Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu porneste!
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
DooMFeaR
Buna ziua,

Am tot cautat raspunsul la intrebarea mea pe forum dar nu am gasit nimic asa ca m-am hotarat sa deschid un nou thread. Am o SupeRNova Europa din 2002 cu numai 78.000 de km si de doua zile nu reusesc sa o mai pornesc. Am eliminat problemele pe rand si nu am ajuns nicaieri. Voi enumera mai jos pasii pe care i-am facut:

1. Bateria este buna, deoarece invarte fara probleme.
2. LED-ul rosu din bord palpaie normal, iar cand contactul este pus sta aprins iar apoi se stinge. Deci e Ok.
3. Am scos furtunasul de la pompa de benzina si am pus contactul. Pompa de benzina functioneaza.
4. Am scos corpul clapeta si l-am curatat bine de tot. Am inlocuit si motorasul pas cu pas cu unul de pe o supernova care functiona.
5. Am incercat sa o pornesc si cu cheia de rezerva gandindu-ma ca e de la chip-ul din cheie.

Am ajuns la capatul ideilor. Ce poate avea? Nu imi pot permite momentan sa o pun pe tester sau sa o duc la un service bun. Ce imi sugerati sa fac?
4x4
Scanteie ai?
talibanu
Incearca sa cureti si senzorul de turatie, cel de la cutia de viteze (de la volanta)...daca are mizerie nu iti citeste turatia si motorul nu iti porneste...
DooMFeaR
* Scanteie am, da...

* O sa incerc astazi sa curat si acel senzor.

Mi-a spus cineva ca poate fi si de la sonda lambda. Daca indica valori gresite calculatorului, nu porneste. Este adevarat?
quick
curata senzoru de turatie si lasa sondele.
talibanu
QUOTE(DooMFeaR @ 20 Mar 2012, 16:22)

Mi-a spus cineva ca poate fi si de la sonda lambda. Daca indica valori gresite calculatorului, nu porneste. Este adevarat?
*



Din cate stiu, masina porneste si cu sonda defecta , dar scoate mult fum (sa ma corecteze cineva daca gresesc blush.gif )...
klaus
1. Incerci sa o pornesti cu pedala de acceleratie putin apasata. Daca asa pleaca e din motorasul pas cu pas.
2. Cureti mufa senzorului de turatie si dai cu spray de contacte. Poti incerca si o indoire usoara a pinilor din mufa, pentru a face contcat mai bine.
3. Verifici si inlocuiesti releul de actuatori si sigurantele din compartimentul motor.
4. Scoti, cureti si dai cu spray de contacte pe mufa de UCE injectie.
Dupa aia treci la greucenisme, gen verificare bujii, fise, bobina, pompa benzina (poti avea de ex un dop pe alimentare, desi pompa functioneaza, mai ales ca nu am inteles de unde ai scos furtunul, de la iesirea din rezervor sa de pe rampa de injectie), verificare distributie

Legat de sonda lambda: aia nici nu e citita la pornire, e ignorata de UCE injectie.

Reiterez inca o data, si inca o data:
1. Senzorul de turatie nu se defecteaza decat foarte rar. Problema e din mufa lui, se slabeste de la vibratii si de la contacte imperfecte.
2. Daca exista scanteie, senzorul de turatie e in buna stare
DooMFeaR
QUOTE(klaus @ 20 Mar 2012, 17:26)
1. Incerci sa o pornesti cu pedala de acceleratie putin apasata. Daca asa pleaca e din motorasul pas cu pas.
2. Cureti mufa senzorului de turatie si dai cu spray de contacte. Poti incerca si o indoire usoara a pinilor din mufa, pentru a face contcat mai bine.
3. Verifici si inlocuiesti releul de actuatori si sigurantele din compartimentul motor.
4. Scoti, cureti si dai cu spray de contacte pe mufa de UCE injectie.
Dupa aia treci la greucenisme, gen verificare bujii, fise, bobina, pompa benzina (poti avea de ex un dop pe alimentare, desi pompa functioneaza, mai ales ca nu am inteles de unde ai scos furtunul, de la iesirea din rezervor sa de pe rampa de injectie), verificare distributie

Legat de sonda lambda: aia nici nu e citita la pornire, e ignorata de UCE injectie.

Reiterez inca o data, si inca o data:
1. Senzorul de turatie nu se defecteaza decat foarte rar. Problema e din mufa lui, se slabeste de la vibratii si de la contacte imperfecte.
2. Daca exista scanteie, senzorul de turatie e in buna stare
*



1. Am incercat sa o pornesc cu pedala putin apasata. Nu porneste.
2. Inca nu am avut timp sa curat mufa. Nu stiu exact unde e localizata si deja se intunecase afara. Dimineata cobor la masina si o caut.
3. Am scos sigurantele si releul acela din compartimentul motor si am dat cu spray de contacti.
4. Am scos si curatat mufele de la calculatorul de injectie.

Furtunul de benzina l-am scos la intrarea in motor. Primul lucru care il fac dimineata scot rampa de injectie si o curat.

Poate fi si din UCH problema mea? Sper sa nu fie din calculator ca m-am dus in cap sad.gif.
djtirzi
verifica daca se aprinde becul de apa cand pui contactul, daca becul nu se aprinde inseamna ca ai ceva probleme cu masa de pe motor

Si mai verefica si daca nu cumva ai distributia rupta, desfa acel capac din plastic pe unde poti vedea cureaua sau desfa busonul de la ulei si roaga pe cineva sa dea la automat si vezi daca se misca axul cu came!

quick
senzorul de turatie se afla sub mufa senzorului de temperatura....
in linku de mai jos ai o poza si sub mufa indicata cu sageata este senzorul de turatie care citeste turatia motorului de pe volanta.....
nu face nimic la masina pana nu desfaci acel senzor, cu o cheie de 10 inelara ai de desfacut 2 surube, cureti senzorul propriu zis de mizerie verifici putin mufa lui eventual mai apropi lamelile alea sa intre mai fix.....
repet, curata senzorul de turatie si dupaia apucate de rampe si alte chesti.
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=6754
klaus
QUOTE(djtirzi @ 20 Mar 2012, 20:33)
verifica daca se aprinde becul de apa cand pui contactul, daca becul nu se aprinde inseamna ca ai ceva probleme cu masa de pe motor
*
Omul a zis:
QUOTE(DooMFeaR @ 20 Mar 2012, 16:06)
  1. Bateria este buna, deoarece invarte fara probleme.
*

Ori ma indoiesc sincer ca daca nu are masa la motor i-ar mai merge demarorul.

Daca benzina vine (verificat), daca scanteia exista(verificat), daca aerul exista (a apasat pedala) singura posibilitate ar fi nefunctionarea injectoarelor, care e data de nealimentarea lor (siguranta sau releu).
Sigurantele nu se verifica prin dat cu spray ci prin inlocuire.
La fel si releul. Dati-le dracului de piese, ca-s ieftine, parca v-ar demola pusculita, asa va feriti sa le schimbati.

In cea mai naspa situatie e de la distributia rupta.

As dori s subliniez cu litere de-o schioapa, poate asa se vede: daca exista scanteie, informatia de la senzorul de turatie e buna
djtirzi
Eu am avut desfacut surubul de pe suportul motor unde sunt prinse cablurile de masa de la calculator si nu imi pornea!
Daca ar avea probleme cu injectoarele ar porni dar nu ar merge rotund!

Nu ai specificat sau nu am vazut eu daca motorul s-a oprit in mers sau pur si simplu nu a vrut sa mai porneasca a doua zi sau cand ai vrut sa o pornesti!

Tind sa cred ca e cureaua rupta!
klaus
QUOTE(djtirzi @ 20 Mar 2012, 21:04)
Eu am avut desfacut surubul de pe suportul motor unde sunt prinse cablurile de masa de la calculator si nu imi pornea!
*

Dar iti invartea demarorul?
djtirzi
Da se invartea, masa pentru demaror vine prinsa de pe baterie pe cutia de viteze!

Eu aveam slabit surubul de pe suportul de ridicare al motorului, cel din dreapta filtrului de aer!
Acolo sunt 2 sau 3 fire de masa care sunt pentru releele din compartimentul motor si pentru calculator!
Mie cand nu imi pornea nu mi se aprindea becul de la apa!
klaus
Da' scanteie aveai?
Ca aia e data de UCE injectie.
djtirzi
Avea scanteie, am scos si rampa si pulverizau injectoarele dar nu erau sincronizate bine, cred ca atunci cand dadeam la automat facea un pic de atingere si mai aparea cate o scanteie si mai pulveriza putina benzina!
Dupa ce am strans surubul a pornit la prima cheie si de atunci asa a pornit mereu de 2 ani!

Rog si initiatorul sa mai spuna cate ceva ca sa-l putem ajuta!
DooMFeaR
Salutari baieti si multumesc din suflet pt ajutor.

De la 7 dimineata mesteresc la ea si nimic. In primul rand am inlocuit corpul clapeta. Chiar daca am mai facut-o odata, am pus unul functional 100%. Am inlocuit sigurantele si releul de actuatori. Am verificat rampa injectoare sa nu fie infundata. Benzina ajunge pana in rampa. Am inlocuit bujiile. Chiar daca spuneti ca senzorul de turatie functioneaza daca am scanteie, l-am scos si l-am curatat. Distributia e ok. Oricum nu ma gandeam sa fie de la distributie ca i-am facut-o la timp si nu mi-am batut joc de ea. Dupa ore in sir de mesterit i-am dat cheie si tot nu porneste. Nu mai stiu ce sa-i fac. Ma gandesc acum sa nu fie injectoarele sau calculatorul de injectie. Mai aveti sugestii pentru mine?

P.S. Am verificat masa si este ok. Am mai luat totusi un cablu si am intarit masa pe caroserie. Tot nu porneste.
velceani
Salut,

porneste-o impinsa... ar trebui sa o ia imediat...
zic si eu...
and_rei
Dar in marrchariere.
DooMFeaR
Nu stiu daca e bine sa o pornesc impinsa....
fuzzzy
Nu, nu e bine dar poti incerca.
luci_bce
Bujiile cum se prezinta? Nu poti scoate un injector sa vezi daca benzineste?
DooMFeaR
Am incercat de 3 ori sa o pornesc impinsa si nu a vrut. N-am avut incotro si am dus-o la Dacia - Renault la service.
luci_bce
Concluzia? Ce ai rezolvat?
DooMFeaR
Da.... M-au sunat cei de la service sa vin maine dimineata sa imi ridic masina.... Problema? Ce mi-au spus prin telefon, o problema pe instalatia electrica a masinii. Este foarte rar intalnita. Maine voi reveni cu mai multe detalii.

27 Mar 2012, 17:33:
Am ridicat masina de la service. Problema a fost una pe partea electrica si a fost nevoie sa imi inlocuiasca un singur fir care face legatura intre calculatorul de injectie si UCH. 155 RON toata harababura.
klaus
La naiba, am avut dreptate cand ziceam:
QUOTE(klaus @ 20 Mar 2012, 20:56)
singura posibilitate ar fi nefunctionarea injectoarelor, care e data de nealimentarea lor (siguranta sau releu).
*

Da' trebuie sa recunosc ca asta cu lipsa de comunicatie intre UCH si UCE injectie nu ma asteptam.
Daca aceasta comunicatie lipseste UCE injectie nu da comanda de deschidere a injectoarelor.
Sa o folosesti in continuare fara incidente!
DooMFeaR
Multumesc frumos si sper sa nu mai apara probleme.
Mr_Devil83
A se citi aia de la dacia service au dat cu spray de contact pe mufele alea 3 de sub bord, de culoare maronie...
klaus
care-s alea 3, toate maronii?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.