreau fontul de la Dacia 1300 ala clasic
Prognosis
ARO M461 DeAgostini – carosare continuare http://trenulete.info/aro-m461-deagostini-carosare-2/

Pana la urma am ales sa vopsesc M461 carosat in culorile Postei Romane de dinainte de revolutie. O culoare destul de dificila. Am schimbat spray-ul sintetic cu unul acrilic, aceeasi nuanta si acoperirea s-a facut ceva mai bine, desi in vreo trei straturi, s-au cam estompat detaliile, dar merge. Sigur, nu mai vopsesc nimic cu galben taxi.

Parbrizul matuit l-am indepartat cu ajutorul frezei si a unui spiral de 0,5 mm diametru, cu care am dat o gaura langa alta si tot cu el am decupat racind-ul mereu in apa ca sa nu topeasca materialul destul de moale. Am confectionat alt parbriz si geamurile la portiere din material de la blisterul jucariei. Cel de pe capac e mai gros si mai usor de montat. Geamurile la partea carosata sunt din resturi de pe la casutele de trenulete. Stergatoarele de parbriz si manerul la usa din spate le-am confectionat din capse pentru hartie. Antena radio este un piciorus de LED ascutit cu smirghel. Bordura de delimitare dintre acoperis si caroserie, practic santul pe care se scruge apa de ploaie, este facut din ață macrame dar cred ca merge din mesina de pescuit mai bine.

In final am inca o piesa la colectia de 4Ś4. Nu arata el perfect ca cel de fabrica, dar nici cele reale nu arata impecabil decat in magazin…

user posted image
user posted image

27 Apr 2012, 13:39:
Inca un politist made on Prognosis http://trenulete.info/inca-un-politist-made-on-prognosis/

Desi starea de sanatate nu prea m-a lasat sa lucrez in ultima vreme, am mai avut o comanda de onorat si ca atare am facut eforturi sa o termin. Mainuta este gata sa plece catre propietarul sau, dar dupa ce tremin si Loganul Jandarmerie, probabil dupa 1 mai le voi expedia. Pentru ca nu prea mai rezist la atelier, am decis sa nu mai preiau nici o alta comanda de modificari in afara celor antamate.

Modelul este la fel executat ca cele dinainte, doar ca am folosit ABS in loc de Comatex. Santurile sunt executate cu o cica freza. Inscriptile sunt facute cu coala decal printata pe imprimanta mea Lexmark X1270 si aplicate prin umezire 1 minut si apoi transfer prin alunecare.

user posted image

27 Apr 2012, 13:47:
Prognosis 4Ś4 http://trenulete.info/prognosis-4x4/

O mica prezentare a restauratelor mele DeAgostini! Urmeaza M461 Africa Countest Rally si in studiu, Lada Niva SlotCar!

user posted image
Prognosis
Dupa uscare a procedat la remontarea reperelor. Masca frontala a fost si ea vopsita dar la pensula cu aceeasi vopsea ca si caroseria. Antena rupta la transport a fost inlocuita cu una facuta din coarda de chitara. Girofarul este confectionat din profil de la kiturile de casute Faller si cartela de telefon. Picioarele lui din capse de hartie. Pentru inscriptionarea cu alb nu am gasit inca o solutie…

user posted image
user posted image
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.