Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garnitura de chiuloasa
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
LeSage
Buna ziua, am tot avut probleme cu masina o dacia 1300 din 1982, problemele se manifestau: presiune prea mare pt ulei (sarea joja afara), apa intra in ulei (disparea apa din vasul de expansiune). Am constatat ca defectul provine de la garnitura de chiuloasa. Am desfacut azi chiuloasa jos, dar problema este ca nu mai stiu cum se monteaza garnitura de chiuloasa cu care parte se pune catre cilindrii ? si cu care se pune catre chiuloasa? Ar trebui sa aiba ceva semn? Multumesc anticipat.
burlacu marian
uitata cu atentie pe garnitura si vezi ca are stantat cuvintul TOP pe partea care trebuie sa fie in sus - spre chiuloasa
darkavenger183
Buna, folosesc topicul deschis pe tema garniturii de chiuloasa pentru un pic de ajutor; Berlinuta mea a ajuns intr-un stadiu de uzura avansat la nivel de caroserie ( lonjeronu dreapta ii mancat de rugina de lipsete efectiv o portiune din el, podea portbagaj praguri, usa, aripi interioare gaurite.. etc). Pe langa asta anvelopele sunt la semn, motorul consuma 1..1,5L ulei/mia Km. Astfel o reparatie "cum trebe" inseamna o investitie destul de serioasa. Urmeaza alta masina.
Chiuloasa si garnitura:
In urma cu aprox. 15.000 Km a aparut o problema: Scadea lichidul de racire intra in ulei. Am desfacut motorul.. avea garnitura ciuruita si chiuloasa avea "shanturi" de pana la 5mm. Am pus alta garnitura, am restrans-o in ordinea descrisa in manualul de service la 60 Nm. Cu garnitura noua problama s-a mai remediat umpic, (nu mia scadea asa tare apa). Minunea nu a tinut prea mult, problema s-a agravat si am ajuns de unde am plecat. Am desfacut iar motor' si am refacut manevra, de data asta cu o garnitura de origine, si am folosit silicon negru intre chiuloasa si garnitura. Restrangerea am facut-o la fel cu cheia dinamometrica si in ordinea corecta. Dupa ce am pornit motorul si s-a incalzit, siliconul a expandat cedat filetul din blocul motor pentru surubul nr1; Totusi, pret de vreo 12..14000 Km nu am mai avut probleme sa imi scada nivelul lichidului de racire (poate si din cauza ca am pus preventiv leak stop); Recent am fiert motorul din cauza ca s-a blocat termostatul pe inchis. De atunci imi vine ulei in vasul de expansiune si cand pornesc motorul incepe se bolborosesca si ies gaze de carter din vas. Motorul nu se mai supraincalzeste si functioneaza normal, dar intrebarea este cam cat o mai duce asa? Ar mai rezista inca 1500..2000 Km pana la noua masina?
aditza579
Tragi de el pana se gripeaza. Niciodata sa nu intrebi cat mai tine un motor, pentru ca poate sa cedeze maine sau te mai poate tine 6 luni. Daca zici ca vine alta masina (tot Dacia) cat de curand, nu mai are rost sa mai bagi bani in asta, nici macar un leu, pentru ca nu ai ajunge absolut nicaieri. Daca vrei sa-l faci, la cum ai descris ca-l folosesti (cu lipsa de omenie si multa barbarie) ai de bagat in el bani buni!
nikuniku
nu rezista,te lasa cand tie lumea mai draga,daca caroseria este buna cumpara un motor de la dezmembrari/remat si dai talpa
forcrims
Am schimbat si eu garnitura de chiuloasa pt ca imi scadea lichidul din vas iar uleiul crestea. Garnitura de 200 de mii cu silicon pe ea,montata corect...dar uleiul tot imi creste . In ~20km mi-a crescut 1-2 mm uleiul pe joja. Si imi curge si ceva lichid/ aburi pe toba cand e motorul rece. Garnitura a fost montata ca la carte cu cheia dinamometrica. Ar putea fi alta cauza pentru aceste simptome? Am intrebat pe cel de la magazin de unde am luat garnitura si a zis ca apa nu poate intra in ulei decat pe la garnitura. Ulei nu am in vas de exp.

sebymesteru
poate sa intre si pe langa garniturile de sub camasi,daca e 1,3 cu garnituri de hartie si ai miscat cumva vre-o camasa cand ai montat garnitura cam acolo e buba. Apropoz,ce tot aveti cu siliconul ala pe garnitura? Garniturile mai calitative au pe ele pus un rand de etansant,ceva gen silicom sau cauciuc moale. Ala e de ajuns,nu-i nevoie de silicon decat eventual daca e chiuloasa ciupita si si atunci pus cat mai subtire,ca am mai injurat niste mecanici care ii pusesera la unu' un tub de silicon rosu pe garnitura si-apai cand a trebuit sa o desfac sa i-o schimb da-i si curata si injura.
ghitza
daca o puneai ca la carte nu puneai silicon,ai centrat garnitura pe bloc si facut semn ,ca atunci cand pui chiulasa peste sa nu misti chiulasa,ai facut planu?
forcrims
Motorul e 1,4 injectie. Ceva sfaturi in legatura cu garniturile de la camasi? sunt 4 garnituri sau una singura? Daca pistoanele ies de pe cilindri..se monteaza greu la loc?


QUOTE
daca o puneai ca la carte nu puneai silicon,ai centrat garnitura pe bloc si facut semn ,ca atunci cand pui chiulasa peste sa nu misti chiulasa,ai facut planu?



Nu am pus silicon pe ea, avea ea un strat pe margini...ceva silicon sau cauciuc.garnitura nu s-a miscat..daca se misca , nu mai intrau nici prezoanele. Si nu am facut planeitatea. Incep sa cred ca este de la garniturile de la camasi. Pentru ca nu imi scapa compresie deloc in vas, si nu imi scapa nici inainte..doar ca imi scade apa si uleiul creste. In plus, nici vechea garnitura nu parea ciupita, astfel incat sa treaca apa.
darkavenger183
E mai putin probabil sa fie de la garniturile de la cilindrii decat de la chiuloasa, daca ai motorul de 1.4 garniturile sunt din cauciuc.
- Cand ai schimbat garnitura ai facut si segmentare? Se poate intampla daca misti pistoanele fara chiuloasa montata sa deplasezi si cilintrii si atunci pot sa apara probleme la garniturile alea.
- Verifica planeitatea la chiuloasa si verifica sa nu ai santuri de la coroziune pe chiuloasa (in special in jurul gaurilor de la circuitul de racire);
forcrims
Cand am dat chiuloasa jos , pistoanele erau toate in jos, iar cand am curatat vechea garnitura de pe bloc motor..au cazut ceva resturi in cilindri, pe pistoane..am sucit de fulia motorului pana au ajuns toate pistoanele sus , pe rand..si am sters acele resturi de garnitura.Cilindrii nu s-au miscat...pareau destul de fixati.Chiuloasa nu are santuri , gauri..nimic. Doar ca nu i-am facut planeitatea. Am aplicat si un strat subtire de vaselina pe ambele parti ale garniturii.
anghelcatalin1992@yahoo.com
QUOTE(forcrims @ 31 May 2012, 11:11)
Cand am dat chiuloasa jos , pistoanele erau toate in jos, iar cand am curatat vechea garnitura de pe bloc motor..au cazut ceva resturi in cilindri, pe pistoane..am sucit de fulia motorului pana au ajuns toate pistoanele sus , pe rand..si am sters acele resturi de garnitura.Cilindrii nu s-au miscat...pareau destul de fixati.Chiuloasa nu are santuri , gauri..nimic. Doar ca nu i-am facut planeitatea. Am aplicat si un strat subtire de vaselina pe ambele parti ale garniturii.
*


cum dracu sa ai toate pistoanele jos ? poate la jumatate ? dar in nici un caz jos , cand 1si 4 sunt jos , 2 si 3 sunt sus (pmi si pme ) . daca ai miscat volanta fara sa asiguri cilindri sigur sa miscat vreun cilindru si sa rupt garnitura de cauciuc ( e de ajuns sa se miste 1mm ) .

<span class='edit'>4 Jun 2012, 13:26:</span>
QUOTE(forcrims @ 30 May 2012, 18:43)
Motorul e 1,4 injectie.  Ceva sfaturi in legatura cu garniturile de la camasi? sunt 4 garnituri sau una singura? Daca pistoanele ies de pe cilindri..se monteaza greu la loc?
Nu am pus silicon pe ea, avea ea un strat pe margini...ceva silicon sau cauciuc.garnitura nu s-a miscat..daca se misca , nu mai intrau nici prezoanele. Si nu am facut planeitatea. Incep sa cred ca este de la garniturile de la camasi. Pentru ca nu imi scapa compresie deloc in vas, si nu imi scapa nici inainte..doar ca imi scade apa si uleiul creste. In plus, nici vechea garnitura nu parea ciupita, astfel incat sa treaca apa.
*


daca pistoanele ies din cilindri nu se monteaza greu la loc daca ai sculele necesare ( dar se pot monta cu biela demontata de pe arbore , deci scosi din bloc ) pentru ca sa scimbi garniturile acelea de cauciuc nu este nevoie sa scoti pistoanele din cilindri .
se desface motorul de pe masina , dai baia jos , dai chiuloasa jos , desfaci piulitele la biele cu o cheie de 13 (preferabil tubulara de calitate ) si impingi in biela usor pana scoti pistonul cu tot cu cilindru afara ( pe partea cu chiuloasa ) fiecare piston pe rand , iar montarea o faci exact la fel numai ca in ordine inversa si dupa ce montezi un piston fixezi cilindrul (camasa ) cu un surub si saiba mai mare si tot asa pana ce termini lucrarea .
important schimbi si garnitura de chiuloasa .
sspoitoru
intr-o zi dupa ce am parcat, deschid capota si vad iesind un sir de bule in vasul de expansiune...
am turat-o putin dar nu au mai iesit alte bule.

eu am zis ca e arsa garnitura de chiulasa, batranu' zice ca nu excl.gif

alte pareri?
&feature=youtu.be
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.