Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dilema chiulasa
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
iulica89
Multumita idiotilor de la Renault speranta mea de a pune simeringuri la supape a fost spulberata datorita faprului ca la toate supapele de admisie au "omis" sa ia si restul de aluminiu ce inconjoara ghiduriule(acestea avand si un pic de joc=> ulei in admisie=>fum la greu)...

Am chiulasa de rezerva de dacie(1.3) si ma gandesc sa o pun pe aceea ea neavand decat 75000 km(pe benzina).Problema la aceasta este faptul ca in urma cu ceva ani la schimbarea antigelului s'a pus din greseala acid iar pe suprafata chiulasei s'au format cateva adancituri.

Intrebarea mea este daca merge aceasta pusa asa cum este , sau daca nu ,exista cumva o solutie sa umplu aceste goluri?

sebymesteru
solutie ar fi,da-i costisitoare si nu cred ca merita chiuloasa aia investitia. Incerca o rectificare la care sa ia fara frica 1,5-2 mm si vezi ce iese. Daca mai raman adancituri foarte marunte si care nu apar in locurile unde iti etanseaza garnitura,se poate monta linistita. Eventual cauta pe la baietii de la service sau intreaba pe cineva,exista o solutie de etansare care cica e pentru asa ceva si care seamana cu mierea la consistenta si e maronie-rosiatica(eu asa am primit intr-un borcanel de medicamente de la cineva tongue.gif),pui de-ala prin gaurelele de la chiuloasa,ungi restul cu un strat fin si uniform cat de cat de pasta de-aia,iei o garnitura FERMIT si-o pui sus si gata. Eu am chiuloasa fisurata si i-am facut tratamentul asta si merge de bubuie deocamdata.
ilieaxx
pe la voi prin orase nu exista remat?sau centre mari de fier vechi?la mine in oras am fost vinerea trecuta la fier vechi si erau asa: 1 dacie galbena din 2004,una gri din 1999,peste 5 intre 95 si 98,si o gramada de 1300,sunt piese pe alese cautati centrele de fier ca se duc dacii la greu si nu cer multi bani pe piese,eventual mai intrebati-ma daca va pot face eu rost
PH-06-BOA
Rectificarea e o solutie, dar daca mergi cu benzina, sa nu te bagi prea adanc, ca vara merge ca cu gazolina, adica bate avansul, micsorand camera de ardere prea mult. Eu am luat 3,2 mm din ea, pe GPL merge perfect pe arsita, dar cu benzina trebuie asteptata sa ia demaraj.
Alta solutie ar fi s-o incarci electric, in locurile mai adanci, apoi s-o rectifici aproape de cota de reparatie, adica cinci zecimi. Masoara adancimea ciupiturilor si hotarasti. Eu am incarcat cateva electric si rectificat, nu numai la Dacie, si merg perfect de cativa ani.
In final, daca nu gasesti, eu am una de Renault asemanatoare cu cea de Dacie, dar difera la galerie.
aliceman
eu zic ca nu are rost sa ta complici cu rectificarii sau mai stiu eu ce operatiuni de genu asta , te duci cum zicea si ilieaxx la un remat si iei frumusel o chiuloasa calumea de acolo si o pui sus si gata , eu am luat o cutie de viteze, cu 5 viteze de dacie cu 70 de lei am montato si gata. eu asa zic ca nu are rost sa te complici si pana la urma tot acolo ajungi. cool.gif
0
Ca sa nu mai deschid alt topic pentru o simpla intrebare..o chiulasa de 1.3 trebuie inlocuita neaparat cu una de 1.3 sau merge si cu una de 1.4 ( adica daca este acelasi volum in camera de ardere, supape...etc)?
bucatzel
QUOTE(0 @ 14 May 2012, 20:07)
( adica daca este acelasi volum in camera de ardere, supape...etc)?
*



Din cate stiu nu e acelasi.
r3d
pai sar putea sa iti mearga mai prost daca pui chiulasa de 1400.nu ai vazut colegi pa forum pun chiuloasa de 1300 pa motor de 1400 ca sa fie mai comprimat.
0
Ok..caut una de 1300 neaparat, dar cum o recunosc?
0
Nu stie nimeni dupa ce anume pot recunoaste o chiulasa de 1300?
neacsugabrie
QUOTE(0 @ 17 May 2012, 10:09)
Nu stie nimeni dupa ce anume pot recunoaste o chiulasa de 1300?
*

Numai stiu sigur,dar
scrie pe ea,parca 102-13 la 1300 si 102-14 la 1.4 in zona dinspre delco.
Alta diferenta cele de 1.4 au simeringuri la supape.
Merge si de 1.4 montata pe 1.3 daca o rectifici (lucru aproape obligatoriu in cazul unei chiuloase sh)
Eu pe fosta berlina aveam chiuloasa de 1.4 rectificata (nu mai stiu cati mm,am facut-o la un atelier specializat) si am mers 70.000 km, in mare parte pe gpl, fara probleme.
anghelcatalin1992@yahoo.com
QUOTE(0 @ 17 May 2012, 10:09)
Nu stie nimeni dupa ce anume pot recunoaste o chiulasa de 1300?
*


iei sublerul dupa tine si verifici ce diametru (interior ) are cilindrul de la motorul la care a fost montata chiuloasa diametrul la motorul de 1.3 este de 73 mm iar la motorul de 1.4 de 76 mm
0
Ok, asta este o idee. Dar daca chiulasa a fost demontata de pe motor si acesta nu mai este?
ghitza
La aia de 1.3 nu ai simeringuri la supape,la cea de 1,4 ai simeringuri,simeringrile te uiti in interiorul arcurilor de la supape si le vezi acolo daca e de 1.4,daca nu ii de 1.3 smile.gif
aditza579
Sunt si chiulase de 1.4 fara simeringuri.
Iuli
Pe chiuloasa de 13 e stantat 810-99 sau alt indiciu gaurile la apa intre camerele de ardere sunt mici de 5mm si una de 12mm la mijloc , chuloasa de 14 sunt de doua tipuri 102-13 si 102-14 gaurile la apa sunt egale de 6,5 mm ...iar ceea din poza de mai sus e de 14 si merge montata pe motorul de 13,14,16 fara probleme
anghelcatalin1992@yahoo.com
QUOTE(0 @ 7 Jun 2012, 09:33)
Ok, asta este o idee. Dar daca chiulasa a fost demontata de pe motor si acesta nu mai este?
*


se vad urmele garnituri de chiuloasa pe chiuloasa .
0
Pana la urma pot monta si o chiulasa de 1.4 fara probleme..numai buna sa fie. In plus la chiulasa de 1.4 pot pune si semeringuri la supape. Vad in poza cu chiulasa de mai sus ca doar o gaura de pe mijloc este mai mare iar restul sunt egale. Dupa spusele tale (Iuli), nu ar trebui sa fie de 1.3?
Iuli
Da omule fara probleme poti monta de 14 chiulosa dar cel mai bine cauta cu cod 102-13 ca are volumul la camera de ardere mai mica fata de 102-14
0
Unde anume este stantat acel cod?
Iuli
Unde iese furtunul epurator din capacul de la culbutori sub
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.