Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 2012 Renault Zoe
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2
aphophis
Imi place, e printre cele mai faine masini electrice si una dintre cele mai faine masini de clasa mica din europa. Pretul mi se pare k (contine oare si baterie) adica 14.000 de euro pt o masina de clasa mica electrica (in spania ) e k. La interior, puteau sa faca bordul ala mai.. simetric . Oricum (cum zicea un coleg), un pariu al celor de la renault nissan cu piata. Sper sa fi pariat corect..





user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
Axe
Nota 10, mi-as lua una si maine smile.gif
asgard1955
Frumoasa, sigur la pretul ala nu contine bateriile. Depinde de cat de scumpa va fi chiria pentru baterii si cati km vor fi inclusi in acea chirie.
ncristi
Ce bine mi-ar prinde asa ceva smile.gif
In alta ordine de idei arata excelent .... oare o avea ceva din noul clio?
bobo77
QUOTE(asgard1955 @ 6 Mar 2012, 21:47)
In conditiile de fata nu e chiar asa de rentabil zoe:

Chirie baterie 79 eur /luna x 12 luni = 948 eur/an
948 eur x 4. 35 lei /eur = 4123.8 lei / 5.8 lei / litru = 711 litri benzina sau motorina echivalent banii de chirie.

Daca pentru 12500 km se consuma 711 litri
        pentru 100 km-------------------x litri

rezulta un consum de 5.68 litri/100 km.

Ceea ce am obtinut mai sus rezulta numai din calculul chiriei, daca mai punem in considerare si costul curentului pentru parcurgerea celor 12500 km, nu suna prea tentat deocamdata.
Daca vor mari numarul de km ce pot fi parcursi intr-un an sau vor scadea chiria sau daca va urca mult pretul benzinei si motorinei atunci vor deveni mai rentabile masinile electrice.
*


T.rac3Er
daca masina beneficiaza de minim 2700 euro din tichete de rabla, plus inca 10-15% de la vanzator (ca sa stimuleze vanzarea) s-ar putea sa fie o oferta foarte interesanta. ma refer la cei care doresc o masina fashionista si diferita. in loc de mini diesel isi ia una din asta sa se plimbe pasarik pe bulevard
Axe
Bobo77, in mare calculul poate fi corect, ai scapat insa un amanunt: daca lumea ar circula electric poate nu s-ar mai abtine de la drumuri si in loc de 12.000km/an ai avea surpriza sa vezi ca fac 40.000 plimbandu-se de placere smile.gif
PetruDez
Eu unul sunt tare curios cate masini pot scoate 5.6 consum in traficul din bucuresti. In definitiv este o masina de oras.

Iar la cum creste pretul la carburanti o sa devina rentabila mai repde decat sar crede.

Ma gandesc ca odata cu achizitia mai multor astfel de masini pretul e posibil sa scada nui asa ?
mariuscomx
din ce am inteles eu pretul e de fapt 15 mii de euro si la care s-a aplicat reducerea ecologica din franta de ~ 3000 de euro.
Oricum si in aceste conditii eu zic ca e bine ... oricum fata de celelalte masini complet electrice pretul este cel putin la jumatate.

Partea buna e ca fata de o masina pe combustibil preturile se aproprie simtitor.
Pai o masina de genul acesta cu motorizare diesel si dotari asemanatoare costa cam 12-13 mii de euro pe aproape. In loc sa platesti carburant platesti rata la acumulatori.
In castig nu iesi dar nici in pierdere (pentru uni) avantajul e ca nu "poluezi".

Oricum pentru cine merge mult stric in oras sau are deplasari pe zi sub 120 km, masina e deja foarte economica, dar eu nu vad cum cineva poate sa faca pe an mai mult de 25 mii km. (am calculat asa 100 km/zii (50 dus si 50 intors) * 20 zile pe saptamana * 12 luni). In conditiile acestea iesi la 3 litri/100 km pentru consum urban
ceea ce e foarte bine minim la jumatate.

Totusi ramane problema cu distantele lungi care nu pot fi facute cu aceasta masina.
VladSoare
QUOTE(PetruDez @ 7 Mar 2012, 12:20)
Eu unul sunt tare curios cate masini pot scoate 5.6 consum in traficul din bucuresti. In definitiv este o masina de oras.

Iar la cum creste pretul la carburanti o sa devina rentabila mai repde decat s-ar crede.
*


Nu-i chiar așa. Acea echivalență de 5,6 la suta de kilometri reprezintă numai chiria pe baterie! Bateria nu-i inclusă în prețul mașinii, ci se închiriază.
La asta se mai adaugă prețul curentului.

QUOTE(PetruDez @ 7 Mar 2012, 12:20)
Ma gandesc ca odata cu achizitia mai multor astfel de masini pretul e posibil sa scada nui asa ?
*


Prețul mașinii, da, va scădea. Dar curentul se va scumpi cel puțin în același ritm în care se scumpește azi benzina.
T.rac3Er
e o masina de clasa mica, deci adaptata oraselor, nu drumurilor lungi. exceptam ca saracia romanului il face sa faca cu tico bucuresti-oradea.
adaugi si faptul ca e electric cu baterii, clar nu o cumperi sa faci drumuri extraurbane.

as vrea un astfel de produs sa il testez o saptamana si sa vad in trafic urban ce range are real, din acei +100km declarati.

la 20km/zi -> o saptamanaa fara incarcare

caci vine partea a doua, si importanta. alimentarea. cine locuieste la bloc la etajul 8, cum isi incarca bateriile, ca il intelegi pe nenea de la parter ca scoate prelungitorul pe geam
IRONICK
QUOTE(VladSoare @ 7 Mar 2012, 12:56)
Nu-i chiar așa. Acea echivalență de 5,6 la suta de kilometri reprezintă numai chiria pe baterie! Bateria nu-i inclusă în prețul mașinii, ci se închiriază. La asta se mai adaugă prețul curentului.
*

In sfarsit cineva care este atent. Adica iti cumperi un aparat fara alimentare la banii aia. Din cauza asta pretul este mai mic fata de concurenta.
T.rac3Er
pai da, asta s-a inteles de la inceput
asa va fi si fluence ZE si kangoo ze (parca si kangoo va fi nu?!)

inchiriezi bateria. dar chiria e in functie de uzura.
la inceput si mie NU mi-a convenit caci ma obliga sa depind de ei si de niste conditii. dar vine partea a doua. la electrice, bateria este cea mai sensibila componenta. aia, daca ramane in carca proprietarului si-a cam furat-o. bateria li-ion se degradeaza incet (sau mai mult) dar sigur.
la leaf si zic oamenii in cartea oficiala (cine a avut interesul sa citeasca, si din cati cumparatori americani m-as mira totusi sa fie multi) ca bateria in circa 7 ani va avea doar un anumit procent, deci si raza masinii va scadea simtitor odata cu trecerea timpului, nu la 7 ani zbang, s-a dus bateria.

tu proprietarul pe langa deprecierea masinii, mai ramane sa vinzi si o baterie uzata.

daca la telefoanele mobile, o baterie noua costa foarte convenabil, la o masina sigur o sa te cam rupa in 2 o baterie noua.
sigur chiria de la renault nu este una de dragul clientilor (ci pe maximizarea profitului), si probabil pt un proprietar mai cu cunostinte si abilitati s-ar putea sa ii convina sistemul ara chirie, cu bateriile lui, dar pt omul de rand parca iti convine sa scapi de o grija in plus

10k km pe an = 27km/zi suficient pt orice masina de oras sa mergi zilnic la servici si la final de saptamana in oras.
ah, da nu vei face plimbari cu gasca din victoriei sa fi "vazut" la plimbare,d ar pt un om rational e perfect viabil

oricum dupa ce intra pe mainile unei reviste auto si fac un drive de anduranta intr-o luna sigur vom vedea cifrele medii pt utilizare

sigur acum 80euro+tva.chiria pe luna e mult pt mine, care merg cu maxim 300lei motor de 110cp benzina + gpl, sau orice dieselar de putere echivalanta
mariuscomx
deci autonomia e de 210 km ... si doar in conditi de iarna grea cu temperaturi mici autonomia scade la 100 km ceea ce o face masina electrica cu cel mai mare range.
Andyno
daca mai proneste la -30
IRONICK
Dai mai mult la automat, da pleaca pana la urma.
spy_oh_joy1389
QUOTE(mariuscomx @ 7 Mar 2012, 14:28)
deci autonomia e de 210 km ... si doar in conditi de iarna grea cu temperaturi mici autonomia scade la 100 km ceea ce o face masina electrica cu cel mai mare range.
*



De unde stii ca scade la 100km? Grafic, analize ceva?

Poate scade daca o mentii la aceeasi temperatura, dar daca ai pornit de pe loc, deja trece un curent destul de mare prin baterie si incepe sa se incalzeasca, deci isi revine capacitatea. Iar capacitatea bateriei Li-Ion din cate stiu are un grafic diferit cu temperatura fata de cea pe care o avem noi pe masina.
IRONICK
QUOTE(spy_oh_joy1389 @ 7 Mar 2012, 14:52)
Iar capacitatea bateriei Li-Ion din cate stiu are un grafic diferit cu temperatura de cea de o avem noi pe masina
Da, isi pierd capacitatea vazand cu ochii. Baga un telefon in congelator sa vezi minune.
4x4
Imi place mult cum arata. Reno a intrat cu in randul masinilor electrice si vrea sa faca senzatie.
mariuscomx
@spy_oh_joy1389 daca ai fi citit macar o singura stire despre aceasta masina nu ai avea nevoie de grafice.

Daca poate sti engleza, zic poate ca din grafice nu ai sa intelegi:

"Driving range according to the NEDC cycle is 210km while Renault says the real world range is 100km in cold conditions and 150km in mild weather. The Zoe is the first electric vehicle capable of being charged at any power level up to 43kW in between 30 minutes and nine hours with its integrated Chameleon charger. Zoe's battery can be charged in approximately one hour at 22kW fast-charge stations which are technicaly simpler and more economical than current fast-charge stations. This intermediate power level ensures longer battery life and has less impact on the grid than a 43kW charging station."

http://www.worldcarfans.com/112030642030/r...d#ixzz1oRMK6H6H
Geox16v
Ieri am vazut una colantata ,cu nr de AG de probe, in brasov urca spre Poiana Am facut si o poza dar pe telefon nu se vede f bine
spy_oh_joy1389
QUOTE(mariuscomx @ 7 Mar 2012, 16:13)
@spy_oh_joy1389 daca ai fi citit macar o singura stire despre aceasta masina nu ai avea nevoie de grafice.

Daca poate sti engleza, zic poate ca din grafice nu ai sa intelegi:

*



Lucrez toata ziua cu grafice, de aia ma intereseaza. Acei 100km autonomie sunt probabil cu bateria incalzita dar cu caldura pornita. Asa sunt de acord.
T.rac3Er
ok, sa lasam 210km din brosurile lu peste.
daca 150km e acceptat in conditii normale, atunci 100 il consider in bucuresti si apoi mai jos cad discut de conditii grele
acum vine un singur aspect. daca stand pe loc motorul se opreste.
daca da atunci e bine

de asemenea cand mergi cu 8-12kmh in coloanele interminabile de rush-hour ma bazez pe o crestere suplimentara.

vara clar scade, iarna nu mai vorbesc ca e durere. in rampa de asemenea sau in orice fel de sarcina.

PS: valorile respective sunt date la ce fel de incarcare? cati pasageri sau kg in plus fata de cat are masina si ce fel de consumatori. de la lumini (de obicei la ora 18 cat tre sa bagi si faza scurta primavara/toamna) la radio si poate si AC ca sa mentina geamurile deazburite (inca mai sunt seri acum cand e diferenta de temperatura si se abureste de la persoanele din interior)

si tot ceea ce am zis se refera DOAR la conditia initiala, cand bateria li-ion este la capacitate maxima. d-apoi cand a trecut un an sau doi si din range-ul teoretic maxim de 210 in aceleasi conditii sunt doar 150 (si restul valorilor de care pomeneam vor fi trase in jos)

cand iei bateria cu chirie cand poti sa o schimbi in ce coditii, etc. iti creste suma de inchiriat daca ai uzat mai mult. dar daca o uzezi mai putin scade?!
si cea de schimb e tot noua? sau sistemul reno prin care sa lasi bateria intr-un centru specializat si iti baga alta incarcata, va avea niste standarde capacitive, care sigur nu sunt 100% si probabil vor fluctua intre 50-80% (teoretizez).
deci ai sansele sa prinzi o baterie care tine cu jumate mai mult decat cea pe care tocmai ai lasat-o si nu tre sa te gandesti de priza

bleah ce mult am scris, dar sunt probleme valide la achizitia unui vehicul electric fara generator suplimentar la bord
b76bgaarh
ma acum intreb si io. cum sa mearga un motor electric la o masina fara ambreiaj cand masina sta pe loc?
mariuscomx
lasa-l pe T.rac3Er el are intetii bune dar din pacate nu prea stie cu ce se mananca.
Pana si masinile pe benzina diesel se opresc la semafor, pai astea electrice de ce nu s-ar oprii?
Ce conteaza daca urci la deal ??? pai oricum vei cobora la un moment dat si la vale iar atunci vei incarca bateria si tot pe acolo ajungi.
Gandeste-te ca urci transfagarasanul si cand ai ajuns sus mai ai 10 % din baterie.
Cand esti jos aproape sigur ai 100% biggrin.gif
Vezi ca este Nissan Leaf lansat de 1 an de zile si are autonomia data de 150 sau 160 km.
ia si citeste daca esti asa interesat cat e de reala aceasta autonomie.
4x4
Oricum, masinile astea numai bune pentru planeta nu sunt. Industria de acumulatori auto nu poate adopta o imagine de ecco friendly green fara sa fie improscata de critici.
espacern
In 1 H se incarca 90% din capacitatea bateriei.
Doar costul bateriei este enorm...de mare.
Masina e OK!

@+
tribunul
QUOTE(IRONICK @ 7 Mar 2012, 14:07)
In sfarsit cineva care este atent. Adica iti cumperi un aparat fara alimentare la banii aia. Din cauza asta pretul este mai mic fata de concurenta.
*


Dar pt. cumparator cred ca-i mai rentabil sa inchiriezi bateriile decat sa le cumperi.
T.rac3Er
ce vorbeste ala de franta? ce ma intereseaza pe mine, romanul de ce fac aia?! ah, e un articol platit de reno?!

si consumurile alea urbane. nave spatiale. 4% in oras. pai e chilipir total. stai ca la ei sunt si orase fantoma unde nu sunt decat 5 masini pe km.
b76bgaarh
http://www.turbo.fr/actualite-automobile/4...-zoe-publicite/

prim reclama.
IRONICK
QUOTE(tribunul @ 19 Mar 2012, 06:06)
Dar pt. cumparator cred ca-i mai rentabil sa inchiriezi bateriile decat sa le cumperi.
*
Pentru cumparator nu este bine in nici un fel.
T.rac3Er
+1
kxz
QUOTE(VladSoare @ 7 Mar 2012, 12:56)
La asta se mai adaugă prețul curentului.
Prețul mașinii, da, va scădea. Dar curentul se va scumpi cel puțin în același ritm în care se scumpește azi benzina.
*



Da, am observat, asta e noul mit urban. Petrolul e o resursa limitata, pe cand curentul electric nu. Poti oricand sa mai trantesti o centrala, un parc eolian, ceva sa compensezi o crestere in sistem.
Squirrel
Hai că pot! Au quasi-exclusivitatea resurselor pentru baterii…
Greenwheel JO
user posted image
user posted image
user posted image
T.rac3Er
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
ctrl+c / ctrl+v

si astia fac taraboi pt niste filme si melodii amarate de pe torente, care nu produc bani furati cum e cu chinezoii care le si comercializeaza
b76bgaarh
http://www.turbo.fr/actualite-automobile/4...an-leaf-europe/

renault favorizeaza zoe in europa in detrimentul nisan leaf.
P-A-C-O
This video is unlisted.

QUOTE
Crash test frontal d'une Renault ZOE lancée à 65 km/h. Vidéo réalisée en juin 2012 aux centre d'essais de Lardy (France). Dans sa phase de conception, au total près de 100 exemplaires de la citadine électrique auront subi des crash tests (frontaux, latéraux...) afin de s'assurer d'une sécurité optimale


P-A-C-O
la "inchisoare" laugh.gif

[attachmentid=1627821198]
VladSoare
QUOTE(T.rac3Er @ 22 Mar 2012, 11:59)
si astia fac taraboi pt niste filme si melodii amarate de pe torente, care nu produc bani furati cum e cu chinezoii care le si comercializeaza
*


Păi poliția, și autoritățile în general, aleg întotdeauna victima cea mai facilă. E un fenomen universal, valabil chiar și în țările așa-zis civilizate.
Squirrel
Se amână lansarea comercială pentru Zoe datorită unor probleme legate de R-Link…Va fi prezentat la Salonoul de la Paris, dar comercializarea va debuta în primele luni ale lui 2013…
Squirrel
Încălzirea, dezaburirea și dezghețarea reduc insignifiant autonomia, mulțumită pompei de căldură reversibile (1kW de energie consumată generează 2kW de „rece” și 3kW de „cald”)…Renault ZOE confidential #3: cold weather tests
P-A-C-O
4x4
Masina arata interesant, pacat de reclama de 2 lei.
BiGBearRO
Desi cred ca era mai ok sa o fi facut hibrid cu un motoras de 0.5 este posibil sa fie o carte castigatoare pentru Renault daca vor sti sa o joace, sa o vanda, etc

paul_s
QUOTE(4x4 @ 15 Oct 2012, 21:56)
..., pacat de reclama de 2 lei.
*



Esti sigur ca te-ai uitat la clip-ul postat aici si nu la altceva?!?
4x4
Acelasi shet de reclama lifestyle, care o vezi zilele astea la orice produs.

Muzica, oameni, hipstereala, muzica, un cadru rapid cu o bucata a masinii, oras, oameni, copaci, muzica, iar un cadru cu masina. kkt. Si hamace.

Mai mult am vazut tablete decat Zoe. Si hipsteri.
IsNa
Aici sunt deacord cu 4x4. Mi s-a acrit si mie de reclame de astea fara nicio informatie in ele, care doar incearca sa asocieze produsul cu un sentiment placut!

Ce naiba, chiar atat de inconstienti (in sensul propriu) am ajuns? Nu mai cauta nimeni informatii despre produsele pe care le cumpara? Nici macar la ceva ca un autoturism? E suficient sa-ti arate niste poze cu oameni fericiti in concediu si gata, scoti zeci de mii de euro din buzunar?

Reclama aceea nu zice nimi despre produs. Le fel de "valabila" era cu orice alta masina, poate mai putin secventa de 1/2 secunda unde cineva conecteaza cablul de alimentare.

Campanie lenesa intelectual pt. cupratori lenesi intelectual.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.