Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia Raliu
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
vanilla
excl.gif Desi sunt multe topic-uri asemanatoare,deschid acest topic cu speranta ca din cunostintele tuturor ,cei pasionati sa se inspire si sa se lase calauziti spre lungul drum pe care l-a urmat si maestrul Nicu Grigoras in urma cu multi ani.
Stiu ca tuturor ne plac Daciile,Viteza,si nostalgia anilor in care Dacia era prezenta in CNR,VTM,Raliul Prieteniei si altele.De aceea vreau cu ajutorul vostru sa readucem macar masinile,daca nu si spiritul acelor competitii demult apuse.
Prin aceste randuri tin sa va spun ca doresc sa reinfintez un raliu dedicat doar Daciilor.
Incep prin a va intreba despre Dacii care au fost in raliu,uitate prin garaje,care ne-ar putea fi de folos.Daca stie careva unde am putea gasi ingormatii despre Daciile ce au fost in raliu,in special masinile marilor pilotii (Marian Dumitrescu,Eugen Ionescu-Cristea,Aurel Puiu,Stefan Iancovici,Petre Verzeanu,Dorin Motoc,Ludovic Balint,Nicu Grigoras si altii)dar si despre alte Dacii modificate cu multa pasiune pentru viteza. excl.gif
valisupernova
QUOTE(vanilla @ 3 Aug 2005, 10:55)
excl.gif  Desi sunt multe topic-uri asemanatoare,deschid acest topic cu speranta ca din cunostintele tuturor ,cei pasionati sa se inspire si sa se lase calauziti spre lungul drum pe care l-a urmat si maestrul Nicu Grigoras in urma cu multi ani.
Stiu ca tuturor ne plac Daciile,Viteza,si nostalgia anilor in care Dacia era prezenta in CNR,VTM,Raliul Prieteniei si altele.De aceea vreau cu ajutorul vostru sa readucem macar masinile,daca nu si spiritul acelor competitii demult apuse.
Prin aceste randuri tin sa va spun ca doresc sa reinfintez un raliu dedicat doar Daciilor.
Incep prin a va intreba despre Dacii care au fost in raliu,uitate prin garaje,care ne-ar putea fi de folos.Daca stie careva unde am putea gasi ingormatii despre Daciile ce au fost in raliu,in special masinile marilor pilotii (Marian Dumitrescu,Eugen Ionescu-Cristea,Aurel Puiu,Stefan Iancovici,Petre Verzeanu,Dorin Motoc,Ludovic Balint,Nicu Grigoras si altii)dar si despre alte Dacii modificate cu multa pasiune pentru viteza. excl.gif
*



Ce vrei tu este laudabil, eu am incercat asta tot timpul, dar din pacate la noi nu exista cultura pt asa ceva. Intre trecut si prezent nu a existat continuitate si pastrarea valorii. Majoritatea masinilor pe care le cauti nu mai exista, din simplul motiv ca nu a mai existat interes pt ele. Stiu ca mai exista Dacia Sport cu care Constantin Miu a alergat la circuit si la coasta ( omul a alergat in perioada cand Grigoras dezvoltase deja Dacia Turbo si cea cu motor aspirat incepand din 88 - motorul cu axa cu came in chiulasa), dar masina este fara motor si cutie, este doar caroseria usurata cu elemente din Al. Restul e greu...mi-ar fi placut si mie sa mai gasesc Renault-ul 8 Gordini gr.2 al lui Genu Cristea ( ce mi-a povestit de masina aia este exceptional), Dacia 1300 gr. 1,5 a lui Buerebista Ursu (INMT), Dacia 1300 gr.2 a lui Stefan Iancovici - cea galbena poreclita " Papagalul ", Dacia Sport a lui Victor Nicoara, Dacia 1300 gr.2 a lui Werner Hirschvogel ( singura masina care tinea piept Daciei Turbo a lui Grigoras - extraordinar resiteanul, am tot respectul pt el, a infiintat Scoala de VTM resiteana, Lucien Hora ii calca pe urme) si exemplele ar putea continua. Cand am fost cu ceva timp in urma la cehi, intr-un showroom Skoda, langa modelele noi era expusa si titrata ( castigatoare a campionatului de turisme in 1981) Skoda 130 RS - O BIJUTERIE a vremii, stiuta de cunoscatori din Raliul Dunarii, cand facea probleme lui Ferjancz ( R5 Turbo Tour de Corse), Bublewicz ( Polonez 2000) si rusilor ( mi-amintesc de fratii Bolshih cu extraordinara Lada 1600 VFTS - 180 cp). Si asta spune multe deja. Du-te la noi la Dacia si intreaba de Grigoras...No comment.
Din cei enumerati de tine pt mine a reprezentat f mult Marin Dumitrescu, un pilot exceptional, multiplu campion national, preparatorul Daciei 1300 Special...de asemenea si Eugen Ionescu Cristea.
As putea scrie non stop referitor la ce vrei tu, dar este mai bine sa ma opresc. Este f greu sa se intample, pt ca Dacia de competitii presupune in primul rand f mult spirit, lucru care este pe cale de disparitie.
motorsport_2005
QUOTE(valisupernova @ 3 Aug 2005, 11:51)
dar masina este fara motor si cutie, este doar caroseria usurata cu elemente din Al. Restul e greu...mi-ar fi placut si mie sa mai gasesc Renault-ul 8 Gordini gr.2 al lui Genu Cristea ( ce mi-a povestit de masina aia este exceptional), Dacia 1300 gr. 1,5 a lui Buerebista Ursu (INMT), Dacia 1300 gr.2 a lui Stefan Iancovici - cea galbena poreclita " Papagalul ", Dacia Sport a lui Victor Nicoara, Dacia 1300 gr.2 a lui Werner Hirschvogel ( singura masina care tinea piept Daciei Turbo a lui Grigoras - extraordinar resiteanul, am tot respectul pt el, a infiintat Scoala de VTM resiteana, Lucien Hora ii calca pe urme) si exemplele ar putea continua.
*


mare imi este mirarea ca mai exista asemenea cunoscatori in materie de curse...
hora de unde sa fi invatat si el, daca nu de la Hirschvogel?
dar ce spui tu sunt vise... masina lui grigoras dupa ce acesta a fugit, am inteles, ca a fost gasita fara motor si cutie. se povestesc multe, dar o parte din ele sunt si brasoave. daca vreti sa mai reconstituiti ceva incercati sa dati de mecanicii acelor masini. am incercat eu si cam lipsa de la adresa...
lista poate continua dar nu se rezolva nimic.
cineva imi spunea odata: "caii putere conteaza cel mai putin". legendele olimpului.
problema este ca in prezent se incearca sa se faca bani din sportul cu motor nu performanta. lumea vrea sa-si faca ambitii nu un nume. cine conduce federatia deviaza de la subiect si se face de ras...
cine stie cu adevarat motoare, ori nu are bani sa faca ceva ori este rau intentionat, ori nu se baga.
ah si inca ceva grigoras era intr-adevar un mare smecher dar si un bulangiu notoriu.
edit:o mare parte din cei care alergau inainte acum au cazut prada alcoolului si lipsurilor financiare, asta este...
plus ca echipa de uzina s-a desfiintat...iar de acolo veneau multe talente.
valisupernova
Nu m-am facut inteles corect...nu se pune problema gasirii acelor mecanici, in ce ma priveste nu duc lipsa de cunostinte in domeniu, pe mine ma doare lipsa spiritului si interesului de atunci.
vanilla
Ma bucur ca ati avut intentia de a va dezvalui pasiunea pentru trecutul glorios al Daciilor.
De azi ma apuc de cautat informatii despre pilotii si masinile ce au facut istorie.Daca are careva dintre voi pile la ACR,FRAK,FRA,si ne poate ajuta cu informatii pe care aceste institutii le detin este binevenit sa dea o mana de ajutor celor pasionati de acest subiect.
Mi-ampropus sa merg la noi in oras la ACR sa vad daca cei de acolo stiu ceva,apoi voi merge la biblioteci,caci este posibil ca acolo sa gasesc publicatii auto din acele vremuri.
Va urez multa bafta si cat mai multi cai sub capota. cool.gif
motorsport_2005
erau alte vremuri pe atunci...
se traia greu.
si intotdeauna exista loc de mai bine...
DB77AAA
erau alte vremuri pe atunci...



dar uzina de ce nu se mai implica
acum cu loganul....
motorsport_2005
asta stie renault-ul...pai daca se vinde bine masina, nu are rost sa fie promovata.
dar daca mai fac aia din germania vreo doua teste, s-ar putea sa avem surprize smile.gif
as muri de ras sa vad "golanii" pe speciale.
later: sa vezi ce o sa se mai rastorne laugh.gif
vanilla
Am inceput acest forum nu cu ideea de a huli Daciile ci cu ideea de a le ridica la nivelul la care au fost ele odata.Daca credeti ca prin a rade de tot ceea ce e romanesc deveniti occidentali va inselati.Mai bine v-ati gandi la faptul ca daca voi ati fi capabili sa faceti ceva mai bun decat cele actuale romanesti,atunci nu ati mai rade.Daca spuneti ca Loganul nu e masina buna,de ce nu v-ati dus voi la Pitesti la fabrica sa le spuneti ca voi sunteti mai capabili decat inginerii lor.Poate ca voi acestia care vorbiti de rau Daciile sunteti aceia care fac cu mana si cand fac o simpla pana de cauciuc,caci nu stiti in ce parte se desfac piulitele de pe prezoane.Mai bine ati vorbi despre alte lucruri care va caracterizeaza nu despre masini si motoare modigicate.Prea putini sunt cei care au cunostinte despre masini si despre istoria automobilismului ,dar ei merita cu adevarat stima si respectul,caci ei sunt cei care inca va tin in spate cu ideile si spiritul competitional care le-a ramas in sange. 184.gif
vis-a-vis
Asa vrei tu sa aduni adepti?
valisupernova
QUOTE(vanilla @ 4 Aug 2005, 15:29)
Am inceput acest forum nu cu ideea de a huli Daciile ci  cu ideea de a le ridica la nivelul la care au fost ele odata.Daca credeti ca prin a rade de tot ceea ce e romanesc deveniti occidentali va inselati.Mai bine v-ati gandi la faptul ca daca voi ati fi capabili sa faceti ceva mai bun decat cele actuale romanesti,atunci nu ati mai rade.Daca spuneti ca Loganul nu e masina buna,de ce nu v-ati dus voi la Pitesti la fabrica sa le spuneti ca voi sunteti mai capabili decat inginerii lor.Poate ca voi acestia care vorbiti de rau Daciile sunteti aceia care fac cu mana si cand fac o simpla pana de cauciuc,caci nu stiti in ce parte se desfac piulitele de pe prezoane.Mai bine ati vorbi despre alte lucruri care va caracterizeaza nu despre masini si motoare modigicate.Prea putini sunt cei care au cunostinte despre masini si despre istoria automobilismului ,dar ei merita cu adevarat stima si respectul,caci ei sunt cei care inca va tin in spate cu ideile si spiritul competitional care le-a ramas in sange. 184.gif
*



Excelent spus. Stiu ca esti injurat, dar nu conteaza.
motorsport_2005
sau nu, dar nu conteaza.
vanilla
Stiu ca cele scrise de mine nu sunt agreate de unii,dar mai stiu si ca adevarul doare.Nu am de gand sa ma cobor la nivelul celor care ma injura si dispretuiesc pentru ca vreau sa fac un lucru ce macar din punctul meu de vedere e remarcabil.
Daca voi cei care va simtiti capabili ii veti ignora pe acesti stimabili inculti,atunci vom avea pace in acest topic.
In legatura cu daciile:am de gand sa cumpar o 1300,chiar frantuzeasca daca gasesc si sa incep sa o modific.Am de gand sa o usurez,sa ii intaresc lonjeroanele,sa ii imbunatatesc sistemul de franare si apoi sa ma apuc de motor.Vreau sa pun pe ea un motor de nova gt de 1.6,pe care sa ilsupraalimentez,sa ii pun turbo,sa ii fac un sistem de aprindere logaritmic(precum la actualele masini de raliu).La partea de inceput ma descurc,dar la partea cu motorul sunt sigur ca voi avea nevoie de ajutor.Stiu principiul de functionare al unui motor,dar nu stiu micile detalii legate de axa cu came,rapoarte de compresie,si alte mici secrete.Daca doriti sa ma ajutati va rog sa scrieti pe topic,pentru a avea si altii ocazia sa se informeze.
Sper ca ,cu ajutorul vostru sa reusesc sa imi ating visul : Sa reinfintez o cupa de raliu doar pentu Dacii,in care sa puteti lua startul toti cei care sunteti cu adevarat patrunsi de microbul vitezei.
Va doresc multa bafta si la cat mai multe idei bune.
ABG
Ideea mi se pare excelenta. Problema, din pacate, ramane cea financiara.
Eu as propune altceva. Noi, astia cu Daciile in sanga si care le dorim de raliu, sa ne aliniem la start in campionatul de Viteza pe Traseu Montan. Apoi, daca o sa creasca numarul Daciilor in raliu, vom putea infiinta o cursa numai pentru ele.
Ma bucur ca mai exista oameni care vor sa-si pregateasca Dacia de raliu si nu apeleaza la Golf-ul II sau Opel-ul Astra sau Kadet GSI.
Pentru Dacia de Raliu aveti toata sustinerea mea. BRAVO.
ABG
Imi aduc aminte cat de greu mi-a fost sa ma apuc si eu de preparatul Daciei mele. Dar cu incredere de pasiune (si ceva bani nu strica) se poate. Stiu ca daca vrei cu adevarat, poti. Nu va fi usor dar cine a spus ca marile satisfactii si realizari se fac usor? Eu am mai avut o tentativa de topic care se chema "Dacia, masina de ralu". Daca o facem, hai s-o facem sistematic sa inteleaga toata lumea. Poate ca vom stabili si intalniri a astora cu Daciile modificate. Schimbam impresii si poate cate un mic secret de crestere a performantelor.
B-34-SGM
o parte din generatia veche, respect!
B-34-SGM
Dacia Nova
vanilla
Imi place ideea de a intra in VTM cu mai multe Dacii,de aceea ma gandesc sa caut sponsori pentru la anu' ca sa am logistica necesara.O idee mai buna ar fi sa facem echipe,pentru ca asa ne-am descurca mai usor din punct de vedere financiar.
Va rog sa imi spuneti daca stiti,unde as putea gasi daciile nova ce au concurat acum cativa ani in raliu?Acele Dacii erau formidabile,insa datorita avansului tehnologic nu au mai putut face fata celorlalti competitori,dar daca ne-am apuca sa le imbunatatim din nou,cred ca am reusi sa le aducem in top.
Daca stiti vreun Renault 12 Gordini (sau un motor de Gordini) de vanzare va rog sa imi spuneti ca as fi dornic sa achizitionez o asa frumusete.
Vreau sa va multumesc pentru ca va implicati in acest topic,si ca o faceti cu atata pasiune,si mai doresc ca,cu ajutorul vostru sa readucem Daciile in raliu.
Tinetio tot asa .
Vlad worship.gif
Ciumonk
Requesting info:Ce este o aprindere logaritmica?Cum functioneaza?Este electronica si programabila?
motorsport_2005
QUOTE(ABG @ 6 Aug 2005, 19:49)
Apoi, daca o sa creasca numarul Daciilor in raliu, vom putea infiinta o cursa numai pentru ele.
*


cursa? o grupa cred ca ai vrut sa spui.
vanilla
Intradevar am vrut sa spun o grupa,nu o cursa,dar si asta ar putea fi posibil.Aprinderea logaritmica este comandata elecronic de un microchip,care primeste instantaneu informatii de la axa cu came sau vibrochen.Principiul consta in primirea de informatie de la un senzor ce este pus pe axa sau vibrochen,apoi acea informatie e procesata in timp real,dupa care este trimisa spre un ruptor electronic.Prin acest sistem se poate controla avansul in orice moment,si se poate decala la diferite turatii(in jurul turatiei de relanti,si in jurul turatiilor la care se face schimbarea vitezei).Acest sistem de aprindere se foloseste la masinile de curse moderne,pentru ca permite o mai buna sincronizare a scantei in raport cu pozitia pistonului,si prin asta un cuplu mai mare.
Sper sa intelegi in ce consta acest tip de aprindere,iar daca cineva observa vreo greseala il rog sa mi-o comunice,caci nici eu nu stiu toate detaliile despre acest sistem.
motorsport_2005
din cate stiu eu ca sa faci o grupa era nevoie de 5 masini. daca la o cursa nu vine una, adio grupa. deci este cam greu. macar sa vina cateva dacii...
la vtm veneau 2 nove cu alte motoare, dar dacia de la anul nu stiu daca mai are omologare (parca nu), deci grupa va fi H. spor la treaba... smile.gif
Ciumonk
Vanilla,banuiam eu ca asa este,de aceea am intrebat daca este programabila-adica avans programabil. Multumesc pentru informatii!!!!

Bafta baieti....

P.S.:am nevoie de un intercooler....nu doneaza nimeni?Sau la un pret simbolic.....
vanilla
Sunt curios in privinta unui lucru:In orice eveniment automobilistic desfasurat in tara trebuie sa fie implicata si FRA?Daca o alta organizatie non profit sau asociatie sportiva doreste sa desfasoare un eveniment automobilistic si primeste acordul de la un Consiliu local,Primarie si Politie,atunci mai e nevoie de implicarea FRA sau ACR?
Daca cursele ar putea fi organizate de orice asociatie, atunci ar fi simplu sa creem curse dedicate doar Daciilor.
Stie cineva cum sta treaba cu Axa cu came cu alte unghiuri decat cele originale(de la ce masina se potriveste la Dacia,daca se poate modifica,cum se modifica,etc.).
Stiu ca multi dintre voi aveti vaste cunostinte in domeniul mecanicii,asa ca va rog sa publicati macar o mica parte din ele,pentru a-i ajuta si pe cei ce sunt incepatori si dornici de a invata,dar nu au de unde.
Cu stima Vlad.
Ciumonk
Pentru inceput s-ar putea micsora diametrul partii de "stand-by"(nu stiu exact cum se numeste) a fiecarei came.Ma refer la portiunea care nu impinge tachetul(de aceea i-am spus stand-by).Asa vei obtine o cursa un pic mai mare a tachetului,cred ca va dati voi seama de ce.Dar nu stiu cum se poate strunji/freze/nu stiu ce numai pe 260-300 grade(cred ca atat este portiunea de stand-by) dintr-un ax.
Poate stie SGM, ca el a mai copiat sua facut niste axe....

Dar totusi nu cred ca vei simti nici o diferenta........trebuie neaparat alte unghiuri..
cristidb
Din cate stiu eu, axele cu came se fac pe masini de copiat. Ai nevoie de model si de un brut.
Apar de aici 3 probleme. Unde mai gasesti masina de copiat? Unde gasesti axa bruta? Cine iti imprumuta axa sa o copiezi?
Mare lucru nu poti sa faci din una standard.
B-34-SGM
-nu ai nevoie de axa bruta
-poti modifica una standard foarte bine
-masina de copiat exista si in bucuresti

- daca vreti o axa super tare pt Dacie, uitati-va la Bursa. Nu se poate merge cu ea in oras, dar pt competitii este foarte buna.Pana nu am bagat axa asta intr-un motor nu am crezut ca un motor de dacie poate sa faca peste 10.000 ture in sarcina.
Ciumonk
Cum modifici ,mai exact,o axa standard care este pe cat?280 grade?Intr-una pe 320-335 grade?Cum maresti avansul si intarzierea la o axa standard?Cum modifici pozitia camei?
B-34-SGM
Prin prelucrari mecanice
motorsport_2005
o asemenea axa ii da sangele pe nas la motor... dar smile.gif
B-34-SGM
Pana la 3000 ture sufla benzina afara prin admisie. Dar dupa 5000 ture, e racheta.
vanilla
Interesanta treaba cu axa cu came,dar necesita prea multa tehnologie si cunostinte pe care deocamdata nu le detin.
La Dacia mea am schimbat carburatorul Carfil cu un Weber dublu corp progresiv,filtrul de aer l-am modificat dintr-un filtru de Opel Calibra de 2000cmc,am aprindere elecronica,i-am slefuit galeria de admisie-evacuare,am toba facuta de mine, cu diametrul de 50mm,cu doua tobe intermediare(toba mica si mare)facute tot de mine,fiecare doar cu doua randuri de site in ele.Am mai modificat si suspensia,punand arcuri de brek taiate,si telescoape pe gaz,si am schimbat pompa de frana cu una de tipul celur de pe Solenza-Logan.
Pana sa o modific,masina se comporta ca o oarecare alta,dar dupa modificare merge mult mai bine,si nu a mai stat nici o Dacie in fata ei pana acuma.
De ceva vreme incoace caut sa cumpar un Renault 12 Gordini in stare de functionare,sau un motor de Gordini,dar nu am gasit.As fi foarte fericit sa gasesc macar un motor de Gordini,caci acele motoare sunt magnifice si se potrivesc pe Dacia.
Sper ca acest topic sa mearga inainte pana la infintare unui club doar al nostru,al celor cu Dacii,si mai sper sa reusim sa facem si curse dedicate doar Daciilor.
Drumuri bune si rezervorul plin.
Vlad.
payty
QUOTE(vanilla @ 13 Aug 2005, 16:43)
Interesanta treaba cu axa cu came,dar necesita prea multa tehnologie si cunostinte pe care deocamdata nu le detin.
La Dacia mea am schimbat carburatorul Carfil cu un Weber dublu corp progresiv,filtrul de aer l-am modificat dintr-un filtru de Opel Calibra de 2000cmc,am aprindere elecronica,i-am slefuit galeria de admisie-evacuare,am toba facuta de mine, cu diametrul de 50mm,cu doua tobe intermediare(toba mica si mare)facute tot de mine,fiecare doar cu doua randuri de site in ele.Am mai modificat si suspensia,punand arcuri de brek taiate,si telescoape pe gaz,si am schimbat pompa de frana cu una de tipul celur de pe Solenza-Logan.
Pana sa o modific,masina se comporta ca o oarecare alta,dar dupa modificare merge mult mai bine,si nu a mai stat nici o Dacie in fata ei pana acuma.
De ceva vreme incoace caut sa cumpar un Renault 12  Gordini in stare de functionare,sau un motor de Gordini,dar nu am gasit.As fi foarte fericit sa gasesc macar un motor de Gordini,caci acele motoare sunt magnifice si se potrivesc pe Dacia.
Sper ca acest topic sa mearga inainte pana la infintare unui club doar al nostru,al celor cu Dacii,si mai sper sa reusim sa facem si curse dedicate doar Daciilor.
Drumuri bune si rezervorul plin.
Vlad.
*





s-a discutat aici pe forum despre cineva care avrea un r12g de vanzare( nu mai stiu acum cat timp). Oricum din cate am auzit, mai avea si un motor sau 2 incomplete( fara carburatoare). Carburatoarele le poti gasi destul de usor pt ca erau weber 40 dcoe.

incearca aici:

http://www.retromobil.ro/galerie_foto/veh_rcr/veh_rcr.html


au si o sectiune de vanzari, poate dai cumva de persoana respectiva.
B-34-SGM
Nu vinde Nea Nicu nimic, nici sa-l pici cu ceara, luati-va gandul.
Oricum motorul pe care il are el este departe de cel original. majoritatea pieselor sunt adaptate de la Fuego.
motorsport_2005
dar o chiulasa de 1,4 cu evacuare pe o parte si admisie pe alta, stie cineva ceva de vanzare?
tms
Cam greu sa gasesti de vanzare motor de gordini si daca gasesti o sa iti ceara pe el o gramada de bani.Daca tot vrei sa pui ceva mai tare pe masina eu zic sa incerci un motor de R5 1400 turbo.....il gasesti si mai repede si la mai putini bani. Se adapteaza si usor pe masina....si performante chiar foarte bune cu el.Prin Ct gasesti in jur de 350 450 de euro motor complet si in stare fff buna. La sistemul de franare pui de pe R18 discuri ventilate fata si daca gasesti punte cu discuri spate...sau daca nu se poate pune si discuri pe puntea de dacie...se adapteaza si nu este greu ....un strungar bun sa ai ....si in rest sa ai grija sa nu te urci prin pom cu ea....
motorsport_2005
QUOTE(tms @ 17 Aug 2005, 23:17)
Cam greu sa gasesti de vanzare motor de gordini si daca gasesti o sa iti ceara pe el o gramada de bani.Daca tot vrei sa pui ceva mai tare pe masina eu zic sa incerci un motor de R5 1400 turbo
......si in rest sa ai grija sa nu te urci prin pom cu ea....
*


eu o vreau pt. un motor aspirat. nu ma intereseaza turbo. de gordina chiar nu stiu, dar ceva de alpine poate gasesc, unul cu sangele pe nas. doar chiulasa nu tot motorul. chiar intr-o stare mai proasta...
in copaci nu se suie dar pe bloc, poate. smile.gif
kta
QUOTE(motorsport_2005 @ 18 Aug 2005, 12:15)
eu o vreau pt. un motor aspirat. nu ma intereseaza turbo. de gordina chiar nu stiu, dar ceva de alpine poate gasesc, unul cu sangele pe nas. doar chiulasa nu tot motorul. chiar intr-o stare mai proasta...
in copaci nu se suie dar pe bloc, poate. smile.gif
*



Mai oameni buni, am mai zis de vreo 5 ori, de ce nu incercati cu motor/chiulasa de R16 - motorul de Gordini e bazat pe cel de R16.

Poate ma aberez, dar vad ca toata lumea vorbeste numai de R5.
motorsport_2005
QUOTE(kta @ 18 Aug 2005, 10:56)
Mai oameni buni, am mai zis de vreo 5 ori, de ce nu incercati cu motor/chiulasa de R16 - motorul de Gordini e bazat pe cel de R16.
*


pai motorul de r16 are evacuare pe o parte si admisie pe alta parte?
daca da e bine. daca nu are nu ma intereseaza.
kta
QUOTE(motorsport_2005 @ 18 Aug 2005, 13:04)
pai motorul de r16 are evacuare pe o parte si admisie pe alta parte?
daca da e bine. daca nu are nu ma intereseaza.
*



Cel de pe R16TS e crossflow.

R16TS engine

Cel de pe R16TX avea 93CP (1650cmc). blink.gif

Ca sa citez: "The R12 G had the 1565 cm³ engine of the R16 TS, with two double carburettors, different admission and exhaust tubes, larger and wider opening valves, a reinforced crank-shaft."

Obs: la R16, motorul e in spatele cutiei.
payty
QUOTE(kta @ 18 Aug 2005, 11:08)
Cel de pe R16TS e crossflow.

R16TS engine

Cel de pe R16TX avea 93CP (1650cmc). blink.gif

Ca sa citez: "The R12 G had the 1565 cm³ engine of the R16 TS, with two double carburettors, different admission and exhaust tubes, larger and wider opening valves, a reinforced crank-shaft."

Obs: la R16, motorul e in spatele cutiei.
*




Pai in concluzie, se poate folosi sau nu o chiulasa din asta de R16 TS? Am mai intrebat si in alta parte, dar nu am primit raspuns. ( nu de alta, dar cred ca as avea de unde sa iau una!)
Hormonelul
Motorul de R12 G: Renault a utilizat blocul 807-20 cel de 1,6 litri de la Renault 16 TS. Acest motor a fost utilizat cu caracteristici diverse pe diferite modele sportive (15, 16, 17, Alpine A110, Lotus Europe).Motorul are 4 cilindri in linie si are blocul si chiuloasa din aluminiu, supapele in V actionate de un singur ax cu came lateral . Acest 1,6 - 1565 cm3 are o chiulasa emisferica care permite o umplere optima. Motorul este animat de doua carburatoare orizontale Weber doublu corp 45 DCOE, si are 113 ch DIN (adica 125 ch SAE) la 6 250 tr/mn si 14,3 mkg couplul la 4 500 tr/mn. Singurul repros poate fi consumul ridicat - 10 -15 L/100 km condus linistit si peste 20 de L/100km condus sportiv. Incepand cu luna octombrie 1970, Renault a inceput sa vanda un kit de modificare a motorului pentru a da mai multa putere modelului R12G. Botezat motorul 807 G, acest kit continea modificarile urmatoare:pistoane, segmente, biele, camasi, ax cu came, arcuri de supape,bujii si jiglere.Trompetele inlocuiesc filtrele de aer la carb si capacul de la culbutori este diferit. Alezajul permite cilindreei sa devina 1 596 cm3. Regimul maxim al motorului ajunge la 7 200 tr/mn si puterea si cuplul ajung la 160 ch SAE si 17 mkg.Cutia de viteze are 5 raporturi.
Si asta e numai despre motor.....nu vorbim de sasiu, amortizoare, frane .....care sunt complet diferite de modelul R12. E cu totul o alta masina.

A gasi un R12G nu e deloc usor. Au fost fabricate numai 5 188 de bucati dintre care majoritatea "si-au dat sufletul" in competitie. Cel mai ieftin exemplar in stare de epava nu costa sub 5000 de euro.

Pt a avea o Daciuta sportiva ......... search pe forum biggrin.gif
vanilla
Va multumesc mult pentru informatiile ce le-ati dat.Daca de motor de R12Gordini nu prea am de unde sa fac rost,atunci o sa incerc sa fac rost de un motor de R16 sau de R5GTT.Daca nu,ma gandesc sa imi aduc un motor de Clio 1,pe care sa il supraalimentez(Ce ziceti?).Stiu la cineva un motor de R18 sw 1,4 sau 1.6 la vreo 200 E.As putea scoate ceva din el?
Se potriveste cumva vreun motor de o alta constructie inafara de Renault pe Dacie,fara prea multe modificari?
Oare Dacia Break s-ar sescurca mai bine ca stabilitate decat Berlina?
Multa bafta la tunat si drumuri bune.
Vlad excl.gif
motorsport_2005
se potrivesc mai multe motoare dar cu modificari de iti prinzi urechile...
dacia break nu e chiar de raliu, poate o liniuta, doua.
e ceva bataie de cap cu supraalimentarea si te complici inutil.
dintr-un motor de dacie de 1400 sau 1600 pot iesi multe.
depinde cu cine te intreci si pentru ce te intreci.
Hormonelul
AM gasit un motor de R12G de vanzare pentru cei interesati: huh.gif

Renault 12 Gordini :
Jean Louis Féraud du club Track Racing, vend pour une Renault 12 Gordini, un moteur 807.20, refait en 2005.
Prix : 1500 €
Contact : Jean Louis Féraud - tel. : +33 6 08 31 23 98 - 159, l'eau vive - 04100 Manosque - France

cei7pitici
QUOTE(Hormonelul @ 19 Aug 2005, 13:55)
AM gasit un motor de R12G de vanzare pentru cei interesati:    huh.gif

Renault 12 Gordini :
Jean Louis Féraud du club Track Racing, vend pour une Renault 12 Gordini, un moteur 807.20, refait en 2005.
Prix : 1500 €
Contact : Jean Louis Féraud - tel. : +33 6 08 31 23 98 - 159, l'eau vive - 04100 Manosque - France
*




Inginerul care mia preparat mie motorul, are unul de R12G nou si il vinde cu 1000 de euro fara carburatoare si fara anexe.......
yulian
desi nu le prea am cu mecanica, am totusi un unchi care acum e director la proiectari motoare la Dacia, deci am putea obtine ceva informatii de la el, desi ma intalnesc mai rar cu el.
o sa incer oricum
ABG
Va rog sa indrazniti si voi, cei care ati participat cu o Dacie la vre-un raliu. Poate mai aflam si noi cate ceva. Ce am citit pana acum e o amestecatura si cam tot se refera la motor. Eu va zic SIGUR ca nu numai motorul decide castigarea unei curse. Daca tot ne straduim sa facem Dacia de Raliu, sa incepe sa ne organizam. Parerea mea. Daca tot s-a inceput de la motor, propun sa discutam de motor in continuare, fie el de Dacie sau nu. Mai incap si alte motoare pe Dacie, inclusiv motoare cu 6 pistoane in V. Deci ?. Poate ne legam apoi si de Cutia de Viteze.
Nu vreau sa fac ordine pe topic, vin doar cu sugestii.
Si astept cu nerabdare cele 4 Dacii de raliu. A 5-a e a mea. Poate reusim sa alcatuim o grupa si sa demonstram ca DACIA INCA MAI POATE!!!
ABG
Pe un topic am gasit asta:
motorsport_2005
QUOTE(ABG @ 22 Aug 2005, 21:18)
Eu va zic SIGUR ca nu numai motorul decide castigarea unei curse. Daca tot ne straduim sa facem Dacia de Raliu, sa incepe sa ne organizam. Parerea mea. Daca tot s-a inceput de la motor, propun sa discutam de motor in continuare, fie el de Dacie sau nu.
*


dar mai bine ar trebui sa se discute de bani (buget).
ca daca vrei curse nu poti merge cu anvelope de strada, iar alea de curse sunt de pe la 100 si ceva de euro in sus. daca vrei curse, nu poti dormi in masina, de roll-bar si de scaun smile.gif , mai trebuie sa si mananci si sa ajungi acolo. un scaun omologat e si ala tot vreo 100 si ceva de euro. ca sa nu mai zic de modificarile masinii...
deci unde se gasesc sponsori care sa dea bani pe vise?
in acest sport ori n-ai ce face cu banii, ori te lasi pagubas, ori alergi 1-2 curse pe an.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.