Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: bobina sau contact defect
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mosquito86
Am o Dacie 1310 si ieri am intampinat urmatoarea problema:dupa ce am pornit motorul si m-am deplasat cam 100 m,s-a oprit motorul brusc,in mers si era complet lipsita de energie electrica,nici macar becurile in bord nu se mai aprindeau.
Dupa ce am umblat sub capota pe la fire si le-am miscat s-au aprins luminile in bord si am repornit-o.
Am mai mers cu ea cam 1 km si iarasi a ramas fara energie electrica si s-a oprit motorul instantaneu [mentionez ca merge pe benzina smile.gif)]
Pana la urma am luat un fir si am legat un capat al firului de plusul de la baterie si celalalt capat de bobina,s-au aprins luminile in bord si am reusit sa o pornesc si a mers foarte bine,doar ca pe urma ca sa-i opresc motorul a trebuit sa-i scot firul,ca era legatura directa.
Nu stiu daca problema e de la bobina sau de la contact.
A mai trecut cineva printr-o situatie similara?
Daca nu,ramane sa-i fac o proba,sa vad daca e bobina defecta.
PH-06-BOA
Cum sa fie bobina, de indata ce i-ai dat curent, merge perfect? Tu ai facut vaipas peste contact. Deci, contactul sau tot ce e legatura, conexiune electrica, intre borna de plus si bobina.
r3d
cum zici si PH-06-BOA odata ce ai pus curent pa bobina si merge e clar ca e buna.mergi pa fir si vezi unde ai problema, ai putea cel mai simplu sa pornesti cu verificarile de la contact pana la bobina.daca ai un contact poti incerca sal schimbi nu care cumva sa fie el de vina.verifica bine sa nu ai vreun fir sa iti atinga pe undeva.
bygy007
poate sa fie si inainte de contact baterie , alternator , bloc lumini
PH-06-BOA
Pai am zis, intre borna de plus a bateriei si pana la bobina de inductie. La alternator, piulita de M6 (pe plus) poate fi slaba, la borna cablul slab sau papucii de la firul care pleaca spre alternator, la bloc piulita de M5 poate fi slaba (el spune c-a miscat p-afara de fire si s-a refacut contactul).
mosquito86
Bobina si bateria sunt in regula,deci altceva nu e in regula.
Intr-adevar cand am miscat cablurile bornelor de plus si minus si-a revenit si primea iar curent,dar in momentul cand treceam cu masina peste vreo denivelare pe strada,palpaiau luminile in bord si iar ramanea fara curent.
Cred ca vreun cablu nu functioneaza cum trebuie.
HUMMER H1
verifica bornele la baterie refa contacte la ele cablu la masa
PH-06-BOA
Dar eu, ti-am zis ca nu e bateria si bobina , in regula? Am zis , intre baterie si bobina, orice conexiune care poate fi slaba, oxidata, si parca le-am si enumerat. Nu spui ce ai verificat, si cum. Pare fi clara conecsiunea slaba la una din borne, dupa cum spui.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.