Kanutza_77
8 May 2012, 17:05
Salut. Am citit posturile legate de schimbarea arcurilor pe spate cu altele de fata.
Spatele mi se pare prea moale si se lasa foarte mult si cu greutate mica. Ma gandeam sa pun arcuri de fata sau sa pun arcuri suplimentare. Ideea este ca nu vreau sa o fac prea tare, sa fie moderat. Masina merge mai mereu goala, cel mult 2 persoane, masina este break.vreau sa le schimb si din cauza ruliului prea mare(ma tenteaza si ii dublez si bara de tosiune). ce ma sfatuiti?
nikuniku
8 May 2012, 17:46
cumperi arcuri de fata noi si le pui pe fata si cele de pe fata le pui pe spate,dupa ce tai o spira jumate din ele,din partea de sus,si nu uita de tub varnis pentru arcuri
libarca
8 May 2012, 18:30
Acel manson de plastic ar fi bine sa-l montezi numai cat este nevoie ca sa nu atinga fier pe fier,si cu vaselina cat se poate.Ce e peste scurteaza viata arcului.Cand l-am taiat pe spate cu panza,pentru ca se dublase in diametru,va inchipuiti de ce,si am curatat bine,am ajuns cu diametrul aproape la jumatate,de nu mi-a venit sa cred!Pana le schimb ma rog sa nu se rupa,asta mi-ar mai trebui.
Club12TRS
9 May 2012, 15:27
Din arcul de fata se taie o spira si un sfert. Va rezulta un spate foarte rigid, masina se va comporta cam urat la viraje. Nu e o idee buna daca mergi foarte rar incarcat.
bashtalu
9 May 2012, 16:05
anul trecut in vara am schimbat arcurile si amortizoarele pe spate, tot break, cu unele noi, de compa/bilstein. Rezultatul este ca masina de atunci merge cu 2 saci de nisip in portbagaj datorita faptului ca arcurile sunt foarte tari, senzatia cand trec peste hopuri nu este una foarte placuta, dar nu stiu ce sa-i fac
mai pune un sac de nisip
Kanutza_77
9 May 2012, 16:12
Cu cat tai mai mult din arc cu atat acesta va fi mai "moale", nu?
bashtalu: Pe spate ai arcuri de break sau intregi de fata?
Club12TRS
9 May 2012, 17:03
Kanutza_77, daca tai mai mult, inaltimea masinii va fi afectata. O sa se lase de spate. Eu iti spun, din experienta, ca la o spira si un sfert taiat din arc masina tre' sa stea la inaltimea standard. Asta la arcuri noi.
Kanutza_77
9 May 2012, 17:53
atunci daca pentru mine nu este o solutie ca merg cu masina mai mult descarcata, arcurile suplimentare fac vreo diferenta?
Club12TRS
9 May 2012, 21:51
Daca gasesti arcuri de Renault 12, ar fi o idee buna. Daca nu, arcuri normale. Nu intotdeauna e o idee buna modificarea suspensiei.
bashtalu
10 May 2012, 11:59
pe spate am arcuri de break noi luate din magazin
fullhouse
11 May 2012, 13:46
Eu am pe berlina arcuri noi de break pe spate, si pot spune ca sunt foarte multumit, nu sunt decat poate o idee mai rigide decat arcurile de berlina. N-am avut si nici nu am intentia sa car greutati mari cu ea, dar de cateva ori am incarcat-o mai serios si se lasa bine, nu tin foarte mult nici arcurile astea noi de break. Cel putin la mine, sunt foarte ok si cu masina descarcata.
BennyORWO
4 Jan 2013, 15:42
Salut.
Am si eu nevoie de niste sfaturi.
Vreau sa imi schimb telescoape&arcuri,dar nu am bani pentru toata masina.
Unde ar fi mai bine sa le schimb?pe fata sau pe spate?vreau sa am stabilitate pe masina.
Nu stiu de cati ani nu s-au schimbat arcuri sau amortizoare la masina mea,dar stiu ca se balangane foarte tare,mai ales daca este un drum cu denivelari.
catalinxx
4 Jan 2013, 16:26
Depinde care sunt mai stricate, eu iti recomand pe spate.Masina e mult mai usoara pe spate si are tendinta sa sara-n sus plus ca le poti schimba si tu acasa fara presa.Iti recomand sa-ti iei arcul si telescopul la set, NU separat.
BennyORWO
4 Jan 2013, 17:50
Imi poti recomanda cam ce sa iau?
Multumesc.
catalinxx
4 Jan 2013, 19:28
iei si tu ceva mai ieftin, dar sa fie set(kit). hai sa fim seriosi, e dacie, nu ai sa mergi peste 120km/h(nici pentru siguranta si nici pentru consum nu e recomandat) iar masina mai mult de 2 ani nu cred ca o mai tii. oricum daca schimbi doar pe fata sa nu crezi ca stabilitatea masinii va fi net superioara, mai ai si pe fata, jocuri directie, jante ovale, etc. eu nu sunt adeptul genului de a baga o groaza de bani intr-o dacie care nu e de colectie si originala toata. eu am avut 2 dacii in ultimii 6 ani si am bagat in ele aproximativ 10 milioane, neincluzand antigel, ulei si benzina. Nu spun ca am dreptate, multi nu vor fi de aceeasi parere cu mine, dar asta e opinia mea, ia ceva ieftin, numai de conex sau asam sa nu fie.
bashtalu
5 Jan 2013, 02:04
salut,
imi dau si eu cu parerea ref la intrebarea ta. Recomand arcuri de Sibiu si amortizoare Bilstein. Nu sunt foarte scumpe dar nici cele mai ieftine.
BennyORWO
5 Jan 2013, 11:59
Multumesc baieti.
Chiar vreau sa le schimb pentru ca m-am saturat sa fiu ca intro barca atunci cand conduc.
O sa le schimb si pe fata,dar sa mai strang bani.
Eu acum pe spate,am intaltatoare,si de cauciuc si pentru telescop.De ce am facut asta?pai avand arcurile foarte foarte moi,masina era lasata rau de tot pe spate,si daca urcam 2 insi in spate,atingea roata de aripa.
Acum intrebarea mea este:daca schimb arcurile si amortizoarele,mai trebuie sa pun inaltatoarele?sau sta masina oricum ridicata putin de spate?
catalinxx
5 Jan 2013, 12:39
depinde de telescoape. daca nu esti multumit de inaltime, sunt de cumparat inaltatoare care se monteaza in capul de jos al telescopului, le infiletezi, foarte simplu si e 5-10 lei bucata
BennyORWO
5 Jan 2013, 14:11
Sincer abia astept sa le schimb,sa scap de bataneala
Dar este vreo regula anume,adica la ce numar de km ar trebui schimbate arcurile,amortizoarele?pentru ca la dacia mea cel putin de 7-8 ani de zile,nu cred ca s-a schimbat vreun arc sau amortizor.
catalinxx
5 Jan 2013, 15:57
daca sunt stricate schimbi daca nu, nu. parca da un nr de km pt cat ar trebui sa te tina, in rest, dumnezeu cu mila.....
vasile dragos
26 Nov 2016, 15:26
Va salut pe toți colegii. De curând am achiziționat o dacie Breck 2004 si am schimbat arcurile pe spate. Am luat arcuri noi firma Bracner ( sau așa ceva ) si sta înaltă la maxim. Deocamdată merg cu un sac de nisip în portbagaj. Credeți că se vor mai lasă sau trebuie să tai din ele ?
qestro
26 Nov 2016, 23:15
De lasat, nu cred ca se vor lasa prea curand. Fa un plin de benzina si vezi cam cum se aseaza masina. Daca amortizoarele nu sunt la capat de cursa, eu le-as lasa asa, mai cari una alta pe la tara.
Nu-i o solutie cu plinul de benzina, ca se duce si oricum nu-i suficient; se stie ca produsele "Breckner Germany" sunt proaste...
vasile dragos
27 Nov 2016, 13:07
Dacă tai o jumătate de spira, crede-ti ca e bine ? Si cu sacul de nisip plin sta aproape la maxim. La benzină eu am întotdeauna plinul.
Adrian Frigo
27 Nov 2016, 17:25
QUOTE(vasile dragos @ 26 Nov 2016, 16:26)
...am schimbat arcurile pe spate. Am luat arcuri noi firma Bracner ( sau așa ceva ) si sta înaltă la maxim. Credeți că se vor mai lasă sau trebuie să tai din ele ?
Arcurile Breckner(și orice altă piesă)sunt niște petarde chinezești ordinare!!!
Nu-ți mai bate capul cu ele,caută la dezmembrări un set original și cu astea la fier vechi!Arcuri noi de uzină (Compa Sibiu) nu mai găsești de cumpărat nicăieri,eu am luat,cred,ultimul set de la Mioveni de le-am pus la cotețul din dotare... poate să ai noroc să mai găsești la cineva rămase dar e puțin probabil....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.