Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Motoare ENERGY
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2
P-A-C-O
Energy TCe 90 (H4Bt)




Energy TCe 115
(H5Ft)



Energy dCi 110 (K9KStep4)




Energy dCi 130
(R9M Gen1)



Gama ENERGY 2012:
- 0.9 TCe 90
- 1.2 TCe 115
- 1,5 dCi 75/90 --> http://media.renault.com/global/fr-fr/rena...x?mediaid=31530
- 1,5 dCi 110
- 1,6 dCi 130
- 2.0 dCi 130 / 150
4x4
3 Cilindri radmasa.gif
ncristi
Genial Tce de 90 cai cu start & stop smile.gif . Sunt curios ce consum o sa afiseze. Oricum se pare ca renault si-a modernizat serios gama de motoare smile.gif

@4x4

Toate motoarele turbo actuale (cate sunt - eu stiu de 2 pe langa asta ford mai are unu) de 900cmc au 3 cilindri.
4x4
QUOTE(ncristi @ 21 Mar 2012, 20:39)
Genial Tce de 90 cai cu start & stop  smile.gif . Sunt curios ce consum o sa afiseze.
*



Cu maxima 3% mai mic decat unul normal. Dar ai sa uzezi bateria si electromotorul mult mai repede => economie.

QUOTE(ncristi @ 21 Mar 2012, 20:39)
Oricum se pare ca renault si-a modernizat serios gama de motoare  smile.gif
*



La benzina sau diesel?

Au o pompa de ulei care la turatii mari micsoreaza presiunea, pentru o reducere a poluantilor de maxim 1%, din nou o idee buna.

Au "swirl valves", ideea buna atat timp cat nu se rup.

Lasa motorul sa mearga fara sa circule apa in bloc pana se trezeste ca sa incalzit pentru inca un 1%, raportul castig/risc ideal.

EGR, impus de norme de poluare, dar in ochii mei ramane tot o porcarie.

asta a fost dci-ul din 2010

QUOTE(ncristi @ 21 Mar 2012, 20:39)
Toate motoarele turbo actuale (cate sunt - eu stiu de 2 pe langa asta ford mai are unu)  de 900cmc au 3 cilindri.
*



Mai sunt si in 2, si in 4.
P-A-C-O
16, abtine-te!.... serios acum!
4x4
Am zis ceva gresit? Este tehnologia prezentata prea noua ca sa o putem intelege? La bmw de exemplu dieselarele cu swirl flaps au murit la gramada.

Zi tu de ce ai vrea toate alea pe motorul tau.
xjc0c0
QUOTE(4x4 @ 21 Mar 2012, 21:20)
Zi tu de ce ai vrea toate alea pe motorul tau.
*



Pe acelasi principiu, am fi putut ramane la carburatoare, asa-i?
Din punctul meu de vedere, H4,H5 R9M-1 si pe viitor R9M-2 reprezinta cele mai viabile solutii. Tine cont ca cerintile impuse de U.E.+de clienti sunt din ce in ce mai drastice wacko.gif
Ampt
QUOTE(4x4 @ 21 Mar 2012, 21:20)
Zi tu de ce ai vrea toate alea pe motorul tau.
*


Fãrã toate alea pe motor, nu o sã te încadrezi în veci la Euro 6 ! wink.gif
IRONICK
QUOTE(Ampt @ 21 Mar 2012, 22:20)
Fãrã toate alea pe motor, nu o sã te încadrezi în veci la Euro 6 ! wink.gif
*
Alea trebuiau sa existe de mult in motoare, noroc cu criza asta si poluarea.
mircea_aq
1.6DigT il imprumuta sau nu de la Nissan, ca nu am mai auzit nimic in ultima vreme.
IsNa
QUOTE(4x4 @ 21 Mar 2012, 22:38)
3 Cilindri  radmasa.gif
*



Ca si alti colegi de forum, nici eu n-am inteles ce-i comic? Poate ne explici.

Tehnic, la 900cc in tehnologia de azi, majoritatea constructorilor aleg o configuratie cu 3 cilindri. De la 1000cc in sus unii aleg 4, dar Fiat chiar merge cu 2 la 900cc. VAG are TDI de 1400 si 1200 cu 3 clindri.

Dar vad ca stii toate astea, deci, ce-i comic?
Filip
Unora le scade ratingu` daca trec de la dacia 1310 cu 4 la clio cu 3. Pai ce progres e asta? Eu vreau pistoane multe in motor, ca la americani. laugh.gif Mergea lumea pe vremuri cu oltcit special si trabant si n-aveau treaba. Si Englezii aveau Robin Reliant.

Dar motoarele astea nu se compara cu nimic din trecut, sunt la ani lumina distanta ca tehnologie. smile.gif Sau va ganditi ca o sa traga clio 4 ca un matiz?
Ampt
Pe ce modele se va regãsi noul ENERGY dCi 110 Cp ?
bold.cristian



Sunt tare curios de 1.6DCi de 130CP...care-si atinge cuplul maxim deja pe ~2000 rot/min
diesel_power
Pai cam toate dCi-urile mai mici sau egal de 2 litri isi ating cuplul maxim la 2000 rpm. De ce e asa ciudat ca si 1.6 dCi se conformeaza cu cuplul maxim tot la 2000 ? Doar V6 dCi si motoarele de autoutilitare isi ating cuplul maxim la turatie mai mica.

dCi 110 se gaseste de mult timp pe gama renault nissan dacia, pot sa enumar cateva de modele: Duster, Megane, Laguna. Atunci cand va fi obligatorie norma Euro 6, vechiul dCi 110 va fi inlocuit pe toate modelele de masini de catre varianta revizuita a lui, numita Energy.
cdadan
QUOTE(IRONICK @ 21 Mar 2012, 22:32)
Alea trebuiau sa existe de mult in motoare, noroc cu criza asta si poluarea.
*


La bemeve sunt de prin 2007. Zic de motoarele de baza, nu prototipuri sau figuri.
argon
QUOTE(4x4 @ 21 Mar 2012, 22:05)
Cu maxima 3% mai mic decat unul normal. Dar ai sa uzezi bateria si electromotorul mult mai repede => economie.
*



Prostii, tu ai ramas tot la 1310, sau 1307 , ce ai fi avut.
Catalinmodena
Imi pare mie ,sau benzinarele vin cu transmisie pe lant?
IsNa
QUOTE(argon @ 22 Mar 2012, 21:35)
Prostii, tu ai ramas tot la 1310, sau 1307 , ce ai fi avut.
*



Nu-i trece la om prin tartacuta ca poate bateriile si electromotoarele (si de fapt multe alte lucruri prin reteaua electrica a unei masini cu start-stop) sunt si ele adaptate acestui nou regim de exploatare.

Si nici ca daca unele idei s-au lovit de limitari tehnice in trecut, poate s-a invatat ceva din acele probleme si unele limitari au fost depasite tehnologic intre timp...

Squirrel
QUOTE(Catalinmodena @ 22 Mar 2012, 23:46)
Imi pare mie ,sau benzinarele vin cu transmisie pe lant?
*


Nu e o pãrere…
argon
Nu e chiar lant, e ceva cu zale teflonate, dar difera fata de lantul clasic, e fara eclise.
P-A-C-O
si ca tot este un subiect care este arde in perioada aceasta la Renault, ma-ntreb si eu: oare cine a pus prima data pe automobile bujii cu plasma?
klaus
cum arata bujiile de aprindere fara plasma?
P-A-C-O
klaus
Imi mentin intrebarea: cum arata bujiile de aprindere fara plasma?
Fac altceva decat arc electric?
Ce sa fie arcul electric? Sa fie plasma cumva?
Bwwlan
Geniale motoarele astea smile.gif

E chia faina treaba cu TSI-ul, EcoBoost-ul de 1 litru de la Ford mi se pare supertare si acum sunt si Tce-urile de pe Renault. Sper, doar, sa le aduca si la Romanistan, nu sa le tina doar pentru vestici.
ngabyyy
Pe urmatoarea generatie de Logan sigur va fii un motor din acesta energy sper ca nu cel de 0.9l
argon
QUOTE(P-A-C-O @ 23 Mar 2012, 22:55)
si ca tot este un subiect care este arde in perioada aceasta la Renault, ma-ntreb si eu: oare cine a pus prima data pe automobile bujii cu plasma?
*



Asta.
Filip
QUOTE(ngabyyy @ 24 Mar 2012, 01:23)
Pe urmatoarea generatie de Logan sigur va fii un motor din acesta energy sper ca nu cel de 0.9l
*


Preferi 1.6 85 cp sau 0.9 90 cp? smile.gif
Ar fi bine sa doar 0.9 si 1.2. Asta la benzina.
Laurentziu83
Oare cand se va trezi si UE din prostia ei in care tot considera CO2-ul ca rezultat al tuturor relelor produse planetei, si se va axa pe compusi emisi de motor ce polueaza cu adevarat?
Sunt misto prezentarile motoarelor, de apreciat solutiile tehnice de crestere a performantelor (turbina cu intercooler, pompa de ulei cu debit variabil, fulii defazoare atat pe admisie cat si pe evacuare, imbunatatirea amestecului, start&stop etc), dar cand vad ca rezultatul este reducerea emisiilor dintr-un anumit gaz pe care il produc si vacile... alcoholic.gif
ssilviu
De fapt, pe care il produci ºi tu.
argon
QUOTE(Laurentziu83 @ 24 Mar 2012, 10:11)
Oare cand se va trezi si UE din prostia ei in care tot considera CO2-ul ca rezultat al tuturor relelor produse planetei, si se va axa pe compusi emisi de motor ce polueaza cu adevarat?
*



La motoarele euro 5 , euro 6 nu prea au ce taxa altceva, intr-un oras poluat aerul de pe toba e mai curat ca cel aspirat pe admisie icon_mrgreen.gif
P-A-C-O
QUOTE(klaus @ 23 Mar 2012, 23:25)
Imi mentin intrebarea: cum arata bujiile de aprindere fara plasma?
Fac altceva decat arc electric?
Ce sa fie arcul electric? Sa fie plasma cumva?
*


ok, asa e sleep.gif

de bujile multi-scanteie si avantajele folosirii acestora mai spunem ceva?
xjc0c0
Atat timp cat frontul de flacara s-a deplasat deja de la bujie catre pereti nu vad rostul altei scantei huh.gif

L.E.:Sau cum zici ca functioneaza bujia asta?
(Plasma=multiscanteie)
klaus
QUOTE(P-A-C-O @ 24 Mar 2012, 20:51)
de bujile multi-scanteie
*


Multi ce?
Ai vazut tu bujii multi-scanteie?
Ai un exemplu?
P-A-C-O
QUOTE
[attachmentid=1627797102]

[attachmentid=1627797100]
BCE = Bougie Multi-Etincelle


- Gain conso : ~ 5% par rapport à un allumage conventionnel
- Amélioration de la capacité à allumer des mélanges dilués : le volume de l’étincelle est multiplié par 1000!
- Amélioration de l’amorçage du catalyseur
- Possibilité de contrôle de la combustion par mesure du courant d’ionisation
- Possibilité d’exploiter au maximum le potentiel de technologies complémentaires : VVT, EGR, GDi stratifié…
klaus
pe ce motoare in productie de serie sunt alea?
IRONICK
QUOTE(xjc0c0 @ 24 Mar 2012, 21:07)
Atat timp cat frontul de flacara s-a deplasat deja de la bujie catre pereti nu vad rostul altei scantei huh.gif
*
Erau pe vremuri niste reviste, Tehnium pe nume. Acolo erau o groaza de scheme cu aprinderi multiscanteie. Bujia saraca nu stie sa faca asa ceva.
P-A-C-O
QUOTE
Le nouveau moteur Diesel Energy dCi 110 de Mégane Berline Collection 2012 affiche une performance énergétique inédite avec une consommation mixte de seulement 3,5 l / 100 km.

[attachmentid=1627844215]
Ampt
Energy 1,5 dCi 90 Cp se miºcã mai mult decât decent pe noul Clio ! wink.gif
În opinia mea este cea mai potrivitã variantã de motorizare pentru Noul Clio !
St
Care este diferenta intre energy 90 dci si 1.5 dci 90 cp?
diesel_power
Cuplu mai mare (energy are 220Nm, versiunea veche de 90cp are doar 200Nm), si consum mai mic pt energy.
Ampt
Pompã de ulei cu debit variabil, fulii defazoare atât pe admisie cât ºi pe evacuare, îmbunãtãþirea amestecului, start&stop, cuplu mãrit la 220 Nm, etc. !

Mai multe detalii ne poate da iniþiatorul topicului ! wink.gif
P-A-C-O
QUOTE
Renault : Le moteur 1.6 L R9M ira chez Mercedes Benz
publié par Frédéric Euvrard dans Actualité, Economie, Vie des marques le juin 14, 2013

user posted image
Selon le journal Les Echos, Renault et Mercedes auraient finalisé ces jours ci  un accord qui a pour objet fourniture de moteurs diesel  qui équiperont les futures Mercedes Classe C et la prochaine génération du Vito qui devraient sortir en 2014 et début 2015 .

Il s’agit du moteur R9M (1.6 DCI Energy 130ch) qui équipe déjà les Mégane, Scenic et Qashqai. Néanmoins ce moteur tout récent et hélas peu mis en avant par le constructeur devrait subir quelques modifications avant d’intégrer les rangs de Mercedes notamment pour la Classe C où il va devoir être adapté à l’installation longitudinale.

Cette affaire est une bonne nouvelle pour l’usine Renault de Cléon et ses 3484 employés qui fabriquent ce moteur diesel puisque les volumes de production pourraient atteindre les 100.000 unités d’ici la fin d’année 2015 ce qui entainera une augmentation non négligeable de la production par rapport à celle de l’année 2012 qui a vu la fabrication de 548.396 moteurs et 642.001 boites de vitesse.  Ces moteur 1.6 L dCi seront disponibles sur l’entrée de gamme. L’objectif pour Mercedes est de profiter du savoir faire de Renault en matière de petites motorisations (essence et diesel). Ce moteur 1.6 L dCi comme le 1.5 L dCi sont important pour permettre au constructeur allemand de respecter la réglementation européenne toujours plus contraignante qui va passer d’un mix de 130 grammes de CO2 par kilomètre parcouru en 2015 à 95 grammes en 2020.
user posted image
Ce nouveau partenariat vient s’ajouter aux coopérations déjà existantes entre l’Alliance Renault-Nissan et le groupe Daimler AG comme le rebadgeage du Kangoo en Citan ou la fourniture du moteur 1.5 L dCi Energy 110 pour la Classe A, ceci sans oublier l’actuel co-développement des prochaines générations de Twingo et de Smart sur plateforme commune et avec moteur commun. Ci dessous, pour mémoire, les caractéristiques de ce moteur R9M 130 ch et une vidéo de présentation.

Caractéristiques techniques du moteur 1.6 L dCi 130
Famille moteur (Renault) : R9M
Cylindrée : 1598 cm3
Alésage x Course (mm) : 80 x 79,5
Nombre de cylindres : 4
Nombre de soupapes : 16
Rapport volumétrique : 15,4 : 1
Puissance maxi : 96 kW (130 ch) à 4000 trs/min (ce moteur peut prendre jusqu’à 5200 trs/min)
Couple maxi : 320 Nm à partir de 1750 trs
Type d’injection : Common Rail
Niveau de dépollution : Euro 5
Boîte de vitesses associée : BVM6 type ND4 (chez Mercedes Benz, il sera aussi associé avec une BVA)

Le R9M en vidéo :
Squirrel
Renault-Nissan Announces CMF Architecture for Next Qashqai and Rogue
QUOTE
The Renault-Nissan Alliance has just announced CMF, short for Common Module Family, a response to Volkswagen Group's MQB and Peugeot-Citroen's EMP2 modular platforms.
user posted image
Unlike their rivals, the French-Japanese alliance aren't calling their modular architecture a platform, rather a philosophy to reduce costs on development and parts used.

The first deployment of CMF, for the compact and large car segments, will cover 1.6 million vehicles per year and 14 models, 11 from Renault and 3 from Nissan.

Nissan will be the first to launch its CMF cars, all three being scheduled for lat 2013: Rogue, Qashqai and X-Trail.

The first Renault vehicles will be released in late 2014: replacements for Espace, Scenic and Laguna. The new Megane should also be based on this, since its development is believed to be linked to the Qashqai's.

We won't bore you with the gibberish about exactly how much they expect to save, but they even go as far as saying CMF will help the two companies share risks.
Highwayman
Energy F1:
http://www.promotor.ro/sport/formula-1/nou...770-cp-11017363
P-A-C-O
QUOTE
iulie 2013: 100.000 de motoare TCe 90 fabricate la Dacia
[attachmentid=1627897758]
Uzina Mecanica ºi ªasiuri Dacia (UMCD) a marcat la începutul lunii iulie a acestui an producþia a 100.000 de motoare pe benzinã turbo TCe 90. Este vorba de cel mai nou motor produs la Uzinele Dacia, de 0,9l, în 3 cilindri, supraalimentat, de 898 cm³, care echipeazã modele din noua gama Dacia (Logan, Sandero, Sandero Stepway ºi Logan MCV). Cu o concepþie inovatoare, propulsorul TCe 90 cântãreºte cu 15 kg mai puþin decât un motor de putere echivalentã. El asigurã reprize ºi acceleraþii suple ºi energice, îmbinând plãcerea de a conduce cu un consum scãzut de combustibil (5,2 l/100 km) ºi un nivel al emisiilor de CO2 de numai 119 g/km.

Piesele integrate în noul motor (carterul de distribuþie, semela, capacul chiulasã, carterul cilindri, capacul palier, volanta ºi arborele cotit) sunt realizate (turnate ºi uzinate) în cadrul UMCD.

Producþia pentru noul motor a demarat în a doua parte a anului 2012. Linia de fabricaþie va fi adaptatã pânã la sfârºitul anului pentru o capacitate de 450.000 de unitãþi pe an. Uzina Mecanica ºi ªasiuri Dacia este prima uzinã din cadrul Grupului Renault care produce acest motor.
vasile82
Ce este semela? Vorbim de mitologie, persoane sau ce? Multi au preluat anuntul, dar nu am gasit ce este.

Multumesc
P-A-C-O
QUOTE(vasile82 @ 24 Jul 2013, 10:05)
Ce este semela? Vorbim de mitologie, persoane sau ce? Multi au preluat anuntul, dar nu am gasit ce este.

Multumesc
*



la "Directia Comunicare DACIA" lucreaza niste fatuci care au fost angajate cu spaga, relatii, etc, care nu au avut un loc de munca anterior si chiar n-au nicio treaba cu industria auto si termenii tehnici in general......deci ce pretentii sa ai de la ele?!... ori n-a inteles ce cuvinte-i spunea seful de sectie de la UMCD ori si-a luat notite pe "genunchi" si nu a mai descifrat cand a ajuns la birou ce draq de cuvant a scris acolo

cel mai probabil este vorba de "biela"
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.