Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Chiuloasa
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
sorcer
Daca aveti idee careva despre urmatoarele probleme :
1. Este la fel chiuloasa de solenza/supernova cu cea de logan 1.4 ?
2. Axa cu came de solenza este la fel cu cea de logan ?
3. Se poate monta chiuloasa de solenza pe logan , respectiv invers?
AleXuTzU_Tau
avand in vedere ca motoru de la solenza este la fel ca cel de pe super-nova respectiv ca cel de pe logan 1.4 cred ca merge.......si la solenza si super nova este una si aceeasi masina inafara de caroserie si interior....si putin pe la motor adica ambreiaju ......
neacsugabrie
QUOTE(AleXuTzU_Tau @ 13 Apr 2012, 19:27)
avand in vedere ca motoru de la solenza este la fel ca cel de pe super-nova respectiv ca cel de pe logan 1.4 cred ca merge.......si la solenza si super nova este una si aceeasi masina inafara de caroserie si interior....si putin pe la motor adica ambreiaju ......
*


Desi seamana foarte mult motorul nu este acelas pe Solenza cu cel de pe Logan.Solenza are E7j iar Logan K7j.In principiu chiuloasa cred ca se potriveste.
marius80_eugen
Eu nu cred ca sunt aceleasi repere chiuloasele . Ma gandesc doar la partea de ungere , cuzinetii si tachetii , precum si zgomotul diferit.
Cu siguranta altii stiu mai multe si mai corect ... asteptam iluminatii sa soseasca !

P.S. De ce nu dai telefon intr-un service autorizat Dacia sa-i intrebi , in ideea ca ai vrea sa cumperi o piesa de SLZ si sa o pui pe LGN sau invers . Faza este sa vb. cu cineva care se pricepe si nu cu blonda de la receptie.
sorcer
mai astept pareri , eventual daca ar putea cineva sa ne spuna codurile celor doua piese sa vedem daca nu sunt cumva aceleasi!
Leo0608
cel mai bine mergi cu chiulasa ta in mana LolLolLo.gif la magazin si vezi daca se potriveste cu chiulasa care vrei sa o iei smile.gif
BluBear
Sunt aceleasi motoare.Poti sa pui direct chiulasa de pe 1.6MPI pt putini caluti in +.
marius80_eugen
QUOTE(total @ 20 Apr 2012, 22:13)
cel mai bine mergi cu chiulasa ta in mana  LolLolLo.gif  la magazin si vezi daca se potriveste cu chiulasa care vrei sa o iei  smile.gif
*


Si daca emrge cu ea in mana este foarte posibil sa nu vada NIMIC . Este posibil sa fie o diferenta de mm si cateva grade , imperceptibile cu ochiul liber , dar foarte perceptibile de motor , in timpul functionarii .

QUOTE(BluBear @ 26 Apr 2012, 20:58)
Sunt aceleasi motoare.Poti sa pui direct chiulasa de pe 1.6MPI pt putini caluti in +.
*


radmasa.gif Cum naiba sa obtii CP in plus numai pt ca ai pus alta chiuloasa de 1.6 ???
Eu o sa pun o chiuloasa de 2.0 ca sa castig inca 50 CP ... oare o intra acolo ?
La masinile cu motoare tunate , chiuloasa se usureaza si cam atat . Motorul de 1.4 si 1.6 am inteles ca ar fi de aceeasi marime , doar ca cel de 1.6 nu are camasi , ci sunt direct din blocul motor facute . Apoi cel de 1.6 are ale injectoare si alt soft , precum si de capacitate cilindrica mai mare , o admisie mai mare si cu toate astea , abia a castigat diferenta de la 75 CP la 87 CP ( 12 CP ) , iar tu spui ca schimba chiuloasa si gata , ai castigat CP .
BluBear
O sa fii surprins, dar si pistoanele sunt aceleasi numai ca nu urca asa mult ca la 1.4.Da, o schimbi, o planezi si o montezi.Dupa te duci frumos pe test si vezi ce iti da.
Treaba e testata nu o spun de la mine ca mi se pare ca ar fii ca n ar fii.
sorcer
degeaba dezbateti lucruri legate de pistoane si curse , pe mine ma intereseaza relativ la chiuloasa.
Cele 2 motoare sunt total diferite 1.4 solenza este motor cu camasi , cel de logan este monobloc de asemea alejazul la solenza este mic si cursa mai lunga , iar la logan alezajul este mai mare iar cursa mai scurta . Iar diferenta intre logan 1.4 si logan 1.6 este cursa si pozitia boltului in piston (distanta fata de capul pistolului).
Deci va rog cine a vazut si a lucrat cu asa ceva sa imi spuna ceva clar despre chiuloasa , nu mai dezbati problema blocului , pistoanelor , vibrochenului etc.... pt ca este arhicunoscuta !!
sorcer
QUOTE(marius80_eugen @ 9 May 2012, 07:59)
Deci nu a facut nimeni ce vrei tu sa faci , ca nu a avut nimeni mancarimi dorsale atat de mari . Obisnuieste-te cu ideea ca aici mai mult se discuta si mai putin se face , ca o dam in diverse , pur si simplu asa e forumul si oamenii .
Bafta la ce vrei sa faci si poate spui tu mai clar ce ai facut si care au fost problemele .
*



Pai ce vreau sa fac nu e mare smecherie . Ori sa pun chiuloasa de solenza pe logan ori sa pun chiuloasa de logan pe solenza si nu stiu daca sunt compatibile una cu alta !
shake
ca veni vorba de chiuloasa , am auzit ca daca "tai" din ea milimetric ,exista compresie mai buna > ceva putere??

nu ma bate gandu sa fac asta... doar pt informatie as vrea sa alfu.
marius80_eugen
Daca te referi ca o rectifici 1-2 mm ... merge mai bine motorul pt ca rectificarea se face si la scaunul supapelor si astfel castigi compresia pierduta in timp .
Daca la SLZ ai pistoane si camasi ... ce treaba are ? Nu stiu daca la Loganul 1.6 , care nu are camasi , poti face ceva de genul marire de capacitate cilindrica , dar si asa , marind volumul , scade compresia .
1. poti "usura" pistoanele ;
2. poti usura vibrochenul ;
3. poti cumpara un vibrochen cu alti timpi , mai agresivi ;
Eu nu cred ca dureaza mai mult de 45 de minute sa pui de proba o chiuloasa de Logan 1.4 pe SLZ sau invers . Ca nu va merge perfect e alta treaba ... oricum trebuie reglata si asta dureaza .
sorcer
QUOTE(marius80_eugen @ 3 Jul 2012, 13:57)

Eu nu cred ca dureaza mai mult de 45 de minute sa pui de proba o chiuloasa de Logan 1.4 pe SLZ sau invers . Ca nu va merge perfect e alta treaba ... oricum trebuie reglata si asta dureaza .
*


Nu e vorba de durata , nu am pe ce experimenta , am doar motoare si chiuloase de solenza , daca aveam un bloc de logan nu mai intrebam pe nimeni .
luciman
CHIULÁSÃ s.f. 1. Piesã care închide cilindrii unui motor cu ardere internã. - Incorect: "chiuloasa".
sorcer
QUOTE(luciman @ 29 Aug 2012, 22:15)
CHIULÁSÃ s.f. 1. Piesã care închide cilindrii unui motor cu ardere internã. - Incorect: "chiuloasa".
*

si cum rezolva asta problema mea?


raff
difera chiulasele de 1.4 fata de cele de 1.6,difera cele de logan cu gpl fata de cele fara gpl din fabrica,difera axele cu came si rampile culbutori***unele pe patine altele pe role ca la supernova***
difera scaunele supapelor la cele cu gpl de fabrica,inclusiv supapele
sunt destul de multe combinatii intre diferite tipuri de motoare k7,mai difera si dupa anul productiei...
In alta ordine de idei se potriveste chiulasa logan 1.4 cu sau fara gpl pe solenza.
Pe solenza mea daca as putea as pune chiulasa de logan 1.4 gpl de fabrica DOAR PENTRU REZISTENTA IN TIMP si mai ales daca as monta gpl,pt ca are scaunele supapelor tratate special pt temp mari ale gpl,are rampa culbutori cu role ca la supernova adica frecare muuuult mai mica plus o nidee mai silentios motorul la relanti,are axa cu came mai scurte,are supapele diferite ca forma si culoare,sunt negre,f bine tratate, fata de cele simple,argintii la culoare

chiulasa de logan 1.6 nu poti monta pe slz sau lgn 1.4 e logic,nu mai visati la cai putere scosi din inlocuirea chiulaselor
Inca ceva ,o chiulasa bine reglata pe un motor care a functionat bine,nu are nevoie de reglaj la culbutori,daca ai transplantat chiulasa de pe alta masina care a functionat bine ma refer la motor, nu te mai ambitiona sa o reglezzi,reglajul se mentine,doar puneti cureaua de distributie la semn si gata...
andr3y_yoo
Poate ca a rezolvat colegul cu, chiuloasele dar nu m-am putut abtine sa nu comentez .
Vibrochen agresiv ? Poate axa cu came.
Sa iei 1-2 mm din chiuloasa de solenza si sa mai pui o axa cu deschidere mai mare = supape facute praf. Poti sa iei safe 0.5mm ca sa maresti putin raportul de comprimare deci o ardere mai eficienta a combustibilului.
Chiuloasa de 1.6 , 1.8 , 2.0 nu creste cu absolut nimic performantele motorului ( sa zicem ca prin absurd s-ar potrivii chiuloasa de 2.0 pe 1.4 de solenza ) daca raportul de comprimare , supapele si axa cu came sunt identice ( in cazul chiuloasei de logan ).
Se poate monta chiuloasa de logan, preferabil sa iei rampa de culbutori de pe cea de solenza pentru ca este cu role, nu cu patine ca la logan.
La chiuloasa de 1.6 de logan, axa cu came are deschiderea supapelor UMPIC mai mare ( foarte putin ), am avut asemenea axa pe masina si inca o mai am prin casa.
Am vazut ca se vorbea de motoarele 1.4 si 1.6 de logan .. Niciunul nu are camasi , singurele diferente intre 1.4 si 1.6 de logan sunt axa cu came , injectoarele am auzit ( eu stiam ca sunt lafel ) si cursa pistonului .. Si logic, capacitatea cilindrica.
BTW: Ce legatura au cuzinetii cu, chiuloasa ?
raff
Pe cate solenze cunosc,la nimeni nu am vazut role,ci patine. Probabil la cele din 2003 inca s-au mentinut rolele,dar la cele din 2004 am vazut doar patine

Chiulasa de logan 1.4 si 1.6 nu e la fel,e logic ca difera nu poti monta de logan 1.6 pe solenza.

Role pe logan s-au pus doar pe motoarele 1.4 gpl de uzina pana in decembrie 2010,pe motoarele euro 4
Odata cu trecerea la euro 5,adica de la 1 ian 2011, motoare 1.4 pentru Romania nu s-au mai fabricat,motoarele euro 5 sunt numai 1.6 si toate au role din fabrica
Toate motoarele care au rampa cu role au axa cu came diferita de cele cu patine,in sensul ca au camele ceva mai scurte,dar unghiul e acelasi

Ca si posibilitate,da,se pot monta rampi cu role fara a schimba axa cu came

1.4 si 1.6 au aceiasi injectori

CT-03-JTR
QUOTE(raff @ 4 Jan 2013, 00:45)
Pe cate solenze cunosc,la nimeni nu am vazut role,ci patine. Probabil la cele din 2003 inca s-au mentinut rolele,dar la cele din 2004 am vazut doar patine

Chiulasa de logan 1.4 si 1.6 nu e la fel,e logic ca difera nu poti monta de logan 1.6 pe solenza.

Role pe logan s-au pus doar pe motoarele 1.4 gpl de uzina pana in decembrie 2010,pe motoarele euro 4
Odata cu trecerea la euro 5,adica de la 1 ian 2011, motoare 1.4 pentru Romania nu s-au mai fabricat,motoarele euro 5 sunt numai 1.6 si toate au role din fabrica
Toate motoarele care au rampa cu role au axa cu came diferita de cele cu patine,in sensul ca au camele ceva mai scurte,dar unghiul e acelasi

Ca si posibilitate,da,se pot monta rampi cu role fara a schimba axa cu came

1.4 si 1.6 au aceiasi injectori
*




Sti tu ceva dar nu sti bine, supernova, solenza, logan ca motorizare sunt diferite,nu doar ca nume si interior,ma refer motoarele difera.Clio 1,4..1.4 16v si astea difera,motoare cu camasi ude si motoare monobloc,adica supernova si solenza au camasi ude,difera ambreiajul,supernova are 210mm solenza logan clio,inclusiv 2.0 16v au de 200,solenza supernova acelasi chiulasa,logan 1,4 1,6 difera chiulasa pentru ca sunt monobloc garnitura de chiulasa de la supernova solenza nu pica bine pe chiulasa de logan,indiferent motorizare.Injectoare supernova/solenza sunt la fel 2 diuze corp gros, injectoare logan 1.4 2 diuze corp subtire injectoare logan 1,6 corp subtire 4 diuze.Axa 1.4 axa 1,6 logan difera dar pot fi puse pe chiulasa de supernova,solenza.Indicat axa 1.6 si soft pentru putere ceva mai mare si ture mai multe.
Cristy_ycm95
Clar nu merge nici asa nici asa am pus eu o chiuloasa de solenza pe logan si in 3 zile tot antigelul era in ulei..
diferenta milimetrica la gaurile de apa si ulei..
motorul de 1.4 si 1.6 sunt monoblock si solenza 1.4 si supernova sunt cu cilindri detașabili ca la dacia 1310
cu garnitura de clingherit pe cand motoarele de logan ambele 1.4 si 1.6 au de fabla. Nu mai incercati ca nu merge pusa chiuloasele nici asa nici asa wink.gif rolleyes.gif
psychoo
Au trecut 7 ani si 4 luni...
einstein1984
si chiar mai mult de cand stim ca nu merg chiulasele de K7 pe motoare E
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.