Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Functionare motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
0
&feature=youtu.be

Am avut o problema cu cateva prezoane de la galerie (se taiase filetul, si imi scotea fum pe acolo), iar furtunul de recirculare a gazelor, era crapat si imi tragea aer fals (am verificat cu un deodorant spray). Problema este ca se simte o trepidatie atunci cand motorul merge in ralanti (vibreaza volanul, bordul, caroseria). Ce anume sa mai verific ca sa pot elimina aceea vibratie enervanta? Dupa cum suna motorul, cam ce mai zornaie in el in afara de culbutori?
N E S
Sunt curios ce parere au cei cu experienta mai mare, mie unul mi se pare bataie de culbutor. Ori e capacul culbutorilor prea strans, ori bate vreun tachet. Ai incercat sa ii reglezi sa vezi daca dispare sunetul?
0
Stiu ca bat culbutorii..i-am tot reglat dar mereu s-au dereglat usor. Am mers si la altcineva, dar mereu aceiasi culbutori s-au dereglat (1-2 si 7-8). Am sa schimb rampa de culbutori sa vad cum se comporta (asta daca nu sunt alte uzuri pe la axul cu came). Cand ii verific cu mana, am 2 culbutori care suna altfel fata de restul (au un sunet metalic mai ascutit). Problema enervanta, este aceea vibratie pe care nu reusesc sa o elimin.
N E S
Ok. Facand abstractie de acel sunet, mi-am amintit ceva care te poate ajuta. Obisnuiam sa conduc Dacia unui amic, masina care avea GPL si mai faceam economie.
La un moment dat au aparut niste vibratii urate atat la ralanti cat si in sarcina. Cautat peste tot, luat diverse prin eliminare, ca la mecanic sa constatam ca un tampon motor era rupt. Dupa ce le-a schimbat pe amandoua, n-a mai avut treaba. Incearca si verifica si aspectul asta.
0
Am verificat. Tampoanele sunt bune. Eventual sa le schimb sa vad daca se imbunatateste ceva. Poate a imbatranit cauciucul.
N E S
Stai linistit. Nu te lega la cap daca nu te doare stii vorba aia. Daca nu e vreun tampon rupt nu ai de ce sa le schimbi. Eu le am de 12 ani pe masina si nu au nimic.
Daca imi mai vine vreo idee dau de veste.
0
Ok..ma gandeam..oare vibratia nu poate fi transmisa si de evacuare?..ca doar este prinsa pe caroserie? Nu prea pot sa ma bag pe sub ea acum..dar asa ca idee.
N E S
Eu stiu ca evacuarea daca loveste se aud batai, nu si vibratii care sa le resimti in bord si volan. Mai simteam vibratii dar doar la ralanti si sacadate, cand aveam ori carburatorul infundat ori avansul putin dereglat. Ma scutura putin cand stateam la semafor, concomitent cu scaderea turatiei.
nikuniku
0000 da ai dreptate schimba toate tampoanele de cauciuc de la motor si cutie,sunt imbatranite si sa intarit cauciucu lor
aliceman
Eu am patito cu vibratiile, verifica sistemul de evacuare , sunt sigur ca tobele de esapanent se ating undeva de caroserie si de acolo vi vibratile, mai ales daca saxofonul sau toba de fata iti ating undeva caroseria acolo e problema , toba din fata are undeva langa cutie un tampon cu doua suruburi , vezi sa nu fie rupt, inlocuieste si prezoanele de la galerie . cool.gif
sebymesteru
exact la fel imi vibra si mie,dupa ce am schimbat motorul,in sarcina n-avea nimic,dar in ralanti imi vibra volan,oglinzi,bord,cam absolut totul prin masina.Am incercat sa salt motorul mai sus din tampoane fara nici un rezultat. Am demontat scutul si vibratiile au disparut. Scutul meu avea si o denivelare de la o lovitura si banuiesc ca se atingea de saxofon si de aceea vibra. Oricum eu asa am scapat de acele vibratii.
0
Am inlocuit tampoanele de la evacuare, iar cele de la cutie au fost schimbate in vara cand am schimbat cutia cu una in 5 trepte. Scutul nu l-am mai montat pe masina. M-am bagat si pe sub masina sa vad daca se atinge pe undeva. Vibratia asta o am de cand am cumparat masina. Atunci cand am cumparat-o nu avea tamponul de la cutie si toba din spate era prinsa cu un surub de caroserie, si facea la fel. Gasisem pe undeva o explicatie a domnului Nelu, in care arata realizarea excentrica a placii de presiune, dar si aceasta a fost schimbata.
&feature=youtu.be
krapcarasu
suna a lant, cand opresti motoru clantaneste? adica in momentul opriri mai tacane o data?
0
Da, ai dreptate..zgomotul de lant este mult mai evident atunci cand inchizi capota si asculti motorul din dreptul radiatorului.
N E S
Auzi? Ai cumva instalatie HHO pe masina? Am vazut sticla cu furtun care bolborosea...seamana a balbotor...
0
Nu. Am un cot rupt la rezervor si i-am facut alimentarea din sticla pana ii dau de cap, ca oricum nu circul cu ea..deocamdata.
Magnum_Baracuda
suna a distributie mai exact zornait de lant cred ca sa mancat talpa intinzatorului
0
Am sa demontez capacul de la distributie atunci cand o sa desfac si baia pentru ca imi da ulei pe la garnitura (am motor de 1300).

15 Mar 2012, 19:01:
Cineva spunea ca ar fi bine sa se bage la fiecare cilindru 30 cm3 alcool tehnic, si 30 cm3 ulei, si se lasa apoi 12h sa actioneze, pentru ca, spune aceea persoana, sa depus calamina pe supape, acestea nu mai inchid complet, si apare acel tremurat la ralanti. Ce parere aveti?
Magnum_Baracuda
calamina aia e ca o teracota, e tare ca piatra ,daca crezi ca alcoolul si uleiul ii fac ceva gresesti doar dalta si cicanul radmasa.gif
Alexa Viorel
verifica si furtunul care baga aer in servo-frana,dak ai asa ceva!,mie mi sa crapat acel furtun de la frig...poate fi si ala cauza.
0
Atunci nu mai ma complic cu alcoolul. Am sa mai verific odata furtunul de la servofrana. L-am strans cu un patent dar nu s-a vazut nici o modificare. Pe furtunul acela nu se formeaza o depresiune, care ajuta cand apesi frana?
Magnum_Baracuda
furtunul ala e legat la galeria de admisie cind trage aer motorul in timpul functionari tulumba ta se comporta ca un vacum si te ajuta sa apesi pedala.
0
Ok..ce sa mai verific ca sa pot scapa de de vibratia enervanta?
PH-06-BOA
Suruburile de la rampa de culbutori, daca sunt slabe sau rupt unul, sare rampa cu totul in sus cand tija impinge, si face zgomot la asezare. De aici, supapele nu se deschid egal cu celelalte, si apare diferenta ca la mersul in 3, de trepideaza motorul. Vezi si asta.
0
Ma gandesc sa nu se fi tocit axul de la rampa culbutorilor, si oricat as incerca sa ii reglez, nu am sa reusesc. Am facut rost de o alta rampa, pe care am sa o incerc maine. Nu am nici un surub rupt la rampa. Din primul filmulet se poate observa ca trepidatia motorului nu este evidenta, dar atunci cand atingi caroseria se simte..si mai ales atunci cand esti la volan (vibreaza volanul, scaunele, bordul...)
0
Inca un lucru..atunci cand tin ambreiajul apasat, vibratia se reduce..inca se mai simte dar nu mult.
ghitza
Atunci eu zic ca ti-e clar de unde e problema,oro priza de cutie bate in arbore fiindca nu mai ai bucsa,ori volntu,placa ,disc descentrat ,eu zic ca nu scapi fara sa dai jos motoru si sa vezi ce ii acolo
0
Asa da..nu cumva sa scap cu ceva ieftin. Poate fi volantul descentrat?..adica daca il duc la stung poate sa ii faca ceva..pentru ca vibratia asta o am de cand am cumparat masina, iar intre timp am schimbat disc, placa..si vibratia a ramas.
Magnum_Baracuda
volantul toata lumea se ia de el,pana sa umblati la motor tremura?daca toti dau vina pe volant eliminatil domnilor,rolul volantului stie careva?toata lumea duce la strung toti usureaza,

Daca volanta este prea usurata, acest lucru poate dauna vibrochenului,volanta are rol de a uniformiza miscarea motorului
nikuniku
0000 volanta se echilibreaza centrifugal,sunt utilaje pentru asa ceva,pe strung nu ai cum so echilibrezi,si daca strunjesti din ia o faci mai usoara si la relanti motoru merge cu trepidatii(rotund dar se misca pe tampoane),singurul lucru bun este ca ai demaraj mai bun,dar la panta tragi de masina,ansamblu ambreiaj(volanta,disc,placa)inmagazineaza energie la turatii medii si mari si ajuta la deplasarea lina a masinii
un sfat schimba tot,volanta,disc,placa de persiune,ceva este descentrat,sau daca sa umblat in motor nu sau cantarit bielele sa aibe toate aceeasi greutate si de aici alte trepidatii la relantii
0
Nu vreau sa modific volanta prin usurare, eu doar am crezut ca asta este solutia..la o adica, pot cauta alta si gata. Astazi am coborat turatia motorului pana la 600 rot/min, si se simtea mult mai clar ca este o probleme acolo pentru ca masina avea un usor "topait".
nikuniku
cea mai buna varianta,daca este SH vezi sa nu fie uzata unde calca discu de ambreiaj,sa nu fie albastra,si fara fisuri,astea noi nu cred ca mai sunt echilibrate,toate SRL-urile fac piese si te lasa cand tie lumea mai draga
0
Nici nu vroiam sa ma complic sa iau una noua. Merg la un centru unde primesc masina pentru "Rabla", pentru ca cei de acolo "le macelaresc", si au stive de motoare si cutii..
Magnum_Baracuda
o intrebare a-ti pus volanta bine,multi tind sa puna volanta gresit,e tipic,daca nui la punct intra 6 suruburile dar una nu intra al 7lea,si o lasa in 6 suruburi ca merge si gara un surub
nikuniku
Dorel inseamna ca este profesor pe langa aia care au curaju sa puna volanta in 6 suruburi,cu toate ca nu cred ca merge,dar cu insistenta si ciocan se poate
PH-06-BOA
Eu n-am intalnit volanta pusa altfel decat se potriveste la fix. Nu cred c-ar fi vr-un scrantit, sa puna altfel, stiind ca e un semn pe ea, dupa care se pune la punct, si asa mai departe. Baracuda, nu te supara, Nu-i cu rautate, dar se scrie legat ATI, iar NU-I, dupa cum vezi. S-a predat groaznic, dupa anii '90.
Daca s-a umblat la volanta, e posibil ca cel ce-a strunjit-o, sa n-o fi centrat-o bine, si oricat de putin ar fi avut abaterea, da o bataie enorma. Eu am luat 2 kg din ea, singur mi-am facut-o. Dureaza si o ora s-o centrezi. Crezi ca ala care ar fi facut-o (eu am facut-o acasa), a stat o ora sa centreze, sa-l prinda sefu' ? Daca nu e strungar in auto, habar n-are ce trebuie. Niku are dreptate cu cantarirea bielelor, dar eu zic ca, intreg ansamblul biela-piston-segmenti, trebuie comparati, unul cu altul, si sa nu aiba diferente.
Legat de usurarea volantului, pierderea energiei, sau neacumularea ei, duce la necesitatea de a tine acceleratia mai mult apasata la mersul constant, iar cand trce TIR-ul invers, iti reduce repede viteza. E ca atunci cand urci continuu o panta. Cum ai luat piciorul de pe acceleratie, se si reduce rapid viteza. In schimb, la semafor, esti mereu primul la plecare, cu scartait la fiecare plecare, dar moare repede. Nu-i adevarat ca nu se poate stabili relantiul la 8-900, ca trepideaza sau alte inchipuiri.
Poti sa dai volanta jos, si sa o pui pe un dispozitiv de echilibrat static, pe care poti sa-l faci singur.
0
Nu stiu ce este in motor. L-am scos o singura data pentru inlocuirea discului si a placii. Vibratia o am de cand am cumparat masina. Motorul merge destul de bine cu toate ca are multi km..am sa ii inlocuiesc patina de la distributie si apoi il mai ascult sa vad ce zgomote specifice se mai aud.
0
Astazi am inlocuit tampoanele de la motor. Acelasi rezultat: vibratia persista.
Magnum_Baracuda
dar vibratia e de la altceva,mai rar sint situatii cauzate de la deteriorarea tampoanelor,
0
Sincer, nu mai stiu ce sa ii fac. Cand am schimbat cutia de viteze, indiferent daca era pe liber sau in viteze masina incepea sa se deplaseze. Am demontat-o din nou de pe masina dar nu am gasit nimic defect in ea. Am montat-o la loc la sugestia cuiva, i-a pus o caramida la o roata, a fortat-o putin din acceleratie si apoi cutia nu a mai facut probleme. Care a fost cauza? P.S. Cand apar ambreiajul vibratia scade putin din intensitate.
r3d
ca sa nu deschid alt topic am si eu o problema cu dacia mea cand o pornesc
sa aude niste busituri in motor(nu rateuri)acestea dispar dupa cateva secunde.prima banuiala a fost electromotoru care bineinteles functioneaza perfect,dupa am crezut ca e din clubutori,reglati la lera tot nimic.motoru in mers merg bine trade dar dupa ce trec de 3000 ture incepe sa apara acel zgomot ca si la pornirea motorului.tin sa precizez ca motoru este refacut si cum toate au mers prea bine cand am ajuns cu montaju la ultimu capac de biela observ ca nu sa mai invartea motoru,am chemat un vechin "mecanic" si a luat cu un segmet din cuzineti a luat a luat pana cand mia zis ca nu mai are ce ii face.am schimbat al capac de biela si cum cel care luase cu segmentu din el avea joc enorm am pus unii vechi.poate sa fie din acesta cauza ca imi e frica sa nu sparg motoru cu toate ca am facut cu el 300 km
radu_ionescu
salut, nu esate norma l ce ai facut tu acolo sau ma rog vecinul... capacele ca sunt de biele sau de palier sunt imperecheate si nu trebuiesc montete decat asa cum au fost puse initial.. trebuia inainte sa pui cuzinetii sa masori diam arborelui si al manetoanelor si pe urma puneai cuizinetii si cu capacele stranse masurai din nou si vedeai ce diferente ai... asa cum ai procedat e posibil ca acum dupa ce ai schimbat cuzinetii sa ai jocuri la fel ca la inceput sau chiar mai mari daca zici ca bate...au si aste niste tolerante.... plus ca cuzinetii de acum chiar daca ii iei noi din magazin e posibil sa nu fie chiar in cote....in cazul in care un cuzinet e prea strans pe arbore se ia intradevar din el dar nu asa la ochi daca vrei sa iasa treaba buna...si nu cu segmentul sa lase santuri in cuzinet ca pe urma ungere si presiune ulei din parti...
r3d
nu stiu ma dispara maine am sa ma bag sub ia sa vad nu care cumva sa imi atinga toba pa undeva.as banui toba turez motoru la 3000rot/min se aude acel zgomot daca iau picioru dupa aceleratie dispare.Doamne ce noroc as avea daca ar fi doar de acolo.daca nu mai cumpar un rand de cuzineti si de data asta doar manutele astea 2 ii pun.
0
Astazi am demontat motorul de pe masina, si l-am desfacut bucati (inca nu am scos arborele si pistoanele). Reperele de pe pinioanele distributiei, sunt pe aceiasi axa, DAR reperul de pe pinionul mare este orientat in sus, nu in jos spre reperul de pe pinionul mic. Cel de pe pinionul mic este asezat corect.
andras
Mai invirte odata arborele si o sa fie bine.
0
Ai dreptate. M-am grabit eu cu concluzia.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.