Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Trage foarte tare stanga la accelerari mai bruste
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bomba_11980
Salut tuturor,

Am o problema care se manifesta de doua zile. Pe drum drept dar mai pronuntata la deal cand accelerez mai brusc imi trage stanga foarte foarte tare - abia tin volanu.

Ieri seara am fost sa fac presiunea la roti, din ce am mai citit poate fi si o problema de presiune. Se pare ca toate rotile au aceeasi presiune (2.1 pe fata - 2.0 pe spate).

Azi dimineata era sa fac o mare bucurie in parcare - e putin in panta trag dreapta de volan sa intru in parcare - accelerez - si deodata volanul se duce spre stanga foarte foarte tare. M-am oprit milimetric de o masina.

Toate acestea se manifesta la o accelerare mai brusca - daca accelerez babeste nu trage stanga deloc.

Tin sa precizez ca nici o roata nu se incinge si nici la franare nu am sesizat sa traga stanga sau dreapta (nu am franat la 60 km la ora brusc sa vad daca trage sau nu), daca nu accelerez brusc masina merge dreapta, am miscat stanga/dreapta de roata si volanul de misca. Ultima verificare/revizie (bucse, pivoti etc) a fost facuta prin octombrie anul trecut.
Azi vreau sa ma duc la mecanic dar as avea nevoie si de parerea voastra.

Mersi.
Ov
daca nu ai joc in directie as verifica bucsele de la tiranti
bomba_11980
Acum am fost jos si le-am verificat - nu sunt uzate deloc - nici joc nu au - apropo au fost schimbate anul trecut prin primavara.

De la pivoti nu cred sa fie - din discutiile de aici ar trebui sa fie varza tare pivotul astfel incat sa poate influenta, ceea ce nu cred - am tras de roti sus/jos si nu are joc - si nu am acum timp sa dau roata jos (sunt la munca) - cel mai bine cu mecanicul diseara.

Am citit pe forum ca poate fi din rulment - dar eu nu am nici o huruiala pe fata si nici joc nu are roata (am un vuiet pe spate pe la 80km/ora dar aia e alta poveste)
Inafara de huruiala si joc ce simptome ar mai fi?

Plus alta discutie tot pe forum ar fi T-ul de la volan - schimbat de mine cred ca acum 2 ani - l-am verificat e ca nou si nici joc nu are. Dar sincer nu vad cum ar influenta ala sa traga masina stanga sa nu poti tine volanul la accelerare.

Ceea ce am sesizat este ca bara stabilizatoare se misca foarte usor prin cele doua bucse notate cu rosu. Nu stiu daca e firesc sau nu (poza e luata de pe net):


christyanx
Schimba bucsile bara stabilizatoare daca zici ca se misca bara usor si da poate fi si de la cuplajul volanului , avand in vedere ca a fost schimbat acum 2 ani.Geometria rotillor ai verificat?
crick
Cum ai verificat bucsile la tiranti? Verifica starea gaurilor unde intra tirantii cu bucsile,s-ar putea sa fie ovalizate iar tirantul se deplaseaza pe lungimea ovalului la accelerare si franare.Daca sunt ovalizate,trebuie sudata o saiba la acea ureche.
Daca ar fi cuplajul ,ar trage mereu ,nu numai la accelerare.Cele 2 suruburi se strang pe rand,cel dinspre volan,cand cuplajul(partea metalica) este in linie dreapta cu axul volanului ,se roteste apoi volanul pana cand cuplajul este in linie dreapta cu axul care merge spre caseta si se strange al doilea surub.Daca respecti regula asta nu vei avea probleme din cauza cuplajului iar cauciucul bucsilor va rezista mai mult.
4x4
Recomand sa nu mai conduci pana ce nu rezolvi problema.
PH-06-BOA
Cred ca nu sti de care tiranti ti s-a spus pana acum. Pentru ca trage stanga, inseamna ca unghiul de fuga de pe stanga tinde catre zero sau mai mult, asta pentru ca bascula superioara se duce catre in fata la accelerare mai vioaie sau in panta.Ducandu-se in fata, unghiul de fuga micsorandu-se fata de celalalt de pe dreapta, este usor invins. In acelasi timp, si unghiul de convergenta se modifica, amplificand efectul.
Inca odata, uita-te atent la TIRANTUL de pe stanga (cel care e prins pe bascula superioara si in fata pe lonjeron. Dupa cum ti s-a spus intr-un post mai sus, verifica "urechea" de prindere pe lonjeron daca e rupta, sau bucsa de cauciuc (cea din spate), daca nu lipseste. Ar mai fi fost drept cauze si roata franata, rulment spart, fuzeta rupta (mai ales daca e slaba planetara), dar spui ca le-ai controlat.
bomba_11980
Am fost aseara la mecanic.

Dat amandoua roti jos si verificat:
Pivoti inferiori - buni.
Pivoti superiori - buni.
Rulmenti - buni.
Verificat placute frana, garnituri tot legat de sistemul de franare - buni
Verificat crucea de la volan - impecabila (chiar daca are 2 ani)
Verifcat bucse:
Bucse tiranti - foarte foarte bune - urechea nu e ovalizata, ruginita etc.
Bucse brat superior - bune
Bucse trapez - bune
Teu amortizor - buni
Bieleta directie stanga - putin joc - nu e de schimbat
Bieleta directie dreapta - buna
Bucsile bara stabilizatoare - sunt bune - chiar daca joaca bara printre ele.

Singura reparatie facuta de mecanic a fost sa inlature burduful (cele doua) de pe bieletele de directie din dreptul casetei de directie - a pus vaselina - miscat volanul de cateva ori stanga dreapta.
La un test pe drum mai trage nu putin - foarte foarte putin stanga - si atunci ma tras de urechi ca nu am mai facut unghiurile de 1 an jumate.
Lucian MC
Eu unul zic de un singur lucru care poate fi si asta verifical ca este siguranta ta in joc. Ia verifica tu cilindrii de la etrierii de frana sa nu fie unul blocat si astfel sa iti faca probleme de genul. Nu dati cu parul mie mia facut asa din cauza asta odata ca se intepenise etrierul din senin si nu nu sa incins roata ca ramasese blocat pe circuit deschis. Am scos cilindrul l-am curatat si am schimbat garniturile si totul e perfect.Unghiurile eu la masina nu le-am facut niciodata si masina nu imi trage nici dreapta nici stanga ci merge drept si in frana. Un singur truc il fac pe timp de iarna care mi la zis un mecanic batran si il fac in fiecare iarna,pe roata din stanga fata pun placute de frana mai uzate ca masina sa traga usor dreapta ca sa nu fie probleme sa intru in alte masini.
nikuniku
planetara pe stanga merge greu,verificale pe ambele si eventual schimba vaselina din burdufe
crick
QUOTE(Lucian MC @ 4 Apr 2012, 22:04)
... Un singur truc il fac pe timp de iarna care mi la zis un mecanic batran si il fac in fiecare iarna,pe roata din stanga fata pun placute de frana mai uzate ca masina sa traga usor dreapta ca sa nu fie probleme sa intru in alte masini.
*


ohmy.gif blink.gif
Ala sigur era mecanic?!
bomba_11980
Aseara cand am plecat de la munca a inceput sa traga stanga tare tare. Si nici cand opream masina pe loc nu mai puteam trage dreapta.
Am ajuns cu chin la mecanic am ridicat iar masina si cand am inceput sa invartim de roti se auzea un zgomot in cutie foarte foarte pronuntat.
Pornesc bag in viteza cu ea suspendata si a inceput circul de pe lume, zgomote, trosnete si zguduieli. Ulei este in cutie.
Pe sosea nu se aude nimic in cutie.

Va intreb pe voi se poate din cauza cutiei de viteza sa nu pot vira in accelerare?
maho
Planetara, capatul care intra in cutie.
Kiraly
Cel mai posibil planetara
bomba_11980
Deci se poate din cauza unei planetare uzate sa traga asa tare stanga stiam ca doar bate in viraje si apoi cu timpul si in linie dreapta.

Am mai citit pe forum si m-am interesat de caseta de directie.
Se poate defecta asa tare incat sa te traga asa tare stanga sau care sunt simptomele cand caseta de directie e pe duca?

Care e din Iasi si ar putea sa ma ajute la o diagnisticare. Mecanicul meu nu e in Iasi pana duminica (a plecat azi la tara)
maho
QUOTE(bomba_11980 @ 3 Apr 2012, 09:43)
Pe drum drept dar mai pronuntata la deal cand accelerez mai brusc imi trage stanga foarte foarte tare - abia tin volanu.
Toate acestea se manifesta la o accelerare mai brusca - daca accelerez babeste nu trage stanga deloc.

Tin sa precizez ca nici o roata nu se incinge si nici la franare nu am sesizat sa traga stanga sau dreapta (nu am franat la 60 km la ora brusc sa vad daca trage sau nu), daca nu accelerez brusc masina merge dreapta, am miscat stanga/dreapta de roata si volanul de misca.
*


Teoretic (dupa teoria mea, nu citez din clasici), caseta de directie ar trebui sa se manifeste indiferent de accelerare brusca sau babeasca; planetara, in schimb, se manifesta cum zici cu atat mai tare cu cat accelerezi mai brusc. Imi mentin parerea ca e planetara.
PH-06-BOA
Mecanicu' ala al tau, ar trebui sa aiba diferite dispozitive si metode de determinare a unei cauze, care face ca masina sa se manifeste diferit. Exempu, pentru rulare (cum e la tine), e util si asta:

OCEBE
Ma bag si eu in seama si dau vina pe diferential; probabil ca e calat pe roata din dreapta. il banuiam de la inceput, dar cand ai mai zis ca se aud zgomote in cutie...
bomba_11980
Toate bune si frumoase.
Dupa lungi verificari cu mecanicul meu sa ajuns la concluzia ca e cutia de viteza.
Asa ca am cumparat o cutie de viteza si ieri am reusit sa o montam.
Cu aceasta ocazie am verificat toti pivotii, bucsele, rulmentii, caseta de directie, planetarele, discurile si placutele de frana dar si kit-ul de ambreaj (o revizie ca la carte)

Am golit cutia si am pus 2 litri de ulei in ea, am schimbat rulmentul de presiune (avea un sunet cam ciudatel), am schimbat doua tampoane si viteza....

Acum masina merge exemplar - singura mea problema este ca intra parca putin mai greu in viteze decat a mea.

Multumesc tuturor pentru sfaturi
maho
Cine stie, cunoaste (OCEBE).
OCEBE
@maho,
smile.gif

@bomba...,
Cu privire la intratul in viteze, incearca sa mai strangi cablul de ambreiaj pana cand daca tragi cu mana de el acesta sa se mai poata misca cam 2mm (mai putin e nerecomandat).
Alynushu
Hmm, am si eu o problema asemanatoare, daca tin volanul drept trage spre dreapta, daca il tin inclinat spre stanga este ok, ma intreb daca trebuie sa echilibrez roata cu tot cu plumbi.. dar alte variante care ar mai fi?! smile.gif

10 Apr 2012, 23:03:
L.E - roata dreapta de pe fata..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.