Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: rectificare arbore sau doar cuzineti noi?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Kanutza_77
Salut! Am un motor 1.4 si vreau sa il fac! Am pe acasa niste pistoane si camasi de pe un alt motor si vreau sa le bag in el. Cum stabilesc daca arborele trebuie rectificat? Pun pistoanele pe cuzinetii arborelui? alti cuzineti fara rectificare? vreau sa iasa treaba buna.multumesc
Kiraly
daca vrei sa iasa un lucru bun rectifica arborele si ia cuzineti noi dar nu ceva romanesc.. kolbenschmidt de exemplu
Magnum_Baracuda
pistoane si camasi noi ,sau second hand,,vezi ce R are(R=reparatie la cuzineti scrie pe spate R1 RECTIFICAT O DATA ,R2 RECTIFICAT A 2 A OARA daca sint ST sint STANDARD ADICA COTA 0),poti duce din ST in R1 ,daca e in R1 poti duce in R2, toleranta la fusuri e de + 0,02mm ,dar daca rectifici iti trebuiesc si cuzineti noi si la biele si la paliere si axiali,nu poti monta aiurea cuzineti noi pe un arbore care nu e la cote!
r3d
nu te apuca sa cumperi cuzineti la nu stiu ce cotaca sar putea sa ai arborele la st si nu vad rostul sa ii faci o rectificare.niste cuzineti de brasov io zic ca sunt destul de buni plus ca nu sunt nici scumpi.ai mare grija la camasi daca ai blocu facut pentru camasi cu inele de cauciuc nu cumva sa pui camasi cu inele de cupru ca nu iti va merge.(din propie experieta iti spun pa bloc cu camasi cu inele de cupru nu poti pune camasi cu inele de cauciuc vor fi mai inalate).arborele il masori si in functie de uzura dupa el daca are poti sa iti dai seama ce ai de facut in continuare.dar ai grija la fel ca tine am facut si io din 2 unu si din 2 nu reusesc sa ii dau de cap de loc am o bataie ce ma irita la culme.spor la lucru.
Kanutza_77
pai blocul pe care vreau sa le pun are cam 130.000 km, arborele nu a fost rectificat pana acum, insa mecanicul care a facut-o acum un an i-a bagat foita de staniol sub cuzineti la manetoane dar nu si de la palier . problema a fost ca am avut un bolt sarit si mi-a zgariat camasa iar acum am un piston mai greu si e dezechilibrat motorul.
am un motor cu blocul spart si vreau sa ii iau pistoanele si camasile.
de asta vreau sa le schimb si intreb de arbore.


intrebarea 2: eu ma gandeam sa fac asa. las arborele si cuzinetii lui si ii bag pistoanele noi cu segmenti goetze.
PH-06-BOA
Cum s-a zis mai sus, nu te apuca sa cumperi cuzineti (cei romanesti sunt foarte buni). Daca cei vechi sunt la ST, adica cota nominala (standard), nu inseamna ca gata, poti sa repeti setul. Masoara arborele sa vezi daca are manetoanele bielelor ovalizate si vezi daca sunt si zgariate. Daca are zgarieturi, poate sa nu iasa nici la cota a doua. De aceea trebuie analizat intai arborele. La palieri se uzeaza mai putin. Daca nu e ovalizat si nici nu are santuri circulare, poti pune un set de cuzineti noi, la cota la care se afla arborele. La o rectificare, se ia din diametru 2,5 zecimi. Deci, din 46 (minus 4sutimi), scazi cate 25 sutimi pentru fiecare cota (la biele). Ovalitatea e bine sa fie cat mai insesizabila (se admit 5 miimi normal), dar o sutime doua se poate tolera.

Faptul ca-ti bate de nu-i dai de cap, nu are prea multe cauze. Doar sa vrei sa le gaesti, si poti scapa de ele. Daca te-ai obisnuit cu ea, de bani ia mai bine ceva in casa. Sti, "nu repara ce merge..." Depinde si cat de tare bate, si ce. Daca pistonul bate in garnitura, ori camasile sunt prea jos, ori garnitura nu a fost aliniata cum am zis eu de atatea ori. Bataia lui, poate sparge fusta, si atatea lovituri in cuzinet, ii lateste compozitia si provoaca joc la cuzinet, scazand presiunea de ulei, pana la topirea compozitiei sau exfolierea ei.
Magnum_Baracuda
ATENTIE operatia este destul de complexa !!!Nu desperechea pistoanele de camasi ,fiecare cilindru a lucrat in felul lui!!! Nu desperechea capacele la biele capacul bielei 1 sa ramane cu biela 1,Nu desperechea capacele la paliere sau Nu le inmuta de la un motor la celalt(CAPACELE DE LA BIELE SI DE LA PALIERE NU SINT PIESE INTERSCHIMBABILE!!! NICI INTRE MOTOARE NICI INTRE ORDINEA LOR PE ACELAS MOTOR!!! ) daca vrei sa faci operatia de schimbat cilindri e la un motor la celalalt si plus o segmentare,scoti cilindru 1 il iei la bani marunti(spalat parfumat aranjat ,cu segmenti noi atentie ordinea si cu inscriptia TOPin sus) ,apoi dupa aceia montezi cilindrul 1 pe motor cu tot cu camasa lui,nu pui camasa cilindrului 1 cu pistonul 2 sau combinati de genul
Kanutza_77
Sunt deacord cu tine! Multumesc!
Magnum_Baracuda
vezi ca ai un mesaj de la mine daca te intereseaza e discutabil biggrin.gif
PH-06-BOA
Baracuda, ai gresit, "cilindrul lui cu camasa lui". Pistonul cu camasa lui, sau invers, cilindrul cu pistonul lui. In rest totul e corect. Ele se fac perechi. Orice desperechere, implica rectificare pereche, care duce la cuzineti unicat. Cuzinetii se fac foarte simplu si sunt mai multe metode, dar nu la indemana oricui. Mai demult, se faceau la fiecare institutie mai in domeniu (auto), ca si segmentii. Deci, sa nu vi se para ceva fantastic, cum vor hotii straini, sa ne imprime noua in cap.
Kanutza_77
Revin cu vesti proaspete. Arborele este oval si dupa cum a lucrat pe cuzinetii de la palier as putea spune ca e oval serios. Acum am 2 intrebari: se merita rectificare sau altul la cota 0?
Magnum_Baracuda
sincer merita rectificat dar nu in metoda clasica (prelucrare prin aschiere-rectificare)
merge prin rectificare sub cota lui minim admisa + cementarea fusurilor cu crom si apoi adus la cota 0 si astfel arborele nu are moarte dar este destul de costisitor acest procedeu
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.