am o dacie din 2002 motor de 1400 benzina injectie. am 2 probleme:
1 . relantiu este foarte foarte mic aprope da sa moara motorul il am pe undeva sub 500 si la rece si la cald cam dupa 50 km parcursi_de la ce poate fi?aveti idei?
problema 2. este ca incarcarea este enorm de mica abia mi se vad farurile dardaca-l turez pana la 2000 de turatiisi il tin asa atunci e bun,e totul e ok,dar daca il las,atunci scade totul repede abia mai vad cu farurile noaptea.de la ce ar putea sa fie ?
ionutfg
3 Apr 2012, 14:17
Pai ca nu-ti tine ralantiul ar putea fi motorasul pas cu pas,trasee infundate pompa de benzina (dar banuiesc ca masina iti merge normal)sau ceva fire pe acolo slabe.Dale cu un spray de contacte sa le curete.Si cu incarcarea mai mult ca sigur ai vreo dioda arsa in alternator sau chiar releul din alternator(daca ai modelu ala de alternator).Sa ma corecteze altii daca am gresit
ilieaxx
5 Apr 2012, 16:35
si eu am avut probleme cu incarcarea la dacie pe injectie dar am schimbat releul,cu unul mecanic luat de la dezmembrari si sunt foarte multumit de el,cu cel electronic daca aprindeam farurile abia daca se ducea un pic pe rosu acul de la incarcare,dar acum l-am reglat sa stea fix la jumatate.verifica si cureaua de la alternator sa fie stransa bine
ilieaxx
5 Apr 2012, 18:36
aa si nu mai zic,s-ar putea si de la releul de incarcare sa ai afectata turatia,iti recomand,macar de proba sa-l schimbi pe cel care il ai acum cu unul mecanic si sa ti-l reglezi sa-ti incarce cat iti trebuie,unul nou mecanic este 37 de lei,unul la mana a2a gasesti la dezmembrari pe lucru de nimic
bygy007
5 Apr 2012, 22:36
QUOTE(ilieaxx @ 5 Apr 2012, 17:35)
si eu am avut probleme cu incarcarea la dacie pe injectie dar am schimbat releul,cu unul mecanic luat de la dezmembrari si sunt foarte multumit de el,cu cel electronic daca aprindeam farurile abia daca se ducea un pic pe rosu acul de la incarcare,dar acum l-am reglat sa stea fix la jumatate.verifica si cureaua de la alternator sa fie stransa bine
da un aparat de masura ai pus pe baterie? sa vezi cit este ca poate ai indicatorul decalibrat si daca incarca peste 15 intr-un an 2 arunci bateria
ilieaxx
6 Apr 2012, 09:03
pai cred ca imi incarca mai putin decat ar fi trebuit,daca opream motorul ,cand porneam invartea un pic greu,bateria neavand curent destul,de cand l-am pus pasta,invarte bine
Voltmetrul ala de bord nu prea indica bine. Eu am avut releul bulit si incarcarea era aiurea, cand 12 V, cand 15-16 V si acul din bord arata ca e bine. Cand am pus aparatul de masura, treaba era cu totul altfel... Am schimbat vechiul releu tot cu unul electronic si acum am 14 constant. Iar acul din bord arata la fel ca atunci cand era defect, mai precis se ridica pana aroape de jumatate.
Eu unul nu va recomand releele mecanice, sunt de generatie veche si nu tin constant curentul de incarcare. La fel cum nici nu va recomand sa va puneti dinam in loc de alternator.
ilieaxx
6 Apr 2012, 11:46
chestia cu dinamul nu am auzit inca de ea,dar in situatia mea,cu releul electronic fara nici un consumator acum se ridica foarte putin pe alb,daca aprindeam luminile,scadea de tot,pur si simplu nu facea fata,si nu e din cauza becurilor de la faruri,pentru ca am normale,cu aeroterma sau cd-playerul era la fel,dadeam drumu,scadea foarte mult...
fullhouse
6 Apr 2012, 12:00
QUOTE(ilieaxx @ 6 Apr 2012, 11:46)
chestia cu dinamul nu am auzit inca de ea,dar in situatia mea,cu releul electronic fara nici un consumator acum se ridica foarte putin pe alb,daca aprindeam luminile,scadea de tot,pur si simplu nu facea fata,si nu e din cauza becurilor de la faruri,pentru ca am normale,cu aeroterma sau cd-playerul era la fel,dadeam drumu,scadea foarte mult...
Eu cred ca ai avut ghinion cu releul ala electronic, mie imi merge bine, de 4 ani de cand am masina n-am avut nici o problema cu partea de alternator, releu, baterie.
buna seara
Am iara a ceasi problema cum am spus si mai sus si vreau sa iau motoras pas cu pas dar mai am o intrebare mie dimineata tine turatia la 1000 si dupa ce fac vro 3-4 km pana se incalzeste motorul mere turatia la 400 - 500 abea sta de la motoras poate fi? sau de la ce alceva , si cate odata imi arata la turometru ca se tureaza pana pe la 4000 da motorul nu se tureaza numa asa imi arata in bord mie si dapa aia imi revine ,ajutatima va rog mult , sa stiu ce sa fac sa nu iau numa asa motorasu am schimbat si releu de incarcare miam pus una electronica nou nouta am dat 45 de lei pe el multumesc anticipat.
ionutz300992
11 Jun 2012, 19:17
salut. si eu am problema asemanatoare la acelasi model de dacie. prob e ca la mine mia curatat cineva "carburatorul" sau cum ii spune ca camera aceea cu clapeta de subt capac si mia reglat si relantiul la 800 de ture. a mers perfect. a 2 a zi imi statea turata in 1800 cand am pornito fara sa accelerez si sia revenit dupa cativa km facuti, astazi imi sta in 1500 - 1800 si nusi mai revine am facut 60 de km azi si nu sia revenit. se poate fi?
al tau e pe injectie sau pe carburator?
ionutz300992
11 Jun 2012, 21:52
injectie:) e acelasi model cu al tau. 1310 Li din 2002
daca nu iti revine atunci e motorasul pas cu pa cred
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.