Nu am gasit nici un topic care sa explice, in ce conditii se schimba volanta, cum se manifesta una uzata sau alte cauze care pot duce la inlocuirea ei.
Multumesc!
pavel_daniel
6 Mar 2012, 17:06
Salut.In general se uzeaza coroana de la volanta,caz in care se schimba relativ usor si ieftin.De regula se uzeaza placa de presiune.Uzura volantei se vede in interior la fel ca la discurile de frana.
r3d
6 Mar 2012, 18:34
legat de acel disc de pe volanta care cupleaza ambreaju pa el,am vazu un nene care a intors acel disc pa partea cealalta:) si a scapat de uzura.am o volanta acasa am sa incerc sa fac aceasta operatie,daca voi reusi va tin la curent
iulian.bisty
6 Mar 2012, 22:50
QUOTE(r3d @ 6 Mar 2012, 19:34)
legat de acel disc de pe volanta care cupleaza ambreaju pa el,am vazu un nene care a intors acel disc pa partea cealalta:) si a scapat de uzura.am o volanta acasa am sa incerc sa fac aceasta operatie,daca voi reusi va tin la curent
discul de ambreiaj nu se intoarce are o singura pozitie, poate ai vrut sa spui de coroana de pe volanta care sa angreneaza cu bendixul.
r3d
7 Mar 2012, 07:38
normal ca nu sa intoarce discu mersi de atentionare nu am fost atent cand am explicat
Adrian_Boy
7 Mar 2012, 08:46
Pana la urma, uzura ramane doar la coroana, care nu stiu cat de usor se schimba... ma gandesc ca evortul (timp, efort, scule etc.) de a da jos coroana si a pune alta, sa fie mai simplu pentru a o schimba cu totul.
Apropo... una noua la ce pret mai exista?
vion
7 Mar 2012, 10:42
in principiu volanta poti sa o strici daca strangi prea mult suruburile de la placa de presiune si strici filetul din volanta.iar coroana se schimba usor- se taie cu flexul de pe volanta iar cea noua se incalzeste pana la fierbinte si intra singura. volanta noua echipata cu coroana ca sa schimbi cu totul nu prea am auzit .
iulian.bisty
7 Mar 2012, 19:10
QUOTE(Adrian_Boy @ 7 Mar 2012, 09:46)
Pana la urma, uzura ramane doar la coroana, care nu stiu cat de usor se schimba... ma gandesc ca evortul (timp, efort, scule etc.) de a da jos coroana si a pune alta, sa fie mai simplu pentru a o schimba cu totul.
Apropo... una noua la ce pret mai exista?
Nu are rost sa o schimbi cu totul. Coroana se schimba destul de usor, mergi la un tinichigiu s-o incalzeasca cu autogenul, apoi o iei cu patentul si-o pui pe pozitie si o lasi sa se raceaca. Gata, asta-i tot!
PH-06-BOA
7 Mar 2012, 22:19
Iar de dat jos, in niciun caz , cu flexul. Bati cu un ciocan, putin cate putin roata, departand-o pe toata circumferinta egal, pana iese. In cazul in care o intorci, atentie mare la cum ti-o imaginezi pe pozitia de lucru, ca e mare sansa s-o pui la fel cum a fost. Incalzita cu orice, pana in jurul a 150-200 de grade (nu rosie), pe o plita, tinuta cu patentul deasupra ochiului la aragaz, cu lampa de benzina, autogen (mai fugitiv cu flacara), si asezata pe volanta,intra singura. In cazul in care nu a intrat, repede batuta cu ciocanul, pana nu se raceste de la volanta, se poate aseza la locul ei. Taiata, ce mai intorci?
Volanta, in cazul in care are santuri pe suprafata de frecare, de la niturile discului, se strunjeste. Bine centrata, se va lua un span din suprafata de frecare, dar si din cea de asezare a placii, pentru a mentine strangerea discului. Cand se aseaza placa si discul pe volanta, intre fata de asezarea placii si cea a volantei, inainte de strangerea suruburilor, trebuie sa fie un spatiu de cel putin 3mm. Acesta e spatiul de strangere al discului. Pentru a se putea lua span si din suprafata de asezare a pacii , se scot cele trei bolturi de centrare. O sa incepeti cu motive ingineresti, cum ca, nu se poate centra, echilibra, si alte baliverne. Din fabrica, foarte multe sunt aiurea, crezand ca-s numai rebuturi, si totusi sunt pe motoare puse, de te apuca groaza cand il auzi. Aveam si un film. Daca-l gasesc, va arat cat bate o volanta, la care nu s-a umblat. Cine vrea sa vada o placa de presiune, cum bate, iata una din ele, care n-ar trebui sa va faca sa va mirati, de ce pleaca in suturi, de ce vibreaza motorul:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.