Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: inchiderea centralizata
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
Fytze
Am o supernova si am inchidere centralizata si de 2 zile nu mai merge prima oara am crezut ca este de la bateria telecomenzi am cumparat azi baterie becul de la telecomanda se aprinde cand apas pe butonu de deschidere dar nu functioneaza inchiderea aveti idee dc? dar dak apas pe butonu din masina usile se inchid si de deschid dar de pe telecomanda nu:( ce poate avea? Ma ajutati va rog
Maskatu
Ai alarma suplimentara legata la masina sau te referi la butonul de pe cheia cu care pornesti masina?
Fytze
butonu dupa cheie care deschid usile


10 Apr 2012, 13:19:
am inchidere centralizata ce nu intelegi?
Maskatu
Intai invata sa te exprimi corect. Nu ai precizat daca te referi la inchiderea centralizata din fabrica, comandata prin CHEIA cu care pornesti masina, respectiv apasand pe singurul buton aflat pe ea, sau ai o alarma montata ulterior, care este legata la inchiderea centralizata a masinii.

Din ce ai scris tu nu se intelege daca te referi la butonul si ledul cheii cu care pornesti masina, adica inchiderea standard din fabrica, sau te referi la o telecomanda a unei alarme montate ulterior. smile.gif
mecanicosu
Sall am montat azi la usa stanga motorasu de Inchidere cntralizata fabrica,si merge In sens invers fata de cele lalte usi (cand deschid masina din butonu de pa cheie usa se Inchide ,cand Inchid masina usa se deschide) Rog AJUTORR sad.gif plange.gif 1zhelp00.gif
george_scala_2004
ai incurcat polarizarea...
emil_t
mecanicosu, scoti mufa de la motorasul pe care l-ai montat si o pui invers.

Fytze, exista posibilitatea sa-ti fie desprins butonul de pe cheie. Pe mine m-a ajutat cineva de pe forum si mi l-a lipit, carora vreau sa le multumesc inca o data (de cativa ani nu mai am probleme)
mecanicosu
QUOTE(emil_t @ 12 Apr 2012, 17:03)
mecanicosu, scoti mufa de la motorasul pe care l-ai montat si o pui invers.

Fytze, exista posibilitatea sa-ti fie desprins butonul de pe cheie. Pe mine m-a ajutat cineva de pe forum si mi l-a lipit, carora vreau sa le multumesc inca o data (de cativa ani nu mai am probleme)
*



Am rezolvat ms, am Intors mufa biggrin.gif
Other
Salut ! Dupa ceva timp am din nou nevoie de ajutorul vostru .Pe scurt iata problema mea : Duminica seara am inchis usile din telecomanda si dupa o ora am coborat la masina , am actionat telecomanda dar ...nimic !!! Am deschis usa cu cheia si am constatat ca nici din butonul din bord nu mai functiona inchiderea . Deci nici o miscare nici din butonul din bord nici din telecomanda de pe cheie ! Am verificat siguranta din cutia de sigurante de sub volan si era in perfecta stare . Ce ar putea fi ? Mai este vreo siguranta pe undeva , vreun releu , si daca da unde anume ? Multumesc anticipat !
Other
Revin cu problema mea . Chiar nu poate sa ma ajute nimeni ? Mentionez ca e vorba de inchiderea centralizata din fabrica . Ma intereseaza pozitionarea releului,sigurante etc .
nedde
Salut!
In primul rand (cel putin la mine) am observat ca in momentul in care setez din telecomanda sa incui masina, butonul din bord nici la mine nu mai functioneaza, iar in momentul in care descui masina din telecomanda, pot actiona butonul din bord in voie, acesta facandu-si treaba. Presupun ca asa a fost programata din fabrica, dar exista si posibilitatea ca un fost proprietar sa fi umblat la ea si doar a mea face asa.

In al doilea rand verifica daca telecomanda mai are baterie (adica daca se aprinde beculetul de pe cheie), si daca totusi becul se aprinde incearca sa ti telecomanda langa stalpul stanga fata (din cate stiu acolo se afla un "receptor") existand posibilitatea ca bateria telecomenzii sa fie pe moarte si sa nu mai actioneze de la distanta.
Other
Am doua chei . ambele functionale , ledul se aprinde la amandoua ...Dar nu merge nici butonul din bord ! Eu suspectez un releu , o siguranta ceva , dar nu stiu pozitionarea lor .Am gasit o siguranta in cutia de sigurante de sub volan dar aia e in buna stare .
adi_timisoara
Cum adica ai gasit o siguranta?sub volan sunt toate sigurantele ce tine de partea electrica din interior,acolo una este pt. inchiderea centralizata,sigur este arsa,mai verifica ,iale pe toate la rand daca trebe.BAFTA
Other
Fii fara grija , toate sigurantele sunt la locul lor , dar numai una este de la inchidere si este in stare buna ...Deci din alta cauza nu-mi merge inchiderea .Astept in continuare opinii ...
clalexxxx
Trebuie sa refaci lipiturile cu letconul folosind varf subtire la push-butonul ala inchidere-deschidere si la bobina aia lunguiata (forma de antena) in coltul din stanga la cele 2 capete ale sale si indoaie usor cele doua tablite de pe spatele placii de fac contact cu bateria sa atinga mai bine. In rest poti verifica uce decoder il desfaci din cele 2 suruburi tragi mufa albastra si faci o inspectia vizuala a circuitelor placii, unde vezi ce suspect refaci lipitura. Mai poti da cu spray de contacte electrice pe mufa aia albastra de intra uce decoder (o fi intrat apa, cine stie, supernovele sunt burete absorb apa inclusiv a mea din dotare biggrin.gif).
Toate cele bune.
FlorinDSN
Salutare tuturor,

Azi dimineata ajung la servici. Inchid masina din telecomanda (am si alarma din fabrica) si intru in firma. Imi aduc aminte ca am uitat telefonul, ma intorc, apas pe telecomanda cam de la 5-6 metri, intru in masina, iau telefonul, inchid portiera, si dau sa plec apasand butonul telecomenzii. Surpriza. Nu mai mergea inchiderea din telecomanda si implicit nici alarma.

Am tot citit postari mai vechi pe acest subiect si nu am gasit un raspuns concret...so..iata ce anume am verificat :

1. LEDUL de pe telecomanda RF se aprinde , intensitatea este normala.
2. Cheia a fost verificata tot astazi la un centru specializat (mentionez ca la acelasi centru s-au schimbat cheile acum aproximativ 6 luni), rezultand ca este in perfecta stare.
3. Inchiderea centralizata din butonul de bord functioneaza.
4. Am facut sincronizarea de 20 ori cred..s-a blocat si s-a deblocat singura tinand apasat butonul din bord, dar apoi cand am apasat pe telecomanda nici o reactie.
5. Am scos siguranta S3 si am bagat-o din nou verificand inchiderea din butonul din bord inainte si dupa reintroducere.Totul OK.
6. Motorul porneste fara probleme astfel rezultand ca aceasta cheie este recunoscuta de UCE Decodor.

Mentionez ca este o DSN Clima 2002.

Sper ca am expus indeajuns de bine problema intalnita. Daca are cineva vreo idee de unde ar mai putea fi..sau ce anume..
klaus
QUOTE(FlorinDSN @ 15 Jan 2013, 22:05)
2. Cheia a fost verificata tot astazi la un centru specializat (mentionez ca la acelasi centru s-au schimbat cheile acum aproximativ 6 luni), rezultand ca este in perfecta stare.
*

Ce inseamna partea cu ai schimbat cheile acum 6 luni?
Ai schimbat metalul, ai schimbat cheia cu totul? cum ti-au setat cheia cu telecomanda ca sa fie recunoscuta?
Banuiala mea e ca aia de la centru nu ti-au montat o cheie "curata", ti-au pus un transponder ca in aia fara telecomanda si acum ti s-a stricat modulul de rf din cheia cu telecomanda (dezlipire bobina de pe placa), motiv pentru care RF-ul nu merge dar recunoasterea cheii merge.
gcgeorgescu
nu i-au stricat nimic. azi am fost la diagnoza si cgeia tranzmite semnal la decodor , dar se pierde undeva pe drum comanda deschidere\inchidere intre decodor si actuatori. diagnoza sa efectuat la mecanic care a lucrat la dacia cu soft specializat.
ma bag pt ca masina a fost a mea si da lacentru ala i-a pus un transpodar din ala ca un carbunas acum un an cred.

17 Jan 2013, 00:14:
in soft ii arata ca cheia (telecomanda) a transmis semnalul, dar actuatorii nu fac canci. de pe bord din buton actioneaza toti patru.

17 Jan 2013, 00:24:
ma gande-am la releul FLASH de sub volan???
klaus
Atunci sa-i puna UCH.
gcgeorgescu
dar de releul flash ce zici? ma gandeam sa reparam nu sa schimbam. schimbarea ar fi ultima solutie.
FlorinDSN
Din cate stiu cutia decodoare nu se duce aproape niciodata, ideea e ca mi se pare cel putin ciudat ca in momentul asta sa se deschida centralizata de la 5-10 m iar peste 10 secunde sa fie moarta...da' moarta de tot nu sa zici ca ar mai da sa inchida...sau se aprinda numai becurile si sa nu se inchida sau viceversa (cum am mai citit pe forum pe aici).
Asa cum a spus @gcgeorgescu , la diagnoza mi-a spus scurt: primeste semnal de la cheie, dar cutia decodoare nu actioneaza actuatorii. Daca vrei sa o facem,putem si acum, te costa 400 lei + manopera..aprox 700 lei , dar e mai simplu sa-ti pui o alarma de 200 lei si ai rezolvat-o.
Ma gandeam daca exista cumva vreo posibilitate sa se verifice contactele dintre cutia decodoare si actuatori (mentionez ca actuatorii sunt functionali din moment ce se inchide din bord). Logic ar fi ca la inchiderea din bord semnalul catre actuatori sa nu aiba treaba cu decodorul.

Eu insumi sunt pe dinafara in materie de electronica si mecanica auto, conduc doar de cateva luni, in schimb am oarece valente in domeniul electrocasnicelor (poate nu are legatura cu subiectul) si am multi ani in spate in domeniu. Va spun sincer, ca nici macar in cazul placilor electronice ale unei masini de spalat spre exemplu(care se stie sunt ff sensibile la schimbari de voltaj) nu am intalnit pana cum sa MOARA DE TOT FARA NICI UN FEL DE SIMPTOM sau FARA SA SE ARDA vreun condensator..etc(prin analogie decodorul functioneaza din moment ce recunoaste cheia la pornire deci nu are nimic in scurt sau ars sau ceva de genul).

Revenind la subiect , Supernova mea nu are absolut nimic altceva, porneste, sigurantele sunt bune, nici macar la diagnoza nu a fost vreo eroare sau ceva pe la injectie sau in oricare alta parte..

Daca cineva are vreo idee.. Sincer nu-i mare lucru sa pun o alta alarma, dar nu prea imi vine sa cred ca pur si simplu a murit cutia decodoare NUMAI PENTRU RADIO FRECVENTA .

P.S. Ms @klaus pentru promptitudine.

Eu Alex
Si totusi vezi daca in cutie ai apa!!! a mea a fost plina sad.gif
iar cipu/procesorul ala lung a fost distrus definitiv si irevocabil!!! o perioada a mers doar din buton dupa care nu a mai mers deloc, asa subit!!!!
gcgeorgescu
inseamna ca ne asteapta o zi libera cu surubelnita in mana. cred ca de ce imi era frica nu am scapat
Maskatu
Baiesc ca ai verificat/schimbat bateria de la cheie...
FlorinDSN
QUOTE(Maskatu @ 18 Jan 2013, 06:58)
Baiesc ca ai verificat/schimbat bateria de la cheie...
*



Da. Ce n-am facut(din pct meu de vdr) e sa scot UC Decodorul sa ma uit in el si eventual sa-l duc la un electronist ceva.. dar pt asta trebuie sa stau fara masina asa ca astept momentul oportun.
Bineinteles.. tinand cont ca stoarcerea creierilor mei nu da rezultatul scontat (cred eu), astept sugestii..
Multumesc.
klaus
QUOTE(FlorinDSN @ 17 Jan 2013, 21:01)
Din cate stiu cutia decodoare nu se duce aproape niciodata
*

Din cate stiu eu insa, cazurile in care a murit cutia decodoare sunt foarte multe.
Treaba e cam asa:
Cutia decodoare primeste semnalul butonului din bord si actioneaza actuatorii usilor.
Tot cutia decodoare primeste semnalul de rf si actioneaza actuatorii usilor.
Nu stiu daca e circuit independent in cutia decodoare intre buton si chipul de receptie , insa daca aia de la diagnoza zic ca semnal primeste UCE decodor dar nu actioneaza, eu numai asa as vedea cum (butonul sa actioneze un circuit independent de receptorul de rf). Cu siguranta in UCE decodor e un releu de actionare a actuatorilor.
Antena de RF este bucsa decodoare la DSN. Daca recunoasterea cheii functioneaza, de principiu aia e bine mersi.
Baietii aia din service nu au dat totusi si comanda de actionare actuatori prin utilajul de diagnoza? Ca atunci era clar, daca mergea asa, nu era din UCE decodor. Mi se pare dubios ca au zis ca "se primeste comanda" dar nu au verificat prin interfata ca si merge, nu doar din butonul din bord.
gcgeorgescu
iti raspund eu caci am fost la o cunostinta de a mea care are softul din serviceul care a lucrat(parca am mai spus).
a facut comanda actuatorilor direct din calculator(soft) si a facut-o si el ca si noi din bort. ambele actiuni au avut succes. diagnoza sa facut dar de reparat nu era timp si bani si ei lucrau la inca 3 masini si oricum ei daca au lucrat in service dacia au mentalitatea aia cu "se schimba decodorul cu totul".
prin interfata se arata prin DA in momentul cand apasai pe telecomanda. in rest era afisat cu NU, la sectiunea aceia a inchiderii centralizata. dar nu actionau actuatorii.
FlorinDSN
QUOTE(klaus @ 19 Jan 2013, 23:44)
Din cate stiu eu insa, cazurile in care a murit cutia decodoare sunt foarte multe.


Intr-adevar asa este, postul se referea la faptul ca nu se duce aproape niciodata numai pentru RADIO FRECVENTA. Am luat la cunostinta de pe forum ca UCE Decodorul are prostul obicei de a nu mai recunoaste cheia, nici la RF, nici la contact, dar nu numai una dintre ele.
Din moment ce din bord si din soft a functionat comandarea actuatorilor, ai dreptate, este logic ca modulul de RF sa comande UCE Decodorului inchiderea usilor printr-un circuit independent.
Intrebarea mea este(tu ai raspuns partial @klaus prin faptul ca in UCE Decodor exista un releu de actionare al actuatorilor dar pentru a-l verifica trebuie sa stau fara masina cel putin o zi) daca pe CIRCUITUL 1 de actionare al actuatorilor (respectiv de la RF la BUCSA DECODOARE la UCE Decodor la ACTUATORI) mai exista altceva pe traseu intre pasul 3 si pasul 4 care poate interfera, INTRERUPE finalitatea comenzii, respectiv INCHIDEREA/DESCHIDEREA usilor din RF.
Multumesc.
Eu Alex
Pe stalpul ala din stanga-fata ai cutiuta minune, nu o poti scoate sa te uiti la circuite???? Se desface foarte usor!
FlorinDSN
QUOTE(Eu Alex @ 20 Jan 2013, 21:18)
Pe stalpul ala din stanga-fata ai cutiuta minune, nu o poti scoate sa te uiti la circuite???? Se desface foarte usor!
*



Ms pentru sugestie..ideea e sa fie verificate si eliminate toate celelalte posibile cauze nu as trece direct la UCE Decodor, iar prin natura defectiunii chiar si fara sa-l dau jos e foarte mare probabilitatea sa nu se vada nimic pe placa. Iar daca nu se vede nimic pe placa urmatorul pas ar fi sa-l duc la un electronist sa masoare relee, condensatori s.a.m.d.
La cat de bine se misca treaba in Romania am aproximat ca problema(daca este localizata acolo), nu se va rezolva in aceeasi zi la oricare electronist, asa ca tot va trebui sa stau fara masina.
Il voi da jos zilele astea ca va trebui la un moment dat (nu sunt sigur insa ca din UCE Decodor comanda ajunge direct la actuatori), dar nu sa ma uit eu la el doar ca sa vad cum arata o placa electronica.. ma intelegi?
Toate celelalte cauze au fost eliminate? Deja din ultimele cateva postari s-a aflat ca circuitul din butonul de inchidere din bord e separat de circuitul de inchidere din RF. Cate postari pe tema asta sunt pe forum de la infiintare si pana acum?
Am solicitat niste pareri pertinente, nu incerca sa ma iei peste picior.
Eu Alex
Eu am scris si mai sus: din cauza apei intrata in cutie(este amplasata defectuos si se cunosc deja numeroasele probleme cu infiltratia apei) prima oara nu mai mergea din " telecomanda" ci doar din butonul din bord;dupa o perioada destul de lunguta nu a mai mers nici d-acolo!!! Am scos cutia,desfacut mufa si cand am intors-o invers a curs un "kil" de apa din ea!!! Placuta cu integrate iese destul usor si poti verifica chiar si vizual in prima faza!!! Functioneaza masina si fara stai linistit, doar ca tre' sa incui manual!!!
gcgeorgescu
fara cutie decodoare? bicycle.gif
klaus
QUOTE(FlorinDSN @ 20 Jan 2013, 22:15)
Deja din ultimele cateva postari s-a aflat ca circuitul din butonul de inchidere din bord e separat de circuitul de inchidere din RF.
S-a aflat? De unde? s-a desfacut UCE decodor ca sa se confirme ca firul de comanda din buton nu intra in microprocesorul ala mare din UCE decodor ci o ia pe langa?
Mie mi s-a parut ca s-a presupus. Argumentat, e adevarat, dar presupunere. Pana la confirmarea finala e doar atat, o presupunere.
QUOTE(FlorinDSN @ 20 Jan 2013, 22:15)
Cate postari pe tema asta sunt pe forum de la infiintare si pana acum?
*

Acu eu ce sa-ti zic, nu-i framanta pe multi aceasta statistica. Daca esti curios, poti incerca functia de search a forumului si numeri posturile care iti rezulta din cautare. Trebuie doar sa filtrezi bine cuvintele dupa care faci cautarea.
FlorinDSN
QUOTE(Eu Alex @ 20 Jan 2013, 22:43)
Functioneaza masina si fara stai linistit, doar ca tre' sa incui manual!!!
*



Ok. Maine dimineata il desfac si postez daca am gasit sau nu apa si/sau ceva ars.
Cum adica functioneaza masina si fara UCE Decodor? Ce anume regleaza injectia spre exemplu?

QUOTE(klaus @ 20 Jan 2013, 23:01)
Argumentat, e adevarat, dar presupunere. Pana la confirmarea finala e doar atat, o presupunere.
*



Corect. Intr-adevar m-am hazardat dar procentajul e destul de mare..
klaus
Injectia e "reglata" de UCE injectie (ala de la motor, de langa baterie).
E adevarat ca ala nu se deblocheaza si nu da comanda injectoarelor pana nu primeste semnal de la UCE decodor , dar daca i se face immo off cred ca masina merge bine mersi si fara UCE decodor.
gcgeorgescu
eu zic ca daca e din uce , e doar o "piesa"arsa pe care un electronist dibaci o poate inlocui, dar lumea nu are rabdare si isi monteaza o alarma cu inchidere din market. eu unul ma ambitioneaza treaba asta pentru faptul ca masina a costat niste bani si tot ce sa platit la (alarma\inchidere) trebuie sa functioneze. e ca si cum ti-ai lua alt telefon cand se termina bateria doar ca sa nu il bag la incarcat. plus alte inconveniente: plafoniera nu se mai stinge\aprinde la armare sau dezarmare, decat dupa n sec, telecomanda atarnata,etc. asta e parerea mea.
acum florin dsn face ce crede.
eu din cate am cautat pe net si am cautat destul, am vazut ca intre uce si actutoare nu exista decat fire .nimic ceva gen releu sau modul sau altceva. asta ma duce cu gandul automat la uce. el nu mai da comanda la actuatoare si pace.
off topic. eu la logan pot activa alarma din uch cu mici adaptari(pe claxon), conform unor tutoriale logan clum.sincer nu m-au convins. prefer o alarma comert.
on topic. cred ca asta va fi solutia fina si a lui florin dsn ca toti ceilalti. dar e bine sa exluda posibilitatea de a fi doar ceva nesemnificativ(pana ajunge la uce).
Eu Alex
QUOTE(klaus @ 20 Jan 2013, 23:36)
Injectia e "reglata" de UCE injectie (ala de la motor, de langa baterie).
E adevarat ca ala nu se deblocheaza si nu da comanda injectoarelor pana nu primeste semnal de la UCE decodor , dar daca i se face immo off cred ca masina merge bine mersi si fara UCE decodor.
*



Eu aveam immo off blink.gif
Dar totusi poate verifica starea circuitelor!!!!!
Maskatu
Aveai immo off dar cine ti-a facut asta ti-a umblat si la calculator ca sa nu mai ceara codul ca altfel nu o mai puteai porni. Chiar si asa masina ma indoiesc ca ar merge cu uce scos. Cu immo off tot trec semnale prin el dintre cheie si uce respectiv injectie.
FlorinDSN
L-am desfacut, e curat ca si cum ieri ar fi iesit din fabrica, nimic ars, nu urme de apa nici pe carcasa la exterior nici la interior nici pe placa..

user posted image
user posted image

In caz ca pozele deranjeaza fiind la rezolutie mare, imi voi edita postarea cat se poate de repede.
Lazyman
Salut.mie mi-a intrat apa in uch si s-au rupt alea 2 diode din dreapra ccr300 si ccr301 .. ma poate ajuta cineva sa imi spuna ce diode sunt sa le cumpar sa le inlocuiesc ? va multumesc
Gabytzu16
Ti sa desincronizat cheia si deaia nu mai merge ,intra in masina sa ai toate usile inchise ti apasat 15 sec pe butonul din bordul masini imediat dupa ce se inchid usile apesi pe cel de la cheie bafta ,daca nu merge din prima incearca de mai multe ori wink.gif sa imi zici daca merge wink.gif
ROLFY
Salutare.
Am si eu o problema cu butonul de inchidere/deschidere a usilor, de pe bord.
Functioneaza numai la deschidere, inchiderea nu.
L-am scos, l-am curatat un pic, am verificat mufa in care intra...si tot nu merge.
Care ar putea fi problema?

Precizez ca daca folosesc butonul de la cheie...nu sunt probleme deloc.

Multumesc!
Maskatu
Butonul defect pe partea de incuiat. Sau mai grav, cablu intrerupt pe traseu. As tinde spre prima varianta. Ia un buton imprumut de la cibeva si vezi daca merge.
DragosP
E defect butonul.
ROLFY
Rezolvata problema.
Butonul era vinovat!
L-am desfacut si am mai indoit un pic lamelele din interior.
Merge perfect!

Multumesc pentru ajutor! wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.