Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme lumini dacia 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
relax
salutare tuturor,am si eu o problema mai delicata cu babuta mea 1310 an '84 legata de lumini,problema ar fi urmatoarea:cand pornesc luminile pe faza scurta sau pozitii se aprinde martorul de faza lunga la bord in loc de cel verde pt faza scurta/pozitii sau uneori se aprinde foarte putin cel verde dar tot odata cu cel albastru,dupa cativa km isi revine,dar nu mereu,alteori merg zeci de km si tot asa ramane si problema cea mai mare este k nu incarca nici bateria cat timp sta martorul albastru aprins si tot din cauza asta a trebuit sa schimb alternatorul pentru ca nu mai baga curent deloc si de mai multe ori blocul de lumini la un moment dat ne mai functionand,aveti vreo idee?care sa fie problema? sad.gif
BN96FLO
Incearca sa schimbi blocul de lumini!el poate fi problema,poate sa faca vreun scurt circuit pe undeva,am patit si eu ca nu mergea doar faza lunga sau doar pozitia si era din cauza blocului de lumini
relax
l-am schimbat acum 1 luna si ceva, a treia oara cred,dupa un timp nu mai merge faza lunga se topesc contactele in el si necesita schimbare,problema pare sa fie din alta parte:|
BN96FLO
Nu stiu ce sa zic... eu nu am intalnit asa problema dar totusi ma gandeam ca blocul e de vina...probabil face un scurt circuit altundeva dar merita sa incerci cu un bloc de la rabla sau de la vreun prieten ca poate sa ai noroc si sa nu fie instalatia,doar blocul, sau poti incerca sa vezi si la panoul de sigurante sa nu ai vreun scurt....si sa stii ca firele de la faza lunga se topesc de la intensitate prea mare a curentului,deci ai siguranta pre mare shi undeva ai vreo hiba...
bygy007
1 ce becuri ai (putere )
verifica daca ai scurt la pozitii si faza lunga scurta
ce tablou de sigurante ai (5 sau 10)

uite aici un bloc de lumini desfacut
ca sa repari alternatoru , informatii mai multe gasesti aici
relax
b96flo asta e al 3-lea sau al 4-lea bloc si la fiecare intampinam aceeasi problema de asta tin sa cred k ar fi altceva,citeam intr-un topic tot despre ceva de genul k ar fi de la o masa care vine de la alternator pe caroserie am pus si acel fir pt masa k nu il aveam dar tot degeaba:|

bygy007 becurile sunt halogen toate 4 de 55 w iar pe faza lunga am releu care e pus de mine dar nu stiu daca e pus bine k nu am avut schema sa ma uit dupa ea,sigurantele nu stiu sigur de care sunt le-am lu-at de la un magazin de piese auto si le-am pus.

O sa caut o schema sa vad ce siguranta trebuie si unde trebuiesc puse si daca e vreo schimbare va anunt,pana atunci va multumesc de raspunsuri si sprijinul acordat,astept in continuare alte pareri daca ati mai intalnit probleme de genul...
relax
am verificat/curatat bloc lumini,sigurante,contacte,problema ramane,mai aveti si alte pareri mellow.gif ?
bygy007
incearca sa masori cind ai probleme direct pe blocu de lumini apoi scoate mufa si masoara din nou daca cu mufa scoasa apare tensiune aiurea adica tu esti pe scurta si apare lunga atunci posibil sa fie de la bloc , daca functioneaza corect poate fi o masa defectuoasa pe la faruri
master1ro
Fa o poza cu releul pus de tine, cu tot cu traseul firelor si puneo aici.
Cand pui faza lunga releul face un ticait la anclansare?
Ai verificat tabloul de sigurante, se incalzeste vreuna din ultimele 4 sigurante din tablou?
Dupa cum ai descris tu ai un scurt circutit.
Ai inlocuit cumva firelele de la lumini?
Ce model de dacie ai?
Cel cu 4 faruri?
cris06
Nu Kumva ai legat toate cele 4 filamente de becuri pe faza scurta impreuna? Am mai vazut "destepti" d'astia care se joaca cu luminile. Monteaza relee si sigurante, separat, pentru faza scurta si lunga si verifica si conexiunile de + si masele farurilor.
Lucian MC
Poate el nu are releu de tensiune ceea ce face ca blocul sa suporte toata tensiunea de acolo. Pune releu pe faruri ca nu te omoara ci iti va face blocul de lumini fericit ca nu mai suporta atata tensiune.-200 w pe un amarat de contact este destul de mult mai ales ca vorbim de vreo8 amperi tensiune pe un contact destul de mic pentru asa ceva.
Magnum_Baracuda
intr-un cuvant iti trebuiesc relee de protectie astfel incat la comutarea fazelor ,sa nu topeasca contactele din blocul de lumini,toata problema e sa faci tu o adaptare frumusica acolo si faza ce iti pleca din blocul de lumini sa o treci printr-o siguranta,si apoi sa comande un releu pe faza lunga si un releu pe faza scurta si alt releu la proiectoare,contactele alea punctiforme nus indeajuns de mari ca suprafata sa iti asigure o densitate de curent necesara farurilor etc ca urmare contactele se incing apare arc electric se topesc etc
relax
modelul masinii este cu 4 faruri,modificari facute de mine pe la instalatie nu are,am pus doar un releu pentru faza lunga pt k nu avea si nu imi mergeau farurile pe faza lunga fara el dar nu stiu si daca l-am pus bine ca releul are mai multe fire,o sa fac o poza cu releul si va arat,sigurantele nu se incalzesc cand am luminile aprinse doar ca alternatorul nu mai baga curent atunci cand sta aprins martorul de faza lunga din bord pe faza scurta

13 Apr 2012, 14:06:
am mai observat ceva:daca aprind farurile cu motorul oprit totul este ok,martorul verde se aprinde pt faza scurta si cel albastru pt cea lunga,insa cand pun contactul ori cand pornesc motorul atunci problema apare,se aprinde martorul albastru pe faza scurta iar cel verde deloc si scade indicatorul curentului din baterie
master1ro
Ai pus ceva aparatura pe contact, pe regletele de sub bord?
Releul l-ai pus pe contact?
Vezi ca nu e suficent un singur releu pentru toate 4 faruri.
Pune 2 relee cu 5 pini sau 4 relee cu 4 pini pentru fiecare far, era schema de legare undeva pe internet dar nu o mai gasesc.
relax
master1ro intr-adevar releu era montat gresit si de aici mai mult ca sigur topirea contactelor din blocul de lumini,l-am montat dupa schema atasata,mentionez k am releu doar pe faa lunga,acum a ramas problema cu martorul din bord de faza lunga care sta aprins pe faza scurta si pozitii,tin sa cred k nu am vreo masa legata corespunzator sau ceva e in scurt,am inteles k trebuie sa fie o masa legata pe caroserie de la farul din dreapta?o sa ma uit sa vad ce e pe acolo dar dupa Paste,pana atunci va doresc tuturor Paste fericit alaturi de cei dragi si multumesc pt sprijinul acordat:)
bygy007
vezi daca ai tensiune la iesirea blocului de lumini pe faza lunga , cind maneta e pe scurta , poate ai vre-un scurt pe undeva , trebuie sa vezi daca e din bloc sau din instalatie , decuplind mufa de la bloc
Magnum_Baracuda
releu ai legare pus bine si firul ce duce la faruri treci prin siguranta si porma te duci la farul stang si de acolo te duci cu derivatie la farul drept inclusiv la a2lea filament de la becul de faza scuta si la stanga si drepta
kog
deic daca ai verificat tot ce tine de relee, cabluri bloc de lumini, tablou de sigurante, masa ramane o intrebare: Ai revopsit masina complet? Eu aveam exact aceeasi problema cu martorii si nu stiam de ce pana m-am dus la electriciansi mi-a inversat firele de la becuri ca desteptii aia de au reechipat-o dupa vopsire au pus firele cum le-a venit la mana.Raspunsul a fost ca primea martorul ceva curent slab din cauza firelor
relax
am vopsit ambele aripi acum ceva timp dar nu am desfacut nimic pe la instalatie,dar cred k ceva nu imi face masa k uneori la gropi isi mai revine dar nu pt mult timp,astept pana miercuri sa treaca cu sarbatorile si o iau la verificat iar si va anunt:|
relax
salutare tuturor,revin cu vesti bune,dupa ce am curatat toate contactele posibile inclusiv sigurantele si masele de pe caroserie se pare ca problema a disparut,momentan vad ca merg corespunzator luminile si martorii din bord,sper ca asta sa fi fost problema(vreun contact imperfect) si sa nu mai am probleme,multumesc tuturor pentru raspunsuri si timpul acordat:)
ghitza
Scriu aici problema mea pentru ca are de-a face cu blocu de lumini,deci cand semnalizez stanga(dar numai stanga )imi pleaca stergatoarele o cursa,nu imi dau seama de ce si unde sa ma uit ,nu ma deranjat dar deja incepe sa ma streseze,astept parerile voastre unde sa ma uit si ce sa caut
nikuniku
schimba temporizatoru de stergatoare,si verifica mesele de la faru si lampa de pe stanga,inclusiv lampa de pe aripa stanga
papucii de masa se curata cu smirghel la fel si locu unde se prind pe caroserie,daca poti sa cositoresti papucii de masa si mai bine,in timp se oxideaza firu in papuc
cand dai semnal ai o cadere de tensiune si temporizatoru o simte si da impuls la motoras,
ghitza
Multumesc NIKU:faca cu masele cade caci numai ce am vopsit masina si totu e luna adica strans frumos +schimbat papucii,ramane sa vad cum ai zis lampa de pe stanga sa faca contact bine,temporizatoru sa fie o problema?o sa il schimb ca mai am unu de rezerva pe aici,va tin la curent,mss frumos
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.