Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: firul albastru de incarcare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
razvan32
Saptamana trecuta cand ma uitam pe la motor, am pus mana pe firul albastru ( cel incercuit in poza cu culoarea rosie ) si am observat ca este foarte cald.
M-am intrebat care este problema. Firul vine de la alternator la borna de + la baterie.
Deci este cel care incarca bateria. Si acum am o intrebare.
De ce este foarte cald firul ( aproape ca frige)? Care este problema?
Pot sa merg asa cu el frigand?
BN64FLO
Vezi poate ai un scurt circuit pe undeva sau daca nu poate sunt consumatorii foarte multi si foarte puternici si circula multi amperi pe acel fir
N E S
Verifica sa nu fie mufele cu probleme, si sa faca, contact cum trebuie. Daca nu mai ai curent pe acel fir, nu mai ai nici contact sa pornesti masina, nici consumatori gen aeroterma, claxon, faruri, plafoniera si asa mai departe.
christyanx
Mai verifica si daca cei 2 papuci fac bine contact
M.C.
Exact.Contactul imperfect dintre cei doi conectori poate duce la incalzirea conductorului.
Incearca sa-i cureti,si daca sunt oxidati rau,leaga conductorul direct la borna bateriei.
Sau aveai ceva consumatori mari in acel moment.
O observatie,in afara subiectului.
Ai grija de lantul ala cu lacat,sa nu ajunga la borna de plus a bateriei.
Iese un scurt circuit de toata frumusetea.
razvan32
nu aveam nici un consumator aprins in momentul acela.
M.C.
Atunci verifica conectorii.
Cei doi cu izolatie alba,si verifica-l si pe cel de la alternator.
Si daca tot te uiti la conectorul de la alternator,verifica si conductorul flexibil de masa dintre alternator si caroserie.
Bafta.
N E S
man vezi ca face rau daca atinge lacatul sau lantul de borna + a bateriei. Te vad la stirile de la ora 5. Si eu am avut lant, si am acoperit bateria cu un cauciuc, de fapt un fost pres care l-am taiat la dimensiuni cat sa intre si in spatele bateriei. Crede-ma am vazut Dacie luand foc in fata mea la service de la lant. Atasez si o poza sa vezi cum am eu.
bygy007
se incalzeste din cauza contactelor imperfecte (vezi explicatia de mai sus) degeaba cureti , eu zic sa tai cablul ala albastru sa il dezizolezi si sa il legi direct la borna + a bateiei impreuna cu cablul negru
cum stai cu incarcarea? (ma refer la valoarea tensiunii de pe bornele bateriei ca vad ca ai baterie noua)
razvan32
am pus aparatul de masura si am 14.4 V. deci este bine.
bygy007
in ce conditii ca fac pariu daca accelerezi pe baterie tensiunea ori e mai mica ori mai mare
razvan32
am 14.4 V cu motorul turat la 2500 rpm.
bygy007
ok

daca nu vrei sa elimini problema (facind ce am zis eu) macar sa ai grija sa nu iei foc
razvan32
in sfarsit am rezolvat problema. am dat jos papucii din plastic de la fir si am observat ca intrau foarte usor papucii de metal intre ei (aveau joc intre ei). oricum am curatat cu smilgher, am mai strins cu patentul papucii si am pus la loc papucii de plastic si am conectat firul.
cu ocazia asta am curatat toate masele de pe contraaripa.
am pornit masina si am verificat firul si surpriza - nu se mai incalzeste - chiar este rece. ce ma bucur.
M.C.
Noi nu suntem pretentiosi! icon_mrgreen.gif
Merge si Ciucas rece,rece! cheers.gif

N E S
Da cu lantu ala la capota ai rezolvat cum ti-am zis?
razvan32
lantul este scurt. nu ajunge la borna +
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.