Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: temperatura apa ridicata
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3
powertodacia
va salut,
am observat ca de 2-3 zile imi indica acul in jurul orei 11 si seara cat si in cursul zilei,
e normal sa stea asa sus apa?
mentionez cand dau durmul la ac, pleaca gmv pe treapta 1.
la jumate indica 90 grade?
MADendY
nare nimic tongue.gif atata timp cat nu ajunge la prima linie de sus unde scrie 102

poza l-am luat de pe forum
powertodacia
cam trece....
Maskatu
QUOTE(MADendY @ 15 May 2012, 21:58)
nare nimic  tongue.gif atata timp cat nu ajunge la prima linie de sus unde scrie 102

poza l-am luat de pe forum
*


Poza aia parca am facut-o eu mai acum ceva vreme. De ajuns la linia cu 102 oricum ajunge, pentru ca atunci pleaca si gmv-ul. In oras pe timp de iarna este normal sa stea acul peste jumatate. Sistemul de racire este gandit prost si porneste abia cand apa are muuulte grade.
talibanu
Poate nu-ti mai deschide termostatul, a ramas inchis huh.gif ...sau s-a dereglat sonda(mai rar, dar cine stie smile.gif )...
mafiozzo
asa aveam si eu cand aveam ceasurile vechi si e de la masa slaba a bordului, pune masina pe un tester si dute cu ea, si o sa vezi ca i in parametri
powertodacia
stie cineva codul la senzorul temepratura apa?

16 May 2012, 22:47:
asa mi a stat acul dupa ce s-a incalzit motoru...in general aici sta..rar mai coboara

16 May 2012, 22:53:
nu o luati in nume de rau dar eu nam avut apa functionala in bord pana acum 8 luni, din 2007 cand i am montat ceasurile electricianul a rupt mufa in ceasu de apa si nu a mers niciodata...asa ca nu stiu unde si cum trebuie sa arate , la orice masina normala in mers sta la jumate..
Axinte
Senzorul de temperatura l-am inlocuit eu de ceva timp ca nu-mi mai pleca GMV, si cred ca problema ta e tot de la el. Costa 40 de lei in vitan(o sa-ti mai trebuiasca 1 l de antigel)
powertodacia
imi pleaca gmv...
cristi_supernova
La mine in general pleaca gmv-ul cand este intre cele doua linii rosii pe care le-am trasat.
gcgeorgescu
am avut si eu problema asta in verile fierbinti. am fost la tester si pe aparatul ala pleca normal pe treapta 1 si mergeau amandoua. ideaa e cu masele cum a zis si mascatul. daca ai o masa slaba oriunde iti indica gresit.
de ex azi mie imi statea apa numai intre liniuta aia de 120 si zona hasurata. dupa ce se oprea gmv apa nu cobora. am oprit motorul (sa imi iau tigari) si cand am repornit dupa un min apa era jos aproape de jumate, aproape.
problema mea o stiu, e de la blocul de lumini la care am umblat sa faca flash , caci daca opresc farurile scade brusc un pic.
deci: daca gmv merge nu va face-ti probleme cu apa.

17 May 2012, 21:55:
am bloc de lumini nou , caci ala se inginge rau daca merg peste 80km cu faza scurta , dar mi-a fost lene sa il schimb. tongue.gif
powertodacia
am schimbat si pompa de apa, si caloriferu si antigelu si ma panicasem
gcgeorgescu
stai linistit omule, face parte din : asa fac toate.
tu fa-ti probleme de rugina , apa in masina in perioada asta ploiaoasa si alte alea
Maskatu
QUOTE(cristi_supernova @ 17 May 2012, 10:30)
La mine in general pleaca gmv-ul cand este intre cele doua linii rosii pe care le-am trasat.
*


Daca imi aduc bine aminte, ar trebui sa stea maxim pana la prima liniuta, unde este notat 102. Mie nu mi-a trecut niciodata de 102 grade. Daca trece de 102 inseamna ca ai o problema cu racirea (pompa apa, radiator, lichid, etc). La 96 grade gmv-ul porneste pe treapta 1, iar la 102 pe treapta 2.
gcgeorgescu
la mine trecea de liniuta 102 , dar pe tester avea 96 si ceva sau max97, pe acolo. problema era din scurt. si acum mai face asa din cauza blocului de lumini cum am mai zis. dar nu la toata lumea e ca la mine. oricum inainte sa dormi linistit , ar trebuii verificat. nu vreau sa ma injurati pe mine.
si nu face mereu, doar cu farurile aprinse si cu aeroterma, etc (mai multi consumatori)
EfendyDSN
Salut...mie in oras fie iarna sau vara imi statea numai in casuta de sub cea gradata iar saracutul motor o simtea pe pielea lui...nu mai tragea bine..gafaia...asa ca de curand i.am scos termostatul...iar acum imi pleaca electroventilatorul la 102grade si imi aduce apa cam pe la 88grade...
ionutz05cti
Daca aceasta crestere a temperaturii este combinata si cu lipsa de putere, poti sa iei in calcul si catalizatorul infundat sau chiar si tobele...
Str82Hell
Puneti buton la GMV si nu mai aveti probleme, un buton banal, eu l am pus acum 3 ani si nu am avut probleme.
Adrianthebest
Pe caldurile astea imi urca acul de temperatura in zona celor 4linii de sus de pe ceas si termocupla nu porneste mereu.am schimbat termostatul si am schimbat si senzorul de temperatura si nu mai pornea deloc,si am pus inapoi vechiul senzor dupa ce l-am curatat dar tot sus de tot imi urca acul de temperatura si nu porneste mereu termocupla decat atunci cand stau la relanti sau opresc motorul.ce la ce mai poate fi?va multumesc
Str82Hell
Cand ai motorul pornit si scoti mufa de la senzorul de temperatura porneste GMV? Daca o scoti mufa nu o sa ti mai indice ceasul si GMV sta pornit mereu iar acul o sa ti "stea acul mereu la jumate", daca pui buton( nu ti ia mai mul de 2 min sa l instalezi) iti indica temperatura, GMV porneste normal sau cand vrei tu cand apesi pe buton
Adrianthebest
da daca scot mufa imi porneste gmv si acul sta jos de tot.cred ca o sa ii pun si buton dar ma gandeam ca poate se poate rezolva altfel.ma gandesc sa nu fie de pe la pompa de apa dar mecanicul mi-a spus ca nu e de la pompa.A mai spus ca e posibil ca senzorul(vernet 31ron) pe care il cumparasem sa nu fie bun de nou si cel vechi nu citeste temperatura bine.oricum sa imi iau altul sa mai incerc

22 Jun 2012, 14:47:
am fost azi sa sa chimb senzorul de temperatura pe care il cumparasem si mi-a zis domnul de acolo ca temperatura ridicata poate fi si de la o termocupla care vine prinsa in radiator si la care se conecteaza o mufa.el mi-a spus ca aceea controleaza pornirea gmv-ului si mi-a aratat ca avea inscriptionat pe ea 82-64grade celsius.este posibil sa fie de acolo problema?
klaus
termocupla pe radiator?
La supernova?
Zi lu nenea mecanicu sa se lase dracu' de bautura ca spune cretinisme.
Nu exista termocupla la supernova. Probelma e din senzorul de temperatura necorespunzator
Adrianthebest
despre termocupla mi-a spus vanzatorul de la magazin nu mecanicul.mecanicul mi-a spus tot despre senzorul de temperatura.o sa il montez si pe acesta pe care l-am luat acum sa vedem.
Adrianthebest
sa fie oare posibil sa fi nimerit 2 senzori de temperatura de la vernet stricati?pentru ca astazi l-am schimbat pe al doilea si cu asta nu imi pleaca deloc imi ajunge acul pana sus de tot aproape ca trece de cele 4lini(zona hasurata) si tot nu pleaca iar cu cel vechi pleca cand ajunge la cele 4 lini hasurate.imi da cineva o idee de la ce ar putea fi?
shakyr
salut, imi cer scuze daca voi face unele greseli dar nu am postat niciodata pe acest forum cu toate ca il urmaresc de vreo trei ani. urmaresc toate problemele masinii mele si citesc acest forum pentru a ma informa in legatura cu dsn. am o problema in legatura cu temperatura apei. azi am schimbat cu un prieten termostatul, si senzorul de temperatura si am constatat ca nu imi porneste gmv-ul, trece de prima linie ajunge aproape de zona hasurata si nu porneste. nu am lasat mai mult sa se ridice temperatura apei de frica sa nu pateasca ceva si am scos mufa gmv-ului din senzorul de temperatura....chiar nu mai stiu ce as putea face. e posibil sa fie din calculator sau din alta parte? totusi cred ca zenzorul (de la vernet) care l-am cumparat nu e bun. oricum as ramane recunascator daca imi dati o idee in legatura cu aceata pb, va multumesc.
mecanicosu
Sall am si eu o Intrebare, sonda(senzor) de temperatura apa de la logan se potriveste la solenza intrebare.gif Multumesc anticipat
arogant
La mine daca circul cu AC-ul pornit in afara localitati pe temperaturi ridicate si circul 90km/h indicatorul de temperatura urca intre 95 si 102 grade (referire la gradatiile din poza), iar daca merg intre 100 - 120 km/h acul urca putin mai sus de jumatatea patratelului de sus, adica la linia trasate de mine cu rosu dar slava domnului nu a intrat nici o data in zona hasurata. Am fost si pe Trans Alpina iar acul a stat putin mai sus de jumatatea patratelului (adica la linia trasata de mine) , tot drumul mergand cu ac-ul pornit. Daca merg la drum intins cu 120 km/h si opresc AC-ul acul coboara intre 95 si 102 grade. Oare care este explicatia ca innainte daca aveam Ac-ul pornit statea cam 3-5 mm sub linia incercuita din poza. Mentionez ca GMV merge tot timul cat am AC-ul pornit
tibinea
Cam acelasi lucru patesc si eu.
Am schimbat radiatorul, pompa de apa, termostatul, garnitura de chiulasa, antigel nou.
Daca merg in localitate, chiar in Bucuresti cu AC-ul pornit, acul nu se misca de la jumatate.
In afara orasului pe la 80km/h incepe sa urce spre 88 C.
Cu cat maresc viteza spre 120km/h acul urca la prima linie(102) si ramane acolo tot drumul.
Daca merg fara AC in afara localitatii acul coboara pe la 81 C.
Pe TF si pe TA a trebuit sa apelez la butonul pe care l-am conectat la treapta a II-a a GMV-ului si nu s-a miscat acul de la jumatate.
Stie cineva ce ar putea sa se intample?
Cu radiatorul original nu se intampla asa ceva, dar a trebuit sa-l schimb pt. ca am lovit un iepure.
Pe autostrada, cu AC-ul pornit si cu 140km/h, acul statea sub linia de sus, pe la 88 C.
Str82Hell
Asa patesc si eu, cu AC se ridica apa mult spre 102 la viteza mare, cica solutia ar fi un radiator mai mare sau un radiator de cupru.
Radiatoarele am inteles ca sunt de mai multe feluri construite liniar, conic, etc si ajuta la racire, sunt mai eficiente.
powertodacia
mie cu ac ul pornit imi scade temperatura de apa....merge gmv pe tr 1 constant si raceste intruna, cel putin afara cand merg ziua la drum lung e okay....
gcgeorgescu
asa imi face-a sau face cate o data. cu AC apa sta sus in afara la viteza mare pe canicula. treaba e ca masina merge cu gmv pornit . am testat o chestie: am mers asa acul sus ca in poza de la arogant. am oprit masina si motorul bineinteles sa cumpar pepeni dupa marginea drumului, am sta 3 min sa zic, si cand am bagat cheia in contact apa era la jumate. in 3 min nu avea timp sa se raceasca asa si nici gmv nu a pornit dupa ce am oprit motorul si AC implicit.
eu cred ca tot ceva de la vro masa slaba e si acul nu revine jos doar deabia dupa o resetare(oprit-pornit motor). parerea mea.
EfendyDSN
imi spuneti si mie va rog,cum se leaga butonul ptr GMV? nu de alta dar nu ma prea pricep...am scos mufa de la GMV si am observat ca sunt 3 fire......i-am scos termostatul acum ceva vreme...si GMv-ul pleaca la fel ca inainte cand ajunge aproape de casuta gradata,zona rosie...acum 2 zile am venit de la mare...de plecat am plecat noaptea si n-am avut probleme...de venit am venit in miezul zilei..si nu puteam sa merg mai mult de 120 pentru ca temperatura se ridica foarte mult...am mers vreo 4 km cu 140 si mi-a fiert apa iar GMV-ul mergea incontinuu...Mentionez ca modelul este clima...cea cu GMV dinala mare ...
Maskatu
Astazi acul de la apa a ajuns destul de sus, pana in zona hasurata. Este prima oara cand ajunge asa sus. Cel mult sus cat este primul careu, adica cel lung nehasurat. Mentionez ca si nivelul apei scade de la min la max cam o data la 5-6 saptamani. O fi de la pompa de apa? Este cea originala, 90.000 km.

Vreo idee?
tr04www
Pai verifica si tu, vezi ca daca iti pierde antigel pe la pompa de apa, ar trebui sa fie umed in zona pompei de apa, pe langa capacul ala negru de la distributie.
shade4free
QUOTE(Maskatu @ 23 Nov 2012, 13:40)
Astazi acul de la apa a ajuns destul de sus, pana in zona hasurata. Este prima oara cand ajunge asa sus. Cel mult sus cat este primul careu, adica cel lung nehasurat.  Mentionez ca si nivelul apei scade de la min la max cam o data la 5-6 saptamani. O fi de la pompa de apa? Este cea originala, 90.000 km.

Vreo idee?
*




Este foarte bine daca scade de la minim la maxim,,era nasol daca era invers
Glumeam,sincer
Asa am patit eu cu solenza mea,imi scadea nivelul la apa M-am uitat eu pe acolo,am vazut ceva umezeala la plamanul de gaz,si gata,m-am culcat pe o ureche,mi-am zis ca este de acolo..Gresit
Am plecat cu masina in tara,pe langa localitatea Novaci in gorj Masina mea a inceput sa tremure rau,apa nu mai avea,am complectat,tot tremura
Am sumat mecanicul,mi-a spus,garnitura ,am mers la teava de esapament,dadea cu abur(ca acum deja papa apa ca la nebuni) am gustat un pic din condensul ala,dulce,antigel.
Am fost intr-un service la novaci,unde am o cunostinta pe picior mare,m-a ajutat femeia,adica m-a bagat primul ca era full,trebuia sa stau vreo 5 zile sa-mi vina randul, Ala jmecher masina de ct stia ca imi crapa buza,m-a ars la mana de lucru,dar a facut treaba buna
Garnitura era franjuri,ala chiar a spun,,cum naiba ai ajuns tu cu garnitura asta pana aici,era terminata,nu am vazut asa rapciuga de garnitura,in viata mea,si am avut masini
Asa ca daca pe la pompa nu iti da,pe la imbinari nu,te paste o garnitura de chiuloasa,Si este bine sa stii de ea,sa nu patesti ca mine sa te lase cine stie pe unde
Eu iti doresc sa nu fie garnitura,si sa fie doar un colier mai nebunatic acum de sarbatori,sa vrea si el innoit
Bafta si multi km
Dheaven
g chiuloasa se arde daca:
-s-a mers fara apa si s-a forjat motorul.
simptome:
-mers neregulat
-fum alb esapament
maskatu, verifica termostatu.
Maskatu
Am schimbat doar garnitura de la capacul culbutorilor. Termostatul are maxim 2 ani, apa nu curge in nici o zona usor vizibila deci probabil ar putea fi pompa. De mers merge rotund, fum nu am observat. O sa verific pompa si termostatul.
shade4free
maskatule 30k am tot complectat la antigel,de la max la min faceam cam 3000-3500 de km
Scapa foarte putin,si normal ca nici fum nu dadea Iar in timp gaurica aia mica se facu gauroi(ca la femei tongue.gif )
Masina nu a fost forjata,si nici fara apa nu a mers
asta se intampla cand masina avea 161k
Daca nu gasesti scurgerile.....
Maskatu
Care gaurica?
nikuniku
Maskatu de la pompa de apa,acea gaura este facuta pentru a nu ajunge apa la rulmentii pompei,si sa se vada daca sa stricat pompa(pierde apa)
catalin73
probleme cu temperatura din sistemul de racire si cu electroventilatorul de racire am avut si eu , o prima solutie a fost ferificare legaturilor de la electroventilator ( sub radiator motor ) posibila legatura oxidata , apoi vericarea cablului de legatura masa de cutia de viteze la sasiu , legatura slaba sau cablu multifilar deteriorat face ca masa aparaturii din bord ,relee , ceasuri indicatoare sa duca la o proasta functionare astfel temperatura de pornire a electroventilatorului sa nu fie cea corecta .
Killik
Am si eu o problema. Cand merg cu masina la drum intins (90/100 km/h) apa sta la jumatate adica la 81 grade. Cum ajung in localitate si intru pe un drum comunal(neasfaltat) si merg incet cam 500m se ridica de nebuna aproape de 102 grade si porneste GMV. E normal sa faca asa? Mentionez ca inainte am avut un Radiator de Nova din cupru si cu el nu-mi facea asa ceva. Multumesc.
maru
as avea niste intrebari pentru tine :
1. pe ce treapta porneste gmv ? 1 sau 2 ?
2. de unde stii ca ai 102 grade ? a trecut de zona hasurata ?
3. radiatorul pe care il ai acum pe masina este nou sau sh ?
nikuniku
Killik radiator partial infundat in interior,se spala dar mai greu,sau murdare celulele de pe exterior,se spala rapid la o spalatorie,sau pompa ta de apa nu mai vrea sa munceasca la turatii mici
Killik
1. Cred ca pe treapta 1, habar n-am nu stiu cum imi pot da seama.
2. Poi am dedus ca ajunge la 102 grade din poza postata de colegii mai sus. Nu mi-a ajuns niciodata acolo sus la zona hasurata.
3. Da. Radiatorul este nou.



Cand ajung urmatoarea data la spalatorie, o sa-i rog pe baieti sa curete si radiatorul. Circul mai mult noaptea si radiatorul probabil s-a astupat cu musculite, si o sa vad apoi daca mai patesc asa.

maru
daca nu a ajuns la zona hasurata ci doar la prima liniuta de sus este normal (acolo porneste gmv) mai ales ca reduci viteza si mergi mai turat
Potri
salut baieti, scriu si eu aici, sa nu mai deschid alt topic. Ieri mi-a ajuns acul aproape de zona hasurata la temperatura apei.. tin sa mentionez ca mie NU imi mai pleaca ventilatorul GMV, nici in mers, nici dupa ce scot cheia din contact.( inainte pornea la cateva secunde dupa ce scoteam cheia..) DAR, daca dau pe trepta 1 de la AC porneste, cum l-am oprit, se opreste si GMV. Acum am scos mufa de la senzorul de temperatura apa si a pornit, l-am mufat din nou s-a oprit. Asaa.. ca un neexperimentat ce sunt am bagat o cheie de 22 sa scot senzorul sa merg cu el la magazin sa iau altul inloc.. bineinteles ca a curs antigel pe mn.. nu mult. am insurubat senzorul la loc.. acum ca sa elimin macar cauza asta o sa iau un senzor nou. ( cum fac sa nu pierd antigelul ? bag o punga sa il colectez acolo dupa ce desfac senzorul sau e alta metoda mai simpla? ) voi ce ziceti ?
Maskatu
Curata mufa senzorului. Am patit si eu asa. Am scos mufa, am dat cu degripant, si nu a mai facut figuri. Cand scoti mufa cu motorul pornit, gmvul intra in stare de alerta si porneste, mergand non stop.

Daca nu ai noroc, este senzorul defect, cum ai zis tu. Din cate imi aduc aminte nu curge chiar atat de mult antigel pe acolo. Cred ca daca ai desface capacul de la vaaul de expansiune, ar mai scadea presiunea si nu ar mai curge mult antigel. Sau poti sa desfaci din suruburile unde este termostatul si sa scoti jumatate de litru... un litru.
Potri
am inteles, ms mult. am sa incerc maine si revin cu update pozitiv sper tongue.gif
adrian.petrov
Salutare la toata lumea,
Am vazut ca si cei cu CLIO au aceeasi problema ( cum a avut "Koffy" in primul post) si rezolvarea :
" Indicatie data de uzerul <nevro21> pe forumul Renault - Rezolvarea e simpla . Undeva exista o lipsa de masa .
Cititorul temperaturii motorului are 2 senzori si 3 fire .
- 1 senzor cu 2 ( +/- ) se duce la calculatorul care se ocupa de lichidul de racire (sau ceva de gen )
- al doilea senzor (aici incepe frumusetea) areun fir(+) care se duce la acul de la bord si masa o ia de pe filet .Filet care e dat cu o solutie termorezistenta TOCMAI pentru a face masa. In timp aceasta se intarete si "pac-pac" apare problema.
Deci desfacut dat din nou cu solutie shi pus la loc.
Ca proba se poate face luand masa cu niste "crocodili" ( fire de curent ) pusi pe masa bateriei si senzor (daca nu ma insel se numeste termocupla) .
Dupa LUNGI vizite pirn service-urile autorizate RR am ajuns la Nea Vasile de la coltu blocului care a "ghicit-o" din prima."

Maine o voi incerca.
Ce parere aveti de aceasta rezolvare simpla ............

Adrian dry.gif

<span class='edit'>3 Jun 2015, 22:36:</span>
Sunt contrariat , ca vad ca s-a mai deschis un alt post si cam merg in paralel.
Ce am facut eu;
1 - am pus un minus direct pe sonda si nu s-a intamplat nimic, acul statea hat sus dus din scala ( cum a avut "Koffy" in primul post ),
2 - am luat un bec si am luat minusul prin bec si l-am aplict pe borna din mijlocul mufei ( cititorul temperaturii motorului ) si acul indicatorului de temperatura s-a ridicat ( cum stia numai el sa o faca ( cum a avut "Koffy" in primul post ),
3 - eu am schimbat ( cititorul temperaturii motorului ) cu unul Klaxcar pt Renault de culoare rosie si asta arata ( cum a avut "Koffy" in primul post ); am cautat si am gasit la un amic ( care are un Clio ) un cititor al temperaturii motorului SH de culoare neagra ( cum a fost al meu original ) marca Manetii Marelli si nu o sa va vina sa credeti - merge cum a mers odata - adica si-a revenit, nu mai intra pe portiunea hasurata.
Deci as putea concluziona ca cititoarele de temperatura a motorului ( de culoare ROSIE ) - NU SUNT BUNE - CAUTATI NUMAI MANETII MARELII ( POT FI SI SH ) - SUNT BUNE / NU O SA VA VINA SA CREDETI CE SCHIMBARE.
Cred ca acum m-am linistit.

Cu respect Adrian biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.