Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: inlocuire bord cn
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ilieaxx
deschid acest topic deoarece am cautat dar am gasit numai topicuri in care se discuta despre schimbarea bordului scoica cu cel de tip cn ,sau schimbarea bordului cn cu bord de masina straina,problema mea este ca eu am deja bord cn dar vreau sa-i schimb carcasa fara ceasuri sau altceva,deoarece al meu are 2 crapaturi mari si am deja alta carcasa,care este cea mai simpla modalitate?cam pe unde are suruburi si la ce ar trebuii sa am grija sa nu stric
r3d
cand zici carcasa cred ca te referi la plasticul acela care sustine toate butoanele de comanda+ceasuri bord.
-in fata la ceasurilor de bord ai 2 suruburi
-la comanda pentru incalzire scoti mai intai cele 2 butoane de comanda,apoi scoti usor bucata acea de plastic pe care sunt inscriptionate pozitile pentru ventilatie,desfaci piulita de plastic de la butonul de pornire ventilator.apoi mai dai de 2 suruburi le desfaci si pe acelea.
-te uiti atent inautru langa ceasuri in partea dreapta ai sa gasesti o siguranta de sarma o scoti cu grija si pe aceea.
-desfaci piulita de la temporizator(doar daca ai) si cele 2 suruburi de la comanda farurilor
-scoti scrumiera afara si in partea de jos mai gasesti 2 suruburi si cam atat cu suruburi.
-ai grija la toate firele unde vin mai ales la cele de la avarii
-cu o mana salti usor de bord si tragi usor inspre tine de acea masca(ai grija ca are niste picioruse ce intra in bord.
daca vrei sa dai tot bordu jos faci rost de un prelungitor flexibil(seamana cu calblu la km doar ca e mai gros)in care sa poti baga in cap o cruce ca sa desfaci suruburile de la parbriz(fara sa demontezi parbrzu).ca sa il desfaci si din lateral pa partea dreapta dai torpedou jos si in stanga dai jos masca acea la bord,acolo vei da de 2 suruburi le desfaci si pe alea.jos la mijlocu bordului mai gasesti o bara o desfaci si pa aceea.de preferat scoate si cele 2 racorduri de la ventilatie de langa usi cele cu aer rece.
ilieaxx
nu,aceea e consola centrala sau cel putin eu asa stiu,eu am 2 crapaturi mari pe bord,exact cum se fac la bordurile scoica,nu vreau sa umblu la ceasuri sau consola centrala,pur si simplu cum s-ar zice sa dau tot bordul jos si sa pun altul cu aceleasi ceasuri ,butoane,etc care le am acum,crapaturile cred ca s-au facut deoarece nu a fost ingrijit ca atunci cand am luat-o nu vazuse silicon sau sters de ani de zile

6 Apr 2012, 21:29:
vreau sa dau tot bordul jos,pentru ca nu pe consola centrala am crapaturi,am pe bord,exact cum se fac la bordurile gen scoica,poate m-am exprimat gresit,o sa ma apuc in weekend sa vad ce iese,sper sa nu stric ceva...ms de sfat
ghitza
Pai e simplu daca ai mai facut/vazut cum se face,dai parbrizu jos ca sa lucrezi lejer altfel nu vad cum desfaci suruburile de susu de sub parbriz ,apoi dai jos cutia de acte si te uiti sub port catre stalp si acolo vezi siriburile de prindere a barei din bord care sta intre stalpi fata ,asa faci si pe partea cu ,cutia de sigurante,apoi de apuci de demontat consola care incadreaza si ceasurile ,aici incepi cu volanu ,cochilis de la volan complecta adica si cea de susu sicea de sub volan,scoti scrumiera si desfaci cele 2 suruburi din ea ,la baza ceasurilor ai iarasi 2 surubele mascate cu doua capacele ,apoi deasupra de scrumiera ai butonu de la temporizator care desfaci piulita de pe el,butonu de avarii,mai sus panou de la climatizare scoti parghiile de reglaj ,butonu de la aeroterma la fel scoti piulita,mai sus randu de butoane ,sa nu uiti ceasurile sa declipsesi sigurantele de pe lateralele lor (acele sarme,),apoi scoti consola tragand de jos de la scrumiera usor pana iasa pinteni de sus din bord,fa aseta si ne mai zici
B17XGG
Prima operatie dificila: Desfacerea suruburilor de la baza parbrizului. Trebuie confectionata o surubelnita cap cruce scurta (cca 45mm) magnetica (un mic magnet puternic lipit de ea). Trebuie cumparate anterior piulite noi (in plastic) "dedicate" pentru ca sigur vor exista pierderi (toate, mi se pare, ca sunt 6).
Se scoate cutia torpedoului.
Se demonteaza volanul si cele 2 coji de plastic.
Se desface surubul de prindere de sub bord in partea centrala (este un fel de suport din teava de 12mm).
Se desfac piulitele de prindere in stanga si in dreapta pe stalpi (acces prin cutia de la sigurante si pe la golul torpedoului.
Se trage putin de bordul astfel eliberat de elemente de fixare spre operator (sofer), cu grija. Se urmareste deconectarea de la burdufele lor a aeratoarelor laterale (eventual se vor scoate grilele).
Se desface piulita cablului de Km (mana bagata prin spatele blocului de aparate) si se elibereaza cablul. Se poate desface de la cutie pentru a se crea posibilitatea indepartarii mai accentuate.
Atentie ! Cand se disloca bordul, burduful cu sectiune dreptunghiulara ce face legatura cu carterul aerotermei se va deconecta de pe unul din "burlanele" rectangulare din plastic.
Manevrele de tragere a bordului vor fi facute cu atentie pt. ca sunt multe cablaje, furtune de vacuum, cabluri care pot "tine" si, dupa caz, trebuie deconectate, asezate corespunzator, pt. a nu se smulge.
Blocul de aparate se desface prin spate prin bascularea celor doua cleme aflate la cele doua extreme stg - dr. Se deconecteaza cele 3 conectoare. Acum este liber pentru a fi reconditionat.
Oparatiile de montare vor fi inverse, se vor inlocui piulitele cu plastic (sub parbriz) pierdute. Atentie la "mataraie" pt a nu strangula vreun furtun de vacuum sau altceva. Recomand ungerea cu o vaselina mai fluida a suruburilor.
A doua operatie dificila: In cursul operatiei de apropiere a bordului de locul de fixare trebuie montat acel burduf al aerotermei astfel incat sa realizeze conectarea corecta a traseului de aer. Accesarea si vizualizarea se va face prin golul torpedoului.
Toata operatiunea se face cu borna minus a bateriei deconectata. Inainte de fixarea definitiva se vor face probe cu toate macanismele si aparatele.
Spor la treaba; pare greu dar asa este prima data. Pot da lamuriri si pe parcurs daca te impotmolesti la ceva. Mentionez ca Dacia mea (omologata 2001 la ultimul model, dar cu motor 1289cmc non euro) este facuta in intregime de mine si cunosc toate detaliile.
CIZMARU
Salut
Scuze daca ma bag unde nu trebuie dar am si eu o mica intrebare (2)
Intampin cava greutati (modificari) daca schimb bordul CN cu unul care de obicei se gaseste pe Pik-up diesel ?
Ce scaune se mai potrivesc la Dacia fara prea mari modificari?
Multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.